Життєстверджуюча сила роману “Сто років самітності”
На той час, коли роман “Сто років самітності” вийшов першим виданням, його автор прожив на світі без малого сорок важких, неспокійних, часом болісних років. У книзі показана не вся історія країни, а лише найбільш гострі її моменти, характерні не тільки для Колумбії, але й для інших держав Латинської Америки. Габріель Гарсіа Маркес не ставить собі мета відобразити в художній формі історію громадянських воєн своєї батьківщини. Трагічна самітність, властивому членам сімейства Буендіа, – це історично сформована національна риса, особливість
Самітність – спадкоємна риса, родова ознака сім’ї Буендіа, але ми бачимо, що, хоча члени цієї сім’ї з пелюшок наділені “самотнім видом”, проте замикаються у своїй самітності не відразу, а в результаті різних життєвих обставин. Герої роману, за рідкісними винятками, сильні особистості, наділені життєвою волею, бурхливими страстями й незвичайною енергією. Вся розмаїтість персонажів роману, кожний з яких має свою власну особу, зв’язано
Так, життєва сила Урсули Ігуаран через століття спалахує в її правнучці Амаранті Урсуле, зближаючи образи цих двох жінок, одна із яких починає рід Буендіа, а інша завершує його. “Сто років самітності” – своєрідна енциклопедія любовного почуття, у якій описані всі його різновиди. У романі грані між фантастичним і реальним стерті. У ньому є й утопія, віднесена автором у доісторичні, напівказкові часи. Чудеса, пророкування, примари, словом, усіляка фантастика є одним з головних компонентів змісту роману.
Гуманізм Гарсіа Маркеса активний, виконаний заклику до боротьби. Він твердо знає: найгірше, що може трапитися з людиною, – це втрата мужності, волі, забуття минулого, смиренність перед злом. У цьому справжні народності роману “Сто років самітності”, його життєстверджуюча сила.
Схожі твори:
- Життєстверджуюча сила роману “Сто років самотності” (за твором Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності”) На той час, коли роман “Сто років самотності” вийшов першим виданням, його автор прожив на світі без малого сорок років, важких, неспокійних, часом болісних. У книзі показана не вся історія країни, а лише найбільш гострі її моменти, характерні не тільки для Колумбії, але і для інших держав Латинської Америки. Габрієль Гарсіа Маркес не ставить собі […]...
- Казка й міф у романі Г. Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” є два початки: іронія й казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються й казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутньому Джеку Брауйе просвічує казковий […]...
- Основні мотиви роману «Сто років самотності» Найяскравішим твором відомого латиноамериканського письменника Габріеля Гарсіа Маркеса став його роман «Сто років самотності». У ньому розповідається про історію маленького містечка Макондо і родину Буендіа, що його заснувала. Автор у символічній формі відтворює історію Колумбії з другої половини XIX ст. до 30-х років XX ст. У структурі роману можна виявити мотиви, які стають провідними на […]...
- Проблематика та система образів роману Г. Г. Маркеса “Сто років самотності” Роман “Сто років самотності” надруковано 1967 року в Буенос-Айресі. Успіх був приголомшливий, за три з половиною роки наклад склав понад півмільйона примірників, що для Латинської Америки було сенсацією. Саме у відгуках про роман прозвучав термін “магічний реалізм”. Рисами “магічного реалізму” стало звернення до міфологічних традицій, причому цього разу це був не біблійний або античний, а […]...
- Життєстверджуюча сила оповідань О. Генрі Оповідання О. Генрі захоплюють читача простотою і легкістю оповіді. Взяті разом, його твори € ніби гумористичною енциклопедією американського життя. В його новелах ми зустрічаємо мільйонера, плантатора, генерала, адвоката, суддю, священика, поліцейського, робітника, продавця, актора, художника, музиканта, матроса, злодія, волоцюгу, лікаря – можна довго перелічувати різні суспільні групи і професії, представники яких фігурують в цих оповіданнях. […]...
- Родина, народ, людство у творі Г. Маркеса “Сто років самотності” Створюючи роман “Сто років самотності”, Г. Маркес мав на увазі перш за все версію розвитку свого народу, але твір виявився набагато значушішим, оскільки змалював історію людства через історію народу і сім’ї. Історія сім’ї Буендіа – це історія становлення людського суспільства: від патріархального укладу, де вагому роль відіграє жінка, до громадянської війни, на якій стає героєм […]...
- Твір на тему: “Чи існують шляхи подолання самотності?” за твором “Сто років самотності” Габріеля Гарсіа Маркеса і Твір Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” являє собою роман-притчу, в якому письменник намагається нагадати своїм сучасникам про мораль і відповідальність, про необхідність збереження законів істинного добра, кохання і взаємодопомоги, а також застерегти людство від можливого лиха. Крім того Маркес прагне виявити глибинні причини самотності і шляхи її подолання. Перед читачами з перших сторінок […]...
- Унікальна філософська концепція самітності в поезії М. Ю. Лєрмонтова Уже в ранніх віршах Лєрмонтова звучать головні мотиви його творчості: відчуття свого избранничества, що прирікає поета на скитание, на самітність у світі, на непонятость. Лєрмонтов у своїй творчості створює унікальну філософську концепцію самітності. У ранній період тема самітності розкривається їм у традиційно романтичному ключі. Але пізніше у вірші “Станси” з’являється несподівана нота: Я к самітності […]...
- Родовий міф Буендіа як попередження людству (за романом Г. Г. Маркеса “Сто років самотності”) “Сто років самотності” – роман-притча, в якому автор намагається застерегти людей від можливого лиха, нагадати їм про мораль, відповідальність, про важливість збереження вічних законів добра, істинного кохання, взаємодопомоги. Перед нами розгортається оповідь про історію роду Буендіа. Хосе Аркадіо Буендіа – перший з роду – віднаходить разом з друзями місце в Колумбії і створює тут нове […]...
- Життя як сон (за романом Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самоти”) На уроках зарубіжної літератури ми вивчали роман відомого колумбійського письменника Габрієля Гарсія Маркеса “Сто років самотності”. Цей твір читати дуже цікаво. Недаремно автору цього роману присуджено Нобелівську премію. Сам твір нагадує зразок хроніки життя одного роду, який тісно пов’язаний з невеликим поселенням під назвою Макондо. Цей рід Буендіа був одним із кількох сімей, що заснували […]...
- Казка і міф у романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” є два стилеутворюючих начала: іронія і казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються і казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутнього Джека Брауна просвічує […]...
- “Магічний реалізм” колумбійського письменника Г. Маркеса (“Сто років самотності”) Ми народжуємося і живемо у світі фантастичної реальності. Г. Маркес Для європейського культурно-історичного середовища латиноамериканська література завжди була екзотичним явищем. Національний колорит, своєрідна ментальність, особливості історичного розвитку Латинської Америки викликають неабиякий інтерес до творчості митців цього континенту. Художньою особливістю латиноамериканської літератури XX ст. є “магічний реалізм”, в основі якого лежить глибинне осмислення духовних джерел життя […]...
- Реальна фантастичність у романі Г. Г. Маркеса “Сто років самоти” Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Д. Затонський Габріель Гарсіа Маркес – латиноамериканський колумбійський письменник. Ім’я письменника запам’ятовується досить легко – воно є милозвучним і вишуканим. Варто сказати, що так само віртуозно звучать і інші назви – Латинська Америка, Колумбія, Аракатака… Навіть не читаючи книжок Габріеля Гарсіа Маркеса, можна сказати, […]...
- Риси «магічного реалізму» в романі «Сто років самотності» Напружене життя XX ст. з атмосферою сірості, одноманітності, напруження наштовхнуло митців на пошуки нових джерел, як б могли дати людині розуміння її сутності. Для цього письменники зверталися до жанрових традицій минулого. Нетлінні цінності, як пройшли крізь плин часу, були знайдені у міфах, легендах, казках Твори Габріеля Гарсіа Маркеса належать саме до типу «міфологічної літератури, який […]...
- Життєстверджуюча філософія в творчості Е. Хемінгуея Е. Хемінгуей, повість якого “Старий і море” ми вивчаємо, мав свій кодекс героїзму: “Будь дужим, навіть жорстоким, умій відповідати ударом на удар. Не чекай від когось співчуття, не нарікай на долю – мовчи, бо найнебезпечніше – показати себе невпевненим і смішним, тоді тебе зневажатимуть й перестануть боятися. Не піддавайся почуттям: краще самотність, ніж беззахисність; краще […]...
- Сто років самотності (стисло) Засновники роду Буендіа Хосеаркадіо і Урсула були двоюрідним братом і сестрою. Родичі боялися, що вони народять дитину з поросячим хвостиком. Про небезпеку інцестуального шлюбу знає Урсула, а Хосеаркадіо не бажає брати до уваги подібні дурниці. Протягом півтора років заміжжя Урсула примудряється зберегти невинність, ночі молодожонів заповнені томливої і жорстокою боротьбою, що замінює любовні втіхи. Під […]...
- Твір на тему: “Чи можна здолати самотність? По твору “Сто років самотності” Гарсіа Маркеса” Самотність – одна з головних проблем для будь-якої людини. Скільки б друзів не оточувало людину, яким би популярним вона не була, у всі часи вона могла відчувати себе самотньою. Приклади цього можна знайти в літературі, але робити це зовсім необов’язково. Досить запитати кожного, хто перебуває з тобою поруч, чи вважає він самого себе самотнім. Відповідь […]...
- Вірш В. Стуса “Сто років, як сконала Січ” Василь Стус належить до плеяди письменників, які у своїй творчості відстоювали демократичні традиції, твори яких сповнені любові до України. В. Стуса хвилювали проблеми тривоги за знелюднення людини, за долю української історії і культури. Поет боровся за національне відродження, за державність, за оновлення суспільства і за це був заарештований і засуджений, але самозречено і відважно відстоював […]...
- Авангардистська література Америки 50-х років Авангардистська література Америки 50-х років обігнала багато в чому авангардизм Західної Європи 60-х років, оскільки виступила з бунтом проти “цивілізації споживання”, “масового суспільства”, яке склалося в США раніше, ніж в країнах Західної Європи. Це був бунт проти стирання індивідуального, проти усередненого, стандартизації, поглинання матеріальних цінностей і презирства духовних, що охопило все суспільство. Широку популярність отримав […]...
- Образ головного героя Юрія Живаго роману однойменного роману Пастернака Незвичайний початок роману: “Ішли і йшли й співали “Вічну пам’ять”… Кого ховають?.. “Живаго”. Так, на протиставленні живого і мертвого, будується весь добуток Пастернака. Основне питання, навколо якого обертається “зовнішнє й внутрішнє” життя головних героїв, відносини з революцією, відношення до революції. Найменше і Юрій Живаго, і сам автор були її супротивниками, найменше вони сперечалися з ходом […]...
- Відповіді до теми: “Літературний процес 20-30-х років XX століття” Як у 20-30-ті роки розвивалося літературне життя в Україні? У 20-30-ті роки літературне життя в Україні було багатим і розмаїтим. Молоді, яскраві, талановиті письменники розвивали нові для нашої літератури течії: футуризм, конструктивізм, революційний романтизм, неоромантизм, неореалізм, необароко, імпресіонізм, експресіонізм тощо. Було створено багато літературних угруповань: “Плуг”, “Гарт”, “Аспанфут”, ВАПЛІТЕ, МАРС, ВУСПП та ін. У ці […]...
- Наше місто через 20 років Взагалі, мені важко уявити таку кількість років, бо ще не прожила стільки, але дивлячись, як Донецьк змінювався за останні років 10, я можу припустити: якщо я на якійсь машині часу перенесусь у майбутнє, я своє рідне місто можу не впізнати. Зараз у Донецьку якийсь будівничий бум: все навколо будується, перебудовується, ремонтується. Навіть не помічаєш, як […]...
- Жульєн Сорель – представник покоління 20-х років XІX століття Жульєн Сорель – представник покоління 20-х років XІX століття Мы все глядим в Наполеоны.. О. Пушкін Якщо чесно, то це неправда, що Жульєн – представник покоління 20-х років XІX століття. Він далеко поза цим часом. Навіть наша дійсність дає тисячі прикладів того, що сорелі не перевелися, вони, звісна річ, змінилися за ці 200 років, але […]...
- Україна через 20 років Україно! Ти для мене – диво! Василь Симоненко “У – кра – ї – на! У – кра – ї – на! У – кра – ї – на!” – ревуть трибуни на Олімпійському стадіоні в Києві. Стадіон рясніє прапорами різних країн, небо цвіте фантастичними святковими феєрверками. Тільки-но відбулася церемонія відкриття Олімпійських ігор у Києві… […]...
- Мотиви лірики Т. Шевченка років заслання Десять років солдатської неволі із царською “забороною писати і малювати” – найтрагічніша сторінка життя Т. Шевченка. Знаючи, що він буде покараний, поет продовжує писати й малювати. “Караюсь, мучусь, але не каюсь” – таким було його життєве кредо. Криючись від стороннього ока, поет пише вірші, у яких – протест проти царського свавілля, готовність боротися до кінця. […]...
- Літературна дискусія 1925-1928 років та Микола Хвильовий І. Літературна дискусія 1925-1928 років і погляди М. Хвильового на розвиток української літератури. (Двадцяті роки XX століття – це бурхливі роки, коли з минулим боролись, коли масово ліквідували життєві негаразди. Тоді ж і почали масово закликати молодь до літератури. 1925 року М. Хвильовий пише “Листи до молодої молоді”, де порушує питання мистецтва, стверджуючи, що масовість […]...
- Унікальність роману Толстого “Війна і мир” Унікальність роману-епопеї Льва Миколайовича Толстого “Війна і мир” полягає в тому що це твір одночасно є і філософським, і історичним, і психологічним. На сторінках роману перед читачем яскраво розкриваються всі особливості характерів головних героїв. Одні герої твору здатні змінюватися, інші ні. Саме здатність людини до зміни, до самовдосконалення вважав Лев Миколайович Толстой найбільш коштовною властивістю. […]...
- Образ землі у романі “Сто років самотності” Г. Гарсіа Маркеса, повісті “Fata morgana ” М. Коцюбинського та міфі про Антея Земля – одвічна колискова людства, шлях до порятунку. Це зрозуміли ще давні греки, увіковічивши цю істину у міфі про Антея. З часом класики світової літератури надали цьому питанню філософсько-психологічного звучання. Зупинюсь на творах “Сто років самотності” Маркеса і “Fata morgana ” М. Коцюбинського: розгляну їх у порівнянні з міфом про Антея. У всіх згаданих творах […]...
- Доля села 1920-1930-х років у романі М. Олексєєва “Забіяки” В автобіографічному романі М. Олексєєва “Забіяки”, написаному у 1981 році, дія відбувається наприкінці 20-х – початку 30-х років у селі Монастирському. Складний час у житті російського села – період колективізації – автор показує через сприйняття дитини Миханькі Хохлова. Тому сільський світ розкривається перед нами дитячими очами. Саме це надає особливу жвавість у сприйнятті читачем життя […]...
- Місце і роль М. Г. Чернишевського у суспільному русі 60-х років XІX століття В епоху, коли жив і творів Чернишевський, змінився характер і тип російської інтелігенції, тому що змінився її соціальний склад. Якщо в 40-і роки вона складалася в основному із дворян, то в 60-і вона стала різночинською. Феномен суспільної думки – досягнення 60-х років, його ще не було в 40-і – час вільно мислячих одинаків, що поєднувалися […]...
- Авангардистська література Америки 50-х років ХХ століття Уже в перших своїх добутках, до якого би жанру він їх не відносив, письменник зображує темний і жорстокий мир, наповнений стражданнями й злочинами. У ньому скитаются люди, які перебувають на самому дні суспільства, безмежно самотньому, розгубленому, підданому впливу руйнівних сил капіталістичної дійсності. Грін співчуває тим своїм героям, яких пихаті буржуа таврують як грішників і злочинців […]...
- Фольклорні джерела роману “Вершники” І. Романтик Ю. Яновський та його роман у новелах “Вершники”. (Роман “Вершники” оригінальний як багатством змісту, так і досконалістю художньої форми, а ще і своєю символікою: символічні і назва роману, і назви новел, і зображувані події, образи.) ІІ. Художня своєрідність роману “Вершники”. 1. Багатство змісту і досконалість художньої форми твору. (“Вершники” – роман у новелах, […]...
- Українське село 20-х років XX століття в п’єсах М. Куліша Микола Куліш – одна з найтрагічніших постатей української драматургії доби “розстріляного відродження”. Майже до кожного з наших корифеїв ми можемо прийти на могилу поклонитися, а Микола Куліш, востаннє обізвавшись із політичного ізолятора на Соловках 15 червня 1937 року, зник у безвісті. Та не зникла драматична спадщина письменника. Зараз Микола Гурович Куліш повернувся до нас своїми […]...
- Вільна тема: Сатиричні добутки 20-40-х років XX століття Розміщено від Tvіr в Суббота 22 мая Є письменники, які залишаються тільки у своєму часі. Вони були потрібні сучасникам, але нащадки їх забувають. З добутками ж Зощенко, Платонова, Булгакова відбулося зовсім інше. Як не замовчували їх, як не труїли письменників при житті, їхні книги прорвали “громаду років” і стали улюбленими у нащадків. По-новому зараз звучать […]...
- Творчість письменників 60-х років Дивовижна здатність життя до самовідродження за генетичною програмою в єдності з процесами ентропії та занепаду культури там, де вона постійно не плекається, відкрилась нам у роки ослаблерння ідолопоклонства – у роки т. зв. відлиги, кінець 50-х – початок 60-х. Але характерно, що ослаблена традиція застигає в протистоянні руїнним силам і втрачає творчу силу цвісти та […]...
- Твір з елементами викладу роману “Пролог” Серед художніх творів, написаних Чернишевським після роману “Що робити?”, найбільш значне місце займає роман “Пролог” (1865-1868), що складається із двох частин: “Пролог прологу” і “Щоденник Левицкого”. У цьому добутку письменник знову звертається до подій часів першої революційної ситуації. Назва роману здобуває символічний характер: мовлення явно йде про пролог вирішальних революційних подій. Конфлікт будується на прямому […]...
- Гейне у Франції. Публіцистика і поезія 30-х років На початку 30-х років, після чергової невдачі з влаштуванням на державну службу, Гейне вирішує виїхати до Франції і здійснює цей намір у травні 1831 р. Виявилося, що Німеччину він залишив назавжди, хоч спершу в його плани це не входило. Слід сказати, що до Франції і французів Гейне ставився з великою симпатією ще з юнацьких років, […]...
- Стислий переказ роману роману Ліни Костенко “Маруся Чурай” Історичне полотно твору становить окрему сюжетну лінію, через яку ще раз висвітилися долі героїв роману. їх, як і життєву лінію головної героїні Марусі Чурай, Ліна Костенко ввела в “бурхливі соціально-політичні перипетії суспільного поступу України XVІІ століття, а ще точніше – періоду визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького”. Процес суспільного розшарування як один з основних аспектів […]...
- “Рукописи не горять…” (про долю роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Незвичайна доля роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (неможливість опублікувати роман за життя автора; головний твір Булгакова потрапляє до читача через чверть століття після його смерті; шалений успіх роману). ІІ. Чому “рукописи не горять”? 1. Багатогранність роману (роман побутовий, фантастичний, філософський, любовно-ліричний, сатиричний; незвична побудова твору, оригінальність сюжету; яскрава, захоплююча форма). 2. Загадки роману […]...
- Значення роману “І понад вік триває день” на рубежі суспільно-моральних катастроф Роман “І понад вік триває день” на рубежі глобальних перемін й екологічних, ядерних, суспільно-моральних катастроф, що грядуть через кілька років, був резонансним, прозірливо-застережливим явищем у літературі, а термін “манкуртизм” став своєрідним символом фатальних перемін у людській свідомості, втрати народом сакральної єдності з духовно-етичними пракоренями, усталеними законами буття. Слід підкреслити, що у романі “І понад вік’триває […]...