Подорож Гуллівера характеристика образу Лапутян
Лапутяне – жителі Леткого острова(Лапута), на якому виявляється Гулливер у своїй третій подорожі. Вид Л. робить на нього дивне враження. “Мені ніколи ще не доводилося бачити смертних, які б так вражали своєю фігурою, одягом і зовнішністю. У усіх голови були скошені направо або наліво, одне око дивилося всередину, а інший прямо вверх до зеніту”. Слуги Л. тримають в руках пухирі з сухим горохом або дрібними камінчиками і ляскають ними по губах своїх панів, будить їх від занадто глибоких роздумів. Головне в житті Л.
– наука, в якій вони визнають тільки три області : математику, астрологію і музику. Астрономічні знаки прикрашають одяг Л.; блюда подаються у вигляді математичних фігур. Л. запально сперечаються, навіть не чують один одного, і єдина ненаукова тема в їх перестрілках – політика.
Схожі твори:
- Подорож Гуллівера характеристика образу Гуллівера Лемюеля Гулливер Лемюэль – звичайна людина, хірург і батько сімейства, що несподівано круто міняє своє життя; він вирушає в морську подорож спочатку в якості суднового лікаря, а потім “капітана декількох кораблів”. Г. з’являється і як персонаж, “мандрівник”, і як оповідач, присутність якого зв’язує чотири частини роману. Волею долі Г. змушений переживати найнеймовірніші пригоди, набуваючи життєвого досвіду […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Ліліпутів Ліліпути – зустрінуті Гулливером в першу його подорож людські істоти не більше шести дюймів зростанням. Виявившись полоненим Л., Гулливер вивчає їх мову, звичаї, устої, державний устрій. Завдяки своєму велетенському зростанню він бачить те, що усе, що відбувається в королівстві як на долоні. Імператор Л., в якому упізнають англійського короля Георга І, із задоволенням роздає державні […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Йеху Йеху(імовірно утворено шляхом злиття двох англійських междометий – yah! і ugh!, що виражають відразу) – людиноподібні істоти, що населяють острів, де мешкають і гуигнгнмы, що використовують їх як робочу худобину. Зіткнувшись з цими “дивними тваринами”, Гулливер виявляється одним з них для розумних коней, що володарюють на острові, проте, приведений в хлів І., випробовує “жах і […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Велетнів Велетні – жителі вигаданої держави Бробдингнег. Повернувшись з Лилипутии, Гулливер знову вирушає в подорож. Із-за сильної бурі корабель Гулливера відхиляється від курсу, і команда висаджується на острів, що зустрівся, де героєві являється щось вражаюче – люди велетенського зростання. Незабаром Гулливер зміг переконатися, що В. не страшні чудовиська, а такі ж люди, як він сам. Бробдингнег […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Чарівників Чарівники – мешканці острова Глаббдобдриб, де живуть одні чародії. Вони одружуються тільки між собою, а старий в роді є Правителем. Йому дано по своєму бажанню викликати до життя мертвих, примушуючи їх служити собі впродовж двадцяти чотирьох годин. Завдяки магічним даруванням Правителя Гулливер дістає можливість побачити світ від прадавніх часів до сучасності. Зіставлення виявляється не на […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Академіків Лагадо Академіки Лагадо – учені Великої Академії, загін прожектерів, які “винаходять нові методи землеробства і архітектури і нові знаряддя і інструменти для всякого роду ремесел і виробництв, за допомогою яких, як вони запевняють, одна людина виконуватиме роботу за десятеро; протягом тижня можна буде спорудити палац з такого міцного матеріалу, що він простоїть вічно, не вимагаючи ніякого […]...
- Характеристика Гуллівера з повісті Дж. Свіфта “Мандри Лемюеля Гуллівера” Головний герой цієї повісті – Гуллівер. Він народився в сім’ї небагатого вельможі, що мав маєток у Нотгінгемпширі. На чотирнадцятому році його віддали до коледжу в Кембріджі. Але у батька не стало коштів тримати його там довше, ніж три роки. Потім Гуллівер провчився чотири роки у видатного лондонського хірурга містера Бетса і став лікарем. Гроші, які […]...
- Фантастичні елементи при зображенні життя Гуллівера у країні ліліпутів (“Мандри до різних країн світу Лемюеля Гуллівера”) Фантастичні елементи при зображенні життя Гуллівера у країні ліліпутів (“Мандри до різних країн світу Лемюеля Гуллівера”) У якійсь книжці я прочитав, що всі винаходи людини, крім колеса, мають свого двійника у природі. Якщо це так, то будь-яка вигадка Джонатана Свіфта вже існувала до нього і могла відрізнятися тільки якимись зовнішніми рисами. Сказавши це, можемо тепер […]...
- Книга джунглів характеристика образу Мауглі Маугли – персонаж, з яким міцно асоціюється двотомник Кіплінга. Історії М. приділена три розповіді в першій книзі і п’ять – в другій. Ім’я героя придумане автором і переведене ним як “жабеня”. М. – син дроворуба, в дворічному віці що загубився в джунглях. Перше зіткнення з дикою природою трохи не обернулося катастрофою: М. міг стати жертвою […]...
- Ярмарок марнославства характеристика образу Седли Емілії Седли Емілія – багата спадкоємиця, якій судилося пережити розорення батька, остракізм з боку свекра, що рахує її з Джорджем Осборном брак мезальянсом, загибель боготворимого чоловіка і через багато років – крах зв’язуваних з ним романтичних ілюзій, коли істину про легковажність і емоційну черствість цього полеглого при Ватерлоо офіцера стає неможливо втаювати від самої себе. Неухильно […]...
- Червоне і чорне характеристика образу Луїзи де Реналь Реналь Луїза де – дружина мера, що не має ніякого впливу на чоловіка, як і на хід справ в місті Верьер, увіреному його піклуванню. За місцевими поняттями, майже дурна, що упускає “слушну нагоду змусити чоловіка купити їй капелюшок”, вона з першого погляду вражає Жюльена, що поступив у будинок гувернером до її трьох синів, “наївною грацією, […]...
- Дон Жуан – характеристика образу Дон Жуан – у версії Байрона романтичний персонаж, який відкриває в собі розлад між закладеним природою і тим, що викохано суспільством, і цим різко відрізняється від своїх попередників. Вони – в обробках легенди від Тирсо де Молина до Мольера – були незмінно наділені людською цілісністю, тоді як у Байрона персонаж, зберігаючи духовне ядро своєї особи […]...
- Гранатовий браслет характеристика образу Желткова Г. С Жовтків Г. С.(мабуть, Георгій – “пан Ежий”) – з’являється в розповіді лише ближче до кінця: “дуже блідий, з ніжним дівочим обличчям, з блакитними очима і упертим дитячим підборіддям з ямкою посередині; років йому, мабуть, було близько тридцяти, тридцяти п’яти”. Разом з княгинею Вірою може бути названий головним героєм розповіді. Зав’язка конфлікту – отримання княгинею Вірою […]...
- Міщанин в дворянстві характеристика образу Журдена Журден – майстерно виведений Мольером тип вискочки, нувориша. Поява в комедії подібного типу обумовлена характерним явищем соціального життя Франції епохи Людовика XІV : дворянство бідніє, буржуазія стає багатіше, впливовіше і прагне порівнятися з аристократією. Розбагатілого торговця тканинами, пана Ж., терзає одна турбота: бути в усім схожим на дворянина. Наслідуючи устої дворянства, Ж. Наймає учителів(музики, танців, […]...
- Антонівські яблука характеристика образу оповідача Оповідач – “я” письменника, багато в чому схоже з ліричним героєм в поезії Бунина. “Антонівські яблука” – символ Росії, що відходить в минуле, подібний до чехівського “Вишневого саду” : “Пам’ятаю великий, увесь золотий сад, що підсохнув і поріділий, пам’ятаю кленові алеї, тонкий аромат опалого листя і – запах антонівських яблук, запах меду і осінньої свіжості”. […]...
- Роман “Фауст”. Характеристика образу Фауста Фауст. Ім’я походить від латинського слова faustus – щасливий, удачливий. Образ Ф. супроводжував Гете усе життя, первинний нарис трагедії “Прафауст” відноситься до 1773-1775 рр.; трагедія в цілому була завершена в 1831 р.(останні поправки були зроблені Гете незадовго до смерті, в 1882 р.). У міру того як просувалася робота над трагедією, образ Ф. придбавав усе більш […]...
- Над прірвою в житі характеристика образу Колфилда Холдена Колфилд Холден – шістнадцятирічний юнак з покоління тінейджерів 50-х рр. Хоча сам він і не любить розповідати про своїх батьків і “всякій дэвидкопперфилдской муті”, але існує передусім у своїх сімейних зв’язках. Його батько – людина з ірландським прізвищем – до шлюбу був католиком. Його батьки різної віри, але, мабуть, вважають цей факт несуттєвим. X. не […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Лужина Петра Петровича Лужин Петро Петрович – тип ділка і “капіталіста”. Йому сорок п’ять років. Манірний, ставний, з обережною і буркотливою фізіономією. Похмурий і зарозумілий. Хоче відкрити в Петербурзі адвокатську контору. Вибившись з нікчемності, високо цінує свій розум і здібності, звик милуватися собою. Проте найбільше Л. цінує гроші. Він захищає прогрес “в ім’я науки і економічної правди”. Він […]...
- Роб Рой характеристика образу Джарви Нікола Джарви Нікол – шотландський купець і фінансист, що має контору на Соляному ринку в Глазго і пов’язаний діловими стосунками з торговою фірмою батька оповідача, Френка Осбальдистона; олдермен, т. е. старший радник Міської ради Глазго, доводиться далеким родичем Роб Рию, іменує його кузеном. Починав кар’єру в ткацькій майстерні, хазяїном якої згодом став, але потім продав її, […]...
- Червоне і чорне характеристика образу Матільди де Ла Міль Ла Міль Матільда де – “найбагатіша спадкоємиця в Сен-Жерменском передмістя”, завойована Жюльеном, для якого М. – символ світу старої аристократії, куди йому свідомо немає доступу, а лише потім приваблива юна жінка, що духовно перевершує своє оточення. Про спорідненість натури говорить властиве їм обом відраза до своєї здрібнілої повіки і туга по духовній величі. У уявленні […]...
- Маленький принц характеристика образу Маленький принц – центральний персонаж казки. Дія відбувається в пустелі Сахара “за тисячу миль від всякої населеної землі”. Казка, написана для дітей, здобула таку широку популярність завдяки винятковій поетичній атмосфері, створеній в ній, і тому, що казка адресувалася автором не лише дітям, а і “дорослим, які залишилися дітьми”. Літак потерпів аварію в пустелі, положення безвихідне, […]...
- Повесті Белкіна характеристика образу Сільвіо Сильвио – тридцятип’ятирічний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана І. П. Белкину деяким полковником І. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тієї пори І. П. Липранди; оповідання ведеться від імені І. Л. П. Полковник-оповідач, у свою чергу, спочатку описує своє давнє особисте враження від героя, потім – переказує […]...
- Характеристика образу Чайльда Гарольда Чайльд Гарольд – юнак, якого спонукає до безмежного скепсису “туги уїдлива сила”, що зробилася відмітною властивістю цілого покоління, що застало тільки захід героїчної епохи революційних потрясінь і визвольних воєн. Пушкінське визначення – “передчасна старість душі” – виділяє найістотнішу якість того, що утілився в Г. мирочувствования. Що забарвило собою цілий період європейського духовного життя, подібний умонастрій, […]...
- Магомет – характеристика образу Магомет – обманщик, брудний шахрай, самозванець, негідник, протиставлений усім позитивним началам, носієм яких в п’єсі зроблений правитель мекки Сафир. “Я зображую Магомета – фанатика, насильника, обманщика, ганьбу людського роду.”. – напише В., працюючи над трагедією. Канву сюжету складають обставини захоплення пророком М. мекки, проте основні події, відтворені в трагедії, є вигаданими. М. викрадає дітей правителя […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образу Зігфріда Зігфрід – трагічний герой “Пісні про Нибелунгах”. Король з Нижнього Рейну, син нідерландського короля Зигмунда і королеви Зиглинды, переможець Нибелунгов, що опанував їх клад – золото Рейну, – наділений усіма рисами ідеального епічного героя. Він благородний, хоробрий, чемний. Борг і честь для нього над усе. Автори “Пісні” підкреслюють його незвичайну привабливість і фізичну потужність. Саме […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Разумихина Дмитра Прокофьевича Разумихин Дмитро Прокофьевич – колишній студент, дворянин, товариш Раскольникова по університету. Тимчасово вийшов з нього через відсутність засобів. “Зовнішність його була виразна – високий, худий, завжди погано поголений, чорноволосий. Іноді він буянив і славився за силача… Пити він міг до безкінечності, але міг і зовсім не пити; іноді пустував навіть недозволенно, але міг і зовсім […]...
- Три мушкетери характеристика образу Міледі Міледі – колишня графиня де Ла Фер, дружина Атоса, яку він повісив, побачивши клеймо злочинниці на її плечі. Проте М. врятувалася і зробилася довіреною особою кардинала Рішельє, т. е. смертним ворогом мушкетерів. Упродовж роману вони успішно справляються з її хитромудрими задумами, і врешті-решт, після того, як М. вбиває полюблену д’Артаньяна Констанцію Бонасье, мушкетери страчують її […]...
- Ваніна Ваніні характеристика образу Ванини Ванина – римська аристократка, “чорноволоса дівчина з вогняним поглядом”, що живить презирство до боязких і нікчемних душею молодих людей її круга, але що самозабутньо полюбила юного карбонарія, чия відвага і готовність загинути за звільнення Італії від австрійців відповідають пристрасності і гордості, які виділяють її саму. Виявившись перед необхідністю принести жертву боргу, В. і Пьетро, […]...
- Гаргантюа і Пантагрюэль характеристика образу Панурга Панург – один з центральних персонажів роману. Його ім’я означає “все що може” або “все що робить”. Згідно з характеристикою, яку дає Панургу Рабле, це “пустун, шулер, гуляла, гуляка і шахрай”. Проте, перераховуючи всілякі вади П., Рабле, який відверто симпатизує своєму героєві, його енергії, що б’є через край, і зухвалій невигубній життєлюбності, додає: “а по […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Володимир Ленський Володимир Ленский – любовний суперник Онєгіна. У романі про любов не обійтися без мотиву ревнощів, хоч би марних. Але поява Ленского на сторінках роману(він приїжджає в село майже одночасно зі своїм новим сусідом Онєгіним; сходиться з ним; вводить у будинок Лариных; знайомить з Тетяною і її сестрою Ольгою – своєю нареченою; після того, як роздратований […]...
- Іліада характеристика образу Олени Олена – наділена незвичайною красою дочка верховного бога Зевса і смертної жінки Леды, дружина Менелая, викрадена сином царя Трої Парисом. З усіх персонажів “Іліади” Е. найбільшою мірою утілює ідею пасивності людини, його абсолютній залежності від вищих сил. Е. не по своїй волі покинула будинок царя Спарти Менелая, але лише покоряючись велінню богів і передусім свавіллю […]...
- Гаргантюа і Пантагрюэль характеристика образу Пантагрюеля Пантагрюэль – син короля Гаргантюа і Бадбек, дочки короля амавротов, мешканців Утопії. Мати П. померла від пологів, оскільки немовля було колосальних розмірів. Його ім’я, згідно з поясненням Рабле, означає “всежаждущий”. Дійсно, з юних років П. відрізнявся непомірною ненажерливістю: він відгризнув вим’я і півживота у корови, яка поїла його молоком, розірвав на частини і проковтнув величезного […]...
- Гроза характеристика образу Кабанова Тихона Івановича Кабанов Тихон Іванович – один з головних героїв, син Кабана, чоловік Катерини. У переліку дійових осіб йде безпосередньо за Кабановой, і про нього сказано – “її син”. Таке дійсне положення Т. в місті Калинове і в сім’ї. Належачи, як і ряд інших персонажів п’єси(Варвара, Кучерявець, Шапкин), до молодшого покоління калиновцев, Т. по-своєму знаменує кінець патріархального […]...
- Пікова Дама характеристика образу Томський Павло Олександрович Томський Павло Олександрович – молодий князь, онук старої графині; спочатку здається другорядною фігурою, кимось на зразок гравця Нарумова(який “є” посередником між головним героєм, Германном, і світом карткових гравців). Сюжетна роль Т. дійсно нікчемна і суто служеб-на. Він з’являється в першій главі – тільки для того, щоб розповісти картярському співтовариству історію про три карти, таємницю яких […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Автора Автор – оповідач, що має свою біографію, частково співпадаючу з пушкінською, і що суб’єктивно бере участь в розвитку сюжету. Образ автора грав значну роль у більше ранніх дослідах Пушкіна в області великої віршованої форми, пов’язаних з традицією Байрона. Герой часом перетворювався на alter ego самого поета, а подієвий ряд повинен був здаватися тінню, відгомоном подій […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Свидригайлова Аркадія Івановича Свидригайлов Аркадій Іванович – один з центральних пфоев. “…Років п’ятдесяти, зростанню вище середнього, огрядного, з широкими і крутими плечима, що надавало йому дещо сутулому вигляду… Широке, вилицювате обличчя його було досить приємно, і колір обличчя був свіжий, не петербурзький. Волосся його, дуже ще густі, було зовсім біляве і трохи хіба з сивиною, а широка, густа […]...
- Полтава характеристика образу Петра Петро – російський імператор. “Петрівська” тема природно виникає в поемі. Романтичний сюжет про “беззаконну любов” гетьмана Мазепи і Марії Кочубей розгортається на тлі епохи, коли “Росія молода / Мужніла з генієм Петра”. Та і сама сюжетна колізія(батько Марії суддя Кочубей доносить російській владі на зрадника Мазепу) неможлива без “непрямої” участі росіянина царя, без його жорстокої […]...
- Гімн про Роланде характеристика образу Роланда Роланд – головна дійова особа “Пісні” . Р. – племінник імператора Карла, який доручає йому залишитися в гірській ущелині в ар’єргарді його військ, що покидають Іспанію, щоб забезпечити їм надійний захист на випадок нападу ворога. Р., його друг Оливье і дванадцять перів б’ються в Ронсевальском ущелина з незліченими полчищами сарацин, які вступили в змову із […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Мармеладовой Сонечки Мармеладова Сонечка – дочка Мармеладова, повія. Належить до категорії “лагідних”. “…Малого зростання, років вісімнадцяти, худенька, але досить гарненька блондинка, з чудовими блакитними очима”. Уперше читач дізнається про неї із сповіді Мармеладова Раскольникову, в якій він розповідає, як С. в критичний для сім’ї момент вперше пішла на панель, а повернувшись, віддала гроші мачусі Катерині Іванівні і […]...