Там за правду щира дяка: Батогами, батогами. В. Самійленко
Один з найкращих в українській літературі сатириків Володимир Самійленко не боявся батогів, не пом’якшував гостроти свого слівця, і від того поезія його жива, наповнена гумором і змістом, одночасно весела й жорстко соціальна. Гротескне зображення дійсності пронизує вірш “Ельдорадо”. У поєднанні іронічної назви, саркастичного змісту та ідейної цілісності неабияка заслуга автора. Поезія має яскравий викривальний характер. Дійсність царської Росії, лицемірство її правителів і чиновників виступають головними об’єктами нещадного
Якщо уявити Самійленка на ринзі з втіленим привидом самодержавства, то він наносить різкі й влучні удари вже з першого раунду. Перший удар приходиться трохи нижче голови, тобто по заможній еліті, придворним царя “держимордам”, що грабують народ. Про волю можна говорити хіба що, коли ти вже за гратами – другий замах поета. У Російській імперії, на відміну від країн Західної Європи, наприкінці XІX століття немає елементарних прав і свобод, зокрема свободи слова. Усе це блокується монархією, що відверто затрималася в цій країні.
Але повернемось до бою: далі йде стрімка “двійка”, навіть
Схожі твори:
- Самійленко Володимир Іванович Володимир Іванович Самійленко народився 3 лютого 1864 р. в містечку Великі Сорочинці Миргородського повіту на Полтавщині. Мати, Олександра Самійленко, була колишньою кріпачкою, батько, Іван Лисевич, поміщиком. Виховувався хлопець у маєтку поміщика О. Трохимовського, де мати служила управителькою. У 1875-1884 рр. навчався в Полтавській гімназії. Пробував писати вірші російською мовою, займався перекладами. У 1884 р. вступає […]...
- Аналіз вірша Володимира Самійленко “Людськість” Поезія “Людськість” написана в 1893 році. Подібно до Лєрмонтовської “Думи”-, в поезії Самійленка порушені важливі морально-естетичні проблеми: людина і технічний прогрес, місце і роль духовних цінностей в людському житті. Поет за розвиток культури, високих духовних поривів, Але в той же час бачить, як машинний вік вбиває в людських душах. “найкращі пориви, гарячі почуття”. Він виступає […]...
- Шкільний твір на тему: Творча спадщина поезії В. Самійленко Свої перші поезії В. Самійленко друкує переважно в галицьких періодичних виданнях: “Зоря”, “Дзвінок”, “Дзеркало”, “Літературно-науковий вісник”, а після цензурного послаблення – в київських газетах та журналах “Громадська думка”, “Рада”, “Шершень”, “Нова громада” та ін. “Він відразу виступає на літературне поле повним майстром форми і слова, з дозрілими, вповні виробленими думками й почуттями, і на протязі […]...
- Твір на тему: Аналіз творчості Володимира Самійленко Широкої Популярності набув твір “На печі” (Українська патріотична дума), написаний у 1898 році. Це гостра сатира на панів-“патріотів”, які видають себе за оборонців прав українського народу. У вірші змальований образ пана-“патріота”, який, не злазячи з печі, боронить рідний край. Він вважає себе справжнім патріотом, бо ж лежить не на чужій, а на українській печі, звідки […]...
- «Бо я правду лиш співаю та й за правду гину» (за мотивами поезії Федьковича) Гортаєш сторінки творів Юрія Федьковича – і читаєш нелегкі сторінки його власного життя; В цісарській армії в години короткого нічлігу народжувалась пісня Федьковича. Була вона сповнена туги за рідною землею, ввібрала у себе зітхання та пекучі сльози нещасних жовнірів. Бездушна муштра, катування палицями, знущання панів-офіцерів, виснажливі кровопролитні бої, передчасні каліцтво і смерть – такою була […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- На вернісажі Володимира Дяка Нещодавно ми всім класом ходили на вернісаж Володимира Дяка. Ця екскурсія залишила яскраві враження. Таких художників, як Володимир Дяк, у всьому світі називають «примітивістами». Відсутність спеціальної освіти в них компенсується великою природною обдарованістю, працелюбністю і, звичайно, глибокою душевною щирістю. У своїх малюнках Володимир Дяк створив казковий, добрий і красивий світ. У цьому світі панує мир […]...
- Щира краса людини (твір-роздум) Думаю, що багато кому приємно дивитися на симпатичне дівоче обличчя з обкладинки глянсового журналу, на милу дитину, на елегантного чоловіка. Ми милуємося красивими людьми. А Антуан де Сент-Екзюпері у своїй знаменитій казці “Маленький принц” сказав: “Найголовніше – те, чого очима не побачиш”. Що це – “те”? Що є найголовнішим у нас, чого ми не бачимо? […]...
- У чому щира краса людини? (по оповіданню Російський характер Толстого А. Н.) А якщо це так, то що є краса? І чому неї обожнюють люди? Посудина вона, у якому порожнеча, Або вогонь, що мерехтить у посудині? Н. А. Заболоцкий “Росіянин характер” – останнє (7 травня 1944 року) значний добуток А. Н. Толстого – входить у цикл “Оповідання Івана Сударєва”. Цикл складається із семи коротких історій, об’єднаних однією […]...
- Поезія А. Малишка – глибоко лірична, щира, безпосередня Поет глибоко переживає те, про що пише. Його творам притаманна ліричність, емоційність, простота, прозорість змісту. Тому однією з особливостей поезії О. С. Малишка є її музикальність. Поет був сам музично обдарованою людиною, мав чудовий голос (баритон), добре співав. На слова А. Малишка написано понад сто пісень композиторами О. Білашом, Платоном і Георгієм Майбородою, Л. Ревуцьким […]...
- Щира розповідь про власне дитинство (за повістю “Блакитна дитина”) Коли я побачив назву повісті Анатолія Дімарова “Блакитна дитина”, то трохи здивувався. Дійсно, хіба може дитина бути блакитного кольору? “Мабуть, фантастика”, – подумалося мені. Але насправді виявилося, що цей твір – чесна, відверта, щира, весела розповідь дорослої людини про своє дитинство. Коли син письменника приходить додому із двійкою чи зауваженнями вчителя в щоденнику, то бабуся […]...
- І поки жив, стояти я клянусь за руську правду і єдину Русь (Іван Кочерга) І поки жив, стояти я клянусь за руську правду і єдину Русь (Іван Кочерга) Сонце котилося за дніпрові кручі, стомлене і припале пилом за день. Давня Софія… Дивишся і не можеш надивитися на цю пам’ятку, збудовану у ті далекі неспокійні часи, коли на Руську землю набігали печеніги, половці. Тоді вставали всі, кому дорога була рідна […]...
- “Де ж пізнається щира велич людини, як не в тих випадках, у яких він вирішується найкраще страждати, ніж зробити що-небудь противне совісті” (В. Г. Бєлінський). По творчості А. І. Солженицина 1. Новаторство Солженицина. 2. Екстремальні ситуації, у яких виявляються герої. 3. Письменник і мислитель в одній особі. В історії Росії є чимало сторінок, згадувати які нелегко. Але, проте, тільки гарне знання минулого дозволить не повторювати надалі таких помилок Тоталітарна держава зробила багато злочинів проти особистості. Дуже багато про це ми довідаємося із творчості Олександра Ісайовича […]...
- Політична аналітика у віршах (за поезією “Ельдорадо”) Художня література відображає усі галузі людського життя. З поезії ми можемо вичерпнути й емоції, і знання. Важко знайти тему, яка “не обходить” поетів, відображає й соціальний аспект нашого життя, і політичний, і побутовий, і найрізноманітніші сторони людських переживань, найтонше, найприхованіше. Поезія В. Самійленка “Ельдорадо” – це фактично наукова аналітична стаття політики. Єдине що – викладена […]...
- Твір за новелою Райнера Марії Рільке “Пісня про Правду” Драматичною, кривавою і суперечливою була епоха переходу від XІX до XX століття. Суть людського буття, духовні цінності були поставлені під сумнів. У цей час йшли світові війни, руйнувалися держави і з’являлися нові. Канули в небуття старі уявлення про світ, наставав час нових наукових відкриттів. Райнер Марія Рільке – відомий австрійський поет – подорожуючи Україною, зацікавився […]...
- Україна і її історія очима австрійського поета (за новелою Райнера Марії Рільке “Пісня про Правду”) Драматичною, кривавою і суперечливою була епоха переходу від XІX до XX століття. Суть людського буття, духовні цінності були поставлені під сумнів. У цей час йшли світові війни, руйнувалися держави і з’являлися нові. Канули в небуття старі уявлення про світ, наставав час нових наукових відкриттів. Райнер Марія Рільке – відомий австрійський поет – подорожуючи Україною, зацікавився […]...
- Мої роздуми над твором Р. М. Рільне “Пісня про Правду” “Пісня про Правду” Рільке переносить нас у сиву давнину, де у Південній Русі, в тихих самотніх степах, що звуться Україною, хазяйнувати польські пани. Вони були жорстокими володарями У цих жорстоких людей у руках були навіть церковні ключі, які видавалися за певну окрему платню. Люди були уяремлені не тільки фізично, а й духовно. Ми бачимо Київ […]...
- П’єса “На дні” це іносказання про правду й життя Правда людини й правда про людину ніяк не можуть збігтися в героїв п’єси. Наприклад, у Насті. Бубнів і Барон сміються над вигаданою нею історією про любов до неї Рауля. Але за дешевою вигадкою коштує внутрішня потреба Насті в цій любові й віра в те, що така любов змінила б її і її життя Для неї […]...
- Мої роздуми над твором Р. М. Рільке “Пісня про Правду” “Пісня про Правду” Рільке переносить нас у сиву давнину, де у Русі, в тихих самотніх степах, що звуться Україною, хазяйнували польські загарбники. Вони були жорстокими володарями. У цих жорстоких людей у руках були наші церковні ключі, які видавалися за певну окрему платню. Люди були поневолені не тільки фізично, а й духовно. Ми бачимо Київ тих […]...
- Наче рівний Богу (за твором Р. М. Рільке “Пісня про правду”) Драматичною, кривавою, величною і суперечливою була епоха переходу від XІX до XX століття. Сутність буття людини, духовні цінності традиційної культури поставлені суспільством під сумнів. 1 не дивко: в цей час йшли світові війни, рушилися країни і з’являлися нові, робилися наукові відкриття і йшли в небуття старі теорії світу. У пошуках сенсу буття, виходу із ситуації, […]...
- Роздуми І. Франка про правду життя (за віршами “Не високо мудруй”, “Строфи”) І. Я. Франко завжди намагався усвідомити складні явища життя. У своїх творах він торкається глибин людської душі, прагне з’ясувати багато моральних проблем. Філософські проблеми піднімає поет у вірші “Не високо мудруй”. На думку Івана Франка, мудрість і правда життя полягає не в тому, щоб “понад світом кружить”, а в тому, щоб праведно жити, тобто боротися […]...
- Правда не потоне у воді, не вгорить у вогні (за народною казкою “Про правду і кривду”) На землі завжди існувало добро і зло, правда і кривда. Так само були, є і будуть злі та добрі вчинки. Що людина здобуває, живучи правдою, нам розповідає давня народна казка “Про правду і кривду”. Суперечка багатого дядька і бідного небіжа закінчилася тим, що хлопчина залишився без майна. Всі – заробітчанин, пан і навіть священик, – […]...
- Яка позиція автора в суперечці про правду в п’єсі На дні? Лисиця знає багато правд, а Їжак – одну, зате більшу. Архілох П’єса “На дні” – соціально-філософська драма. Із часу створення добутку пройшло більше ста років, змінилися соціальні умови, які викривав Горький, але п’єса не застаріла дотепер. Чому? Тому що в ній піднімається “вічна” філософська тема, що ніколи не перестане хвилювати людей Звичайно для горьковской п’єси […]...
- Чи завжди потрібно казати правду? (твір-оповідання на основі почутого) Чи завжди потрібно казати правду? (твір-оповідання на основі почутого) Що обманювати негарно, відомо всім. А якщо ти не хочеш казати правду, коли тебе про неї запитують?.. Наприклад, щоб не хвилювати старших якими-небудь неприємними новинами. Отримав у школі погану оцінку, але батьки сьогодні були дуже зайняті та не поцікавилися успіхами у школі. А ти також нічого […]...
- Здається, байка просто бреше, а справді ясну правду чеше (Л. Глібов) Леонід Глібов був лагідною людиною і глибоким ліриком у душі. На його байки, вірші та загадки відгукуються і дорослі, і малі. Адже йому вистачило таланта й майстерності одягти байку в національне вбрання, щоб вона засяяла всіма барвами. Ще з дитинства маленький Леонід Глібов із захопленням слухав бабусині казки. Він часто задумувався, що у них діють […]...
- Твір за оповіданням “Пісня про Правду” Р. М. Рільке Австрійський письменник Стефан Цвейг звернув увагу на обличчя поета – трохи слов’янське, без жодної різкої риси, з блакитними очима, які осявали його зсередини. У 1897 році Рільке познайомився з Лу Андреас Саламе, дочкою генерала російської армії французького походження, яка народилася в Петербурзі. Розумна, із сильним характером дівчина запалила Рільке своїми розповідями про вітчизну. Разом із […]...
- Україна і її історія очима австрійського поета (за новелою «Пісня про Правду») Драматичною, кривавою і суперечливою була епоха переходу від XIX до XX століття. Суть людського буття, духовні цінності були поставлені, під сумнів. У цей час йшли світові війни, руйнувалися держави і з’являлися нові. Канули в небуття старі уявлення про світ, наставав час нових наукових відкриттів. Райнер Марія Рільке – відомий австрійський поет – подорожуючи Україною, зацікавився […]...
- Зображення боротьби за незалежність у “Пісні про Правду” Р. Рільке Райнер Марія Рільке – видатний австрійський поет. У квітні 1899 року він відвідав Російську імперію. Перебуваючи в Росії, поет познайомився з минулим, захопився історією Київської Русі. Завдяки історії у Рільке виник інтерес і до України, до княжих часів та героїчної козацької минувшини. Результатом захоплення P. M. Рільке Україною стало написання “Казок про любого Бога”, в […]...
- Народне уявлення про добро І зло (за казкою “Про правду і кривду”) Мені дуже подобається читати казки. Найбільше мене дивує те, як майстерно наш народ зміг сумістити у казках повчальність із цікавим захоплюючим сюжетом. Казка “Про правду і кривду” з усіх прочитаних мною народних казок сподобалась мені чи не найбільше. У казці розповідається, як дядько та його племінник вирішили визначити, як краще жити – правдою чи кривдою. […]...
- Твір на тему: “Пісня – душа народу” за твором Р. М. Рілька “Пісня про правду” Уривок з поезії Райнера Марії Рільке, яка написана під враженням його подорожей по Україні, доводить, що герої його ліричних творів про нашу країну – це мовчазні та суворі люди, які не тільки поважали свою віру, свою культуру та свою Батьківщину, але й прагнули для неї кращого майбутнього. “З віком хочу йти, Вчувати вітер віщого листа, […]...
- Коли Николенька говорить правду й коли він обманює? Поняття й речі й люди в Толстого втрачають свою однозначність і цілісність. В одному з російських журналів 30-х років писалися: “Психологічні завдання про людину всього більше залучають тепер нашу увагу… Анатомія душі є павука століття…”5′. – Це писалося більш ніж за 15 років до появи “Дитинства” Толстого. Але в них, у цих слонах, можна виявити […]...
- Наче рівний Богу (за твором «Пісня про правду») Драматичною, кривавою, величною і суперечливою була епоха переходу від XIX до XX століття. Сутність буття людини, духовні цінності традиційної культури поставлені суспільством під сумнів. І не дивно: в цей час йшли світові війни, рушилися країни і з’являлися нові, робилися наукові відкриття і йшли в небуття старі теорії світу… У пошуках сенсу буття, виходу із ситуації, […]...
- Твір на тему: “Правду говорить язик, а не душа” Чи завжди ми говоримо те, про що думаємо? Інколи, на нашу думку, краще промовчати і тим самим стримати якісь негативні емоції чи враження. Адже буває, що зопалу ми ображаємо людину і потім довгий час караємось через свій язик. Тоді ж душа запитує: “Навіщо?”. Ось і звикли мовчки переносити якісь неприємності чи образи. І я вважаю, […]...
- Правду не сховаєш Дуже часто кожен із нас стикається із ситуацією, коли на якесь запитання треба відповісти, сказавши правду чи збрехавши. Тут ми повинні зробити серйозний вибір, адже кожного з раннього дитинства батьки навчають говорити тільки правду. Що ж робити: вчинити так, як вимагали батьки, чи порушити правило говорити правду? Іноді люди вживають поняття “брехня заради спасіння”. Напевне, […]...
- Произведение по народной сказке “Про правду и неправду” На земле всегда существовало добро и зло, правда и неправда. Так же – были, есть и будут злые и добрые поступки. Что человек приобретает, живя правдой, нам рассказывает давняя народная сказка “Про правду и неправду”. Спор богатого дяди и бедного племянника закончился тем, что парень остался без имущества. Все – гастарбайтер, господин и даже священник, […]...
- Зображення боротьби за незалежність у «Пісні про Правду» Райнер-Марія Рільке – видатний австрійський поет. У квітні 1899 року він відвідав Російську імперію. Перебуваючи в Росії, поет познайомився з минулим, захопився історією Київської Русі. Завдяки історії у Рільке виник інтерес і до України, до княжих часів та героїчної козацької минувшини. Результатом захоплення Р.М. Рільке Україною стало написання «Казок про любого Бога», в яких письменник […]...
- Піч як образ місця в суспільстві для псевдопатріота (за віршем В. Самійленка “На печі (Українська патріотична дума)” Художня література – багатогранна і всеохоплююча, бо торкається всіх аспектів людського життя. Поетичне слово багато важить, воно є найкоротшою стежиною до людських сердець. Особливо це стосується громадянської лірики і, звичайно, сатири. Поезія Володимира Самійленка “На печі” висміює псевдопатріотів, котрі, перебуваючи осторонь політичного і суспільного життя, на словах декларують свою любов до Батьківщини, не зробивши задля […]...
- Твір на тему: “Вчинок Олекси і реакція його родичів. За твором “Пісня про правду” Кожна людина іноді може вчинити сміливий вчинок. Винятків із цього правила просто не існує, приклади тому ми можемо знайти як в літературі, так і в реальному житті будь-якого з нас. Такий же приклад міститься у творі Райнера Марії Рільке, він представлений молодим хлопцем на ім’я Олекса. Щоб розуміти значення вчинку цієї молодого хлопця, необхідно згадати […]...
- Життєствердна сила поетичного слова (за віршем В. Самійленна “Не вмре поезія”) І. Творчість В. Самійленка. (Володимир Самійленко – видатний український митець, який працював у багатьох жанрах. Його творча спадщина включає інтимну і пейзажну лірику, гостру політичну сатиру, громадянську поезію. Створив митець чудові драми, драматизовані гуморески – “Драма без горілки”, “Дядькова хвороба”. Дуже важливою як у творчості поета, так і в українській літературі взагалі стала драма “Чураївна”, […]...
- Миколя Джеря – борець за правду й волю (За повістю І. Нечуя-Левицького “Микола Джеря”) Довгий час кріпаки були справжніми рабами, які не мали жодних прав: усе життя працювали на пана, віддавали важкій роботі свої сили, молодість; пани без будь-яких обмежень знущалися з кріпаків, били, продавали, програвали в карти. А бідні селяни, звичайно, покірно зносили всі ці знущання, хоча були серед них і такі, які не мовчали, а сміливо протестували […]...