Вияв глибокої любові і пошани до вчителя (за поезією “Учитель”)
Кожна людина на все життя пам’ятає свого першого вчителя, зберігає в своїй душі теплі почуття до людини, яка відчинила двері у прекрасний світ знань. Наставник поета викликав до себе щиру любов учнів. Так про нього пише В. Сосюра у вірші “Учитель”:
Учитель мій! Як ми тебе любили,
Як слухали тебе в полоні юних мрій!
Він був вірним другом дітей, допомагав їм пізнавати “красу труда”, “любові й дружби жар”, любити подвиги людини й “безсмертний рідний край”.
Василь Мефодійович відкривав своїм учням “закони
В. Сосюра запам’ятав свого вчителя як людину чуйну і надзвичайно добру. У пам’яті залишився його “тихий карий зір”, “тепла посмішка”, “тепло душі”.
І хоча з того часу вже пройшло багато років, для учнів їх вчитель назавжди залишився прикладом:
Завжди, завжди, як сонячний салют,
Для нас сіяє подвигом високим
Твій благородний, безкорисний труд.
Я вважаю, що вчитель, – це найбільш необхідна і важлива професія на землі. Наставником може бути тільки людина з щирим серцем, завжди відкритим для людей.
Схожі твори:
- Поетичне вираження глибокої любові до рідної мови (за поезією “О рідне слово, хто без тебе я?”) Кожна людина, на мій погляд, яка любить свою Батьківщину, піклується про розвиток рідної мови. Це і не дивно, адже ми розуміємо, наскільки це важливо для нашого суспільства. Вірні патріоти мріють про подальший розвиток своєї країни, мріють побачити її наймогутнішою серед інших країн світу. А якщо країна не має власної мови, то гріш їй ціна. Це […]...
- Вираження глибокої синівської любові поета до матері Вітчизни (за поезією “Україно моя, моя люба Вкраїно…”) В. Стус називав П. Тичину “феноменом доби”. Так, цей поет є одним з найталановитіших митців, що прославляли Україну. “У світі небагато є поетів, які так глибоко відчувають слово, як Тичина… Кожне слово складається із змісту й мелодії. І саме мелодію слова вмів чути й передавати П. Тичина”, – писав про нього П. Панч. Тому багато […]...
- Твір на тему: “Роль вчителя у вихованні людей” Учитель. Як багато сенсу в цьому слові. Для кожної людини воно має різне забарвлення. Учитель допомагає вступити в доросле життя, навчає поваги, любові до ближнього, вічних цінностей, вкладає моральні поняття в душі своїх учнів. Талант учителя полягає в умінні передати знання іншому і в умінні робити важкі речі легкими. Учителем треба народитися. Він повинен бути […]...
- “Учитель, перед іменем твоїм…” Учитель! Горде і славне звання. Праця вчителя споріднена з працею хлібороба й будівельника – із зернини добра й справедливості вирощує він душу людини, із цегли знань складає наш розум. Чого вчили нас учителі? Математики, фізики, географії, біології. Вони розвивали нашу увагу, пам’ять, уяву. Вони стараються допомогти нам знайти свій шлях у житті. А головне – […]...
- Твір на тему: “Значення педагогічної творчості для становлення особистості вчителя” Вміння проявляти свою творчу сторону і нахили в плані творчості завжди було надзвичайно важливою якістю для будь-якої людини. Про яку б професію ми не говорили, яку б професію не розглядали, творчість ніколи не буває зайвим елементом. Якщо людина сприймає свою професію або справу, якою вона постійно займається, творчо, то ця справа чи професія перестають тиснути […]...
- Твір-роздум: “Роль вчителя у вихованні людей” “Педагог… Учитель…” – часто вимовляючи ці слова, ми не замислюємося, яку роль в нашому важкому житті вони грають. Професія вчителя пов’язує воєдино здатність до спілкування, розуміння і знання людини. З ранніх років людина вчиться пізнавати навколишній світ. І щоб зрозуміти, усвідомити і жити в ньому правильно, людині потрібні розумні вчителі, вчителі, що розуміють її, цілком […]...
- Професія вчителя Учитель відіграє велику роль у розвитку суспільства, бо він – носій знань, які повинен передати наступним поколінням. Наші перші вчителі – Це наші батьки. Вони дають нам найважливіші життєві уроки добра, порядності, чесності, мужності, любові до своєї землі, своєї Батьківщини. Саме цього навчали мене мої батьки. Але головне, що я одержала від них, – це […]...
- Твір на тему: День вчителя Вчитель – непроста та благородна професія. Вчителі – це ті люди, які допомагають нам пізнавати світ день за днем. Вони не тільки вчать нас математиці, літературі або фізиці тощо. Вчителі докладають зусиль, щоб ми були дружніми, ввічливими, старанними та розвивали свої здібності й таланти. Адже учитель є не тільки викладачем якогось предмету, він також вихователь […]...
- Учитель життя У житті кожної людини є Учитель. Це не якийсь фахівець, а саме людина, яка веде тебе по життю. Такий Учитель є і в мене, він не просто вчитель, а друг і порадник. Це – мій тато. У нас особливі стосунки, не просто батько з сином живуть під одним дахом, у нас із ним справжня дружба. […]...
- Доля сільського вчителя у творах Бориса Грінченка Борис Грінченко належить до тих діячів культури, що підносили роль освіти. Перебуваючи в жорстоких умовах дійсності XІX століття, він на мізерні кошти брався видавати книжки для народного читання. Склавши іспит на народного вчителя, деякий час викладав у селах Харківщини. Але дійсність безжально топтала всі його поривання: одні школи земство закривало, бо вони були непридатні для […]...
- Доля сільського вчителя у творах Грінченка Борис Грінченко – людина, яка сама добру половину життя віддала освіті, як ніхто інший знав про долю сільського земського вчителя у кінці XIX століття. Його власний педагогічний досвід (викладання у сільських школах на Харківщині) дав письменнику багатий матеріал для створення оповідань про школу, учнів, вчителів того часу. Ось перед нами молодий вчитель, що не гордує […]...
- Професія вчителя (твір-роздум) Если учитель соединяет в себе любовь к делу и к ученику, он совершенный учитель. Л. Толстой Швидко летять роки. Здається, зовсім недавно ми, першокласники, з букетами квітів переступили поріг свого 1 “А” – і вже 8-й клас. Добре запам’ятався ще один день шкільного життя. Ошатні й урочисті, ми зібралися в прикрашеній залі. Але чому крізь […]...
- Роль вчителя в житті Миколки (за оповіданням “Школяр”) В творі Архипа Тесленка “Школяр” розповідається про долю хлопчика Миколки. В бідній селянській родині він найстарший, і є ще кілька малих дітей. Батьки у нього неграмотні. Автор з симпатією змальовує хлопчика: “Такий школярик гарнесенький був: сумирненький, сором”язливенький, млявенький, як дівчинка”. Хлопчику дуже подобалось вчитися, він був допитливим і жадібним до знань. Учителю подобався Миколка, його […]...
- Учитель у твоєму житті Учитель у твоєму житті Доля дарує кожному з нас Учителя. Так, саме УЧИТЕЛЬ – з великої букви. Це може бути твій перший учитель; можливо, ти зустрінеш його вже у старших класах. Але це буде та людина, яку ти назвеш своєю другою матір’ю, бо вона назавжди стане частиною твого життя, пройде з тобою через роки, надихаючи […]...
- Учитель у пам’яті моїй Усі стежки – від шкільного порога. Початок усіх професій – у шкільному класі. Ключ до всіх духовних багатств світу – у нього, шкільного наставника. Це ж бо він, учитель, повів нас у світ знань, допоміг обрати з тисяч свою дорогу в житті, навчив не лише премудрощів шкільних предметів, а й найскладнішої з наук – бути […]...
- Вияв синівської любові до батьків, рідної землі (за творами “Батьківське поле”, “Від серця поклонюсь”) У віршах “Батьківське поле” та “Від серця поклонюсь” поет Микола Сингаївський оспівує своїх батьків, їх любов до праці. Це прості сільські трударі. Вірш “Батьківське поле” пройнятий любов’ю до рідної землі, наче “батьківське поле за ясенем” потом. У вірші оспівується вічна праця трударя-хлібороба, найсвятіша і невмируща. Бо хліб – це святиня, це символ трудової честі, звитяги […]...
- Почуття синівської любові як вияв народної моралі в новелі Г. Косинки “Мати” Визначаючи своє літературне кредо та відповідаючи на гострі випади критиків, Г. Косинка писав: “Я вважаю, що письменник повинен правдиво відображати дійсність, історію наших часів” .Жахливі сторінки вітчизняної історії, криваві, люті часи громадянської війни, безперечно, вражають читацьку уяву, коли читаєш новелу ” Мати “. Не менш емоційним є відтворення почуттів головного героя, який зустрічається віч-на-віч зі […]...
- Професія вчителя (твір-мініатюра) Першим ученим у житті кожної людини є учитель. Прекрасна професія! Найблагородніша серед інших. Учитель навчив нас писати й читати перше слово в житті “мама”. Потім такі, як земля, сонце, народ, праця. І не тільки навчив писати й читати ці слова, а й допоміг збагнути їх глибинний зміст, прищепив відповідальність обов’язку, допоміг нам поступово знаходити своє […]...
- Вияв мужності й стійкості борців за визволення трудового народу з-під гніту (за поезією “Каменярі”) І. Франко через усе життя проніс любов до трудового народу і прагнення полегшити його життя. Творчість письменника – це спроба наблизити прекрасне майбутнє нашої Батьківщини. І незважаючи на те, що досягнути цієї високої мети надзвичайно важко, І. Франко та тисячі таких же невтомних працівників готові присвятити цьому все життя. У поезії “Каменярі” бачить поет себе, […]...
- Любов до природи рідного краю як вияв патріотизму письменниці (за поезією “Красо України, Подолля!”) Леся Українка глибоко і щиро любила рідний край. Природа України викликає. щире захоплення поетеси, сповнює серце радістю і натхненням. Красу рідного Подолля оспівує вона в поезії “Красо України, Подолля!”. Усе миле серцю письменниці на Батьківщині: Онде балочка весела, В ній хороші, красні села, Там хатки садами вкриті… Леся Українка органічно вплітає в канву твору фольклорний […]...
- Як вирішується проблема вчителя й лжеучителя у романі Майстер і Маргарита? “Майстер і Маргарита” композиційно побудована як роман у романі. Головним є роман про Майстра, егожизни й смерті в Москві кінця 20-х років XX століття. Але Майстер – письменник, що склав роман про античні часи. Ці два романи (“московський” і “античний”) становлять одне ціле, тому що в них на різному життєвому матеріалі й на різному рівні […]...
- Труд учителя – це подвиг У кожного з нас є в житті Вчитель у найвищому розумінні цього слова: мудрий порадник, суворий наставник, лагідний помічник. Поетові Володимиру Сосюрі пощастило – в його житті був учитель, що завоював повагу і щиру любов своїх учнів. Йому присвятив поет свого вірша через багато років після закінчення школи. Вдячний учень пам’ятає найдрібніші і найпростіші деталі […]...
- Учитель-словесник Дмитро Миколайович Підгрушний Яскравим обдаруванням ритора, майстра красного слова володів учитель-словесник Дмитро Миколайович Підгрушний. Він часто давав учням вільні теми для творів, і тут Сашко Довженко виявляв свої здібності. Його твори були кращими в класі. Особливо вразила й запам’яталася всім його художня композиція “Святки” – поетична розповідь про народні новорічні торжества. Свої описи Сашко ілюстрував колядками й щедрівками. […]...
- Ученик и учитель Пока живут на свете учителя и ученики, мир находится в постоянном развитии, которое ведет к обновлению, духовному обогащению, моральному совершенству. Учитель стремится создать личность. Такое же желание имеют еще и наши родители. Поэтому отношение к учителю, по моему мнению, должен быть таким, как к отцу и матери. Трудно даже представить себе, сколько душевных сил, энергии, […]...
- Учитель очима учня Вона висока, струнка, із гладенько причесаним волоссям, у строгому темному костюмі й туфлях на високих каблуках. У неї тихий голос. Вона рідко посміхається. Але вже якщо посміхається, то по-справжньому, щиро, від цієї посмішки теплішає на душі. І вона любить нас. Вона – це наша Ірина Олександрівна, а ми – це її клас, “її” діти. Учителька […]...
- Художнє вираження В. Сосюрою любові до рідного краю у вірші “Солов’їні далі, далі солов’їні…” Художнє вираження В. Сосюрою любові до рідного краю у вірші “Солов’їні далі, далі солов’їні…” Український письменник Михайло Стельмах так сказав про Володимира Сосюру: “Володимир Сосюра – це глибинно бентежний березень і замріяно прозорий вересень української поезії. Як не можна уявити весни без березневої безпосередності, а осені без вересневої щедрості, так не можна уявити нашої поезії […]...
- Моя майбутня професія – вчитель англійської мови Обрати професію нелегко. Адже займатися тим, що тебе цікавить приносить радість. Звичайно, плани учнів змінюються багато разів за роки навчання. На вибір професії впливає багато людей. Батьки та друзі грають важливу роль у виборі. Але, мені ще змалечку подобалася професія вчителя. Я дуже полюбляла розсадити ляльок і щось їм розказувати, а потім їхню відповідь оцінювати. […]...
- Професія учитель Більшість людей влаштована так, що усе життя прагнуть пізнавати, вчитися, відкривати і розвивати в собі усі нові і нові якості, можливості і здібності. Людина, часто не усвідомлюючи, прагне стати різнобічно розвиненою особою, стати освіченим, вихованим, красивим, фізично розвиненим, затребуваним суспільством і соціально адаптованим. Вищим рівнем в розвитку людських якостей є досконалість. Досконалість – категорія абстрактна. […]...
- Досвід огляду: журнал-учитель Чимало людей поважають і щиро люблять цей доступний журнал, журнал-“учитель”. Добрий супутник, що веде за руку свого учня, вчасно знаходячи підтримку, що не дає впасти, що оберігає від ударів. Це журнал віри, глибокої віри у своїх читачів, віри, який насичені його сторінки. Щомісяця “Ридерз дайджест” усе більше розширює коло своїх постійних читачів, залучаючи своєю безпосередністю, […]...
- Герой романа Г. Манна “Учитель Гнус, или Конец одного тирана” Учитель Гнус школьный учитель, настоящая фамилия которого Нусс, но за его вздорный и мстительный характер, за его мелочность и издевательства над учениками его прозвали Гнусом (Unsat – нем. грязь, нечистоты). У. Г. преподает вполне интересный предмет – историю литературы. Но бесконечные задания, связанные с “Орлеанской девой” Шиллера, придирки к сочинениям, унизительные поручения и угрозы всех […]...
- Підтримайте або спростуйте думку: “Благодійність – найбільший вияв гуманності” Цілком справедливим, як на мене, є твердження про те, що благодійність є найбільшим виявом гуманності. Щоб довести свою позицію, спочатку спробую розібратися в тому, що ж таке гуманність і в чому вона може виявлятися. На цьому грунті в мене з’явиться можливість піти далі й, по-перше, з’ясувати, чи дійсно благодійність є одним із виявів гуманності, і, […]...
- Изложение: “Учитель” – (Астафьев) Замечательный человек, встретившийся мне в начале жизненного пути, был Игнатий Дмитриевич Рождественский, сибирский поэт. Он преподавал в нашей школе русский язык и литературу, и поразил нас учитель с первого взгляда чрезмерной близорукостью. Читая, учитель приближал бумагу к лицу, водил по ней носом и, ровно бы сам с собою разговаривая, тыкал в пространство указательным пальцем: “Чудо! […]...
- Идеальный учитель никогда не репетитор Когда мы говорим о предметнике, что он “хороший”, это значит, что он может научить видеть предмет, освоить язык этого предмета, то есть – в идеале – понимать, что от тебя хочет услышать экзаменатор, и ответить ему на его языке на соответствующем уровне. Мы сейчас не говорим о тестировании, т. к мы не уверены, что посредством […]...
- Життя і творчість В. Самійленка (матеріал для вчителя) ВОЛОДИМИР ІВАНОВИЧ САМІЙЛЕНКО (22 січня 1864 – 12 серпня 1925 року) Мати В. Самійленка, Олександра Кіндратівна, належала до дворових кріпаків. У шістнадцять років її віддали на службу до панів Лесе-вичів. Юна красуня сподобалася поміщикові, який мав п’ять тисяч десятин землі, любив танці, музику, бенкети. Пан зумів прихилити серце дівчини, а потім її відправив до батьків. […]...
- Твір на тему: “Громадянська позиція людини – вияв духовності” Батьківщина! З дитячих років людина пов’язує у своєму поданні слово “батьківщина” з тим місцем, де народилася, де живе його сім’я. Я народилася в маленькому селищі на Слобожанщині. Для мене це найкраще місце на землі, овіяне спогадами, радістю моїх дитячих відкриттів, посмішками мами і тата. Усвідомлюючи себе членом своєї сім’ї, свого клану родичів, жителем рідного селища, […]...
- Життя і творчість О. Вишні (матеріал для вчителя) ПАВЛО МИХАЙЛОВИЧ ГУБЕНКО – ОСТАП ВИШНЯ (77.77.1889 – 28 09.1956) Народився Остап Вишня на Полтавщині. Родина Губенків жила дружно, батько і матір залучили дітей з раннього віку до роботи (а мали вони сімнадцятеро дітей). “Ріс, як і всі ростуть,- згадував письменник,- грався, як і всі, стрибав через перелази, зимою сковзався на льоду і спускався на […]...
- Уроки справжньої любові (За творчістю Симоненка) Любов – найпрекрасніше почуття, яке тільки може народитися в серці людини. Воно супроводжує нас завжди. Любов – це початок усього: із любові народжується нове життя, у пестощах світлих променів материнської ласки зростає нова людина, а від її тепла, отриманого у дитинстві, у серці дорослої людини формується почуття з почуттів, найчарівніший прояв любові – кохання. І […]...
- Твір на тему: “Вчитель української мови” Знати рідну мову – це надзвичайно важливо для будь-якої людини. Рідна мова кожного народу відіграє дуже важливу роль. Вона вбирає в себе всі традиції, головні історично віхи з життя народу, особливості національного менталітету. Знаючи мову певного народу, набагато простіше жити серед цих людей, розуміти їх, доносити до них власні думки і поняття, почуття і переживання. […]...
- Твір на тему: “Благодійність – найбільший вияв гуманності” Благодійність – це така людська риса, що належить до найбільших проявів гуманності. Це не лише прагнення поділитися грішми тих, хто їх має багато, з тими, хто їх потребує. Це такий специфічний стан душі людини, котрий є близьким до самопожертви. Однак, на мою думку, благодійність все ж є вершинним виявом гуманності. По-перше, благодійність є реальною справою […]...
- Пам’ятник Вчителеві (твір-опис місцевості і пам’ятника на основі власних спостережень) Кожна людина, що жила і працювала, віддаючи усього себе людям, заслуговує на пам’ятник. Бажано, щоб цей пам’ятник стояв на місці, що пам’ятає; свого героя, де лунали його кроки, де залишився його слід на землі. Неподалік від всесвітньо відомого заводу фотоапаратів, навпроти головного входу до парку, стоїть невисокий постамент. Вірніше, грубо оброблена глиба сірого граніту. Із […]...