Твір-роздум: Уроки історії, які ми маємо знати
Як пишуть листи солдати,
Тужливо стає мені.
Кому ж мені написати,
Якій догукнути рідні?..
А я напишу – Україні!
О. Гончар
Невпинно лине час… А ті листи, що колись писалися в окопах, і досі шукають своїх адресатів, щоб розповісти усю страшну і величну правду про подвиг народу у війні з фашизмом. Ті адресати – я і мої ровесники. На щастя, ми не стали свідками тих трагічних подій, не зазнали жорстоких нелюдських тортур, не опинилися в ситуації вибору, не розчарувалися в ідеалах, заради яких ладні були б віддати власне життя.
Ось в уяві постають мої земляки-харків’яни, які, прокинувшись чарівного літнього дня, почули приголомшливу новину: розпочалася Велика Вітчизняна війна. Як сприйняли вони цю звістку? Юнаки та дівчата, що лише вчора були школярами, а завтра мали б здійснити свої найзаповітніші мрії, добровольцям и відправлялися на фронт. Можливо, хтось із них прагнув романтичних пригод і не усвідомлював значущості подій. Проте більшість свідомо обрала шлях, пройшовши який можна було б безслідно знищити зло, що
А ще перед очима постають скорботні обличчя матерів, що благословляли своїх синів на бій і поливали гіркими сльозами землю. Якби ті сльози зібрати докупи, вони б нестримним потоком понеслися в річку, що швидко перетворилася на море…
А діти… Замість іграшок багато хто з них взяв до рук зброю – зовсім не дитячу забавку. Їх імена, як і вони самі, відійшли у вічність. Вони, притулившись спиною до спини, нарівні з дорослими захищали кожен двір, кожен будинок рідного міста. Багато їх, чиїх імен ми ніколи не дізнаємося. Не знатимемо, де топтали вони стежинку свого недовгого життя, де знайшли останній притулок, чесно й самовіддано виконавши те, до чого кликали серце, совість і душа.
І сьогодні, коли ми згадуємо ці події, дуже прикро, неприємно слухати суперечки про те, який народ зробив більший внесок у здобуття перемоги, хто є героєм, а кого ним вважати не можна. Нам сьогодні важливо усвідомити, що протягом п’яти років люди різних національностей та віросповідань вели криваву боротьбу зі злом, ім’я якому – фашизм. І це дійсно урок, який повинні добре засвоїти ми і наші нащадки. Адже історія – це не лише скарбниця наших діянь. Це, як говорить Сервантес, свідок минулого, приклад і повчання для сьогодення, а також – застереження для майбутнього.
Схожі твори:
- Уроки історії, які ми маємо знати (Твір-розповідь) Історія народу, його культура – ті компоненти без яких неможливе повноцінне існування людства, бо, як говорять, без минулого немає сьогодення, без сьогодення – немає майбутнього. Тож і хочу нагадати своїм ровесникам деякі сторінки історії України. Можна було б починати розповідь від монголо-татарської навали, яка не тільки знищила нашу державність, а й фізично вигубила народ, так […]...
- Уроки історії, які ми маємо знати Кажуть, якими б звивистими тернистими шляхами не йшла історія, але рано чи пізно завершує вона свій суд по правді, доходить до тієї істини, яка колись заплуталася в часі і просторі та й вала в оману цілі покоління. Минувшина нашого краю також непроста і неоднозначна. Україна то переживала часи свого розквіту, то піддавалася великій руїні, то […]...
- Чи треба знати кілька мов? (твір-роздум) Той, хто не знає іноземної мови, не знає своєї власної. В. Гете Знання декількох мов, крім своєї рідної, вважаю за необхідне. І чим більше людина знає мов, тим більше в неї можливостей. Деякі люди вивчають мови тому, що їм потрібно це для роботи, інші подорожують за кордоном. Усі, хто знають багато іноземних мов, можуть розмовляти […]...
- Твір роздум про роль козацтва в історії України Я глибоко переконана, що козацтво відіграло велику роль в історії України, справило вплив на формування специфічних рис культури, самосвідомості та національного характеру. На мою думку, вже самим фактом свого існування воно надихало українців на боротьбу проти феодального гноблення, за національну незалежність. З давніх-давен український народ змушений був відстоювати свої права на вільне існування, адже земля […]...
- Уроки історії, які ми мусимо пам’ятати Історія – це людська пам’ять. Вона ніколи нічого не забуває. Ні доброго, ні поганого. Усе в неї на обліку, усе передається. Що ж нам залишили попередні покоління? Це, я вважаю, велике прагнення волі. Ще із часів Київської Русі виборювали його в нескінченних битвах, а пізніше високо піднесли на своїх корогвах лицарі волі – козаки. Потім […]...
- Які уроки нам дає історія? (твір-роздум на суспільно-політичну тему) Часом людині здається, що вона “неповторна”: ми кохаємо так, як ніхто ніколи не кохав. Ми страждаємо так, як ніхто ніколи не страждав. Ми помиляємося, ми перемагаємо… Та ось відкриваю книжку “Міфи Давньої Греції”. Здається, персонажі міфів зовсім не люди, а боги, титани, герої. Вони живуть у казковому фантастичному світі, але страждають, як і ми, кохають, […]...
- Уроки нашої історії (за повістю І. Франка “Захар Беркут”) І. Історична повість “Захар Беркут” (тема – боротьба українського народу проти монголо-татарських загарбників у XІІІ ст.; ідея – саме народ є рушійною силою історії). ІІ. Протистояння героїв повісті – представників двох таборів (мирні жителі карпатського села Тухля і Захар Беркут – монгольські загарбники і зрадник боярин Тугар Вовк): 1. Головний герой повісті Захар Беркут (найстарший, […]...
- Твір-роздум з історії України. Лицарі України Як часто ми чуємо вислови: “козацька відвага”, “козацька мужність”, “козацька демократія”, “козацькі закони”… Хто ж вони, оті козаки? Якими вони були? Яка їхня роль в історії нашої держави? Горді сини вільних степів, безмежно сміливі, витривалі, вольові, вірні у дружбі і безпощадні до ворогів, зі своїми цікавими, оригінальними звичаями. Скажімо, коли обирали (зверніть увагу: обирали!) старшину, […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Роздум: Трагічні парадокси історії в добутках про злочини Сталінизма Розміщено від Tvіr в Суббота 22 мая У літературі особливо сильні традиції гуманізму. Наші письменники завжди призивали “милість до занепалих”. Напевно, не випадково Достоєвський і Толстой, Чехов і Короленко з таким глибоким людським почуттям писали про ув’язнених і засланців. У радянській літературі ці традиції були забуті. Безвинні гинули в сталінських таборах. Оплакати їх, затаврувати ганьбою […]...
- Твір на тему: “Уроки Достоєвського у ХХІ столітті” Питання про те, чи змінюється актуальність творчості певних письменників з ходом часу, завжди цікавила велика кількість людей. Особливо важливо це розуміти, якщо мова йде про великих письменників і про їхню творчість, зокрема, про творчість одного з найвидатніших російських письменників, Федора Михайловича Достоєвського. Якими уроками повниться його творчість? Наскільки вони справді актуальні для сучасних людей? Насамперед, […]...
- “Ми бідні не тим, що нічого не маємо, а тим, що нічого не знаємо” (твір на морально-етичну тему) Одного осіннього ранку малюк уперше йде до школи, мріючи, що тепер “стане дорослим і розумним, все пізнає”, як кажуть батьки, на що старші школярі лише поблажливо всміхаються. Мовляв, недовго радітимеш, ще набридне. Таке різне ставлення до знань… Насправді знання – то справжнє золото в житті людини. Чи здатні лінькуваті невігласи оцінити всю красу самоцвіту знань, […]...
- Твір на тему: “Сучасні уроки Гайдамаччини” Гайдамаччина є важливим періодом української історії. Вона включає в себе безліч дій, спрямованих на визволення України, її національне процвітання та просування у всіх планах. Як ми пам’ятаємо з історії, цей рух боровся чесно, відкрито і навіть жорстоко, але зазнав поразки через те, що сили суперника значно перевершували сили гайдамаків. Чи можна сказати, що сучасність має […]...
- Твір на тему: “Що дає сучасному українцеві знання історії?” Найчастіше про науку історію говорять те, що вона може допомогти сучасникам не повторити помилок минулого. Саме тому історію дуже важливо вчити і знати. Якби наші предки не допускали великої кількості помилок, може бути, що ми б сьогодні жили в набагато кращому суспільстві та світі. Але навряд чи варто шкодувати про минуле та їхні помилки, що […]...
- Твір – роздум на тему “Пам’ятаймо про все і про всіх” Людина – це створіння, яке дуже часто любить мріяти. Мабуть, кожна людина, ще у дитинстві, мріяла ким вона хоче стати: космонавтом, вчителем, лікарем… З часом її мрії змінювалися, тому що змінювалась вона сама і світ навколо неї. Мрії, як і кохання, надихають нас на подвиги, на рішучі дії. Людина, яка одержима мрією, забуває про реальність, […]...
- Твір-роздум: “Україна – самостійна держава” “Як не можна спинити річку, що, зламавши кригу навесні, бурхливо несеться до моря, так не можна спинити націю, що ламає свої кайдани, прокинувшись до життя”, – Микола Міхновський. Чи є на планеті така нація, яка не бажає бути самостійною? А якщо ця нація складає трохи менше 50 мільйонів чоловік? Україна – велика країна, а українці […]...
- Твір-роздум: “Значення п’єси М. Куліша “Мина Мазайло” вчора і сьогодні” Згадуючи різні твори української літератури, цілком можна прийти до раціонального висновку про те, що вони можуть мати зовсім різне значення і розуміння в різні історичні періоди. Приміром, таке можна сказати про п’єсу авторства Куліша під назвою “Мина Мазайло”. Вона дуже цікава, захоплююча і навіть вражаюча, але, насправді, в ній криється певний сенс, який необхідно розкрити, […]...
- “Ой, співанко-коломийко, як тебе не знати!’ за українськими коломийками Із сивої давнини пісня виражала мрії, сподівання, смуток, радість народу. Одним з її жанрових різновидів є коломийки, найбільш поширені на Гуцульщині. У цих невеличких піснях не тільки оспівувалося тяжке життя селян, їх страждання, а й вимальовувалися образи захисників народу: Ой, підемо, панібрате, панів розбивати, Або будемо висіти, або панувати. У кінці XІX – на початку […]...
- Твір-роздум: “Красою душу напої…” (роздум про роль природи в житті людини за творчістю Г. Гейне та А. Міцкевича ) Творчість відомих поетів XIX століття Генріха Гейне та Адама Міцкевича добре відома багатьом поколінням любите лий поезії. Твори цих поетів возносяться до літературного напряму романтизму та вплинули на творчість багатьох інших поетів тієї епохи. Наприклад, романтизм був завжди присутній у віршах видатного російського поета О. Пушкіна, який товаришував з А. Міцкевичем. А на творчість самих […]...
- Ми не маємо права руйнувати те, що створювалося не нами Який великий і багатий світ, в якому ми живемо, Яка яскрава і різнобарвна природа навколо нас! Природа – це земля, повітря, вода і все живе на планеті. У природи свої споконвічні закони, своя гармонія буття. Це багаторівневий механізм, в якому все взаємопов’язане і вражаюче досконале. Навіть найменша істота на землі, унікальна та неповторна, є невід’ємною […]...
- Гарно того вчити, хто хоче все знати Щойно народжена дитина не знає геть нічого. Батьки навчають її розмовляти, задовольняти свої потреби, і дитина швидко вчиться, бо її мозок прагне знань, щоб жити. Пізніше малюк питає батьків про те, що йому цікаво: чому небо блакитне, чому поїхала машина, чому яблуко таке солодке. І вони відповідають на безліч таких запитань. Під час навчання в […]...
- Твір на тему: “Уроки Печоріна: чи актуальні вони сьогодні?” Кожен літературний твір може дати людині певні уроки життя. Важливо поставитися до уроків з розумінням, спробувати усвідомити, що насправді хотів сказати автор і розцінити його слова істинно, без зміни їх значення. Російська література повниться творами, які можна вважати такими, які дають такого роду їжу для розуму своїм читачам, один з таких творів належить перу Михайла […]...
- Твір на тему: “Уроки доброти, які я винесла з новели О. Генрі “Останній листок” Видатний американський письменник Вільям Сідней Портер, відомий як О. Генрі, є автором понад двох сотень новел і гуморесок. Головні герої більшості оповідань письменника – звичайні американці – клерки, фермери, ковбої, художники та інші. У своєму житті вони не вирішують яких-то глобальних проблем, а живуть звичайним буденним життям, в якому є і сумне, і смішне, і […]...
- Твір-роздум: “Причини й наслідки конфлікту між батьками та дітьми в повісті “Кайдашева сім’я” Повість Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” дає дуже цікавий приклад можливого конфлікту між батьками та дітьми. В цілому, даний конфлікт з упевненістю можна назвати вічним, адже проблеми і непорозуміння між батьками і дітьми як виникали, так і будуть виникати вічно. Досить цікаво розглянути проблему сім’ї Кайдашів і порівняти її з дійсністю, з тим, що відбувається в […]...
- «Ой, співанко-коломийко, як тебе не знати!» З давніх-давен пісня виражала радість, смуток, сподівання, мрії народу про майбутнє. Одним з її жанрових різновидів, є коломийки, які найбільш поширені на Гуцульщині. У цих невеличких піснях не тільки розповідалося про тяжке селянське життя, неймовірні страждання, горе, а й змальовувалися образи народних захисників, які не рахувалися із своїм життям, вставали на захист пригноблених: Ой, підемо, […]...
- Твір на тему: “Чи потрібні уроки етики у школах?” Школа – це місце, де молода людина вивчає все необхідне, що може знадобитися їй впродовж життя. Вже сотні років діти вивчають рідну мову, математику, історію і безліч інших важливих предметів, багато з них стали звичними і природними для учнів, вони сприймаються як щось звичайне і зрозуміле. Однак є і більш нові предмети, які точно так […]...
- Твір на тему: “Уроки доброти, які я виніс з новели О. Генрі “Дари волхвів” З впевненістю можна стверджувати, що майже вся творчість відомого американського письменника кінця XIX – початку XX століття О. Генрі являє собою потужне джерело людяності і добра. Його твори полонять і радують, захоплюють і дивують, примушують сумувати і переживати за героїв. Його новели піднімають у душах читачів цілий калейдоскоп добрих почуттів, вселяють в людей надію і […]...
- Твір на тему: “Уроки доброти, які я виніс з творчості О. Генрі” Що найголовніше з того, що може дати людині прочитання книги? Різні люди шукають в літературі різні блага: хтось хоче стати розумнішим, інші бажають просто цікаво провести час за цікавою розповіддю з твору, деякі думають, що читання книг зробить їх інтелектуалами і надалі принесе велику користь і визнання з боку оточуючих. Але не варто забувати і […]...
- Твір-роздум: “Актуальність поеми Тараса Григоровича Шевченка “Гайдамаки” у наш час” Історичні поеми, сюжет яких грунтується на подіях, які відбувалися досить давно, далеко не так просто аналізувати з точки зору їх актуальності. Необхідно розуміти, що в той час як люди, незалежно від часу, в якому вони проживають, залишаються практично такими ж, суспільство та правила, які регулюють поведінку людей і багато іншого, змінюється. Думається, що не можна […]...
- Твір-роздум: “Що краще для дорослої людини: жити окремо чи з батьками?” У сучасному світі практично всі діти в перші роки свого життя проживають виключно разом з батьками. Життя з батьками дозволяє людині зменшити відповідальність, яку вона несе на своїх плечах, мати менше турбот і більше вільного часу для розваг, адже більшість побутових питань та проблем вирішуються батьками. Але діти хочуть ставати більш дорослими, адже самостійне життя […]...
- Твір-роздум: “Цахеси продовжують існувати” Казкова повість німецького романтичного письменника Гофмана досить складна для сприйняття, але, тим не менш, при належному розумінні її змісту може наштовхнути на серйозні роздуми і думки. Причому ці роздуми і думки будуть стосуватися не тільки змісту конкретно взятої цієї повісті, а й життя людства в цілому. Образи, які були розкриті автором у його літературному творі, […]...
- Твір-роздум «Чи розвивається народна творчість сьогодні?» Мені чомусь раніше здавалося, що усна народна творчість – це минувшина, щось таке, що давно записане, видрукуване і зберігається на полицях. Я замислювався над тим, чи розвивається народна творчість нині, у наші дні. Спочатку мені здавалося, що зараз вона (особливо пісенна) не розвивається, бо мені невідомі сучасні народні пісні, весь час я чую тільки старі, […]...
- Твір-роздум: “Чи потрібні сучасній людині загальнолюдські цінності” Яка вона – молодь двадцять першого століття? Якщо поставити це питання бабусям і дідусям сучасної молодої людини, то вони скажуть, що це покоління, яке живе одним днем і ні про що не замислюється. Їм нічого не потрібно, їх ніщо не цікавить – таку думку можна часто почути від старшого покоління про сучасних молодих людей. Може […]...
- Твір-роздум: “Похвала Мольєрові” Я схиляю голову перед Мольєром через те, що він неухильно йшов за своїм покликанням, за своєю долею, навіть нехтуючи зверхністю “безсмертних”, навіть чуючи вслід прізвисько “комедіант”… Бо ціную в людях цілеспрямованість. Я схиляю голову перед Мольєром через те, що дружбу з принцами і можновладцями не вважав досягненням; що – молодий і красивий – витратив батьківський […]...
- Твір на тему: “Сучасні уроки. Поема Т. Шевченко “Гайдамаки” Поряд з багатьма не менш цінними творами Т. Г. Шевченко створив прекрасний твір, який присвятив історичній тематиці, а саме темі повстання гайдамаків, які відбулося у 1768 році. Майже три століття минуло після цих подій, але навколо них і зараз точаться дискусії пересічних громадян і науковців, яких цікавить історія України. Відомо, що під час свого повстання […]...
- Твір-роздум: “Дама з собачкою” План: 1) Чому оповідання “Дама з Собачкою має відкритий фінал? Ваші рекомендації героям оповідання. 2) Бєлікови сьогодні (Чим ми схожі на героя, коли носимо футляри) 3) У чому сенс життя людини (з оповідання Чехова “Дама з собачкою” ” Людина у футлярі” і “Скрипка Ротшильда”). В оповіданні видатного російського письменника А. П. Чехова “Дама з собачкою”, […]...
- Твір-роздум: “Вічнo молоді. Про події Великої Вітчизняної війни” З кожним роком стає все менше тих, кому ми повинні бути вдячні за те, що сьогодні існуємо. Ветерани Великої Вітчизняної війни – це ті люди, які врятували нашу землю, врятували весь наш рід і слов’янську цивілізацію, і ми зобов’язані завжди пам’ятати про подвиг цих людей. Незважаючи на те, що ті ветерани бойових дій, які ще […]...
- Твір-роздум. Прощавай, золота осене! За вікном сутеніє. Ще й не пізня пора, а голий, безлистий присмерк сповив наше місто, мою вулицю. Якось сумно… Але чому? Чому так важко на серці? Дивлюсь у вікно, і лише голе віття видзвонює якусь тужну пісеньку і ще робить якийсь нерозгаданий рух. Синьою плямкою визирнуло небо з-за хмар, ніби перед грозою, і знову сховалось […]...
- Твір на тему: “На життєвому шляху ми набуваємо друзів, і ворогів. Часто можна почути :”Удаваний друг гірший за підступного ворога”.Як маємо чинити, щоб, зустрічаючись у житті з різними людьми, безпомилково визначити, хто твій справжній друг, а хто лише зветься таким, а насправді байдужий до твоєї долі, а то й приховує свою ворожість?” У людському житті є дуже багато радості: бути здоровим, бути чуйним до краси, мати родину, радіти кожному дню свого життя… Для багатьох з нас найбільшим подарунком долі є щирий та вірний друг, проте прикро, що досить часто ті люди, яких ми вважаємо друзями, яким звіряємо свої таємниці, яким допомагаємо у скрутну хвилину, зраджують нас, якимись […]...
- Твір на тему “які уроки подобаються тобі найбільше” Вариант 1) Я спортивна людина і мені подобається фізична культура. Там можна стрибати, бігати, грати в рухливі ігри. Мені подобається грати з м’ячем, а там він завжди поруч. Я дуже люблю рухатись, це розвіває красиве тіло і зміцнює здоров’я. А ще там ніколи не задають домашне завдання. А вчителі, як друзі завжди веселі і доброзичливі. […]...