На дні характеристика образу Луки
Лука – літній мандрівник, на деякий час що з’являється в нічліжці. Л. нагадує члена релігійної секти. Ім’я персонажа асоціюється з євангелістом; Л. говорить: “Христос-от усіх жалів і нам так велів”, – проте на пряме питання, чи є Бог, відповідає: “Колі віриш – є, не віриш – ні… У що віриш, то і є.”. Л. доглядає за вмираючою Ганною, жаліє її, утішає тим, що на тому світі, в раю, не буде мук і не варто чіплятися за “земне” життя. Акторові Л. говорить про нібито існуючу безкоштовну лікарню для алкоголіків. Л.
Вірить в силу
Підкріплюючи прикладом свої слова про користь жалості, Л. розповідає, як
На слова Костылева, що людині потрібна зовсім не всяка правда, Л. відповідає перифразою євангельської притчі : “є земля, незручна для посіву… і є урожайна земля… що не посієш – народить”. Під час бійки, що зав’язалася, коли Попіл вбиває Костылева і трохи не вбиває Василину, Л. в сум’ятті зникає. У останній дії ті, що нічліжничають згадують про нього, висловлюючи різне відношення до “утішаючої” брехні.
Схожі твори:
- Образ Луки й проблема істини й жалю в п’єсі М. Горького “На дні” Максим Горький пише свою п’єсу “На дні” в 1902. Це час, коли людське життя знецінюється, коли процвітають босяки й бідняки, що втратили віру в себе й влюдей. Герої драми – жителі костилевской нічліжки, спившиеся, що втратили надію люди, які виявилися на “дні” життя. Живучи в одному місці, вони не хочуть допомагати один одному, все людське […]...
- Що для мене вірніше: рятівна неправда Луки або “Правда – бог вільної людини” 1. Істина й неправда – філософський вибір. 2. Життєві погляди Луки. 3. Людинолюбство Сатину 4. Порівняльний аналіз двох точок зору. 5. Мій погляд на парі Луки й Сатину В житті кожної людини виникають ситуації, коли доводиться для себе робити непростою вибір Що вибрати – непривабливу істину або солодку неправду? Напевно, кожний щодо цього керується власним […]...
- Гроза характеристика образу Кабанова Тихона Івановича Кабанов Тихон Іванович – один з головних героїв, син Кабана, чоловік Катерини. У переліку дійових осіб йде безпосередньо за Кабановой, і про нього сказано – “її син”. Таке дійсне положення Т. в місті Калинове і в сім’ї. Належачи, як і ряд інших персонажів п’єси(Варвара, Кучерявець, Шапкин), до молодшого покоління калиновцев, Т. по-своєму знаменує кінець патріархального […]...
- Образ Луки и проблема истины и сострадания в пьесе М. Горького “На дне” Максим Горький пишет свою пьесу ” На дне ” в 1902. Это время, когда человеческая жизнь обесценивается, когда процветают босяки и бедняки, потерявшие веру в себя и в людей. Герои драмы – жители костылевской ночлежки, спившиеся, утратившие надежду люди, которые оказались на “дне” жизни. Живя в одном месте, они не хотят помогать друг другу, все […]...
- Головна проблематика п’єси М. Горького “На дні”. Суть суперечки Луки й Сатину 1. Історія появи п’єси М. Горького “На дні”. 2. Новаторство п’єси. 3. Загальна характеристика мешканців нічліжки. 4. Позиція Луки. 5. Протиставлення ідей двох героїв – Луки й Сатину. Людина – вільна… він за все платить сам:за віру, за невір’я, за любов, за розум. Людина – за все платить сам і тому він – вільний!.. М. […]...
- На дні – Дія друга (переказ) Та ж обстановка. Вечір. На нарах Сатин, Барон, Кривий Зоб і Татарин грають в карти, Кліщ і Актор спостерігають за грою. Бубнов грає в шашки з Медведєвим. Лука сидить у ліжку Анни. Сцена слабко освітлена двома лампадами. Одна горить у картярів, інша – близько Бубнова. Татарин і Кривий Зоб співають, Бубнов теж співає. Анна розповідає […]...
- Характеристика образу Микромегаса Микромегас – ім’я походить із зчленування двох грецьких слів і переводиться як “маловеликий” – житель Сіріуса, який подорожує у супроводі секретаря Академії Сатурну з однієї планети на іншу. На Землі він знаходить нечисленну цивілізацію, чиї філософські ідеї, самоорганізація і політичний устрій дозволяють йому зробити далекосяжні висновки. Ідеї, порядки і принципи, на яких грунтовано це суспільство, […]...
- Собака на сене характеристика образу Теодора Теодоро – один з головних персонажів комедії. Секретар графині де Бельфлор закохується у свою пані, дізнавшись про її почуття до нього. Любов Діани дарує йому надію на щастя і несподіване підвищення в суспільстві. Захоплений своїми зухвалими мріями, Т. негайно розлучається з Марселой, служницею графині. Зміни настрою Діани примушують Т. упродовж усієї дії комедії то мріяти […]...
- Червоне і чорне характеристика образу Луїзи де Реналь Реналь Луїза де – дружина мера, що не має ніякого впливу на чоловіка, як і на хід справ в місті Верьер, увіреному його піклуванню. За місцевими поняттями, майже дурна, що упускає “слушну нагоду змусити чоловіка купити їй капелюшок”, вона з першого погляду вражає Жюльена, що поступив у будинок гувернером до її трьох синів, “наївною грацією, […]...
- Міщанин в дворянстві характеристика образу Журдена Журден – майстерно виведений Мольером тип вискочки, нувориша. Поява в комедії подібного типу обумовлена характерним явищем соціального життя Франції епохи Людовика XІV : дворянство бідніє, буржуазія стає багатіше, впливовіше і прагне порівнятися з аристократією. Розбагатілого торговця тканинами, пана Ж., терзає одна турбота: бути в усім схожим на дворянина. Наслідуючи устої дворянства, Ж. Наймає учителів(музики, танців, […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Маленький принц характеристика образу Маленький принц – центральний персонаж казки. Дія відбувається в пустелі Сахара “за тисячу миль від всякої населеної землі”. Казка, написана для дітей, здобула таку широку популярність завдяки винятковій поетичній атмосфері, створеній в ній, і тому, що казка адресувалася автором не лише дітям, а і “дорослим, які залишилися дітьми”. Літак потерпів аварію в пустелі, положення безвихідне, […]...
- Полтава характеристика образу Петра Петро – російський імператор. “Петрівська” тема природно виникає в поемі. Романтичний сюжет про “беззаконну любов” гетьмана Мазепи і Марії Кочубей розгортається на тлі епохи, коли “Росія молода / Мужніла з генієм Петра”. Та і сама сюжетна колізія(батько Марії суддя Кочубей доносить російській владі на зрадника Мазепу) неможлива без “непрямої” участі росіянина царя, без його жорстокої […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Василь Теркин характеристика образу Теркина Василя Івановича Теркин Василь Іванович – головний герой поеми, рядовий піхотинець(потім офіцер) із смоленських селян(“Просто хлопець сам собою / Він звичайний”); Т. утілює кращі риси російського солдата і народу в цілому. В якості імені для персонажа Твардовский використав ім’я головного героя роману П. Боборыкина “Василь Теркин”(1892). Герой на ім’я Василь Теркин фігурує у віршованих фейлетонах Твардовского періоду […]...
- Характеристика образу Михайла Решета 4.1. Орієнтовний план до характеристики образу героя. І. Михайло Решето – звичайний пакульський підліток. ІІ. Портрет і зовнішність хлопця ІІІ. Риси характеру героя: чесність і порядність; відкритість та доброта; гуманність і благородство; працьовитість та відповідальність; щирість і порядність. ІV. Головний персонаж твору “Ирій”: прагнення до високого покликання; має власну думку і може обгрунтовано її висловити; […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Євгеній Онєгін – головний герой пушкінського роману у віршах, дія якого розгортається в Росії від зими 1819 до весни 1825 р. Введений в сюжет відразу, без передмов і прологів. Е. О.(гл. 1) їде в село до дядька, що занедужав, щоб застати його таким, що вже помер, вступити в спадок, два дні пона-слаждаться сільським спокоєм, а […]...
- Роб Рой характеристика образу Роб Рой – Роберт Кэмпбел з клану Мак-Грегоров, отримав прізвисько Рой(Червоний) за колір волосся – шотландський горець; над усе ставить свободу і справедливість. Р. Р. – реальна історична особа, глава загону бойових легінів-сподвижників. Він займався набігами, грабежом і стягуванням данини, був оголошений державним злочинцем і знаходився з шотландськими, як і з англійською владою в стані […]...
- Іліада характеристика образу Ахілла Ахілл(Ахіллес) – головний герой поеми, суворий і невблаганний воїн. У відповідь на зневагу, яку наніс йому Агамемнон, верховний вождь і проводир війська ахейців, впродовж 10 років що осаджували Трою, А. відмовляється від участі у війні. Через це ахейці терплять одно поразку за іншим. Але коли вождь Трої Гектор вбиває друга А. Патрокла, А. забуває про […]...
- Характеристика образу Левія Матвія Левій Матвій – персонаж оповідання Воланда, сну Івана і роману Майстра. Героєві близько сорока років. Збирач податей, він під впливом бесіди з Иешуа стає його учнем і супутником, веде хроніку його життя і записує його висловлювання, істотно спотворюючи їх сенс. Образ персонажа асоціюється з євангелістом; при цьому Л. представлений як людина обмежена і фанатична. Звинувачуючи […]...
- Айвенго характеристика образу Айвенго – благородний молодий лицар, син Седрика Сакса, саксонського дворянина. Учасник ІІІ хрестового походу, друг і сподвижник короля Річарда Левове Серце, у свиті якого прибув в Палестину. До цього був вигнаний батьком з будинку і позбавлений спадку – за те, що посмів закохатися у вихованку Седрика леді Ровену, яку той готував в дружини Ательстану, останньому […]...
- Дэвид Копперфилд характеристика образу Копперфилд Дэвид – “герой оповідання про своє власне життя”, що являється і найбільш близьким Диккенсу героєм. Йому віддані багато епізодів біографії письменника, який згадував свої підліткові роки, відтворюючи поневіряння, пережиті К. Виснажлива боротьба з буденністю, яка повинна була “зігнути його і зломити”, провокує напади відчаю, але кінець кінцем виявляється незамінним досвідом, формуючи і виховуючи особу. […]...
- Гроза характеристика образу Катерини Катерина – головна героїня, дружина Тихона, невістка Кабана. Образ К. – найважливіше відкриття Островского – відкриття народженого патріархальним світом сильного народного характеру з почуттям особи, що прокидається. У сюжеті п’єси К. – протагонист, Кабан – антагоніст в трагічному конфлікті. Їх стосунки в п’єсі не побутова ворожнеча свекрухи і невістки, їх долі виразили зіткнення двох історичних […]...
- Характеристика образу Хлопчика з пальчика Хлопчик з пальчик – молодший з семи синів дроворуба і його дружини, семирічна дитина маленького зростання(при народженні був не більше пальця, звідки і прізвисько). М. з п. рятує себе і братів, коли батько, не будучи в змозі їх прогодувати, відводить дітей в ліс і там залишає: М. з п. знаходить дорогу додому по камінчиках, які […]...
- Характеристика образу Чичикова Павла Івановича Чичиков Павло Іванович – новий для російської літератури тип авантюриста-набувача, головний герой поеми, що пропащий, такий, що зрадив своєму істинному призначенню, але здатний очиститися і воскреснути душею. На цю можливість вказує багато що; у тому числі – ім’я героя. Св. Павло – апостол, який до свого миттєвого, “раптового” розкаяння і перетворення був одним з найстрашніших […]...
- Роб Рой характеристика образу Джарви Нікола Джарви Нікол – шотландський купець і фінансист, що має контору на Соляному ринку в Глазго і пов’язаний діловими стосунками з торговою фірмою батька оповідача, Френка Осбальдистона; олдермен, т. е. старший радник Міської ради Глазго, доводиться далеким родичем Роб Рию, іменує його кузеном. Починав кар’єру в ткацькій майстерні, хазяїном якої згодом став, але потім продав її, […]...
- Божественна комедія характеристика образу Данте Данте – центральний персонаж поеми, що оповідає про усе побачене від першої особи. Д. в поемі належить зовні пасивна роль, він немов виконує веління грізного ангела з “Апокаліпсису”: “Йди і дивися”! Абсолютно довірившись Вергилію, Д. може лише слухняно йти за ним, дивитися на картини жахливих мук і раз у раз просити Вергилія, щоб той представив […]...
- Мати характеристика образу Нилівни Нилівна(Власова Пелагея Нилівна) – головна героїня повісті, образ якої символізує Росію(ср. “мати-батьківщина”), а також містить євангельські асоціації. З Н. в повісті пов’язана домінуюча точка зору – загальнолюдське, “народне” сприйняття подій. Відповідно, динаміка характеру героїні покликана показати зміни народної психології. Материнська любов до сина трансформується у Н. в любов до людей взагалі; християнський сенс любові поєднується […]...
- Характеристика образу Мефістофеля з роману Фауст Мефістофель – один з центральних персонажів трагедії – в смисловому відношенні дуже багатозначний. М., з одного боку, утілює той світ нечистої, “диявольської” сили, з якою Фауст вступає в договір, сподіваючись угамувати свою спрагу безмірних знань і насолод. Проте М. утілює і “зло” як витік протиріччя, початок занепокоєння, незадоволення, як спонукання до дії. В той же […]...
- Характеристика образу Чайльда Гарольда Чайльд Гарольд – юнак, якого спонукає до безмежного скепсису “туги уїдлива сила”, що зробилася відмітною властивістю цілого покоління, що застало тільки захід героїчної епохи революційних потрясінь і визвольних воєн. Пушкінське визначення – “передчасна старість душі” – виділяє найістотнішу якість того, що утілився в Г. мирочувствования. Що забарвило собою цілий період європейського духовного життя, подібний умонастрій, […]...
- Жан-Крістоф характеристика образу Жан-Крістоф – центральний герой эпико-лирического оповідання Роллана – поєднує в собі необоримую силу духу(йому. Krafft – “сила”) з презирством до насильства, приниження людської особистості. Героєм обраний музикант, німець за національністю, що в розпал антигерманських настроїв у Франції було певним викликом. Ж.-К. здійснює себе в музиці, яка стає філософією життя. Музикант здатний, тобто зобов’язаний “розливати навколо […]...
- Магомет – характеристика образу Магомет – обманщик, брудний шахрай, самозванець, негідник, протиставлений усім позитивним началам, носієм яких в п’єсі зроблений правитель мекки Сафир. “Я зображую Магомета – фанатика, насильника, обманщика, ганьбу людського роду.”. – напише В., працюючи над трагедією. Канву сюжету складають обставини захоплення пророком М. мекки, проте основні події, відтворені в трагедії, є вигаданими. М. викрадає дітей правителя […]...
- Роман “Фауст”. Характеристика образу Фауста Фауст. Ім’я походить від латинського слова faustus – щасливий, удачливий. Образ Ф. супроводжував Гете усе життя, первинний нарис трагедії “Прафауст” відноситься до 1773-1775 рр.; трагедія в цілому була завершена в 1831 р.(останні поправки були зроблені Гете незадовго до смерті, в 1882 р.). У міру того як просувалася робота над трагедією, образ Ф. придбавав усе більш […]...
- Світлана характеристика образу Світлана – героїня балади, написаної, як і інша балада Жуковского, “Людмила”, на тему “зразкової” балади німецького поета Г.-А. Бюргера “Ленора”, – повернення жениха-мерця за своєю нареченою і їх шлях до труни. “Світлана” – спроба створення ідеального національного характеру, “російської душі”, який її бачив і розумів поет. Відмінні риси цього характеру-душі – чистота, лагідність, покірність Провидінню, […]...
- Мцирі характеристика образу Мцирі(послушник) – герой однойменної поеми; кавказький юнак, що потрапив до росіян. Відвезений генералом, він захворів в дорозі і був відданий для лікування в монастир. Існує розповідь біографа Лєрмонтова П. А. Висковатого з посиланнями на свідчення А. П. Шан-гірея і А. А. Хастатова, що в основу поеми покладений дійсний випадок. Відзначалося також, що Лєрмонтову могла бути […]...
- Характеристика образу Дон Кихота Дон Кихот – центральний персонаж роману. Комічна фігура престарілого бідного кастільського ідальго Алонсо Кихано, який, начитавшись рицарських романів, залишає будинок і пускається на пошуки пригод, відразу ж налаштовує читача на те, що перед ним, – пародія на модні у той час романи. Вже саме ім’я, придумане собі героєм(у перекладі з іспанського “кихот” означає “набедренник”) викликає […]...
- Іліада характеристика образу Гектора Гектор – син Пріама, проводир троянського війська. Як і Ахілл, Г. в усіх своїх вчинках керується військовою честю, але якщо Ахілл цінує її заради неї самої, то Г., дотримуючи свою честь, в той же час усвідомлює, що несе відповідальність перед своїм народом, інтереси якого він повинен захищати. Гомер показує, як в душі Г. борються два […]...
- Декамерон характеристика образу Государя Государ – один з центральних персонажів книги, виступає, як правило, в позитивному світлі, ілюструючи своєю поведінкою яку-небудь з основних соціальних доброчесностей. Розсудливість і розсудливість проявляє лавгобардский король Агилульф : коли невідомий хитрістю опановує його дружину, король припиняє розшуки, розуміючи, що задоволення від помсти не покриває ганьби розголосу(сюжет, використаний в одній з “казок” Лафонтена). Французький король […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Азазелло Азазелло – один з підручних Воланда; маленька широкоплеча людина з вогняно-рудим волоссям, іклом, що стирчить з рота, кігтями на руках і гугнявим голосом. Ім’я персонажа нагадує про демона іудейської міфології Азезеле, що мешкає в пустелі; це одно з традиційних іменувань біса; у романі Булгакова спожите в итальянизированной формі. Образ А. відмічений відомою брутальністю – він […]...
- Дон Жуан – характеристика образу Дон Жуан – у версії Байрона романтичний персонаж, який відкриває в собі розлад між закладеним природою і тим, що викохано суспільством, і цим різко відрізняється від своїх попередників. Вони – в обробках легенди від Тирсо де Молина до Мольера – були незмінно наділені людською цілісністю, тоді як у Байрона персонаж, зберігаючи духовне ядро своєї особи […]...