Бегемот – характеристика літературного героя (персонажа)
Бегемот – один з підручних Воланда, котрий постає в образі величезного чорного кота. У Біблії бегемот наводиться як приклад незбагненності божественного творіння; в той же час Бегемот – одне з традиційних найменувань Демона, поплічника сатани. Б. в романі Булгакова комічно сполучить схильність до філософствування і “інтелігентні” звички з шахраюватий і агресивністю. Вперше він виникає у сцені погоні Івана Бездомного за Воландом, причому виїжджає від погоні на трамваї, потім перед переляканим Стьопою Ліходєєвим п’є горілку,
Поплавському, що явився в квартиру покійного Берліоза, Б. повідомляє, що це він дав телеграму до Києва, а
Роздратований Азазелло заявляє з приводу кота, що його “добре було б утопити”. Б. диктує Гелле довідку для Миколи Івановича і разом з іншими проводжає майстра й Маргариту до машини. Надалі в квартирі № 50 зустрічає з примусом в лапах прийшли з облавою чекістів, веде з ними люту перестрілку, прикидаючись убитим і “оживаючи”, за допомогою примуса підпалює квартиру і переховується. Разом з Коровьеву він відвідує магазин Торгзіну і ресторан Грибоєдова, причому обидва візити також закінчуються пожежами, влаштованими Б. У сцені на Воробйових горах Б. видає свист, подібний вітрі. Під час останнього польоту він приймає справжній вигляд “худенького юнака, демонапажа, кращого блазня, який існував коли-небудь у світі”. Діяльність Б. служить причиною того, що вже після зникнення Воланда з почтом по всій країні починають виловлювати і винищувати чорних котів.
Схожі твори:
- Ігор Святославич – характеристика літературного героя (персонажа) Ігор Святославич, князь новгород-північ-ський (2.04.1151-29.12.1202) – головний герой “Слова о полку Ігоревім”, центральний образ цього твору. Події та люди, минуле, сьогодення і майбутнє співвіднесені, прямо або побічно, з походом проти половців, ініціатором і провідником якого був І. С. Не менш важливо і те, що він представляє найбільш поширений тип князя в тодішній Русі. Таких князів […]...
- Базаров – характеристика літературного героя (персонажа) БАЗАРОВ – герой роману І. С. Тургенєва “Батьки і діти” (1862). Євген Базаров – багато в чому програмний образ Тургенєва. Це представник нової, разночинно-демокра-тичної інтелігенції. Б. називає себе нігілістом: він заперечує основи сучасного йому суспільного укладу, виступає проти схиляння перед будь-якими авторитетами, відкидає принципи, прийняті на віру, не розуміє захоплення мистецтвом і красою природи, почуття […]...
- ІМР – характеристика літературного героя (персонажа) ІМР – герой трагедії Н. С. Гумільова “Отруєна туніка” (1918). Прототип – найдавніший арабський поет домусульманського ери Їм-ру-уль-Кайса з племені Кінда. Події трагедії відбуваються у Візантії VI століття нашої ери, в правління Юстиніана I. У імператорських палатах з’являється воїн-поет І., який бажає просити війська для помсти племені Бену-Ассад, що розорився його рід. Для одних він […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Бегемота Бегемот – один з підручних Воланда, що з’являється в образі величезного чорного кота. У Біблії бегемот наводиться як приклад незбагненності божественного творіння; в той же час Бегемот – одно з традиційних найменувань демона, прибічника сатани. Б. у романі Булгакова комічно поєднує схильність до філософствування і “інтелігентні” звички з шахраюватістю і агресивністю. Уперше він виникає в […]...
- Беранже – характеристика літературного героя Беранже (фр. Berenger) – герой декількох творів Е. Йонеско, серед яких найвідоміше – п’єса “Носороги” (1959 р.; з’явилися російською мовою переклади заголовка як “Носоріг” суперечать не тільки змістом драми, але й спеціальним заяв автора, завжди підкреслював, що мав на увазі множина, “однорогих” і “дворогий” тварин, наявних у п’єсі в великій кількості). Беранже зумів всіх збентежити […]...
- Брут – характеристика літературного героя Брут герой трагедії У. Шекспіра “Юлій Цезар” (1599). Історичний прототип – римський сенатор-республіканець Марк Юній Брут (85-42 до н. е.). Шекспір виводить у своїй “римської трагедії” кілька типів політиків: цезаріанцев Марка Антонія, підступного демагога, що вміє обдурити після смерті Цезаря його вбивць-змовників і звабити розчулено-брехливими промовами римську натовп, представлену в трагедії як безлика чернь, яка […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Гели Гелла – служниця Воланда, відьма-вампір. Шрам на її шиї нагадує про гетевской Гретхен, страченою за дітовбивство, яку Фауст бачить під час Вальпургієвої ночі. Ім’я героїні викликає ряд асоціацій. У грецькій міфології Г. і Фрикс – діти богині хмар Нефелы; рятуючись від загибелі, вони летять в Колхіду на златорунном баранові; Г. гине, впавши у води протоки, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Варенухи Івана Савелійовича Варенуха Іван Савелійович – адміністратор Вар’єте. Разом з Римським В. чекає появи зниклого директора Вар’єте Лиходеева; вони одержують від нього телеграми з Ялти й намагаються придумати правдоподібні пояснення що відбувається. В. дзвонить на квартиру до Лиходееву, розмовляє з Коро-Вьевим, після чого відправляється в ГПУ, щоб заявити про таємниче зникнення Лиходеева. У літній убиральні біля Вар’єте […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Варенухи Івана Савельевича Варенуха Іван Савельевич – адміністратор Вар’єте. Разом з Римським В. чекає появи зниклого директора Вар’єте Лиходеева; вони отримують від нього телеграми з Ялти і намагаються придумати правдоподібні пояснення що відбувається. В. дзвонить на квартиру до Лиходееву, розмовляє з Коро-вьевым, після чого вирушає в ГПУ, щоб заявити про таємниче зникнення Лиходеева. У літній убиральні біля Вар’єте […]...
- Лист до літературного героя (“Тигролови”) Шановна Наталка Сірко! Я вирішила написати тобі листа після того, як прочитала твір талановитого письменника Івана Багряного “Тигролови”. Ти дуже смілива і в тебе велике добре серце. Мені дуже подобається, що, опинившись далеко від України, ти не втрачаєш щирої української душі. Автор пише: ” Григорій майже одразу помітив, що Наталка поводить себе і розмовляє так, […]...
- Мій улюблений детектив (про літературного героя Шерлока Холмса) Ім’я всесвітньо відомого детектива Шерлока Холмса вперше з’явилося в повісті «Етюд в яскраво-червоних тонах». На відміну від кримінальних романів Еміліо Габоріо, котрий тільки ескізно накреслював образ свого героя, Конан-Дойль змальовує Холмса яскравими соковитими фарбами, це не просто опис злочину і злочинця, а процес інтелектуального пошуку, який веде до розкриття таємниці злочину. Шерлок Холмс проводить своїм […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Маргарити Маргарита(Маргарита Миколаївна) – головна героїня роману. Безперечний прототипическая зв’язок з Е. С. Булгаковой – третьою дружиною письменника. Асоціації з гетевской Гретхен мають, швидше, поверхневий характер: істотним виявляється лише момент бездітності М. і проявлене нею милосердя по відношенню до дітовбивця Фріди. Героїні 30 років. Вийшовши заміж в 19 років, вона є дружиною “дуже великого фахівця”; проте, […]...
- Мій улюблений детектив (про літературного героя Артура Конан Дойля – Шерлока Холмса) Ім’я всесвітньо відомого детектива Шерлока Холмса вперше з’явилося в повісті “Етюд в яскраво-червоних тонах”. На відміну від кримінальних романів Еміліо Габоріо, котрий тільки ескізно накреслював образ свого героя, Конан-Дойль змальовує Холмса яскравими соковитими фарбами, це не просто опис злочину і злочинця, а процес інтелектуального пошуку, який веде до розкриття таємниці злочину. Шерлок Холмс проводить своїм […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Воланда Воланд – персонаж, що утілює нескінченний і незбагненний універсум в єдності нерозривних протилежностей, перебуває “по той бік добра і зла” і віддає перевагу справедливості над милосердям. Ср. монументальний істинний “вигляд” В., що приймається їм у фіналі : “Маргарита не могла б сказати, з чого зроблений привід його коня, і думала, що можливо, що це місячні […]...
- Твір на тему: “Образ літературного героя в комедії “Горі від розуму”” Образ літературного героя, що персоніфікує собою або інший людський тип, створюється автором літературного твору згідно цілям і завданням, що ставляться перед його дітищем. Щоб правильно освітити проблему, позначити можливі исходи її дозволу, авторові необхідно “пожвавити” не тільки головних героїв, але й найбільше повно зв’язати перипетії їхніх доль із другорядними персонажами. Комедія О. С. Грибоєдова “Горі […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Коровьева(Фагота) Коровьев(Фагот) – один з підручних Воланда. Картатий одяг зближує його з традиційним чином Арлекіна(мотив блазенства), а також викликає асоціації з бісом Івана Карамазова з роману Достоєвського. Характерна деталь вигляду К. – пенсне або монокль з тріснутим склом; ср. також його “тріснутий голос”, що нагадує звук фагота(у італійській мові слово “фагот” має значення “вайло”, “незграбний”), що […]...
- Твір на тему: “Характеристика головного персонажа Сашка за кіноповістю “Зачарована Десна” О. Довженка” За планом: 1. Оповідач у зачарованій Десні – сам письменник, який виступає, як автор, як герой твору – Сашко. 2. Пізнання світу Сашком: а) любов до тварин, природи, музики, співів; б) приємне й неприємне в розумінні хлопця; в) повага до батьків, людей похилого віку; г) ставлення до народних свят, прикмет, обрядів, вірувань. 3. Риси характеру […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Азазелло Азазелло – один з підручних Воланда; маленька широкоплеча людина з вогняно-рудим волоссям, іклом, що стирчить з рота, кігтями на руках і гугнявим голосом. Ім’я персонажа нагадує про демона іудейської міфології Азезеле, що мешкає в пустелі; це одно з традиційних іменувань біса; у романі Булгакова спожите в итальянизированной формі. Образ А. відмічений відомою брутальністю – він […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Майстра Майстер – безіменний головний герой роману. У клініці Стравінського після зникнення М. залишається лише його “мертва кличка: “Номер сто вісімнадцятий з першого корпусу”. Прізвисько “майстер” дано героєві Маргаритою і аналогічно традиційним іменуванням “метр”, “маестро”; воно співвідносить персонажа як з середньовічною літературною традицією, так і з масонським ритуалом. Асоціації з гетевским Фаустом(по аналогії з Воландом-“Мефистофелем” і […]...
- Михайло Булгаков Майстер і Маргарита” 1. Яке місто Михайло Булгаков у багатьох своїх творах визнавав улюбленим, вартим найвищих почуттів? Відповідь: Київ. 2. Чому твір М. Булгакова “Майстер і Маргарита” називають “романом у романі” ? Відповідь: У творі є два романи – роман майстра про Понтія Пілата та роман про самого майстра. 3. Назвіть образи роману “Майстер і Маргарита”, що входять […]...
- Характеристика образу Римського Григорія Даниловича Римський Григорій Данилович – фінансовий директор Вар’єте. Разом з Варенухой Р. чекає приходу Лиходеева, потім отримує від нього телеграми з Ялти, після чого направляє Варенуху в ГПУ, причому той безслідно зникає. Р. зустрічає “чорного мага”, що прибув на представлення, – Воланда, а після скандального завершення сеансу чорної магії усамітнюється в кабінеті. Через деякий час туди […]...
- Загальна характеристика всесвітнього літературного процесу першої половини XX століття Перша половина XX століття для літератури вирізняється такими тенденціями. Передусім, саме на межі ХІХ-ХХ століть і в першій чеверті XX століття забуяв модернізм, продовжилися традиції символізму (в основному до 1910-х рр.), імпресіонізму, відчутним був вплив неоромантизму, спалахнула й відпала зірка футуризму (передусім у Італії та Росії десь у 1910-20-ті роки); те саме можна сказати й […]...
- Загальна характеристика розвитку всесвітнього літературного процесу другої половини XІX століття Приблизно від середини до останньої чверті XІX століття “погоду” у всесвітньому (в т. ч. українському) літературному процесі робили переважно письменники-реалісти. Росіяни Ф. Достоєвський і Л. Толстой впевнено прийняли естафету французів Стендаля, Бальзака, Флобсра, англійця Діккенса і пішли далі своїх попередників. Досить згадати твори тієї доби, які увійшли до скарбниці всесвітньої літератури: “Принижені й зневажені” (1861); […]...
- Гоголівські традиції в “Собачому серці” і “Майстру й Маргариті” М. О. Булгакова Гоголь Став основоположником ряду традицій у російській літературі, багато хто з яких згодом знайшли відбиття в добутках письменників другої половини XIX-XX століть. Характерні художній манері Гоголя риси можна побачити в повісті “Собаче серце” і в романі “Майстер і Маргарита” М. О. Булгакова. Як у цих булгаковських добутках, так і в деяких повістях і оповіданнях Гоголя […]...
- Характеристика литературного героя в рассказа Лескова “Дурачок” Рассказ Лескова “Дурачок” входит в цикл рассказов о праведниках, он находится в одном ряду с произведениями “Очарованный странник”, “Левша” и многими другими. Тему праведников Лесков активно разрабатывает на протяжении всего своего творчества, являясь едва ли не единственным на этом поприще. Главный герой рассказа “Дурачок” – действительно праведный человек, по-настоящему преданный богу. Его душа – это […]...
- Образ и характеристика главного героя в рассказе Платова “Юшка” В своих произведениях Андрей Платонов всегда стремился к правдивому изображению жизни. Но жизнь, как известно, несовершенна, поэтому картины и образы его произведений, отражая действительность, заставляют тревожно биться наши сердца. Они побуждают задуматься над необходимостью как-то изменить, улучшить этот несовершенный мир. По мнению писателя, преобразить мир могут люди, обладающие красотой и величием души, способностью любить и […]...
- Образ и характеристика главного героя романа “Рудин” “Рудин” (1855) – первый роман Тургенева, запечатлевший целую полосу в развитии русского общества 30-40-х годов XIX в. Сюжет романа сравнительно несложен, да и объем его невелик. Главное в “Рудине”- не описание быта, а воссоздание идеологической картины эпохи. Характеры героев раскрываются прежде всего через споры о философии, просвещении, морали. Это становилось одной из характернейших примет русского […]...
- Характеристика героя казки – Стійкий оловяний солдатик Стійкий олов’яний солдатик – казковий персонаж, втілення непохитної мужності, стійкості і завзятості. Він явний невдаха. На його відливання не вистачило олова, тому він стоїть на одній нозі. Але він стоїть на ній “так само твердо, як інші на двох”. Основна риса його натури – надзвичайна твердість духу. Він вирушає в небезпечне плавання в легкому паперовому […]...
- Описание персонажа произведения: Яшвант Яшвант – центральный персонаж романа классика маратхской литературы Х. Апте (1864-1919). Я.- типичный представитель новой интеллигенции – кастово, может быть, и высокой, но материально и социально обездоленной. У подобных героев различны политические идеалы, определявшиеся противоречиями, присущими разным направлениям в национально-освободительном движении того времени. Я. остро ощущает бич бедности, у него есть четкая идейная платформа, близкая […]...
- Твір на тему: “Характеристика ліричного героя Гафіза” Одним з найбільш яскравих і відомих представників персько-таджицької поезії є Гафіз. Поет Гафіз у своїй творчості найчастіше використовував жанр газелі. Темами його творчості були лицемірство і віра, хоча в ті часи на територіях Персії і Таджикистану мусульманські вірування ще не були настільки сильно поширені, як це є сьогодні. Розкриваючи основну тематику творчості Гафіза, а також […]...
- Характеристика образу Енея як античного епічного героя Погляньте на фігурну композицію “Втеча з Трої”, відому ще під назвою “Еней з Анхісом на плечах”. Фігурному зображенню відповідають вірші 559-567, 707-729 книги II поеми Вергілія “Енеїда”. Дослідник творчості Вергілія В. Топоров вважає, що “в зв’язку з тією незалежною грою, яку вели природнородове” та “подійноісторичне” начала, й в силу тих чудернацьких конфігурацій, які в результаті […]...
- Связь персонажа и его портрета: Константин Левин и Лев Толстой Левин хочет “переменить ту столь тягостную, праздную, искусственную жизнь, которою он жил, на эту трудовую, чистую и общую прелестную жизнь”. Путь к этой жизни проходит через весь роман. Толстовский герой, обретя счастье в любви, решает, что бесполезно мечтать о всеобщем благе. Надо жить для себя и своих близких, но все поступки сверять с голосом собственной […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Івана Бездомного Іван Бездомний (Понирев Іван Миколайович, Іван, Иванушка)- поет, потім професор Інституту історії й філософії. В образі персонажа істотно “казкове” початок (порівн.: Иванушка-Дурачок). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальних псевдонімів літераторів 20-х рр.: Бєдний, Приблудний, Голодний і т. п. ; можливі також алюзії на поета А. Бези-Менского. На початку роману І. – відомий поет 23 років, що написав […]...
- Твір на тему: “Характеристика головного героя твору “Блакитна дитина” Головним героєм твору Анатолія Дімарова під назвою “Блакитна дитина” є батько хлопчика на ім’я Анатолій. Одного разу син Анатолія повернувся зі школи з негативними новинами про своє навчання і поведінку в школі. Але батько не став сильно лаяти хлопчика. Звичайно, коли бабуся сказала онукові, що його батько був паїнькою, блакитною дитиною, Анатолій цього зовсім не […]...
- Цитатна характеристика до образу Деві – головного героя твору Джеймса Олдріджа “Останній дюйм” Деві – головний герой оповідання Джеймса Олдріджа, який протягом усього твору постає перед нами персонажем, який змінюється, розкриває свою душу та являє світові свої справді вражаючі моральні якості. За допомогою цитат я б хотіла більше охарактеризувати цього видатного хлопчину: Хлопчик обділений увагою, материнською турботою та батьківською опікою, а батько вважає приблизно так: “…десятирiчного сина, що […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Івана Бездомного Іван Бездомний(Понирев Іван Миколайович, Іван, Іванушка) – поет, потім професор Інституту історії і філософії. В образі персонажа істотний “казковий” початок(ср.: Иванушка-дурник). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальні псевдоніми літераторів 20-х рр. : Бідний, Приблудний, Голодний і т. п.; можливі також алюзії на поета А. Безы-менского. На початку роману І. – відомий поет 23 років, що написав антирелігійну […]...
- Цитатна характеристика головного героя твору “Фауст” Безпідставні докори Фауста самому собі(Вагнера слова): “Корить себя решительно вам нечем. Скорей была заслуга ваша в том, Что вы воспользовались целиком Уменьем, к вам от старших перешедшим”. Дві душі Фауста: “Так две души живут во мне, И обе не в ладах друг с другом. Одна, как страсть любви, пылка И жадно льнет к земле всецело, […]...
- Тема зрадника й героя характеристика образа Килпатрика Ферпоса Килпатрик Ферпос – герой визвольної боротьби в Ірландії. Його правнук Район намагається розкрити таємницю загибелі свого славного предка, убитого в 1824 р. напередодні вирішального повстання. Хоча вбивство відбулося в театрі, на очах у численних свідків, розкрите воно не було. Додаткову їжу для міркувань дає той факт, що приблизно в той же час відбувся таємний суд […]...
- Краса в образі персонажа у романі Толстого “Війна й мир” Відкриємо академічний “Словник російської мови”: “Краса – властивість за значенням прикметника гарний”, “гарний – приємний на вид, що відрізняється правильністю обрисів, гармонією фарб, тонів, ліній, що відрізняється повнотою й глибиною внутрішнього змісту, розрахований на ефект, на зовнішнє враження”. Кожне із цих визначень може знайти своє підтвердження на сторінках роману Л. Н. Толстого “Війна й мир”, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Берліоза Михайла Олександровича Берліоз Михайло Олександрович – літератор, голова МАССОЛИТа. Прізвище персонажа, по-перше, зближує його з відомим композитором – але саме як “антидвійника”, відміченого ознакою “немузичності”(ср. також “музичні” прізвища інших персонажів : Римський, Стравінський) : Б. передусім функціонер, чиновник від літератури; з іншого боку, ім’я героя асоціюється з самим автором роману, а ініціали – М. А. Б. – […]...