Життєстверджуюча сила роману “Сто років самотності” (за твором Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності”)
На той час, коли роман “Сто років самотності” вийшов першим виданням, його автор прожив на світі без малого сорок років, важких, неспокійних, часом болісних. У книзі показана не вся історія країни, а лише найбільш гострі її моменти, характерні не тільки для Колумбії, але і для інших держав Латинської Америки. Габрієль Гарсіа Маркес не ставить собі ціль дати в художній формі історію громадянських війн своєї батьківщини.
Трагічна самотність, властива членам сімейства Буендіа, – це історично сформована національна риса, особливість
Самотність – спадкоємна риса, родинна ознака сім’ї Буендіа, але ми бачимо, що, хоча члени цієї сім’ї з пелюшок мають “самотній вигляд”, проте замикаються у своїй самотності не відразу, а в результаті різноманітних життєвих обставин. Герої роману, за рідкісним винятком, сильні особистості, наділені життєвою волею, бурхливими пристрастями і незвичайною енергією.
Вся розмаїтість персонажів роману, кожний з яких має своє власне
“Сто років самотності” – своєрідна енциклопедія любовного почуття, у якому описані усі його різновиди.
У романі грані між фантастичним і реальним стерті. У ньому є й утопія, віднесена автором у доісторичні, напівказкові часи. Дива, пророкування, примари, словом, усіляка фантастика є одним із головних компонентів змісту роману. Гуманізм Гарсіа Маркеса активний, сповнений заклику до боротьби. Він твердо знає: найгірше, що може трапитися з людиною, – це втрата мужності, волі, забуття минулого, смиренність перед злом.
У цьому справжня народність роману-епосу “Сто років самотності”, його життєстверджуюча сила.
Схожі твори:
- Твір на тему: “Чи існують шляхи подолання самотності?” за твором “Сто років самотності” Габріеля Гарсіа Маркеса і Твір Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” являє собою роман-притчу, в якому письменник намагається нагадати своїм сучасникам про мораль і відповідальність, про необхідність збереження законів істинного добра, кохання і взаємодопомоги, а також застерегти людство від можливого лиха. Крім того Маркес прагне виявити глибинні причини самотності і шляхи її подолання. Перед читачами з перших сторінок […]...
- Казка і міф у романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” є два стилеутворюючих начала: іронія і казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються і казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутнього Джека Брауна просвічує […]...
- Життєстверджуюча сила роману “Сто років самітності” На той час, коли роман “Сто років самітності” вийшов першим виданням, його автор прожив на світі без малого сорок важких, неспокійних, часом болісних років. У книзі показана не вся історія країни, а лише найбільш гострі її моменти, характерні не тільки для Колумбії, але й для інших держав Латинської Америки. Габріель Гарсіа Маркес не ставить собі […]...
- Життя як сон (за романом Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самоти”) На уроках зарубіжної літератури ми вивчали роман відомого колумбійського письменника Габрієля Гарсія Маркеса “Сто років самотності”. Цей твір читати дуже цікаво. Недаремно автору цього роману присуджено Нобелівську премію. Сам твір нагадує зразок хроніки життя одного роду, який тісно пов’язаний з невеликим поселенням під назвою Макондо. Цей рід Буендіа був одним із кількох сімей, що заснували […]...
- Проблематика та система образів роману Г. Г. Маркеса “Сто років самотності” Роман “Сто років самотності” надруковано 1967 року в Буенос-Айресі. Успіх був приголомшливий, за три з половиною роки наклад склав понад півмільйона примірників, що для Латинської Америки було сенсацією. Саме у відгуках про роман прозвучав термін “магічний реалізм”. Рисами “магічного реалізму” стало звернення до міфологічних традицій, причому цього разу це був не біблійний або античний, а […]...
- Твір на тему: “Чи можна здолати самотність? По твору “Сто років самотності” Гарсіа Маркеса” Самотність – одна з головних проблем для будь-якої людини. Скільки б друзів не оточувало людину, яким би популярним вона не була, у всі часи вона могла відчувати себе самотньою. Приклади цього можна знайти в літературі, але робити це зовсім необов’язково. Досить запитати кожного, хто перебуває з тобою поруч, чи вважає він самого себе самотнім. Відповідь […]...
- Родина, народ, людство у творі Г. Маркеса “Сто років самотності” Створюючи роман “Сто років самотності”, Г. Маркес мав на увазі перш за все версію розвитку свого народу, але твір виявився набагато значушішим, оскільки змалював історію людства через історію народу і сім’ї. Історія сім’ї Буендіа – це історія становлення людського суспільства: від патріархального укладу, де вагому роль відіграє жінка, до громадянської війни, на якій стає героєм […]...
- Образ землі у романі “Сто років самотності” Г. Гарсіа Маркеса, повісті “Fata morgana ” М. Коцюбинського та міфі про Антея Земля – одвічна колискова людства, шлях до порятунку. Це зрозуміли ще давні греки, увіковічивши цю істину у міфі про Антея. З часом класики світової літератури надали цьому питанню філософсько-психологічного звучання. Зупинюсь на творах “Сто років самотності” Маркеса і “Fata morgana ” М. Коцюбинського: розгляну їх у порівнянні з міфом про Антея. У всіх згаданих творах […]...
- Родовий міф Буендіа як попередження людству (за романом Г. Г. Маркеса “Сто років самотності”) “Сто років самотності” – роман-притча, в якому автор намагається застерегти людей від можливого лиха, нагадати їм про мораль, відповідальність, про важливість збереження вічних законів добра, істинного кохання, взаємодопомоги. Перед нами розгортається оповідь про історію роду Буендіа. Хосе Аркадіо Буендіа – перший з роду – віднаходить разом з друзями місце в Колумбії і створює тут нове […]...
- “Магічний реалізм” колумбійського письменника Г. Маркеса (“Сто років самотності”) Ми народжуємося і живемо у світі фантастичної реальності. Г. Маркес Для європейського культурно-історичного середовища латиноамериканська література завжди була екзотичним явищем. Національний колорит, своєрідна ментальність, особливості історичного розвитку Латинської Америки викликають неабиякий інтерес до творчості митців цього континенту. Художньою особливістю латиноамериканської літератури XX ст. є “магічний реалізм”, в основі якого лежить глибинне осмислення духовних джерел життя […]...
- Казка й міф у романі Г. Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” є два початки: іронія й казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються й казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутньому Джеку Брауйе просвічує казковий […]...
- Основні мотиви роману «Сто років самотності» Найяскравішим твором відомого латиноамериканського письменника Габріеля Гарсіа Маркеса став його роман «Сто років самотності». У ньому розповідається про історію маленького містечка Макондо і родину Буендіа, що його заснувала. Автор у символічній формі відтворює історію Колумбії з другої половини XIX ст. до 30-х років XX ст. У структурі роману можна виявити мотиви, які стають провідними на […]...
- Твір на тему: “Роль інакомовлення в літературі” за творами Г. Маркеса “Сто років самотності” і Я. Кавабата “Тисячі журавлів” Традиції усіх народів накопичуються багатьма століттями, та наші сучасники у різних країнах по різному до них ставляться. Найбільше вони цінуються у народів Сходу, зокрема в Японії. Одна з традицій жителів країни Сходячого Сонця є чайна церемонія, яка дійшла з глибини століть до наших часів майже без змін. Ця традиція настільки шанується японцями, що під час […]...
- Риси «магічного реалізму» в романі «Сто років самотності» Напружене життя XX ст. з атмосферою сірості, одноманітності, напруження наштовхнуло митців на пошуки нових джерел, як б могли дати людині розуміння її сутності. Для цього письменники зверталися до жанрових традицій минулого. Нетлінні цінності, як пройшли крізь плин часу, були знайдені у міфах, легендах, казках Твори Габріеля Гарсіа Маркеса належать саме до типу «міфологічної літератури, який […]...
- Реальна фантастичність у романі Г. Г. Маркеса “Сто років самоти” Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Д. Затонський Габріель Гарсіа Маркес – латиноамериканський колумбійський письменник. Ім’я письменника запам’ятовується досить легко – воно є милозвучним і вишуканим. Варто сказати, що так само віртуозно звучать і інші назви – Латинська Америка, Колумбія, Аракатака… Навіть не читаючи книжок Габріеля Гарсіа Маркеса, можна сказати, […]...
- Відповіді до теми: творчість Габріеля Гарсія Маркеса 1. Що ви знаєте про Габріеля Гарсія Маркеса? Г. Г. Маркес – колумбійський письменник і публіцист, лауреат Нобелівської премії 1982 року, один із найяскравіших представників “магічного реалізму”. 2. Що вам відомо з біографії Маркеса? Маркес народився 6 березня 1928 року у провінційному селищі Аракатака (Колумбія) у родині телеграфіста. Виховувався у домі діда, де й познайомився […]...
- Матеріали до вивчення оповідання Г. Гарсіа Маркеса “Старий з величезними крилами” Величезний успіх роману “Сто років самотності” став для Габріеля Гарсіа Маркеса не тільки джерелом радості, а й нових турбот. “Тепер я повинен, – говорив письменник в інтерв’ю напередодні сорокаріччя, – довести сотні тисяч невідомих мені людей, котрі придбали мій роман, що ця книга не була, як висловився один критик, щасливою випадковістю… і що в мене […]...
- Сто років самотності (стисло) Засновники роду Буендіа Хосеаркадіо і Урсула були двоюрідним братом і сестрою. Родичі боялися, що вони народять дитину з поросячим хвостиком. Про небезпеку інцестуального шлюбу знає Урсула, а Хосеаркадіо не бажає брати до уваги подібні дурниці. Протягом півтора років заміжжя Урсула примудряється зберегти невинність, ночі молодожонів заповнені томливої і жорстокою боротьбою, що замінює любовні втіхи. Під […]...
- “Магічний реалізм” колумбійського письменника Гарсіа Марнеса “Сто років самотності”. Ми народжуємося і живемо у світі фантастичної реальності. Г. Г. Маркес. Для європейського культурно-історичного середовища латиноамериканська література завжди була екзотичним явищем. Національний колорит, своєрідна ментальність, особливості історичного розвитку Латинської Америки викликають неабиякий інтерес до творчості митців цього континенту. Художньою особливістю латиноамериканської літератури XX ст. є “магічний реалізм”, в основі якого лежить глибинне […]...
- Життєстверджуюча сила оповідань О. Генрі Оповідання О. Генрі захоплюють читача простотою і легкістю оповіді. Взяті разом, його твори € ніби гумористичною енциклопедією американського життя. В його новелах ми зустрічаємо мільйонера, плантатора, генерала, адвоката, суддю, священика, поліцейського, робітника, продавця, актора, художника, музиканта, матроса, злодія, волоцюгу, лікаря – можна довго перелічувати різні суспільні групи і професії, представники яких фігурують в цих оповіданнях. […]...
- Габріель Гарсіа Маркес. Осягнути художню дійсність творів допомагає автор Розміщено від Tvіr в Среда 26 мая Урок-дослідження: Осягнути художню дійсність творів допомагає автор Тема. Габріель Гарсіа Маркес. “Стариган із крилами”. Мета: розкрити особливості творчості Габріеля Гарсіа Маркеса, дослідити зрощення фантастичних елементів з побутовими деталями в оповіданні, розвивати аналітичні вміння, виховувати інтерес до латиноамериканської літератури. Обладнання: портрет Г. Гарсіа Маркеса; виставка його творів; літературознавчий словник. […]...
- Твір на тему: “Життя і творчість Г. Г. Маркеса” З’явившись одного разу зовсім випадковим чином, цей письменник впевнено закріпився в моєму житті, внісши в нього нові сили та враження. Завдяки йому я навчився отримувати задоволення не тільки від того, що після прочитання книги “є над чим подумати”, а й “є що відчути” … Якщо незнайома з його творчістю людина запитає мене, хто ж він, […]...
- Біографія Габріель Гарсіа Маркес Гарсіа Маркес – це один з найвідоміших письменників сучасності, найяскравіший представник літератури “магічного реалізму”. Він народився 6 березня 1928року в провінційному колумбійському містечку Аракатака поблизу річки Магдалени. Батько майбутнього письменника був телеграфістом, доброю й чуйною людиною. Серед головних чинників та життєвих обставин, що визначили майбутній світогляд та коло творчих інтересів письменника, він згодом підкреслить благодійний […]...
- Чому в ліриці Лєрмонтова таке велике місце посідає тема самотності І. “Поет іншої епохи”. (Зміна становища поета в суспільстві з часів Пушкіна. Розрив з аудиторією. Історична обстановка: реакція 30-х років XІX століття (епоха Миколи І). Неможливість активної дії в цей період. Поезія Лєрмонтова – віддзеркалення настрою часу.) ІІ. Тема самотності – характерна тема для лірики Лєрмонтова. (Установка на протиставлення ліричного “я” поета і світу. (“Нет, […]...
- Чому в ліриці М. Лєрмонтова таке велике місце посідає тема самотності? 1. “Поет іншої епохи”. (Зміна становища поета в суспільстві з часів Пушкіна. Розрив з аудиторією. Історичні умови: реакція 30-х років XІX століття (епоха Миколи І). Неможливість активної дії в цей період. Поезія Лєрмонтова – віддзеркалення настрою часу.) 2. Тема самотності – характерна тема для лірики Лєрмонтова. (Настанова на протиставлення ліричного “я” поета і світу. (“Нет, […]...
- Твір на тему: “Сила народу – в єдності за твором І. Франка “Захар Беркут” Найбільша цінність держави, її сила – це народ, а народ – це і є сила. Згуртований народ – це непробивна, нездоланна міць. А єдність всіх людей в боротьбі за праве діло – це ще більше могуття, яке не можливо здолати. Саме згуртовану боротьбу за добро, мир і спокій простого народу можна спостерігати в історичній повісті […]...
- Федеріко Гарсіа Лорка – людина і поет Хоч минаються тополі, Та сліди по собі світять. Ф. Г. Лорка Федеріко Гарсіа Лорка. Петенера. Романсеро. Канте хондо. Сигірія. Які незвичайні, милозвучні, музичні й поетичні слова. Здається, все, що пов’язане з Федеріко Гарсіа Лоркою, є таким, бо вже й саме ім’я звучить, як музика, ніби струни гітари перебирають пальцями, і вона відгукується музикою й словом […]...
- Мотиви свободи і самотності лірики М. Ю. Лєрмонтова Ще за життя ліричні твори М. Лєрмонтова принесли йому славу другого поета після Пушкіна, але справжнє значення його ліричної спадщини відкрилося вже після його смерті. А поетична чарівність його віршів приваблює читача і сьогодні. У віршах поета відбилися всі його творчі інтереси, моральні і художні пошуки, особисті переживання, навіть Суспільні явища його часу. З цих […]...
- Поєднання фольклору й поетики модернізму у творах Федеріко Гарсіа Лорка Федеріко Гарсіа Лорка народився у невеличкому андалузькому селищі Фуенте Вакерос, тому дитинство провів на лоні природи. Пізніше він згадував: “Моє дитинство – це село і поле. Пастухи, небо і безлюддя”. Скільки юнацьких витівок народжувалося в цій голові: вистава для дітей, музичне свято у Гранаді, фольклорна експедиція (“якщо б ти знав, які романси про розбишак я […]...
- Героїня п’єси Федеріко Гарсіа Лорки “Дім Бернарди Альби” Бернарда Альба героїня п’єси Федеріко Гарсіа Лорки “Дім Бернарди Альби” (1936), останнього його твори для театру, закінченого за два місяці до трагічної загибелі. Підзаголовок п’єси: “Драма жінок в іспанських селах”. Б. А. – характерний жіночий персонаж стародавнього іспанського побуту, символ фанатичку, яка дотримується традиційного способу життя, не терпить інших поглядів і будь-яких заперечень, весь її […]...
- Тема самотності в ліриці М. Лєрмонтова И скучно, и грустно, и некому руку подать В минуту душевной невзгоды… М. Ю. Лєрмонтов Становлення Михайла Лєрмонтова як особистості і як поета припало на роки миколаївської реакції, що настала в Росії після розгрому декабристів. У російському суспільстві того часу панували розгубленість, розчарування, апатія. Кращі люди покоління 30-х років XІX ст. не мали змоги знайти […]...
- Фольклорні мотиви в ліриці Федеріко Гарсіа Лорки Цей спів… глибинний за всі колодязі та всі моря світу, набагато глибший, ніж те серце, и^о його творить, і голос, що його співає, тому що глибина його майже безмірна. 1 йде він з далеких племен, проходить крізь цвинтарі років і листопади зів “яішх вітрів. Федеріко Гарсіа Лорка Андалузія, південна область Іспанії. Край християнський і мусульманський, […]...
- Твір на тему: “Непоборна сила кохання за твором Івана Франка “Украдене щастя” Любов – це те, заради чого людина здатна піти на найсміливіші вчинки і подолати те, з чим вона ніколи не змогла би впоратися в інших обставинах. Для людини любов представляється основною метою, вона не помічає складнощів і труднощів, готовий протистояти будь-якому ворогові тільки лише заради того, щоб бути в підсумку щасливою з коханою людиною. Історія […]...
- Життєстверджуюча філософія в творчості Е. Хемінгуея Е. Хемінгуей, повість якого “Старий і море” ми вивчаємо, мав свій кодекс героїзму: “Будь дужим, навіть жорстоким, умій відповідати ударом на удар. Не чекай від когось співчуття, не нарікай на долю – мовчи, бо найнебезпечніше – показати себе невпевненим і смішним, тоді тебе зневажатимуть й перестануть боятися. Не піддавайся почуттям: краще самотність, ніж беззахисність; краще […]...
- Твір на тему: “Причини самотності в сім’ї та суспільстві Грегора Замзи” Самотність – це актуальна проблема для великої кількості людей. Далеко не всім вдається знайти відповідних людей у житті і втратити таким чином самотності. Є і такі випадки, коли у людини є сім’я або друзі, але вона все одно відчуває себе самотньою з якоїсь причини. Чи треба боротися з самотністю? Що взагалі з нею робити? Ці […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми (за новелою Г. Маркеса “Стариган із крилами”) Новела Габріеля Гарсіа Маркеса “Стариган із крилами” – це тонкий сплав міфологічного і реального. Жителі невеликого села Пелайо й Елісенда заклопотані своїми справами. Чоловік збирає на своєму подвір’ї крабів, які, рятуючись від води, повзуть у їхній будинок, а дружина сидить біля ліжка хворого сина. Дощ не вщухає уже третю добу, вода затопила все навкруги, небо […]...
- Мотиви свободи і самотності лірики Лермонтова Ще за життя ліричні твори М. Лермонтова принесли йому славу другого поета після Пушкіна, але справжнє значення його ліричної спадщини відкрилося вже після його смерті. А поетична чарівність його віршів приваблює читача і сьогодні. У віршах поета відбилися всі його творчі інтереси, моральні і художні пошуки, особисті переживання, навіть суспільні явища його часу. З цих […]...
- Габріель Гарсіа Маркес. “Стариган із крилами”: у пошуках методичних варіантів Розміщено від Tvіr в Среда 26 мая Урок-дослідження: Магічний реалізм як засіб застерегти людство від духовної деградації Тема. Зображення моральної деградації людства. Мета: визначити своєрідність латиноамериканської літератури, особливість “магічного реалізму” як поняття; проаналізувати образну структуру оповідання “Стариган з крилами”; розкрити концепцію світу (за Маркесом) як світу-в’язниці, світу-пекла; з’ясувати особливості композиції твору та своєрідність поетичних засобів […]...
- Природні сили і стихії в ліриці Федеріно Гарсіа Лорки При згадці імені поета Федеріко Гарсіа Лорки в уяві виникає гак любовно намальована ним Іспанія з її оливковими гаями, садами, які золотяться дозріли полями, то залита гарячим південним сонцем, то оповита таємничим серпантином місячного сяйва. Світ, змальований Лорки, вражає сміливістю метафоричного перетворення. Їм поет стверджував: “Я відчуваю величезне здивування, коли стверджують, що образи, Якими наповнені […]...