“Учитель, перед іменем твоїм…”
Учитель! Горде і славне звання. Праця вчителя споріднена з працею хлібороба й будівельника – із зернини добра й справедливості вирощує він душу людини, із цегли знань складає наш розум.
Чого вчили нас учителі? Математики, фізики, географії, біології. Вони розвивали нашу увагу, пам’ять, уяву. Вони стараються допомогти нам знайти свій шлях у житті. А головне – своїми справами і своїм словом учили найважчої на світі науки – бути людьми.
Є таке слово – подвижник, у ньому сполучаються два дуже важливі поняття: “двигати” і “подвиг”.
Учитель одним із перших на практиці знайомить дітей з такими поняттями, як обов’язок, необхідність, почуття відповідальності, вміння підпорядковувати особисті інтереси колективним. Учитель є наставником і старшим товаришем учнів, найближчою і найдорожчою людиною після батьків, до нього звертаються вони зі своїми радощами і прикрощами, з конкретними планами і мріями. Образ Учителя залишається в пам’яті на все життя, слова подяки виливаються в пісні та вірші.
Твій добрий зір в моїй уяві лине…
Чи сніг летів, чи квітнув теплий май,
Ти вчив любити подвиги людини,
Красу труда й безсмертний рідний край.
(В. Сосюра, “Учитель”)
Схожі твори:
- Вияв глибокої любові і пошани до вчителя (за поезією “Учитель”) Кожна людина на все життя пам’ятає свого першого вчителя, зберігає в своїй душі теплі почуття до людини, яка відчинила двері у прекрасний світ знань. Наставник поета викликав до себе щиру любов учнів. Так про нього пише В. Сосюра у вірші “Учитель”: Учитель мій! Як ми тебе любили, Як слухали тебе в полоні юних мрій! Він […]...
- Учитель у пам’яті моїй Усі стежки – від шкільного порога. Початок усіх професій – у шкільному класі. Ключ до всіх духовних багатств світу – у нього, шкільного наставника. Це ж бо він, учитель, повів нас у світ знань, допоміг обрати з тисяч свою дорогу в житті, навчив не лише премудрощів шкільних предметів, а й найскладнішої з наук – бути […]...
- Ученик и учитель Пока живут на свете учителя и ученики, мир находится в постоянном развитии, которое ведет к обновлению, духовному обогащению, моральному совершенству. Учитель стремится создать личность. Такое же желание имеют еще и наши родители. Поэтому отношение к учителю, по моему мнению, должен быть таким, как к отцу и матери. Трудно даже представить себе, сколько душевных сил, энергии, […]...
- Учитель у твоєму житті Учитель у твоєму житті Доля дарує кожному з нас Учителя. Так, саме УЧИТЕЛЬ – з великої букви. Це може бути твій перший учитель; можливо, ти зустрінеш його вже у старших класах. Але це буде та людина, яку ти назвеш своєю другою матір’ю, бо вона назавжди стане частиною твого життя, пройде з тобою через роки, надихаючи […]...
- Учитель життя У житті кожної людини є Учитель. Це не якийсь фахівець, а саме людина, яка веде тебе по життю. Такий Учитель є і в мене, він не просто вчитель, а друг і порадник. Це – мій тато. У нас особливі стосунки, не просто батько з сином живуть під одним дахом, у нас із ним справжня дружба. […]...
- Учитель-словесник Дмитро Миколайович Підгрушний Яскравим обдаруванням ритора, майстра красного слова володів учитель-словесник Дмитро Миколайович Підгрушний. Він часто давав учням вільні теми для творів, і тут Сашко Довженко виявляв свої здібності. Його твори були кращими в класі. Особливо вразила й запам’яталася всім його художня композиція “Святки” – поетична розповідь про народні новорічні торжества. Свої описи Сашко ілюстрував колядками й щедрівками. […]...
- Краса в імені твоїм Людина не отримує ім’я від батьків випадково. Щось у цьому звичаї вибору імені для дитини є загадкове, таємниче й красиве. Чи то це йде від вибору за церковними святцями, коли ім’я прив’язується до дня якогось святого і ним нарікають дитину, а далі цей святий стає ангелом – охоронцем; чи то від довгого обговорення в колі […]...
- “І перед нею помолюсь, мов перед образом святим тієї матері святої…” Життя нашого народу в середині XІX століття було тяжким, бо більша частина українців була покріпачена. А доля жінки в кріпосницькому суспільстві була справді трагічною. Слабка від природи, вона працювала і на панському, і на власному полі, мусила коритися і панові, і чоловікові, який часом міг зірвати на ній злість, яку накопичив за багато підневільних років. […]...
- Герой романа Г. Манна “Учитель Гнус, или Конец одного тирана” Учитель Гнус школьный учитель, настоящая фамилия которого Нусс, но за его вздорный и мстительный характер, за его мелочность и издевательства над учениками его прозвали Гнусом (Unsat – нем. грязь, нечистоты). У. Г. преподает вполне интересный предмет – историю литературы. Но бесконечные задания, связанные с “Орлеанской девой” Шиллера, придирки к сочинениям, унизительные поручения и угрозы всех […]...
- Досвід огляду: журнал-учитель Чимало людей поважають і щиро люблять цей доступний журнал, журнал-“учитель”. Добрий супутник, що веде за руку свого учня, вчасно знаходячи підтримку, що не дає впасти, що оберігає від ударів. Це журнал віри, глибокої віри у своїх читачів, віри, який насичені його сторінки. Щомісяця “Ридерз дайджест” усе більше розширює коло своїх постійних читачів, залучаючи своєю безпосередністю, […]...
- Учитель очима учня Вона висока, струнка, із гладенько причесаним волоссям, у строгому темному костюмі й туфлях на високих каблуках. У неї тихий голос. Вона рідко посміхається. Але вже якщо посміхається, то по-справжньому, щиро, від цієї посмішки теплішає на душі. І вона любить нас. Вона – це наша Ірина Олександрівна, а ми – це її клас, “її” діти. Учителька […]...
- Труд учителя – це подвиг У кожного з нас є в житті Вчитель у найвищому розумінні цього слова: мудрий порадник, суворий наставник, лагідний помічник. Поетові Володимиру Сосюрі пощастило – в його житті був учитель, що завоював повагу і щиру любов своїх учнів. Йому присвятив поет свого вірша через багато років після закінчення школи. Вдячний учень пам’ятає найдрібніші і найпростіші деталі […]...
- Изложение: “Учитель” – (Астафьев) Замечательный человек, встретившийся мне в начале жизненного пути, был Игнатий Дмитриевич Рождественский, сибирский поэт. Он преподавал в нашей школе русский язык и литературу, и поразил нас учитель с первого взгляда чрезмерной близорукостью. Читая, учитель приближал бумагу к лицу, водил по ней носом и, ровно бы сам с собою разговаривая, тыкал в пространство указательным пальцем: “Чудо! […]...
- Идеальный учитель никогда не репетитор Когда мы говорим о предметнике, что он “хороший”, это значит, что он может научить видеть предмет, освоить язык этого предмета, то есть – в идеале – понимать, что от тебя хочет услышать экзаменатор, и ответить ему на его языке на соответствующем уровне. Мы сейчас не говорим о тестировании, т. к мы не уверены, что посредством […]...
- Чи буде квітень, як завжди дарунком весняної здоби, чи славним іменем біди ми назвемо його – “Чорнобиль”? Кажуть, що на світі нема нічого випадкового, усе заплановано й обдумано перед Вищим Розумом. До мене часто приходить думка, що назва Чорнобиль теж не випадкова. За якісь страшні провини людства саме в цю місцевість прийшло чорне лихо, щоб розлитися полином по “нашім раї на землі”. Воно змією вповзло в життя ні в чому не винних […]...
- В чем Некрасов видит свой долг перед народом и какие задачи ставит перед искусством своего времени? Долгое время в Н. А. Некрасове видели общественного деятеля, но не поэта. Его считали певцом революционной борьбы, но нередко ему отказывали в поэтическом таланте. Ценили гражданский пафос Некрасова, но не силу его поэтического слова, красоту изобразительных средств, новаторство в тематике поэзии… Между тем Некрасов стал первым поэтом, “лиру посвятившим народу своему”, проникнувшимся народным духом. Творивший […]...
- Професія учитель Більшість людей влаштована так, що усе життя прагнуть пізнавати, вчитися, відкривати і розвивати в собі усі нові і нові якості, можливості і здібності. Людина, часто не усвідомлюючи, прагне стати різнобічно розвиненою особою, стати освіченим, вихованим, красивим, фізично розвиненим, затребуваним суспільством і соціально адаптованим. Вищим рівнем в розвитку людських якостей є досконалість. Досконалість – категорія абстрактна. […]...
- Учитель-словесник Дмитрий Николаевич Подгрушный Ярким даром ритора, мастера красного слова владел учитель-словесник Дмитрий Николаевич Подгрушный. Он часто давал ученикам свободные темы для композиций, и здесь Саша Довженко продемонстрировал свои способности. Его композиции были лучшими в классе. Особенно поразила и запомнилась всем его художественная композиция “Святки” – поэтический рассказ о народных новогодних торжествах. Свои описания Саша иллюстрировал колядками. Были в […]...
- Наш учитель английского – Our Teacher of English Оксана Тарасовна Савченко – наш учитель английского языка. Она молодая и энергичная и хорошо знает английский. Оксана Тарасовна старается сделать наши уроки интересными. Во время уроков мы учим грамматические правила и делаем грамматические упражнения, обсуждаем различные темы, слушаем кассеты с записями рассказов, разговоров и песен. Иногда мы все вместе поем песни. Когда мы смотрим видеофильмы, […]...
- Краткое изложение Учитель словесности А. П. Чехов Учитель словесности Учитель русского языка и литературы в небольшом провинциальном городе Сергей Васильевич Никитин влюблен в дочь местного помещика Машу Шелестову, восемнадцати лет, которую “в семье еще не отвыкли считать маленькой” и потому зовут ее Маней и Манюсей, а когда в городе побывал цирк, который она усердно посещала, ее стали звать Марией […]...
- Життя Тараса Шевченка – це подвиг, перед яким я схиляюсь Твори геніальних поетів ніколи не бувають прочитані до кінця. Що більше пізнаєш справжнього Шевченка, то більше в його творах знаходиш незвіданого. Його феномен залишається до кінця не пізнаним. А чари його слова, мені здається, не будуть розгадані ніколи. Такою самою мірою, як і загадка його генія, хвилює нас його життєвий шлях. Схиляєшся перед силою його […]...
- Твір на тему: “Роль вчителя у вихованні людей” Учитель. Як багато сенсу в цьому слові. Для кожної людини воно має різне забарвлення. Учитель допомагає вступити в доросле життя, навчає поваги, любові до ближнього, вічних цінностей, вкладає моральні поняття в душі своїх учнів. Талант учителя полягає в умінні передати знання іншому і в умінні робити важкі речі легкими. Учителем треба народитися. Він повинен бути […]...
- “Перед долею важкою голови не похилю” (П. А. Грабовський) Видатний український поет-революціонер Павло Арсенович Грабовський усе своє життя віддав рідному народові. Його поетичне слово було міцною зброєю за найсвітліші ідеали людства. Життєва доля Грабовського – це типова доля тих сотень і тисяч борців за свободу, яких переслідував і гноїв у тюрмах царський уряд. Потяг з юнацьких років до “всього незвичайного та романтичного”, розвинуте почуття […]...
- “Моя любове! Я перед тобою…” Поезії Ліни Костенко про кохання Коли Бог не хоче дати людині долю, він дає їй талант. І тоді талант стає долею митця. Хтозна, чи можна це віднести до Ліни Костенко. На жаль, вона дуже мало розповідає про себе, про свою жіночу долю. Аіе талантом Бог її нагородив великим. Якось Гете сказав, що жінка-поет не здатна писати про речі, які вимагають […]...
- Перед портретом Л. М. Толстого роботи І. М. Крамського Володар дум російської інтелігенції Лев Миколайович Толстой не міг не звернути до себе уваги художників. Його портрет писали такі майстри, як М. М. Ге, І. Ю. Рєпін, М. В. Нестеров, батько поета Бориса Пастернака Л. О. Пастернак, що створив ілюстрації до “Воскресіння”. Першим зробити портрет письменника пощастило І. М. Крамському, хоча спочатку Толстой рішуче відмовився […]...
- Чому бабуся стала для Альоші найріднішою людиною (за повістю «Дитинство») Повість Максима Горького «Дитинство» є автобіографічною. В ній він розповів про свої дитячі роки, проведені в сім’ї свого дідуся і бабусі. Найближчою та найріднішою людиною стала для Альоші бабуся Акуліна Іванівна. З того дня, коли поховали батька Альоші, бабуся завжди була поруч з ним. Запам’ятав хлопчик і те, як бабуся милувалася Волгою, відкриваючи для онука […]...
- Проблема громадянського обов’язку людини перед народом і в новелі “Хрест” Інакше людина, навіть найбагатша душею, приречена на безбарвне існування. Проблема громадянського обов’язку людини перед народом розкривається і в новелі “Хрест” (1905). Своїм змістом цей твір О. Кобилянської дещо подібний до оповідання Гі де Мопассана “У своїй сім’ї” та до сатиричної п єси М. Метерлінка “Чудо святого Антонія”. Але українська письменниця будує твір по-своєму, а його […]...
- Краткое изложение Учитель танцев Лопе де Вега Учитель танцев Альдемаро, молодой дворянин из знатного, но обедневшего рода, приезжает в город Тудела со своим двоюродным братом Рикаредо на свадьбу Фелисьяны, дочери одного из самых известных и богатых горожан, и сразу же без памяти влюбляется в сестру новобрачной, Флорелу. Поразившее его неожиданно чувство столь велико, что он наотрез отказывается покинуть Туделу […]...
- Твір на тему: “Мій обов’язок перед батьківщиною” Сумно дивитися на сучасне суспільство, де багато молодих людей і дівчат вважають, що у них є тільки права, а обов’язків немає. Точніше, вони вважають, що обов’язки існують лише перед ними самими. Зокрема, вони думають, що обов’язок їх захищати, підтримувати і забезпечувати всім несе держава. У той же час варто зауважити, що такий підхід до взаємодії […]...
- Переказ повести Ніч перед Різдвом Гоголя Н. В План переказу 1. Поява чорта. 2. Оповідання про коваля Вакулі. 3. Розмова гордовитої Оксани й закоханого Вакули. 4. Чуб, батько Оксани, іде в гості до Солохи. 5. Оксана обіцяє Вакулі вийти за нього заміж, якщо він принесе їй черевички, які носить сама цариця. 6. Солоха ховає невдачливих залицяльників (риса, голову, дяка, Чуба) у мішки з-під […]...
- Зображення народного життя в повісті Ніч перед Різдвом Гоголя Н. В Цикл “Вечора на хуторі біля Диканьки” (1831) складається з окремих повістей, зібраних, а потім і виданих від імені пасічника Рудого Панька. Кожна повість має свій власний цікавий сюжет, своїх героїв, але художні принципи зображення народного життя ті самі у всьому циклі. Їх можна розглянути на прикладі повести “Ніч перед Різдвом”. Тема даної повісті – зображення […]...
- Життя Шевченка – це подвиг, перед яким я схиляюсь Твори геніальних поетів ніколи не бувають прочитані до кінця. Що більше пізнаєш справжнього Шевченка, то більше в його творах знаходиш незвіданого. Його феномен залишається до кінця непізнаним. А чари його слова, мені здається, не будуть розгадані ніколи. Такою самою мірою, як і загадка його генія, хвилює нас його життєвий шлях. Схиляєшся перед силою його духу, […]...
- Учень і вчитель Доки живуть на світі вчителі та учні, доти світ перебуватиме у постійному розвитку, який веде до оновлення, духовного збагачення, моральної досконалості. Учитель прагне створити особистість. Такс ж бажання мають ще тільки наші батьки. Тому ставлення до вчителя, на мою думку, має бути таким, як до батька й матері. Важко навіть уявити собі, скільки душевних сил, […]...
- Ніч перед Різдвом характеристика образа Вакула-Коваль НІЧ ПЕРЕД РІЗДВОМ Повість(1831) Вакула-Коваль – головний герой повести, що відкриває другу частину “Вечорів”. В. закоханий у примхливу дочку багатого козака Корния Чуба, черноокую сімнадцятилітню Оксану. Та на сміх вимагає добути для неї черевички (туфельки), які носить сама цариця, – інакше не вийде заміж за В.; коваль біжить із села з наміром ніколи в нього […]...
- Шануй учителя, як родителя Учительство – насправді святе діло. Здавна вчителя людство шанувало поряд із лікарем та священиком. Адже кожен із цих людей у своєму труді торкається найпотаємніших царин людського духу. Придивимося до наших учителів. Вони такі різні, але є в них і спільна риса. Це очі, – добрі, небайдужі, які так нагадують очі наших батьків. Тільки подумати: у […]...
- “Мій улюблений твір – “Ніч перед Різдвом” Своїм улюбленим твором я б назвав “Ніч перед Різдвом”, що його написав письменник-класик Микола Гоголь. Мені взагалі до вподоби книжки кумедні, але не дурні. А цей твір якраз водночас смішний, пригодницький, фантастичний та змушує замислитися. При цьому події не втрачають правдивості. Головний герой твору – коваль Вакула. Він закоханий в гонорову красуню Оксану. Примхлива дівчина […]...
- Фантастичне та комічне у повісті М. Гоголя “Ніч перед Різдвом” Чарівна ніч перед Різдвом в однойменній повісті М. Гоголя починається з фантастичної події. Із труби однієї з хат повалив чорний дим і разом із ним вилетіла верхи на мітлі відьма. Там, де вона пролітала, зірки зникали одна за одною. Незабаром відьма набрала їх повний рукав. Чорт, що також з’явився у нічному небі, обпікаючи руки, схопив […]...
- Твір за картиною Пимоненка «Перед грозою» Картину «Перед грозою» художник намалював у 1906 році. Це був тяжкий післяреволюційний рік. На полотні М. К. Пимоненко відтворив важке життя бідняцьких дітей. Героїня картини – бідно вдягнена дівчинка. їй хочеться якомога швидше дістатися додому, бо наближається страшенна гроза. Про це свідчать курява на дорозі, синьо-чорне грізне небо, зігнуті сильним вітром верхівки дерев і кущів. […]...
- Текст-опис “Перед грозою” Наближення грози відчувається заздалегідь. Спочатку змінюється повітря – воно стає вологим і важким та ніби придавлює нас до землі. Небо поступово затягується низькими темними хмарами, закриваючи тьмяне сонце. Дзвінка тиша повисає в густому повітрі, а потім настає час вітру. Він різкими поривами хитає віти дерев, крутить хоровод з легких речей, що вирвав з рук людей […]...
- Поезія М. Рильського “Перед грозою” Літературне життя М. Рильського тривало близько п’ятдесяти років. Поет залишив нам багато цікавих, проникливих, чутливих віршів. Тема природи близька поетові. Він спостерігає та розуміє найменші зміни у ній і передає їх у своїй поезії. Вірш “Перед грозою” переносить нас у пізню весну, коли вже відцвіли дерева, осипалися пелюстки, а все навкруги жадає вологи, дощу. І […]...