Твір на тему: Символіка образа хуртовини в поемі Блоку “Дванадцять”
Одне із самих напружених і загадкових произведений Блоку – поема “Дванадцять” – має виразникную символіку. Образ хуртовини, вітру “пронизує” весь добуток. Він з’являється в перших рядках поеми: Чорний вечір. Білий сніг. Вітер, вітер!
На ногах не коштує людина. Вітер, вітер – На всьому божому світлі! І далі ми бачимо той же образ: Розігралася чтой-те хуртовина, Ой, хуртовина, ой, хуртовина!
Не видать зовсім один одного За чотири за кроку! І в самому фіналі в “перевуличках глухих” “одна пиліт пурга” і “за
Навіть не просто який-небудь “вітер змін”, а теперішній буран, зл і колючий, вимітає вулиці завмерлого городу, по якому крокує патруль. Так почував поет настрій суспільства. І за допомогою образа хуртовини створив похмуру картину
Образ неуправляемой стихії наштовхує на думку про силу, що піднялася, могутньої, що бунтує, недоброї, про прийдешній разрушениях і катастрофах. Вітер веселий И зол, і радий. Крутить поділи. Перехожих косить…
Цей образ як не можна більш точно доповнюють дванадцать апостоли-патрульних, які самі веселі й злі, “У зубах – цигарка, прим’ятий картуз,//На спину б треба бубновий туз! “, і які самі не ладь “косити” перехожих – стріляти по будь-якому приводі. Розбійний ветер так схожий на настрій Дванадцяти: Замикайте етажи, Нині будуть грабежі! Відмикайте льоху – Гуляє нині голота! “Вітер на всьому божому світлі” говорить про масштабність соціальних потрясінь, свідком яких став поет.
Ні відчуття, що ця хуртовина незабаром затихне, всі образуется. До самих останніх рядків поеми вона продолжает бушувати. І як контрастує із цим неспокійним, злим, крижаним вітром образ Христа у фіналі произведения. “Ніжною ходою надхуртовинної…
У білому венчике із троянд” він ступає поперед патрульних, недосяжний для їхніх куль і для руйнівного вітру, – світлий, нерушимий, вічний, як рятівний маяк, що завзято не бажають бачити осліплені хуртовиною революционери. Олександр Блок блискуче володіє символами, подбираю їх так, щоб зміст добутку сприймався не стільки через слова, скільки підсвідомо, на рівні почуттів. Тому обраний їм наскрізний образ хуртовини наиболее повно відобразив неспокійну, ворожу действительность революційних часів