Твір за драмою «Свіччине весілля»
Київ… Русь… Україна… Ці слова з глибокою шаною і гордістю промовляє кожний свідомий українець, бо вони духовно єднають нас із землею своїх предків, родоводом українським, його славною і водночас трагічною історією…
Довгий і тяжкий шлях судився Україні. І. Кочерга у п’єсі «Свіччине весілля» розкриває боротьбу трудящих Києва за правду, за волю, за світло, боротьбу проти влади литовських князів.
Хочу підкреслити, що сила «Свіччиного весілля» не стільки в символічності, скільки в об’єктивному відтворенні життя. Іван Свічка
Виявляючи далекоглядність, Іван переконує ремісників: Коли добром ніхто не дасть нам світла,- Його здобути треба – не молить, Бо без борні нікчемні всі молитви. І свічки мирної не варта та країна, Що в боротьбі її не засвітила.
Ремісники обурені утисками литовського панства, а Іван Свічка рішуче заявляє: …життя не пошкодую, А привілеї наші поверну! Герой повертається
Він закликає боронити свої права «грудьми і мечем». Герой свято вірить, що в майбутньому трудящі звільняться від експлуатації і стануть незалежними: …Для вільного народу Колись зоря займеться світова. Він впевнений, що мир і благополуччя самі не прийдуть, хоч Свічка – не прихильник кровопролиття. Та переконавшись у тому, що мирні акції не допоможуть, Іван закликає все трудове Поділля до збройної боротьби, щоб силою утвердити правду в житті. Меланка на перший погляд не поділяє бунтарських ідей свого коханого – боротьбою здобути світло трудящим.
Проте в простої дівчини розвинене почуття людської гідності. Для неї …Світло любе, як воно Своє проміння ллє в затишній хаті… Риторичним запитанням Меланки «Чи є така сила, щоб свічку цю у мене загасила?» автор передав глибокі людські почуття, що межують з одержимістю.
Символічними є образи Івана і Меланки, вони – втілення героїзму і прагнення українського народу до незалежності. Моя Україна засвітила мирну свічку волі і незалежності. Та чи зуміємо ми зберегти це довгожданне, вистраждане світло?..
Схожі твори:
- «І свічки мирної не варта та країна, що в боротьбі її не засвітила» (за драмою «Свіччине весілля») Нашому народу судила історія – жити, перемагаючи ворогів. А ворогів, ой, як же рясно було в минулому землі нашої! Сунули вони чорним потопом, зваблені родючими Грунтами, багатством лісів і надр земних, достатком міст і сіл. Дзвенів меч Ярослава в битвах з печенігами, водив Ігор Полки на половців, віки татарської неволі виніс наш народ, та зберіг […]...
- Твір на тему: “І свічки мирної не варта та країна, що в боротьбі її не засвітила!” (за драмою Івана Кочерги “Свіччине весілля”) В одній із своїх статей Іван Кочерга писав, що драматургу для творчості потрібен особливий талант, але “насамперед виношена і наболіла думка, ідея, для якої і талант, і мистецтво є тільки засобами відтворення”, Злободенність і актуальність теми обов’язкові для кожного твору. Таким твором Івана Кочерги була драма “Свіччине весілля”, у якій органічно поєдналися поетично відроджене історичне […]...
- Меланка – поетичний голос України (за драмою “Свіччине весілля”) Українська література, як і всяка інша література світу, має безліч прикладів чудових жіночих образів. До них, безумовно, належить і образ Меланки з драми Івана Кочерги “Свіччине весілля”. Про це ми дізнаємося вже з передмови до п’єси: “Образ Меланки, дівчини, яка проносить тремтячий, але незгасний вогник, крізь бурю і терни своєї весільної ночі, є поетичним символом […]...
- Твір на тему: “Боротьба українського народу в драмі Івана Кочерги “Свіччине весілля” Київські ремісники повстали не одразу, як говорить Іван Свічка, ” не кулаком, а правдою хотів я перше наше право довести”, Але в умовах, коли постійно принижується людська гідність, нехтується духовність, віра й мораль, потрібна збройна боротьба. За волю й правду треба боротися. Можливо, волелюбні кияни приречені, але, як стверджує Свічка, “… Для вільного народу колись […]...
- Боротьба за світло у поетичній п’єсі І. Кочерги “Свіччине весілля” Історична драма у віршах “Свіччине весілля” – твір глибокий, ліричний, навіть музичний за своєю мовою. Часто точаться дискусії навколо історичних творів та їх відповідності перебігу історичних подій. Чи має право автор змінювати щось, додавати своє до того, що зафіксовано в документах, домислювати або переробляти історію? На мою думку, митець вільний у своїй творчості. Згадаймо вислів […]...
- Образ Меланки в драмі І. Кочерги “Свіччине весілля” Багато в українській літературі є чудових жіночих образів, які чарують нас своїм ліризмом, вродою, чистим коханням. Одним з таким образів є образ Меланки з драми І. Кочерги “Свіччине весілля”. На це вказує і сам автор у передмові до п’єси: “Образ Меланки, дівчини, яка проносить тремтячий, але незгасний вогник, крізь бурю і терни своєї весільної ночі, […]...
- Новаторство Кочерги в історичній драмі «Свіччине весілля» «Свіччине весілля» справедливо вважають одним з найпоетичніших творів української драматургії. Ця поетичність – у самому задумі п’єси, у вдалому використанні, здавалось би, незначних літописних свідчень. У передмові до твору драматург писав: «коли я випадково натрапив на мотив «заборони світла», мотив, що й послужив темою для цієї драми, мене захопила в ньому можливість змалювати барвисту картину […]...
- І свічки миpної не ваpта та кpаїна, що в боpотьбі її не засвітила (за дpамою Івана Кочеpги “Свіччине весілля”) У плеяді твоpців укpаїнської класичної пpози Іван Кочеpга займає особливе місце. Твоpчий шлях цього письменника – шлях невтомних пошуків. У твоpчій спадщині письменника-дpаматуpга І. Кочеpги є багато дpаматичних поем, істоpичних дpам. Сеpед всіх твоpів значне місце займає “Свіччине весілля” – істоpична дpама, основою якої автоp взяв події ХV-ХVІ століть, зв’язані з наказом “забоpони світла” та […]...
- Драма Івана Кочерги “Свіччине весілля” Нашому народу судила історія – жити, перемагаючи ворогів. А ворогів, ой, як же рясно було в минулому землі нашої! Сунули вони чорним потопом, зваблені родючими ґрунтами, багатством лісів і надр земних, достатком міст і сіл. Дзвенів меч Ярослава в битвах з печенігами, водив Ігор Полки на половців, віки татарської неволі виніс наш народ, та зберіг […]...
- Образ Свічки драмі І. Кочерги “Свіччине весілля” Образ Свічки проходить через усю драму І. Кочерги “Свіччине весілля”. Автор показує, як з боротьби за право на світло розпочалася боротьба за волю, як із вогника свічі розгорілася пожежа народного повстання. Відштовхуючись від історичних документів, грамот литовських князів 1494-го і 1506-го років драматург у своїй уяві намалював цілком ймовірну картину боротьби киян за світло, оскільки […]...
- Змалювання одвічного прагнення народу до волі в історичній драмі “Свіччине весілля’ І. Кочерги Увагу багатьох митців привертало і продовжує привертати славне минуле України. Серед письменників XX століття особливо хочеться виділити Павла Загребельного та Івана Кочергу. І якщо Павло Загребельний продовжував кращі традиції історичного роману, то п’єси Івана Кочерги, за словами Кіндрата Сторчака, вперше в історії українського театру розкрили хвилюючу сторінку минулого життя нашого народу, що було новим для […]...
- Меланка – поетичний символ України (за п’єсою “Свіччине весілля” І. Кочерги) Німецький філософ А. Шопенгауер писав, що жінка не здатна до великих почуттів і справ, що її земне призначення – бути лише матір’ю, опорою чоловікові. Але українки вже багато століть своїм життям доводять і силу почуттів, і талант материнства, і велич справ. Чимало творів української літератури уславили й возвеличили жінку. Кожен з них прославляв жінку по-своєму […]...
- Елементи язичницьких вірувань у весільних дійствах (за народною драмою “Весілля”) У весільній обрядовості збереглося чимало прадавніх язичницьких елементів, які з часом вже втратили свій первісний смисл, але народ їх дотримується за традицією, “бо так треба”. Вважалося, що шлюб буде щасливим тільки в тому випадку, коли молоді та їхня численна рідня виконають певні ритуали з походами, танцями, піснями, діями, примовками тощо. Прийоми цієї весільної магії збереглися […]...
- Твір на тему: “Весілля – енциклопедія українського народу” Український народ багатий своєю культурою та традиціями. Кожне свято в усіх куточках України супроводжують свої колоритні традиції, і у кожного вони свої, неповторні, сповнені душевності та досвіду попередніх поколінь. Одним з найпрекрасніших свят в житті кожної людини, незалежно від національності та віросповідання є весілля. Українське ж весілля – це справжня скарбниця старовинних традицій та самобутніх […]...
- “Вищих я не відаю скарбів. Шкільний твір за драмою І. Кочерги “Ярослав Мудрий” У творчій спадщині письменника-драматурга Івана Кочерги є багато драматичних поем та історичних драм. Серед всіх творів визначне місце займає “Ярослав Мудрий” – драматична поема, основою якої автор взяв історичні події XІ ст., коли князем Київської Русі був Ярослав Володимирович, прозваний у народі Мудрим. З багаторічного князювання Ярослава драматург взяв лише невеликий період з 1030 по […]...
- Весілля – велична народна драма Традиційне народнопісенне й драматичне мистецтво українців має своє найвеличніше втілення – обрядове дійство під назвою “весілля”. У всіх регіонах України воно виконувалось у тій чи іншій формі, і відмінності мали яскравий місцевий колорит, притаманний тій чи іншій області. У весіллі найцікаівішим передусім є те, що ця народна драма являє собою органічне поєднання досить різних обрядів. […]...
- Свічкою освітлюємо шлях, або Як написати твір за поемою І. Кочерги Перш ніж взятися до написання твору за драматичною поемою І. Кочерги “Свіччине весілля”, треба дізнатися, яку епоху описує автор. Для цього потрібно звернутися до історії. Кінець XV – початок XVІ ст. Київ під владою литовських магнатів. Ще в XІV ст. Литовське феодальне князівство, скориставшись роздробленістю руських земель, що знаходились під монголо-татарсь-ким ігом, захопило всю Західну […]...
- Народно-пісенний супровід весілля Одруження з давніх-давен було цілою системою ритуалів. Це – драматичне дійство, кожен з учасників якого виконував призначену йому роль. Головні учасники – це, звичайно, молодята, яких називали князем і княгинею. їхні родичі чи друзі виконували ролі дружка і дружки, від жениха були два старости, дві свахи, музики. Весілля проходило в декілька етапів: сватання, заручини чи […]...
- Символічний образ свічки як джерела світла і добра Символічний образ свічки як джерела світла і добра І свічки мирної не варта та країна, Що в боротьбі її не засвітила. / І. Кочерга. “Свіччине весілля”/ Вогонь, колись подарований Прометеєм, міг зігрівати, але міг і обпікати. На вогнищі готували їжу. У вогні приносили жертви богам. З палаючої, але неопалимої купини, Мойсей почув голос Бога, але […]...
- Твір за драмою «Ярослав Мудрий» У величні й тривожні дні нашої Батьківщини, зокрема в часи Великої Вічизняної війни, погляди митців часто зверталися в далеке минуле, до постатей наших славних предків – Ярослава Мудрого, Данила Галицького, Олександра Невського, Богдана Хмельницького. І це не було випадковим. Образи прадавнього минулого нашої землі ставали поряд із героями сучасності, будили в їхніх душах гордість і […]...
- У творах Кочерги – історія мого народу Іван Кочерга – видатний драматург, історик. Творчість цього письменника різноманітна: драматичні поеми, історичні драми, комедії. Іван Кочерга чесно служив улюбленому мистецтву і своєму народові. Талант Івана Кочерги найглибше розкрився в драматичній поемі «Свічине весілля», яка була написана у 1930 році. В ній описуються події того часу, коли Київ перебував під владою литовських феодалів. Вивчаючи історичні […]...
- Лідочка – героїня комедії Сухово-Кобиліна “Весілля Кречинського” Лідочка – героїня комедії А. В, Сухово-Кобиліна “Весілля Кречинського” (1854) і драми “Дело” (1861, сцен. назв. “Віджитого час” – 1882). Л. Муромська, багата наречена, входить в п’єсу наївною, соромливою, провінційною дівчиною. Вона відверто радіє столичного життя, без розуму закохана в Кречинського і з завмиранням серця чекає весілля. Ясний, простий, нехитрий спосіб, що не руйнує межі […]...
- Твір: “І свічки мирної не варта та країна, що в боротьбі їі не засвітила” Твір за драматичною поемою І. Кочерги “Свіччине весілля”. Доля не була лагідною матір’ю для українського народу, бо все линули та й линули на родючі землі України незчисленні вороги, намагаючись поставити її на коліна. Хто тільки не хотів підкорити волелюбний народ, хто тільки не побував на українських землях! Прийшли сюди й литовські князі, щоб робити свою […]...
- Твір за драмою «Між двох сил» Спроба осмислення народної трагедії в драмі В. Винниченка «Між двох сил» Вислів Володимира Винниченка про те, що українську історію не можна читати без брому, стосується й історії розвитку літератури 20-х-30-х років XX ст. Талановиті письменники змушені були зробити вибір в умовах тоталітарної системи: час служити їй, чи відстоювати свої погляди, переконання і бути приреченим на […]...
- Твір за драмою Лесі Українки “Бояриня” Багатостраждальна наша Україно! Скільки довелося тобі витримати за весь період існування страждань, принижень, глузувань з приводу меншовартості! Але патріотичний дух українців не змогли розчавити ні татари, ні половці, ні польська шляхта, ні можновладні московські вельможі. Бо любов до рідної землі, мальовничих краєвидів, чистого неба, неозорих ланів пшениці передавалася з покоління в покоління славними пращурами. На […]...
- Твір на тему: Історичне минуле українського народу в творчості Івана Кочерги Історичне минуле українського народу надихнуло драматурга Івана Кочергу на створення кількох п’єс. Найбільш вдалою з поміж них є віршова драматична поема “Свіччине весілля”. “Коли я випадково натрапив на мотив “заборони світла”, – писав Іван Кочерга в передмові до свого твору,- мене захопила в ньому можливість змалювати барвисту картину суто міського життя й соціальної боротьби в […]...
- Чому твір “Вільгельм Телль” названо народною драмою? Драма Ф. Шиллера розповідає про один із найдраматичніших епізодів боротьби швейцарців за свободу від поневолювачів. У драмі є колективний герой – народ, тому твір “Вільгельм Телль” назвали народною драмою. У ньому змальовані широкі народні маси, і образи народних ватажків. Де відбуваються події драми “Вільгельм Телль” ? У Швейцарії, на скелястому березі Фірвальдштетського озера проти містечка, […]...
- «Беретеся мудрість не із заповітів» (за драмою «Ярослав Мудрий») Роздуми Івана Кочерги про людську мудрість втілені в образах Сельвестра, Ярослава Мудрого. Мабуть, невипадково твір про київського князя починається з розповіді вченого монаха Сельвестра. І формула мудрості, виведена ним, така: Не те чеснота, лиш би книги чтить, А щоб од книг зерно добра й любові В своїй душі посіяти й зростить, І просвітить добром серця […]...
- Учнівський твір за драмою-феєрією Лесі Українки “Лісова пісня” Лесю Українку називають у народі дочкою Прометея, бо вона пройнялася творчістю Тараса Григоровича Шевченка і понесла далі естафету правди, добра і людяності. її лірика сповнена глибокої пристрасті, ніжної задушевності, щирої любові до рідної землі, навколишньої природи, до свого нескореного народу. Драма-феєрія “Лісова пісня” – це надзвичайний твір Лесі Українки – видатної української поетеси, письменниці, філософа, […]...
- Весілля на хуторі В 1843 році приїхав у гостину до батьків на хутір Мотронівку майбутній редактор “Основи” В. Білозерський, а з ним його товариш – П. Куліш. Після того П. Куліш часто приїжджав сюди, мав навіть для себе окрему світлицю, щоб тут писати. Для панянок Білозерських він склав тут популярну історію України, а в січні 1847 року відбулося […]...
- «Вищих я не відаю скарбів, ніж мирний труд і щастя в мирнім домі» (за драмою «Ярослав Мудрий») Давня Софія. Дивишся і не можеш надивитися на цю пам’ятку, збудовану в ті далекі неспокійні часи, коли на руську землю набігали печеніги і половці. Тоді вставали з мечем до бою на чолі зі своїм великим князем Ярославом усі, кому дорога була рідна земля і могутній красень над Дніпром – Київ. Ярослав Мудрий був великим князем […]...
- Твір на тему: “Лист до Мавки” за драмою-феєрією Лесі Українки “Лісова пісня” Драма-феєрія Лесі Українки “Лісова пісня” починається з прологу, в якому зображений незвичайний куточок нашої рідної України, місце, в якому все мінливе і дивовижне, в якому все виблискує найніжнішими відтінками звуків, кольорів і запахів. Поетеса знайомить нас з казковими істотами, яких створила фантазія нашого народу і які населяють дивовижний ліс, та з людьми, які туди прийшли […]...
- Твір на тему: “Події на Рютлі” за драмою Шиллера “Вільгельм Телль” Драма видатного австрійського письменника і філософа Ф. Шиллера “Вільгельм Телль” відома у всьому світі. Кульмінацією цього твору є друга уява драми, у якій автор зображує події, що відбуваються на лісовій галявині під назвою Рютлі, яка знаходиться неподалік від західного берега Фірвальдштетського озера. Щоб укласти “вічний союз” у спільній боротьбі проти австрійських загарбників на цій галявині […]...
- Відповідальність людини за долю держави (за драмою «Ярослав Мудрий») Щодо драматичної поеми І. Кочерги іноді постає питання, чому автор не обмежився чітким відтворенням існуючої історичної правди, але на основі реальних подій відтворює сюжет, сповнений деяких неточностей або й «грубих помилок», – відходжень від реалії, що її занесено до літописів княжих часів. Відповідь на це непросте, але цілком слушне запитання слід шукати, виходячи з роздумів […]...
- Як писати твір за драмою Лесі Українки “Лісова пісня” А зараз давайте спробуємо опинитися у казці, у лісовій казці. Напевно, ви здогадалися, про що йдеться? Звичайно, це невмируща “Лісова пісня” Лесі Українки. Читаючи цей твір, ми з вами потрапляємо в дивовижне царство фольклорних образів: Той, що греблі рве, Потерчата, Русалка, Водяник. Взаємини цих істот нагадують взаємини між людьми, але такі, де протилежні сили складають […]...
- Твір на тему: “В чому складність образу Степана” за драмою Л. Українки “Бояриня” Видатна українська письменниця Леся Українка у своїй поетичній драмі “Бояриня” вивела образ головної героїні Оксани, на прикладі якої показала, що може статися з людиною, відірваною від рідної землі, рідних традицій і звичаїв. Та не менш трагічним можна назвати і образ її чоловіка Степана, який і привіз Оксану до Московії. Степан привіз свою жінку до рідної […]...
- Твір на тему: “Відношення Мавки і Лукаша” за драмою Л. Українки “Лісова пісня” Творчість відомої української поетеси Лесі Українки відома багатьом поколінням наших співвітчизників, не забута вона й сьогодні. Основними мотивами неперевершених творів цієї видатної письменниці було уславлення духовної гармонії людини і її краси. Як наслідок роздумів на цю тему з’явилася Мавка – головна героїня драми-феєрії “Лісова пісня”. Ця дівчина – справжня дочка природи, яка усе своє життя […]...
- Твір на тему: “Бути людиною просто і складно” за драмою Гете “Фауст” Творчість І. В. Гете відкриває собою нову сторінку в історії світової класичної літератури. У його творах відбилися моральні пошуки цілої епохи. Ці твори овіяні ідеями боротьби із забобонами, з варварством і тиранією, наповнені сумнівами, запереченням і глибокою вірою в торжество людського розуму і творчої думки. Головною метою його героїв, як і метою самого письменника, було […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою «Ярослав Мудрий») Ярослав Мудрий… Цікава й складна, дуже суперечлива постать. Жорстокий войовник і мудрий книголюб; творець першого зведення руських законів – «Руської правди», і князь, що залізною рукою скарав у міжусобній боротьбі навіть найближчих родичів; лукавий політик і натхненний будівничий… У своїй п’єсі «Ярослав Мудрий» І. А. Кочерга відкрив нам завісу на моральні цінності наших далеких предків, […]...
- Твір на тему: “Життєвий вибір Марії Лучицької” за драмою М. Старицького “Талан” М. Старицький увійшов в українську літературу як перекладач, видавець, поет і прозаїк, але найяскравіше талант цієї незвичайної людини проявився у якості драматурга, режисера і організатора театральних труп. Немає ніякого сумніву, що М. Старицький є одним з корифеїв українського театру і драматургії в цілому. Митець спрямував свою творчість і усі свої зусилля на служіння українському народові, […]...