“Хай святиться ім’я Твое…” Велика любов “маленької людини” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”)
Слава хоробрим, що насмілюються кохати, знаючи, що всьому цьому прийде кінець.
Є. Шварц
Хай святиться ім’я Твоє…
Я прочитала останні рядки.
Я відчуваю сум і захват. І в мені звучить бетховенська соната. Я плачу. Чому? Чи то просто жалість до нещасливого Желткова, чи то замилування величезним почуттям маленької людини. Та й чи можна його назвати “маленьким”, якщо він був здатний так тремтливо і безумно кохати? Хай святиться ім’я Твоє…
Дрібний чиновник зі смішним прізвищем Желтков полюбив дівчину з вищого світу
Вісім років безмовного кохання. Віра Миколаївна одружилась з Шеїним, стала світською дамою. І всі ці вісім років ані докору, ані заздрості, ані злості. Тільки кохання і обожнювання. Віра залишалася до кінця його днів сенсом життя, і тому
Желтков не міг щодня, щогодини, щохвилини дарувати своє кохання їй, своїй богині. Напевно, тому він подарував їй гранатовий браслет своєї прабабці – найдорожче, чим він володів. Це був символ його божевільного кохання до Віри, але вона не прийняла це кохання. І тільки після смерті Желткова, під час прощання з його прахом, княгиня Віра Миколаївна “зрозуміла, що те кохання, про яке мріє кожна жінка, пройшло повз неї”.
Кохання Желткова – жагуче, всепоглинаюче і спопеляюче почуття. Кохання Желткова – це божевільне щастя і божевільна трагедія. “Кохання повинне бути трагедією. Найбільшою таємницею у світі. Ніякі життєві зручності, розрахунки і компроміси не повинні його стосуватися”. Хай святиться ім’я Твоє… Звучить у мені ця вічна молитва про кохання.
Я захоплююся цим великим почуттям кохання “маленької людини” Желткова. Я заздрю Вірі Шеїній: у її житті було таке кохання.
Я вірю, що люди не розучилися любити, і повторюю: “Хай святиться ім’я Твоє…”
Схожі твори:
- “Мовчати і гинути…” (за повістю О. І. Купріна “Гранатовий браслет”) Кохання… Що воно? Де воно? Чи є воно? Чи реальний образ Желткова?.. Такі запитання виникли в мене після читання повісті О. Купріна “Гранатовий браслет”. Відповісти на ці запитання дуже важко, практично неможливо, тому що будь-які можливі відповіді правильні й водночас невірні. Не можна довести зворотне людині, упевненій в тому, що кохання немає. І марно говорити […]...
- “Кохання повинне бути трагедією, найбільшою таємницею у світі” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”) І. О. Купрін – співець піднесеного кохання (автор повістей “Олеся”, “Суламіф”, “Гранатовий браслет”; протест письменника проти непристойності й цинізму буржуазного суспільства, продажних почуттів, проявів “тваринних” інстинктів; пошуки надзвичайних за красою і силою прикладів ідеального кохання). ІІ. Повість “Гранатовий браслет” – розповідь про високе, трагічне кохання (кохання – найбільша таємниця у світі!). 1. Кохання дрібного чиновника, […]...
- Тема любові у творчості Купріна (за повістю “Гранатовий браслет”) Оповідання “Гранатовий браслет” має цілком реальну основу. Однак талант Купріна конкретний життєвий факт перетворив на історію, про яку століттями мріють і тужать кращі уми й душі людства: поети, романісти, музиканти, художники. Дрібний чиновник, самотній і боязкий мрійник безнадійно закоханий у молоду світську даму. Княгиню Віру. Вісім років триває безмовних роман. В улюбленій жінці для Желткова […]...
- Чого навчив мене “Гранатовий браслет’ О. Купріна Мабуть, кожна людина, яка читала повість О. Купріна “Гранатовий браслет”, не залишилася до неї байдужою і, звичайно, відповість на питання теми твору, що ця книга про кохання. Велике кохання. Трагічне кохання. “Сильне, як смерть, кохання”. Але про кохання можна чигати з захопленням, говорити з повагою, дивитися як на щось чарівне й неповторне, а навчитися його, […]...
- Твір за оповіданням О. Купріна “Гранатовий браслет” Тема твору “Любов, про яку мріє кожна жінка”. Епіграф: Тільки закоханий має право на звання людини. А. Блок. Є літературні твори, які не залишають нас ще довго після того, як книга прочитана, змушують подумки знову і знову повертатися до їх героям, переживати; разом з ними їхні почуття, задаватися питаннями: “А як би я зробила на […]...
- Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні О. І. Купріна “Гранатовий браслет” “Гранатовий браслет” – одне з найкращих оповідань видатного російського письменника О. І. Купріна, в якому автор засуджує буржуазну мораль, бездуховність, лицемірство сучасного йому суспільства. Позиція автора розкривається читачем поступово. Композиція оповідання досить складна, а його назва має символічний характер. Дія оповідання починається з загадкового випадку: на день народження княгині Вірі невідомий прихильник дарує браслет із […]...
- “Так святиться ім’я Твоє!” (оповідання А. І. Куприна “Гранатовий браслет”) “Людина прийшла в мир для безмірної волі, творчості й щастя”, – ці слова з нарису А. І. Куприна можна було б взяти епіграфом до всієї його творчості. Він був людиною широкої, доброї, чуйної душі. Натура сильна, стоссподіваючись. Величезна спрага життя, стремление всі знати, усе вміти, усе випробувати самому. Це всі він – письменник Александр Іванович […]...
- Символічні образи в оповіданні О. І. Купріна “Гранатовий браслет” Письменник Олександр Іванович Купрін був людиною дивної долі. Натура сильна, кипуча, душа широка, добра. Купріну була властива величезна спрага життя, прагнення усе знати, усе вміти, усе випробувати самому. Величезна любов до Росії, яку він проніс через все своє життя, робить йому честь і як людині, і як письменникові. Багато чого пізнав він у житті й […]...
- Зображення безкорисного почуття кохання у повісті Олександра Купріна “Гранатовий браслет” О. І. Купрін – один з останніх представників критичного реалізму в російській літературі. Головними особливостями творчості цього письменника є психологізм та реалістичне зображення побуту. Для нього характерна цікавість до “пересічної”, “інтимної”, “побутової” психології, у зображенні якої О. І. Купрін досяг надзвичайно високої художньої майстерності, що забезпечила йому видатне місце серед російських письменників кінця ХІХ – […]...
- Не буває нічого випадкового (роль художньої деталі у повісті О. Купріна “Гранатовий браслет”) Кажуть, що у справді талановитому творі не буває нічого випадкового. І це підтверджує й один із кращих творів світової літератури “Гранатовий браслет” О. Купріна. Багатство пейзажу, тон оповідання, реалістична точність деталей вражає. Але не менш цікавим є значення художньої деталі, її прихований смисл. Так, наприклад, Купрін поступово подає опис подарунків, які отримала Віра Шеїна на […]...
- Роль пейзажу у повісті О. Купріна “Гранатовий браслет” І. Алегоричний пейзаж на початку повісті. (“Гранатовий браслет” розпочинається картиною серпневої негоди, яка вигнала з заміських приморських дач людей до міста. “Прикро, і смутно, і гидко було дивитися крізь мутну завісу дощу” на жалюгідні речі й людей, які за них трималися. Якоюсь мірою й життя Віри у цей період нагадувало отой пейзаж. Зрозуміло, що тільки […]...
- Душі героїв в оповіданні “Гранатовий браслет” Купріна “Це камінь любові, гніву й крові. На руці людини, що нудиться в лихоманці або сп’яненого бажанням, він стає тепліше й горить червоним полум’ям… Якщо потовкти його а порошок і приймати з водою, він дає рум’янець особі, заспокоює шлунок і веселить душу. Носящий його забирає владу над людьми. Він лікує серце, мозок і пам’ять” – так […]...
- Роль символічних образів у повісті Купріна “Гранатовий браслет” Дивної долі людиною був Олександр Іванович Куприн. Із широкою, доброю, чуйною душею. Натура сильна, кипуча. Величезна спрага життя, прагнення всі знати, усе вміти, усе випробувати самому. Величезна любов до Росії, що він проніс через все своє життя, робить йому честь і як людині і як письменникові. Багато чого пізнав він у житті й поставив життєвий […]...
- Образ Желтова в повісті А. І. Купріна “Гранатовий браслет” Любов… Що вона? Де вона? Є чи вона? Чи реальний образ Желтова?.. Такі питання виникли в мене після прочитання повести А. І. Купріна “Гранатовий браслет”. Відповісти на ці питання дуже важко, практично неможливо, тому що будь-які можливі відповіді на них правильні й одночасно невірні. Не можна довести людині, упевненому в тім, що любові ні, зворотне. […]...
- Хто з героїв повісті “Гранатовий браслет” – княгиня Віра чи Желтков – викликає у вас більше співчуття? Минає час, і світ стрімко змінюється. У одній з телепередач прозвучала думка, що не розділене кохання – це хвороба, яку потрібно лікувати. Це точка зору, мовляв, нормальних, психічно врівноважених людей. Що ж, виходить Купрін у повісті “Гранатовий браслет” описав просто випадок з психіатричної практики? Повірити у таке важко, та й не потрібно. Хто сказав, що […]...
- Лист літературному герою (за твором О. І. Купріна “Гранатовий браслет”) Не можу не висловити Вам, Віро Миколаївно, обурення. Можливо, це жорстоко з мого боку, але кожна людина має право на свою власну думку, і я хочу, щоб Ви її знали, незважаючи на біль, який це може Вам заподіяти. Ви жорстока жінка, яка не захотіла зрозуміти почуття людини, що боготворила Вас. Він кохав піднесеною, чистою, платонічною […]...
- Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні «Гранатовий браслет» «Гранатовий браслет» – одне з найкращих оповідань видатного російського письменника О. І. Купріна, в якому автор засуджує буржуазну мораль, бездуховність, лицемірство сучасного йому суспільства. Позиція автора розкривається читачем поступово. Композиція оповідання досить складна, а його назва має символічний характер. Дія оповідання починається з загадкового випадку: на день народження княгині Вірі невідомий прихильник дарує браслет із […]...
- Зображення безкорисливого почуття кохання в повісті «Гранатовий браслет» «Гранатовий браслет» Олександра Купріна – повість про безкорисливе кохання. Головний герой твору – молодий дрібний чиновник, самотній і боязкий мрійник Г.С.Желтков. Вперше побачивши княгиню Шеїну в цирку, він сказав собі: «Я її кохаю…» і тривало його кохання вісім років, доки гранатовий браслет не поклав йому несподіваний кінець. Відбулося це в кінці літа, коли пан Желтков […]...
- Гранатовий браслет характеристика образу Желткова Г. С Жовтків Г. С.(мабуть, Георгій – “пан Ежий”) – з’являється в розповіді лише ближче до кінця: “дуже блідий, з ніжним дівочим обличчям, з блакитними очима і упертим дитячим підборіддям з ямкою посередині; років йому, мабуть, було близько тридцяти, тридцяти п’яти”. Разом з княгинею Вірою може бути названий головним героєм розповіді. Зав’язка конфлікту – отримання княгинею Вірою […]...
- Що значить кохання у житті героїв творів О. І. Купріна? Скільки прекрасних почуттів на землі! Але найдорожче і найбільш піднесене – це, безсумнівно, кохання! Кожний поет і письменник для того і пише свої твори, щоб розкрити людям очі на те, чого вони не бачать або не хочуть відчувати. Прекрасним показано кохання у творі Купріна “Гранатовий браслет”, кохання бідного телеграфіста до багатої і знатної дами. Адже […]...
- Любов завжди таємниця (за творами О. Купріна та І. Буніна) Не раз і не два доводилося мені бачити палаюче багаття. І щораз повторювалася та сама картина: навколо багаття літають нетлі. Вони зібралися на багаття в темному мороці ночі. Але раптом багаття норовливо спалахує, викидає гострі язики полум’я, і метелики згоряють у вогняній стихії. Уцілілі злякано відлітають на мить. Але багаття все одно вабить їх. І […]...
- Людина й суспільство в добутках А. І. Куприна (“Гранатовий браслет”, “Олеся”, “Гамбринус”) Особистість і середовище, індивідуум і прощество – про це міркували многие росіяни письменники XІX століття. Заметале загострився інтерес до цієї теми наприкінці XІX – початку XX століття, в епоху, переломну для Росії. У дусі гуманистических традицій, успадкованих від класиків, розглядає це питання А. І. Куприн. Мир героїв Куприна строкатий і багатолюдний. Письменник прожив яскраву, наполненную […]...
- Романтичне кохання одна з провідних тем творчості О. Купріна Тема кохання – це головна тема творчості О. Купріна, хоча вона й багатогранне, хоч охоплює ще багато проблем. Здається, нічого нового про кохання вже сказати неможливо, але цей письменник зумів сказати про кохання головне: воно безсмертне, воно поза часом і будь-якими приземленими міркуваннями. Так в оповіданні “Суламіф” вбачаємо не просто переспів біблійних мотивів. Це справжній […]...
- Своєрідність теми кохання в прозі О. І. Купріна И сердце вновь горит И любит – оттого, что Не любить оно не может. О. Пушкін Творчість Олександра Івановича Купріна тісно пов’язана з традиціями російського реалізму. У своїй творчості письменник спирався на досягнення трьох своїх кумирів: Пушкіна, Льва Толстого, Чехова. Головний напрямок творчого пошуку Купріна виражений в такій фразі: “Потрібно писати не про те, як […]...
- Образ и характеристика Желткова в повести А. И. Куприна “Гранатовый браслет” В 1908-1910 годах А. И. Куприн создает “целый цикл новелл о любви”. Этот цикл открывается повестью “Суламифь” – романтическим переложением библейской “Песни песней”. А заканчивается он реалистической повестью ” Гранатовый браслет “. Реализм – творческий метод, который предполагает воссоздание и познание действительности, герои реалистических произведений – “типические характеры в типических обстоятельствах” (Ф. Энгельс). Естественно возникает […]...
- Гімн піднесеному, одвічному почуттю кохання (за повістю О. І. Купріна “Олеся”) Познайомившись із творчістю О. І. Купріна, я відзначила для себе основну тему його творів – це оспівування чистого, непорочного, великодушного кохання. Я перегорнула останню сторінку повісті “Олеся” – моєї улюбленої повісті О. І. Купріна. “Олеся” глибоко зворушила мене, я вважаю цю повість гімном сильному, чистому коханню, яке, на мій погляд, повинне бути в житті кожної […]...
- Сочинение по повести А. И. Куприна “Гранатовый браслет” А. И. Куприна не зря называют певцом возвышенной любви. Три его повести: “Гранатовый браслет”, “Олеся”, “Суламифь” объединены этой прекрасной темой. В повести “Гранатовый браслет” герои много говорят и спорят о любви. Любовь в их рассказах предстает в многообразных формах – это и внезапное увлечение юной болгаркой, о которой рассказывает генерал Аносов, и “святая, чистая, вечная […]...
- Романтизм і реалізм у творчості О. І. Купріна Добутки О. І. Купріна вражають читача розмаїтістю тематики. Цей чудовий російський письменник робить героями своїх книг акторів, фабрикантів, інженерів, офіцерів, дворянську аристократію і інших своїх сучасників. Знання про них він брав з життя, оскільки обертався у різних соціальних середовищах, спілкувався із самими різними людьми. Купрін об’їздив всю Росію, змінюючи одну професію за іншою. Він вивчив […]...
- Доля людини в зображенні І. Буніна й О. Купріна І. Бунін і А. Куприн жили й творили в непрості для Росії часи. Може бути, тому так своєрідні їхні погляди на життя. Постараємося розібратися, у чому письменники бачать гіркоту й насолоду людського життя “Я хочу говорити про сум”, – писав Іван Олексійович Бунін. Гіркотою пронизані всі його добутки. У його поданні мир – це безодня, […]...
- Тема кохання у творчості Купріна О. І. Купріна можна назвати також співцем піднесеного кохання, який подарував читачам чудову ліричну повість «Гранатовий браслет». Протестуючи проти брутальності й цинізму суспільства, продажних почуттів, «зоологічних» проявів інстинктів, письменник створює надзвичайні за своєю красою приклади ідеального кохання. Герой повісті «Гранатовий браслет» – дрібний чиновник, самотній і боязкий мрійник – закохався в молоду даму, представницю вищого […]...
- Художня майстерність О. І. Купріна Олександра Івановича Купріна ми знаємо як визнаного майстра короткого оповідання, автора чудових повістей. У них він створив широку багатопланову картину російського життя кінця XІX – початку XX століття. “Людина прийшла у світ для безмірної волі творчості і щастя” – ці слова з Купрінського нарису можна було б взяти епіграфом до всієї його творчості. Великий життєлюб, […]...
- Трагедія маленької людини в оповіданні М. Коцюбинського “Ялинка” 1. Радісне очікування Василька (чекав новорічного свята – Різдва, бо батько пообіцяв поставити ялинку). 2. Що змушений був зробити батько Василька і чому? (через бідність вирішив продати ялинку). 3. Ставлення Василька до цієї втрати та його поведінка (сумує, співчуває батькам, згоден пожертвувати своєю втіхою заради сім’ї, не ридає, а тільки болісно переживає цю трагедію у […]...
- Доля “маленької людини” у повісті “Шинель” Тема твору “Шинель”, – це людські страждання, що заздалегідь є соціально визначеними, оскільки багато що в житті залежить від чину (посади). Головний персонаж твору – Акакій Акакійович Башмачкін. Підкреслюючи типовість життєвих доль “маленьких людей”, Гоголь навмисно дає нам непевні характеристики Акакія Акакійовича: в “одному департаменті”, “один чиновник”, “трохи рябуватий”, “трохи рудуватий” влаштувався на службу, і […]...
- Тема “Маленької людини” у добутках Ф. М. Достоєвського Тема “маленької людини” вперше була порушена у творчості О. С. Пушкіна (“Станційний доглядач”), М. В. Гоголя (“Шинель”), М. Ю. Лєрмонтова (“Герой нашого часу”). Імена героїв добутків цих видатних письменників – Самсон Вирін, Акакій Акакієвич, Максим Максимич – стали загальними, а тема міцно увійшла в літературу. Ф. М. Достоєвський є не просто продовжувачем традицій у російській […]...
- Розвиток теми “Маленької людини” у творчості М. В. Гоголя Тема “маленької людини” у літературі існувала й до її позначення у творчості М. В. Гоголя. Уперше вона пролунала в “Мідному вершнику” і “Станційному доглядачі” О. С. Пушкіна. Взагалі ж образ “маленької людини” такий: це не знатний, а бедний, що ображає вищими по чині людьми, доведений до отчаянья людина. При цьому це людина не просто не […]...
- Образ “маленької людини” у повісті Шинель Гоголя Н. В Про люди! Жалюгідний рід, гідний зліз і сміху! Жерці хвилинного, шанувальники успіху! Як часто повз вас проходить людина, Над ким лається сліпе й буйне століття, Але чий високий лик у прийдешньому поколенье Поета приведе в захват і умиленье! А. З. Пушкін Тема “маленької людини” є наскрізною в російській літературі XІX століття. Цій темі присвячували свої […]...
- Тема “маленької людини” у ранніх оповіданнях А. П. Чехова У своїх ранніх оповіданнях Чехов продовжує тему “маленької людини”, традиційну для російської класичної літератури початку й середини XІX століття. Однак ця тема розкривається в Чехова новаторски по двох очевидних причинах: по-перше, письменник мав талант, тобто власним оригінальним поглядом на мир; по-друге, змінилися російські суспільні умови (кінець XІX століття), які знайшли відбиття у творчості Чехова. Першою […]...
- Конвульсії й загибель маленької людини в мережах відчужених сил “Перетворення” я прочитала вперше до того, як ми почали вивчати творчість Франца Кафки. Не сховаю, мене трохи вразив сюжет його добутку. Щось подібне я зустрічала, мені здається, тільки один раз, коли зштовхнулася із творчістю едгара По. І на мене зробило враження не стільки саме перетворення, скільки подробиці, з якими автор описав його. Йому вдалося настільки […]...
- Тема “маленької людини” у романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара” Тема “маленької людини” є однією з центральних тем у російській літературі. Її торкалися у своїх творах і Пушкін (“Мідний вершник”), і Толстой, І Чехов. Продовжуючи традиції російської літератури, особливо Гоголя, Достоєвський з болем і любов’ю пише про “маленьку людину”, що живе в холодному і жорстокому світі. Сам письменник зауважив: “Усі ми вийшли з Шинелі Гоголя”. […]...
- Образ “маленької людини” у романі Злочин і покарання Достоєвського Ф. М Чистих, умитих покойничков ми всі жалуємо, любимо, а ти живих полюби, брудних. В. М. Шукшин У романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання” описується незвичайний злочин, доконане злиденним студентом для перевірки своєї страшної теорії, у романі вона називається “кров по совісті”. Розкольників ділить всіх людей на звичайні й незвичайні. Перші повинні жити в слухняності, другі […]...