Боротьба двох у поемі О. Блока “Дванадцять”
Олександр Блок пройшов величезний шлях від камерного поета, що оспівував “рожеву хмару мрій” і “милого воїна”, “одягненого у срібло”, до творця поеми “Дванадцять”, у який з величезною силою виразив страшну “музику руйнування” і тугу за іншою музикою, музикою “нового століття”, що “зійде серед всіх нещасних поколінь”. Поема “Дванадцять” – один з найдужчих і сучасних добутків російської поезії початку XX століття. Це неупереджений, об’єктивний щоденник революційних подій. В основі добутку –
“Стоїть буржуй, як пес голодний, стоїть безмовний, як питання, і старий світ…
Ніщо не може протистояти стихії народної революції. Але творення складніше руйнування. Естетичний конфлікт поеми – зіткнення добра і зла, майбутнього і минулого у самих людях. На авансцену вийшли насамперед знедолені і принижені. Автор співчуває їм. Але чи здатний кожен витримати іспит на звання нової людини? Революція Блока – революція з людським обличчям, а не кривава вакханалія. Революція Блока несе добро і справедливість, тому що “ніжною ходою над хуртовинним, сніжним розсипом перловим, у білому віночку із троянд – спереду – Ісус Христос”. Остання фраза цілком пояснює революційний тріумф у християнському розумінні поета. Наприкінці поеми ми бачимо вже не “голоту”, а революційний народ, що йде у майбутнє “державним кроком”. У цьому добутку показано сприйняття Жовтня інтелігентом. Не будучи революціонером, соратником більшовиків, “пролетарським” письменником або “вихідцем з низів”, Блок прийняв революцію, але прийняв Жовтень як фатальну неминучість, як невідворотну подію історії, як свідомий вибір російської інтелігенції, що наблизила тим самим велику національну трагедію. Звідси його сприйняття революції як відплати старому світу. Революція – це відплата колишньому панівному класу, відірваної від народу інтелігенції, рафінованої, “чистої”, у значній мірі елітарній культурі, діячем і творцем якої він був сам.
Схожі твори:
- Спереду – Ісус Христос (по поемі О. Блока “Дванадцять”) Поема “Дванадцять” – один з найдужчих і сучасних добутків російської поезії початку XX століття. Це неупереджений, об’єктивний щоденник революційних подій. В основі добутку лежить боротьба старого і нового, боротьба двох “світів”. Поет виступає за творення в революції, а не за руйнування. Його тягне поезія революції, але лякає російський бунт, якого так боявся ще Пушкін. Поема […]...
- Роль символів у поемі О. Блока “Дванадцять” Відношення Олександра Блока до Жовтневої революції було неоднозначним. Він сприймав її скоріше не як історичну подію, що спричинила зміну суспільного укладу, а як подію, наповнену містикою. Як боротьбу нового світу зі старим. Ця особливість сприйняття поетом революції і відбилася в його поемі “Дванадцять”. Відомо, що Олександр Блок був одним з самих талановитих поетів-символістів. І в […]...
- Щоб відвести лихо (по поемі О. Блока “Дванадцять”) Ісус Христос Блока, що йде поперед загону червоногвардійців, який складався із дванадцяти чоловік, залишається однією із загадок світової літератури. Адже сам Христос веде один із загонів того самого руху, що був перейнятий глибокою ненавистю до всього, що пов’язане з релігією. Може бути, це не Христос, а Антихрист? Сам Блок писав у своєму щоденнику: “Страшна думка […]...
- Двоїста сторона революції в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” 1. Короткі біографічні відомості. 2. Відбиття революційної епохи. 3. Тема революції в поемі. 4. Двоїсті сторони революції А. А. Блоку. 5. Реакція читачів на появу поеми, і думка В. В. Маяковського. А. А. Блок народився в листопаді 1880 року в Санкт-Петербурзі. Письменник виріс у сім’ї свого діда відомого ботаніка А. Н. Бекетова. У сім’ї дуже […]...
- Ідейно-художня своєрідність поеми О. Блока “Дванадцять” У січні 1918 року О. Блок створює саму знамениту свою поему – створює за кілька днів, у єдиному натхненному пориві. Звичайно вимогливий до себе, він, оцінюючи свій твір, пише: “Сьогодні я геній”. Надрукована у лютому поема викликала бурхливі і суперечливі відгуки. Про неї говорили скрізь. Багато чого в ній здавалося неприйнятним побратимам по літературі. Вибухом […]...
- Символи й образи в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” 1. Вірші – душа поета. 2. Загальні відомості про творчість Блоку. 3. Символ – глибокий і точний образ дійсності. 4. Символіка кольору 5. Революційний образ вітру (бури, заметілі). 6. Символіка числа “дванадцять”. 7. Образ Христа в поемі. У віршах, які створює теперішній поет, відбиваються всі його думки й навіть сама душа. При читанні вірша відразу […]...
- Велика стихія революції (поема О. Блока “Дванадцять”) Поема О. Блока “Дванадцять” була написана у 1918 році. Це був страшний час: чотири роки війни, відчуття волі у дні Лютневої революції, Жовтневий переворот і прихід до влади більшовиків і, нарешті, розгін Установчих зборів, першого російського парламенту. Інтелігентами того крута, до якого відносився О. Блок, всі ці події сприймалися як національна трагедія, як погибель російської […]...
- Як у поемі Дванадцять відбилася складність подань автора про характер революції? Символ тільки тоді щирий символ, коли він невичерпний і безмежний у своєму значенні. Він багатоликий, многомислен і завжди темний в останньому дрюку. Вяч. І. Іванов Блок був свідком соціалістичної революції. Через два з половиною місяця (на початку січня 1918 року) практично одночасно він написав два важливих добутки – статтю “Інтелігенція й революція” і поему “Дванадцять”. […]...
- Тема трагічного зіткнення старого й нового мирів у поемі А. А. Блоку “Дванадцять” 1. Авторська оцінка поеми “Дванадцять”. 2. Критичні відкликання сучасників Блоку. 3. Основна ідея поеми… Так ідуть державним кроком, За – голодний пес, Спереду – із кривавим прапором, И за хуртовиною не бачимо, И від кулі непошкоджений, Ніжною ходою надхуртовинним, Сніжним розсипом перлової, У білому віночку із троянд – Спереду – Ісус Христос. “Сьогодні я – […]...
- Твір по поемі Блоку “Дванадцять” У поемі зображений Петроград на початку січня 1918 року, тобто в ті дні, коли й писався добуток. Бушує заметіль – символ революції. Образ вітру, бури, холоднечі – це улюблений образ Блоку, до якого він звичайно прибігав, коли прагнув передати відчуття повноти життя, очікування великих подій. Перший вірш циклу “Вільні думки” (1907) закінчувалося такими рядками: Завжди […]...
- Твір на тему: Образ Христа в поемі Блоку “Дванадцять” Образ Христа в “Дванадцятьох” зв’язаний і із захопленням Блоку історичними паралелями, точніше – з помилковими історичними поглядами, за формою своєї аналогічними тим, про які вже говорилося у зв’язку з “Скіфами”. Блок міркував приблизно так: з перемогою християнства, як більше прогресивного в порівнянні з язичеством культу, загинула Римська імперія, загинуло варварство. Християнство – нова ера, нова […]...
- Музика революції в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” 1. Становлення поета. 2. Грізна музика революцій. 3. Смерть поета. Народившись наприкінці XІX століття, А. А. Блок повністю ставився до суспільства старої російської інтелігенції. З раннього дитинства хлопчик виховувався в сім’ї діда А. Н. Бекетова, оскільки його батько й мати розійшлися, практично відразу ж після народження дитини Тепла атмосфера великої й дружної сім’ї, де всі […]...
- Переказ поеми Блока “Дванадцять” Перша пісня поеми носить характер експозиційний. Герої з’являються в другій пісні. У розмові про Ваньке й Катю бере участь кілька людей; Петрухе належить остання репліка: – Ну, Ванька, сукин син, буржуй, Мою, спробуй, поцілунок! Це особиста тема Петрухи, голос його ревнощів і злості на изменщицу й розлучника. Тут він звучить як випадковий вигук і відразу […]...
- Твір на тему: Символіка образа хуртовини в поемі Блоку “Дванадцять” Одне із самих напружених і загадкових произведений Блоку – поема “Дванадцять” – має виразникную символіку. Образ хуртовини, вітру “пронизує” весь добуток. Він з’являється в перших рядках поеми: Чорний вечір. Білий сніг. Вітер, вітер! На ногах не коштує людина. Вітер, вітер – На всьому божому світлі! І далі ми бачимо той же образ: Розігралася чтой-те хуртовина, […]...
- И знову йдуть дванадцять. А. Блок Олександр Олександрович Блок геніальний майстер слова, одним з перших російських поетів що зумів почути й перелити у вірші музику революції. У поемі Дванадцять Блок намагався запам’ятати час таке незвичайне, бурхливе й цікаве Поема складається із дванадцяти глав, це число ще раз повториться у дванадцятьох революційних солдатах, що охороняють порядок у Петрограді, і в напівнатяку на […]...
- Тема революції в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” Поема А. Блоку “Дванадцять” була написану в 1918 році. Це було страшне время: за чотирма року війни, відчуття волі в дні Лютневої революції, жовтневий переворот і прихід до влади більшовиків і, нарешті, розгін Заснуйтельного зборів, першого російського парламенту. Інтелігентами того кола, до якого ставився А. Блок, всі ці збуття сприймалися як національна трагедія, як погибель […]...
- Тема революції в поемі “Дванадцять” Тема революції як загибелі старого миру й народження нового нерозривно зв’язана в “Дванадцяти” з темою народу… Образ народу відбитий у колективному герої поеми – дванадцяти хлопцях з пітерських “низів”, добровільно й з ясною свідомістю свого боргу вступивших у Червону гвардію: Як пішли наші хлопці В червоній гвардії служити – У червоній гвардії служити – Буйну […]...
- Твір на тему: Прийом контрасту в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” Один з найвідоміших добутків А. Блоку – поема “Дванадцять” – присвячене поетичному осмислению революційних подій. Прийом контрасту – улюблений прийом Блоку. У многих його добутках прекрасне вимальовано на тлі виродливого, витончене сусідить із грубим, містика з повсякденною реальністю. Не змінив собі поет і у своїй непростій поемі. Контраст у поемі “Дванадцять” починається з “цветового рішення”: […]...
- Твір на тему: Зміст назви поеми Блоку “Дванадцять” Один з найвідоміших добутків Блоку – поема “Дванадцять” – присвячене поетичному осмисленню революційних подій. Імовірно, мало яка поема мала настільки різні трактування залежно від политического режиму в країні. При Радянському Союзі поема “Дванадцять” розглядався як гімн революції. Назва поеми озивається в нас біблійної символиякий: дванадцять апостолів Христа – і дванадцять біль шевиков-патрульних, носіїв нової ідеології. […]...
- Твір на тему: Особливості композиції поеми Блоку “Дванадцять” А. А. Блок належить до “срібного століття” русявийской поезії і є ярчайшим представником такого напрямку як символізм. У його творчості переплелась реальність і містика, страх і радість, ненависть і любов – але саме таким він бачив мир навколо себе, так озивалася в його чутливому серці складна епоха. Серед художніх засобів і прийомів особливе місце займає […]...
- Особисті трагедії в поемі “Дванадцять” Думка Блоку про несумірність “особистих трагедій” з величчю происходящего своєрідно (з виправленнями на сюжет і характер) відгукнулася в історії Петрухи. Не можна сказати, що поет засуджує Петруху. Скоріше він жалує його. І щиросердечне борошно цього зневіреного, “безглуздого”, що збилося зі шляхи людини, і його жагуча, задушлива любов з надсадними спогадами про “хмільні нічки” і “вогненних […]...
- Боротьба добра і зла в поемі Івана Франка “Мойсей” Поема “Мойсей” – вершинний твір Івана Франка, окраса і гордість вітчизняної літератури. Це глибокий філософський твір про майбутнє українського народу, про взаємини вождя і народу в процесі наполегливого шукання “обітованої землі”, про майбутні сили мас, здатних висунути із свого середовища в процесі революційного руху проводирів, що приведуть до перемоги. Поема писалася одним подихом, на великому […]...
- Художня своєрідність поеми А. А. Блоку “Дванадцять” “Дванадцять” – поема перевороту. Не тільки й не стільки поема, що описує загальну атмосферу, що панує в гинущей після революції країні, скільки поема перевороту в душі, що гине, самого поета. Ця поема – глузування над “революцією”. Блок у кожному слові, у кожному звуці висміює в неспроможній злості кривавий розгул стихії: Злість, смутна злість Кипить у […]...
- Стихія революції й природи у творчості А. А. Блоку (На прикладі поеми “Дванадцять”) 1. Атмосфера революційних змін у Росії. 2. Опис старого буржуазного миру. 3. Мир, розбитий на дві частини 4. Суперечливий образ Христа. Яка чудова хірургія! Взяти разом і артистично вирізати старі смердючі виразки! Б. Л. Пастернак У січні 1918 року була створена на одному подиху знаменита поема А. А. Блоку “Дванадцять”. Сам поет уважав, що це […]...
- У чому я вбачаю сучасність поезії О. Блока У чому я вбачаю сучасність поезії О. Блока Поезія Олександра Блока була, є і буде сучасною завжди. Бо не може мати категорії часу гуманізм і духовність, громадянськість і патріотизм – все те, що притаманне яскравій творчості цього поета. Тому і сьогодні його поезії, написані щирим і чесним серцем, хвилюють душі небайдужих до долі рідної землі […]...
- Чому Христос? (по поемі “Дванадцять”) Одне не підлягає сумніву: він не мав на увазі нічого схожого на традиційне, іконописне зображення Христа. Його Христос – це навіть не стільки безтілесне бачення, скільки якесь ліричне подання про щось “величезному”, величному, що повинне було б передати відчуття всієї грандіозності соціально-історичного катаклізму, що відбувається у світі. Суть справи полягає в тім, що з образом […]...
- Колірні образи поеми А. А. Блоку “Дванадцять”. Образ вітру 1. Традиційне значення білого кольору і його трансформація в поемі. 2. Червоний колір. 3. Поетика чорного кольору. 4. Образ вітру. Гуляє вітер, пурхає сніг Ідуть дванадцять чоловік. Гвинтівок чорні ремені, Навкруги – вогні, вогні, вогні… А. А. Блок У поезії А. А. Блоку дуже велике значення має колірна символіка. Головні кольори для Блоку – білий […]...
- Боротьба добра й зла в поемі Пушкіна “Руслан і Людмила” Я дуже люблю читати казки, тому що в них, як би не зложилося життя героїв, які б випробування не випали на їхню частку, добро зрештою здобуває переконливу перемогу над злом. Неабияк довелося потрудитися героям поеми О. С. Пушкіна “Руслан і Людмила”, для того, щоб восторжествувало добро Прославлений у боях витязь не упокорився з викраденням молодої […]...
- Твір на тему: Образ Христа й загадка фіналу поеми Блоку “Дванадцять” Складно знайти більше загадкову кінцівку й без того непростої поеми, чим фінальна сцена “Дванадцяти”. Якщо сам цей добуток тлумачили, як хотіли, у зависимости від ідеології, – хто як гімн революції, хто як її критикові – то фінал поеми став загадкою: як для прокоммунистических літературних критиків, так і для супротивників революції – і навіть для сучасного […]...
- Протистояння двох світів і морально-етичних позицій у драматичній поемі Лесі Українки “Бояриня” Поема “Бояриня” не була у творчості Лесі Українки явищем випадковим. Задум і сюжет твору з трагічним фіналом відповідав “трагічно му світоглядові” самої поетеси. Її не стільки цікавила політична історія, скільки історія культурна, хоч сам твір присвячено драматичним подіям національної історії – добі Руїни з усіма її конфліктами й суперечностями. Це була найтрагічніша, на мій погляд, […]...
- Дванадцять Блоку А. А. як поема символізму Все минуще – тільки подоба. І.-В. Гете А. А. Блок (1880- 1921) уважається самим талановитим поетом серед російських символістів, а поема “Дванадцять” – вершиною його творчості, тому що в ній яскраво відбилися художні принципи символізму. Російський символізм як літературний напрямок з’явився в 90-е роки XІX століття й був обумовлений новою суспільною ситуацією (розвитком і кризою […]...
- Добро і зло у п’єсі С. Маршака “Дванадцять місяців” Відомий російський поет Самуїл Якович Маршак написав багато творів для дітей. Його перу належить обробка казки відомої чеської письменниці Бо-жени Нємцової “Дванадцять місяців”. У цьому творі, як і в будь-якій іншій казці, змагаються добро зі злом. В образі пасербниці зображене добро, чуйність, а мачуха і її дочка є втіленням злості та заздрості. Пасербниці доводиться підкорятися […]...
- Зображення визвольної боротьби у поемі Джорджа Байрона “Паломництво Чайльд-Гарольда” Зображення визвольної боротьби у поемі Джорджа Байрона “Паломництво Чайльд-Гарольда” Романтична поема “Паломництво Чайльд-Гарольда” – один з найкращих здобутків лірико-романтичного напряму в літературі. У основі поеми лежить ліричний щоденник самого поета. Образ героя, якого Байрон спочатку хотів назвати Бюрюном (середньовічна форма прізвища Байронів), відбивав майже незамасковані автобіографічні риси. Чайльд Гарольд відчуває велике розчарування в навколишньому, безпросвітний […]...
- Образ Батьківщини у ліриці О. Блока “Навкруги тонула Росія Блока”, – саме так писав у поемі “Добре” Маяковський, говорячи про явище, якого ні до, ні після не було. Росія для Блока не просто тема, це цілий світ, наділений своїми рисами, заповнений особливими образами і символами. Знову і знову поет повертається до міркувань про трагічне минуле Росії, про її історичне призначення, про […]...
- Осмислення життя у поемі В. Маяковського “Хмара в штанах” В. Маяковський – один із кращих поетів початку XX століття, століття глибоких соціальних змін. Поема “Хмара в штанах” була закінчена до липня 1915 року. У ній поет виступає як “тринадцятий апостол” (перша назва поеми, заборонена цензурою), що персоніфікує прийдешню революцію. Революція для Володимира Маяковського – це руйнування старого світу в ім’я створення нового, загибель в […]...
- Відображення прагнень народу до національної самостійності, до волі в поемі “Мойсей” Люди, люди! Я ваш брат, Я для вас рад жити, Серця свого кров’ю рад Ваше горе змити. І. Франко Поема “Мойсей” – один з найкращих творів І. Я. Франка. За жанром – це філософська поема. Вона була написана у 1905 році, на початку революції в Росії, коли народ піднявся на боротьбу проти гнобителів. У передмові […]...
- “Батьки і діти” – конфлікт двох поколінь Твір по роману І. С. Тургенєва “Батьки і діти”) На жаль, на життєвих борознах миттєвими жнивами покоління сходять, зріють і впадуть. Інші їм слідом ідуть. О. С. Пушкін Вперше роман Тургенєва “Батьки і діти” вийшов у світ в 1862 році в журналі “Російський вісник”. Жодний із творів Тургенєва не викликав настільки запеклих спорів. Критика стосовно […]...
- Закони історії в поетичній спадщині А. А. Блоку (На прикладі поеми “Дванадцять”) 1. Шлях горя й страждання. 2. Нові віяння часу. 3. Всупереч законам історії. Закономірність історичних явищ обернено пропорційна їх духовності В. О. Ключевский Протягом свого життя люди не раз зіштовхуються з таким поняттям, як закон. І тоді перед ними встає нерозв’язне питання: яким з них варто підкорятися, а яким немає. Серед них можна виділити наступні: […]...
- Оспівування визвольної боротьби у поемі «Паломництво Чайльд-Гарольда» Романтична поема «Паломництво Чайльд-Гарольда» – один з найкращих здобутків лірико-романтичного напряму в літературі. В основі поеми лежить ліричний щоденник самого поета. Образ героя, якого Байрон спочатку хотів назвати Бюрюном (середньовічна форма прізвища Байронів), відбивав майже нсзамасковані автобіографічні риси. Чайльд Гарольд відчуває велике розчарування в навколишньому, безпросвітний сум. утому й пересиченість. Конфлікт його з усім існуючим […]...
- Боротьба добра і зла в трагедії Й. В. Гете “Фауст” Великий німецький письменник Йоганн Вольфганг Гете працював над написанням трагедії “Фауст” більше шести десяти років. Пошук істини і сенсу буття – ось ті питання, які хвилювали Гете все життя. І лише через шістдесят років роздуми Гете склалися у цілісний твір. У трагедії письменник показав боротьбу добра і зла як рушійну силу, динаміку життя. У пролозі […]...