Пісня про Гайавату характеристика образу Гайавати
Гайавата – герой ірокезьких віддань, відважний, мудрий, добрий, сміливий воїн, переможець зла, борець з ворожими силами природи. Г. – фігура народного епосу, з яким Лонгфелло був знайомий по записах етнографа Г. Р. Скулкрафта. Як історична особа Г. – ірокезький законодавець початку XV ст., вождь племені онондагов, у своєму правлінні поєднував виборну парламентську систему і місцеве спадкове управління. У легендах образ Г. придбаває міфологічні риси.
Буквально його ім’я переводиться як “пророк, учитель” або “божество, що протегує
Він виховувався на лоні природи, немов переймаючи її розум і гармонійність, – підтвердження поширеної в XІX ст. теорії Р. У. Эмерсона про спорідненість з природою як запоруці цілісності людини. Досягнувши віку юного воїна, Г. шукає батька, і між ними відбувається боротьба, з якої герой поеми виходить переможцем. Великі діяння Г. складають основне оповідання, що завершується відходом героя у світлий світ услід за “дамою серця” Миннегагой, коли в поселеннях індійців з’являються білі люди.
Схожі твори:
- Життя індіанського народу (за поемою Лонгфелло «Пісня про Гайавату») Генрі Лонгфелло не один рік вивчав життя індіанців, їхні самобутні звичаї, традиції, міфологічні уявлення про побудову світу. Поступово у відомого американського поета-романтика виник задум створити поему, яка розповіла б про цей талановитий народ. Лонгфелло написав «Пісню про Гайавату». У центрі твору – людина «дивного походження», божий посланець, який мав навчити американських індіанців займатися мирними ремеслами, […]...
- Енциклопедія життя індіанців (За поемою Г. Лонгфелло “Пісня про Гайавату”) Енциклопедія життя індіанців (За поемою Г. Лонгфелло “Пісня про Гайавату”) На Американському континенті тисячоліттями жили племена індіанців. Ці червоношкірі збирачі та мисливці досягли у повсякденному житті істотних успіхів. Початок нової цивілізації мало докорінно змінити життя європейців. Індіанців необхідно було зберегти, зберегти їхні громадянські підвалини, неповторне мистецтво і мова. Але європейці обрали шлях тотального знищення корінного […]...
- Індіанські міфи та легенди у “Пісні про Гайавату” Генрі Лонгфелло Ця поема принесла авторові, Генрі Лонгфелло, світову славу. Він написав ії після поїздки до Європи, де ознайомився із фінським епосом “Калевала”. Центральний образ поеми – вождь племені оджибуеїв, благородний і мудрий Гайавата. Нащадок Місяця і син Західного вітру, Гайавата мав здатність спілкуватися не тільки з людьми, але й із силами природи. Він став достойним вождем […]...
- Україномовні варіанті перекладу “Пісня про Гайавату” Поемою з життя індіанців захоплювався М. Хвильовий (дізнаємося із роману “Вальдшнепи”). Б. Грінченко радив своїй сестрі для розширення поглядів прочитати твори американського поета. Вперше поема з’явилася в україномовному варіанті з-під пера видатного письменника і малознаного як перекладача Панаса Мирного. Ось яку оцінку дає йому І. Франко: “Найбільшу несподіванку зробив, одначе, нашому письменству Панас Мирний, що […]...
- Індіанські міфи та легенди у «Пісні про Гайавату» «Пісню про Гайавату» Генрі Лонгфелло написав після поїздки до Европи, де ознайомився із фінським епосом «Калевала». Центральний вождь племені оджибвеїв, благородний і мудрий нащадок Місяця і син Західного вітру, Гайавата мав здатність спілкуватися не тільки з людьми, а й із силами природи. Він завжди слідував заповіту Владики Життя, Гітчі-Маніто, якого обожествляли індіанці. Гітчі-Маніто закликав покінчити […]...
- Поема Генрі Лонгфелло “Пісня про Гайавату” в Україні Найбільший внесок у справі перекладів поезій американського митця зробив В. Мисик, переклавши п’ятнадцять його віршів. Він звернувся до творів Лонгфелло на початку 30-х років минулого століття. Результати його праці високо оцінює Н. Куляса: “В. Мисик відходить від копіювання іншомовного синтаксису, фразеології, пише по-українськи, на основі власного життєвого і поетичного досвіду, малюючи задану автором оригіналу картину” […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образу Хаген Хаген – героїчний лиходій “Пісні про Нибелунгах”. На його рахунку два страшні злочини: вбивство чоловіка Кримхильды – Зигфрида і вбивство малолітнього сина Кримхильды від другого шлюбу з Этцелем – Ортлиба. X. виступає в оповіданні як антипод головної героїні. У битвах з данцями і саксами, а також в ході кривавого розбрату з гунами від меча X. […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образу Зігфріда Зігфрід – трагічний герой “Пісні про Нибелунгах”. Король з Нижнього Рейну, син нідерландського короля Зигмунда і королеви Зиглинды, переможець Нибелунгов, що опанував їх клад – золото Рейну, – наділений усіма рисами ідеального епічного героя. Він благородний, хоробрий, чемний. Борг і честь для нього над усе. Автори “Пісні” підкреслюють його незвичайну привабливість і фізичну потужність. Саме […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образу Кримхільди Кримхильда – головна героїня “Пісні про Нибелунгах”, саме її доля надає цілісність епічній оповіді. Образ К. зазнає у міру розвитку подій істотну еволюцію. Спочатку усі вчинки К. носять нормативний характер і грунтуються на збігу бажаного і дійсного. Потім в поведінці К. несподівано проявляється якість цілком конкретна, реальна, властива зовсім не ідеальній натурі. К. пихата, і […]...
- Фольклорно-міфологічна основа “Пісні про Гайавату” Фольклорно-міфологічна основа “Пісні про Гайавату” Г. Лонгфелло єднає її з багатьма віддаленими з погляду літературної взаємодії українськими творами. Хвиля захоплення фольклором набуває міжнаціонального характеру у другій половині XІX – на початку XX століття, і це дає змогу встановити паралелі, провести аналогії, знайти типологічно схожі риси і розбіжності. Прикметно те, що майже одночасно з “Лісовою піснею” […]...
- Твір на тему: “Характеристика образу Роланда з твору “Пісня про Роланда” “Пісня про Роланда” – цікавий і навіть дивовижний поетичний твір, в якому автор хотів показати всім читачем, що означає для справжнього відчайдушного воїна батьківщина, честь, доблесть і захист свого короля, який, як монарх, втілює саму держава, яка є батьківщиною. Як найбільш сильного духом і найбільш прославленого героя автор показує воїна на ім’я Роланд. Поема одночасно […]...
- Характеристика образу Санчо Панси Санчо Панса – кастільський селянин, односелець Алонсо Кихано, який умовив простодушного Санчо стати його зброєносцем, пообіцявши йому незлічені багатства. Разом з Дон Кихотом Санчо Панса(“панса” в перекладі з іспанського означає “черево”) складають пару пародійних персонажів, на кшталт Пантагрюэля і Панурга. Худий і довгов’язий Дон Кихот поряд з низеньким товстуном зброєносцем справляють комічне враження своєю несполучуваністю. […]...
- Характеристика головного образу – студента Бальтазара Це один із позитивних персонажів казки. Бальтазара представлено у творі як “ентузіаста”, романтичного героямрійника, незадоволеного навколишнім його суспільством філістерів, схоластикою університетських лекцій, і який знаходить забуття і відпочинок лише на лоні природи. Говорячи про його часту втечу з міста в тінистий гай, автор буквально співає гімн чарівній і зцілювальній природі. Бальтазар охороняє світ природи і […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Мармеладова Семена Захаровича Мармеладу Семен Захарович – титульний радник, батько Сонечки. “Це була людина років вже за п’ятдесят, середнього зросту і щільного складання, з сивиною і з великою лисиною, з набряклим від постійного пияцтва, жовтою, навіть зеленуватою особою і з повіками, що припухнули, із-за яких сяяли крихітні, як шпарки, але одушевлені червонясті очки. Але щось в нім було […]...
- Жан-Крістоф характеристика образу Жан-Крістоф – центральний герой эпико-лирического оповідання Роллана – поєднує в собі необоримую силу духу(йому. Krafft – “сила”) з презирством до насильства, приниження людської особистості. Героєм обраний музикант, німець за національністю, що в розпал антигерманських настроїв у Франції було певним викликом. Ж.-К. здійснює себе в музиці, яка стає філософією життя. Музикант здатний, тобто зобов’язаний “розливати навколо […]...
- Фауст характеристика образу Вагнера Вагнер – кабінетний учений, для якого існує тільки книжкове знання : воно повинне відкрити суть життя і таємниці природи. У трагедії Гете В. – антипод Фауста, що прагне до досягнення сенсу життя за допомогою активної участі в ній. У першій частині трагедії В. виступає як помічник-підручний Фауста, фамулус. Уперше він з’являється в сцені “Ніч”, і […]...
- У чому полягає гуманізм твору Лонгфелло “Пісня про Гайявату’? Для кожної людини важливо, щоб вона була щасливою. Щастя ж неможливо без миру. Це розуміли і розуміють всі. Ось і в творі Лонгфелло Гайявата – син Місяцевої дочки Венони і Західного Вітру, син смутку, – робить все для встановлення миру, спокою. У першому розділі “Люлька миру” Владика Життя Гітчі-Маніту скликає на віче вождів і воїнів […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Раскольникова Родіона Романовича Розкольників Родіон Романович – головний герой. Співвідносимо з пушкінським Германном(“Пікова дама”), бальзаков| ским Растиньяком(“Батько Горио”), Жюльеном Сорелем з рома-на Стендаля “Червоне і чорне”. Сам Достоєвський в чорнових матеріалах до роману зіставляє Раскольникова з Жаном Сбо-гаром, героєм однойменного роману французького письменника Ш. Нодье(1818). “…Чудово хороший собою, з прекрасними темними очима, темно-рус, зростанням вище за середній, тонкий […]...
- Таємничий острів характеристика образу Смита Сайреса Смит Сайрес – інженер. С. і четверо його товаришів, здійснюючи втечу з полону на повітряній кулі, терплять крах і потрапляють на незаселений острів. Щоб упорядкувати своє життя, надати їй внутрішній сенс, С. і його товариші приймають рішення вважати себе поселенцями, що заснували колонію, яка згодом буде піднесена в дар їх батьківщині, Сполученим Штатам. За ініціативою […]...
- Мцирі характеристика образу Мцирі(послушник) – герой однойменної поеми; кавказький юнак, що потрапив до росіян. Відвезений генералом, він захворів в дорозі і був відданий для лікування в монастир. Існує розповідь біографа Лєрмонтова П. А. Висковатого з посиланнями на свідчення А. П. Шан-гірея і А. А. Хастатова, що в основу поеми покладений дійсний випадок. Відзначалося також, що Лєрмонтову могла бути […]...
- Людська комедія характеристика образу Жана-Эстера ван Гобсека Гобсек Жан-Естер ван – персонаж 13 творів Людської комедії, головний герой однойменної повісті, паризький лихвар. Г. уродженець Антверпена, син голландця і єврейки, – старий з попелясто-сірим волоссям і безпристрасними, нерухомими рисами обличчя, як у Талейрана, з маленькими жовтими очима і гострим носом; двічі Бальзак порівнює його зовнішність і особливо саркастичну посмішку з виглядом і посмішкою […]...
- Герой нашого часу характеристика образу Печорин Григорій Олександрович Печорин Григорій Олександрович – головний герой роману, за своїм типом пов’язаний з персонажами психологічних романів Р. Шатобриана(“Рене, або Наслідки пристрастей”), Б. Кон-стана(“Адольф”), Э. Сенанкура(“Оберман”), А. де Мюссе(“Сповідь сина століття”), незавершеного роману Н. М. Карамзіна “Лицар нашого часу” і роману у віршах О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”(походження прізвища “Печорин” від назви річки Печори, як і прізвища […]...
- Поетичний переказ індіанських міфів у поемі Г. В. Лонгфелло “Пісня про Гайявату” “Пісня про Гайявату” – найвизначніший і найзнаменитіший твір американського поета Г. В. Лонгфелло. Дія поеми відбувається на південному березі Верхнього озера, в лісах Північної Америки. Автор переносить читача у фантастичний світ вірувань і легенд індіанських племен дакотів, ірокезів, оджибвеїв. У індіанських міфах та переказах часто є образ мудрого вождя, який розуміє мову стихій, навчає читати […]...
- Характеристика образу Мефістофеля з роману Фауст Мефістофель – один з центральних персонажів трагедії – в смисловому відношенні дуже багатозначний. М., з одного боку, утілює той світ нечистої, “диявольської” сили, з якою Фауст вступає в договір, сподіваючись угамувати свою спрагу безмірних знань і насолод. Проте М. утілює і “зло” як витік протиріччя, початок занепокоєння, незадоволення, як спонукання до дії. В той же […]...
- Гроза характеристика образу Кулігіна Кулігін – персонаж, що частково виконує функції виразника авторської точки зору і тому іноді відношуваний до типу героя-резонера, що, проте, представляється невірним, т. до. в цілому цей герой, безумовно, віддалений від автора, зображений досить відсторонено, як людина незвичайна, навіть дещо дивовижна. У переліку дійових осіб про нього сказано: “міщанин, годинникар-самоук, що відшукує перпетуум-мобіле”. Прізвище героя […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї(історичний Пілат перебував на цій посаді в 26-36 рр.); “син короля-звіздаря і дочки мірошника красуні Пили” – ім’я героя складене з імен батьків(Пила і Ат); в той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок імені з латів. рЦит – спис. Характерна деталь вигляду П. – “білий плащ з кривавою підбивкою”, […]...
- Пригоди Тома Сойєра характеристика образу Гекльберри Фінн Гекльберри Фінн – бездомний обідранець, юний парія Санкт-Петербургу на Міссісіпі, син міського п’яниці, “ледаче, невиховане, погане хлопченя”, що “не визнає ніяких обов’язкових правил”, з точки зору усіх матерів міста, у чиїх дітей він проте у великій шані. Вільний птах, Г. живе у бочці, а в гарну погоду – просто неба. У присвяченому йому романі Г. […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Ліліпутів Ліліпути – зустрінуті Гулливером в першу його подорож людські істоти не більше шести дюймів зростанням. Виявившись полоненим Л., Гулливер вивчає їх мову, звичаї, устої, державний устрій. Завдяки своєму велетенському зростанню він бачить те, що усе, що відбувається в королівстві як на долоні. Імператор Л., в якому упізнають англійського короля Георга І, із задоволенням роздає державні […]...
- Улисс характеристика образу Блум Мэрион Блум Мэрион. Безперечним, хоча і не єдиним прототипом дружини Блума є Нора, дружина Джойса; в той же час, щоб створити образ нової Пенелопи, Джойс, природно, підкреслює в образі жіноче начало, істотно видозмінює і зовнішні, і внутрішні риси Нори. Б. М. на відміну від Нори зраджує чоловікові(що не заважає тому відноситися до дружини з обожнюванням і […]...
- Характеристика образу Спартака в однойменному романі Джованьолі Джованьолі у двадцять один рік вступив добровольцем до армії, а потім став соратником Д. Гарібальді. Обирався депутатом парламенту. Крім літературної діяльності займався викладанням. Джованьолі створив романи на тему сучасного життя. Відомим став завдяки історичним романам “Опімах” (“Opіmіa”, 1885), “Мессаліна”. У цих романах автор демонструє відмінне знання побуту та культури Стародавнього Риму. Заклики до боротьби проти […]...
- Декамерон характеристика образу Гризельды Гризельда – дружина Гвалтьери, маркіза Салуццкого, узята з бідної сільської сім’ї і піддана їм нечуваним випробуванням : спочатку він відбирає у неї дітей, дочку і сина, роблячи вигляд, що наказав їх убити, потім виганяє з будинку в одній сорочці і, нарешті, велів підготувати будинок до прийому нової дружини і прислуговувати їй за столом. Г. приймає […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образів Характеристика образів: Брюнхільда – персонаж “Пісні про Нибелунгах”, ісландська королева, діва-воячка, богатырша, що стала дружиною бургундського короля Гунтера. Ім’я героїні походить від исландск. hіldr, що означає “поєдинок, що відбувається на освяченому обгородженому місці”. Гунтер – персонаж “Пісні про Нибелунгах”, бургундський король, ім’я сходить до імені бургундського короля Гундихария, син короля, що помер, Данкрата і королеви […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Лужина Петра Петровича Лужин Петро Петрович – тип ділка і “капіталіста”. Йому сорок п’ять років. Манірний, ставний, з обережною і буркотливою фізіономією. Похмурий і зарозумілий. Хоче відкрити в Петербурзі адвокатську контору. Вибившись з нікчемності, високо цінує свій розум і здібності, звик милуватися собою. Проте найбільше Л. цінує гроші. Він захищає прогрес “в ім’я науки і економічної правди”. Він […]...
- Характеристика образу Чайльда Гарольда Чайльд Гарольд – юнак, якого спонукає до безмежного скепсису “туги уїдлива сила”, що зробилася відмітною властивістю цілого покоління, що застало тільки захід героїчної епохи революційних потрясінь і визвольних воєн. Пушкінське визначення – “передчасна старість душі” – виділяє найістотнішу якість того, що утілився в Г. мирочувствования. Що забарвило собою цілий період європейського духовного життя, подібний умонастрій, […]...
- Одіссея характеристика образу Одісея Одісей(у римській традиції Улисс – цар Итаки, головний герой поеми Гомера “Одісея” і один з другорядних персонажів “Іліади”), Мужність О. поєднується з хитромудрістю і розсудливістю. О. і сам вважає хитрість основною рисою своєї вдачі : “Я Одісей, син Лаэртов, скрізь винаходом багатьох /Хитрощів славних і гучною чуткою до небес вознесений”. Батько Антиклеї, матері О., – […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Майстра Майстер – безіменний головний герой роману. У клініці Стравінського після зникнення М. залишається лише його “мертва кличка: “Номер сто вісімнадцятий з першого корпусу”. Прізвисько “майстер” дано героєві Маргаритою і аналогічно традиційним іменуванням “метр”, “маестро”; воно співвідносить персонажа як з середньовічною літературною традицією, так і з масонським ритуалом. Асоціації з гетевским Фаустом(по аналогії з Воландом-“Мефистофелем” і […]...
- Горе від розуму характеристика образу Чацкий Олександр Андреич Чацкий Олександр Андреич – головний герой, молодий дворянин, спадкоємець 300 або 400 душ; після трирічної відсутності і лікування на “кислих водах” не від хвороби – від нудьги, приїжджає в рідну Москву, у будинок Фамусова, друга свого покійного батька Андрія Ілліча і батька Софії, в яку Ч. був взаємно закоханий і яка тепер закохана в догідливого […]...
- Характеристика образу Чингачгука в творчості Купера Д. Ф Чингачгук – Великий Змій, індієць Джон, Джон Могиканин(“Звіробій”, “Останній з могікан”, “Слідопит”, “Піонери”) – індієць, останній у своєму племені, батько Ункаса, друг Натти. Виховувався в племені делаварів. У романі “Звіробій” уперше вступає на стежку війни, рятуючи свою наречену, потім допомагає виручити Натти з індіанського полону. У “Останньому з могікан” разом з Натти і Ункасом допомагає […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Іліада характеристика образу Ахілла Ахілл(Ахіллес) – головний герой поеми, суворий і невблаганний воїн. У відповідь на зневагу, яку наніс йому Агамемнон, верховний вождь і проводир війська ахейців, впродовж 10 років що осаджували Трою, А. відмовляється від участі у війні. Через це ахейці терплять одно поразку за іншим. Але коли вождь Трої Гектор вбиває друга А. Патрокла, А. забуває про […]...