Символи в оповіданні “Пан із Сан-Франциско”
Скорботні, мудрі, жестковатие картини Буніна. Зовсім іншими, несамовитими, страхаючими фарбами мир Андрєєва. І все-таки все це було, з’явилося в одну епоху, з однаково владним притяганням до її потрясінь і конфліктів. Не мудро, що глибинні контакти існували. Скрізь зустрічається печатка – скористаємося визначенням Куприна – “заплутаного пригнобленої свідомості”.
Тверезий, що взискует погляд Буніна не тільки на батьківщині (повість “Село”), в усьому світі знайшов знаки не просто розпаду, а неминучої катастрофи. Таким найширшим
Уже в першій фразі зосереджена дуже багато чого: споживча філософія Пана й інших багатих володарів, суть антигуманної буржуазної цивілізації, образ прекрасної, але подавленої природи. Неквапливе по тоні оповідання викликане начебто достатком побутових відомостей. Їхнього зв’язку, фарбування вводять нас, однак, в авторський роздум про загальний порядок речей. Як же сполучаються конкретні спостереження із тлумаченням їхньої сутності? Доведено до досконалості майстерність
От головний висновок – невідворотність і нерозуміння мандрівниками чатуючої їхньої відплати. Захопленість Пана сиюминутними задоволеннями на шляху до небуття доносить повну щиросердечну сліпоту цього “Нової людини зі старим”. Та й всі пасажири, що розважаються, “Атлантиди” нічого дурного навіть не підозрюють: “Океан, що ходив за стінами, був страшний, але про нього не думали, твердо вірячи у владу над ним командира”. Наприкінці оповідання загрозливий морок згущається до безпросвітності. Але “знову серед скаженої хуртовини, що проносилася над що гудели, як похоронна меса, і, що ходили жалобними від срібної піни горами океаном”, гриміла бальна музика. Невіданню й самозакоханій упевненості, по вираженню Буніна, в “безглуздої влади”, несвідомості в знедолених людей – немає межі. “Космічну” щабель духовного розпаду запам’ятав письменник, зробивши величезного, подібного до скель Гибралтару, Диявола спостерігачем за уходящим у ніч і хуртовину кораблем
Емоції Буніна були болісні. Жадібні пошуки початку, що просвітлює, – нескінченні. Але як і раніше вони вінчалися проникненням у природні, природні цінності життя. Такий в “Пані із Сан-Франциско” образ абруццских селян, злитий із красою гір і неба.
Схожі твори:
- Зображення часу в оповіданні Пан із Сан-Франциско Буніна І. А Ріка часів у своєму стремленье Несе всі дела людей И палить у прірві забвенья Народи, царства й царів. А якщо що й залишається Чрез звуки ліри й труби, То вічності жерлом пожрется И загальної не піде долі. Г. Р. Державін В оповіданні Буніна “Пан із Сан-Франциско” описується подорож багатого американця через Атлантику в Європу і […]...
- Яка роль символіки в оповіданні Пан із Сан-Франциско? “Пан із Сан-Франциско” – це філософське оповідання-притча про місце людини у світі, про відносини людини й навколишнього світу. На думку Буніна, людина не може протистояти світовим потрясінням, не може пручатися потоку життя, що несе його, як ріка – тріску. Такий світогляд виразився у філософській ідеї оповідання “Пан із Сан-Франциско”: людина смертна, причому (як затверджує булгаковський […]...
- Жанрова своєрідність оповідання Пан із Сан-Франциско Буніна І. А По жанрі “Пан із Сан-Франциско” (1915) – оповідання, а його жанрова своєрідність визначається соціальною й філософською проблематикою. Соціальні проблеми представлені в оповіданні так: Бунін розвінчує владу багатства, показуючи наслідку цієї влади: соціальна нерівність людей, їхня відчуженість, мнима повага до людини. Комфортабельний пароплав “Атлантида”, на якому багатий американець пливе з Нового Світла в Європу, зображує модель […]...
- Пан із Сан-Франциско – узагальнений образ бездушшя Гроші. Гроші правлять світом. Гроші можуть усе. Якби люди ставилися до грошей як до засобу існування, то багатії були б набагато щасливіше, тому що вони б більше думали про інших, їхнє життя не належало б грошам, воно могло б бути прекрасним. Але вони присвячують своє життя зароблянню грошей, а потім ці гроші поневолюють їх. Так […]...
- Гроші правлять миром (пан із Сан-Франциско) Гроші. Гроші правлять миром. Гроші можуть усе. Якби люди ставилися до грошей, як до засобу існування, то богатие були б набагато счастливее, набагато полноценнее, тому що вони б більше думали об інших, їхнє життя не належала б грошам, воно могла б бути прекрасної Але вони присвячують своє життя зароблянню грошей, щоб потім на ці гроші […]...
- Краткое изложение Господин из Сан-Франциско Бунин И. А. Бунин Господин из Сан-Франциско Господин из Сан-Франциско, который в рассказе ни разу не назван по имени, так как, замечает автор, имени его не запомнил никто ни в Неаполе, ни на Капри, направляется с женой и дочерью в Старый Свет на целых два года с тем, чтобы развлекаться и путешествовать. Он много работал и […]...
- Краткое изложение расказа “Господин из Сан-Франциско” Господин из Сан-Франциско, который в рассказе ни разу не назван по имени, так как, замечает автор, имени его не запомнил никто ни в Неаполе, ни на Капри, направляется с женой и дочерью в Старый Свет на целых два года с тем, чтобы развлекаться и путешествовать. Он много работал и теперь достаточно богат, чтобы позволить себе […]...
- Пан з Сан-Франциско характеристика образу Пана Пан з Сан-Франциско – на самому початку розповіді відсутність імені у героя мотивується тим, що його “ніхто не запам’ятав”. Г. “їхав в Старий Світ на цілих два роки, з дружиною і дочкою, єдино заради розваги. Він був твердо упевнений, що має повне право на відпочинок, задоволення, на подорож в усіх відношеннях відмінне. Для такої упевненості […]...
- Твір сприйняття миру дитини дорослим в оповіданні І. Буніна “Цифри” Оповідання І. Буніна “Цифри” потрібно читати два рази: один раз у дитинстві, другий тоді, коли в читача в самого з’являться діти. Такий тонкий аналіз дитячої психології, складних ниток, що зв’язують дорослих і дітей, як у цьому оповіданні, говорить про глибоке розуміння природи дитинства. Діти й дорослі – люди різної раси. Вони живуть разом, на одному […]...
- “Душа душна” (по рассказу Господин из Сан-Франциско) Деньги. Деньги правят миром. Деньги могут все. Если бы люди относились к деньгам, как к средству существования, то богатые были бы гораздо счастливее, гораздо полноценнее, потому что они бы больше думали о других, их жизнь не принадлежала бы деньгам, она могла бы быть прекрасной. Но они посвящают свою жизнь зарабатыванию денег, чтобы потом на эти […]...
- Особенности бунинской прозы (по рассказам “Господин из Сан-Франциско” и “Солнечный удар”) В своих произведениях Бунин, с одной стороны, показывал картину своего времени (рабство одних, непомерное господство других), а с другой – раскрывал таинства человеческой души, обличая дурные качества внешне порядочных людей и показывая положительные – негодяев и безнадежных с точки зрения общества. Бунин рисовал также образы людей, выбитых из привычной колеи жизни. Писатель предполагал, что в […]...
- Поетичне сприйняття Батьківщини в оповіданні І. О. Буніна “Антонівські яблука” Опис рідної природи займає особливе місце у творчості І. О. Буніна. Його дитинство пройшло серед орловських лісів і полів, і краса російського краю – то яскрава, помітна, то скромна і сумна – назавжди скорила серце письменника. Оповідання “Антоновські яблука” – одне із самих ліричних і поетичних творів Буніна. Його можна назвати віршем у прозі. Досить […]...
- Символы в рассказе “Господин из Сан-Франциско” Скорбные, мудрые, жестковатые картины Бунина. Совсем иной, исступленный, пугающий красками мир Андреева. И все-таки все это было, появилось в одну эпоху, с одинаково властным притяжением к ее потрясениям и конфликтам. Не мудрено, что глубинные контакты существовали. Везде встречается печать – воспользуемся определением Куприна – “запутанного угнетенного сознания”. Трезвый, взыскующий взгляд Бунина не только на родине […]...
- Сочинение по рассказу Бунина “Господин из Сан-Франциско” Идею неминуемой гибели мира находим в рассказе “Господин из Сан-Франциско”. Характерно, что писатель не дает имени герою рассказа – капиталисту, подчеркивая тем обобщенность образа, символический характер его истории. Американский миллионер, всю жизнь истративший в погоне за прибылью, на склоне лет, вместе с женой и дочерью, едет на роскошном пароходе “Атлантида” в Европу. Он самоуверен, презрителен […]...
- Как Бунин описывает состояние души человека в рассказе “Господин из Сан-Франциско” Рассказ Бунина Господин из Сан-Франциско имеет остросоциальную направленность, но смысл этих рассказов не исчерпывается критикой капитализма и колониализма. Социальные проблемы капиталистического общества являются лишь фоном, который позволяет Бунину показать обострение вечных проблем человечества в развитии цивилизации. В 1900-х годах Бунин путешествует по Европе и Востоку, наблюдая жизнь и порядки капиталистического общества в Европе, колониальных странах […]...
- Иван Алексеевич Бунин, “Господин из Сан-Франциско” Иван Алексеевич Бунин, как и многие другие писатели в своем произведении “Господин из Сан-Франциско” обращался к символам, для характеристики образов, что позволило раскрыть автору идейный замысел всего рассказа, который был написан благодаря впечатлениям писателя от поездки за рубежом, именно поэтому читатель сталкивается здесь с философскими и социальными проблемами. Сразу можно отметить, что самая главная мысль, […]...
- Символи Майбутнього (за новелою Р. Бредбері “Усмішка”) Дуже хочеться зазирнути в майбутнє… Якби була машина часу – вдалося б подивитися, як житимуть мої однолітки років через сто. Але, на жаль, машину ще не винайшли, та і навряд чи винайдуть. Але кожен з нас сподівається, що майбутньому нас чекає багато хорошого і не відбудеться нічого з того, про що розповів Рей Бредбері. Рік […]...
- Образ героїчної людини в оповіданні М. Горького “Стара Ізергіль” І. Героїчна людина – центральний образ творів М. Горького. ІІ. Оповідання “Стара Ізергіль” – це розповідь про гордих і сильних духом людей. 1. Данко – ідеал людини, особистість великої духовної краси: А) благородна мета сміливого юнака (бути корисним народу); Б) спасіння племені (яке хотіло віддати в дар ворогові свою волю); В) освітлення своїм серцем шляху […]...
- Морально-етичні проблеми в оповіданні Е. Гуцала “Хто ти?” І. Оповідання Є. Гуцала “Хто ти?” (Оповідання “Хто ти?” відзначається глибиною зображених образів та значенням порушених морально-етичних проблем. Воно змушує читачів замислитися, зачіпає їхні душі та не залишає байдужими.) ІІ. Проблематика оповідання “Хто ти?” 1. Образ матері Галі Одарки. (Одарка покинула свою маленьку дочку Галю, віддала її у притулок. Галя не знала ні свого батька, […]...
- Символи Майбутнього. Твір за новелою Рея Бредбері “Усмішка” Дуже хочеться зазирнути в майбутнє… Якби була машина часу – вдалося б подивитися, як житимуть мої однолітки років через сто. Але, на жаль, машину часу ще не винайшли, та і навряд чи винайдуть. Але кожен з нас сподівається, що в майбутньому нас чекає багато хорошого і не відбудеться нічого з того, про що розповів Рей […]...
- Образ головного героя в оповіданні Е. По “Золотий жук” Образ головного героя в оповіданні Е. По “Золотий жук” Розповідь починається з деякої таємничості і неординарності в описі як головного героя, невдахи Вільяма Леграна, що втратив своє багатство, так і місцевості, де він проживав. Протягом усієї оповіді автор тримає читача в напрузі, не розкриваючи особистості свого героя. Дійсно, на перший погляд, перед нами встає образ […]...
- Показ безправного становища жінки-кріпачки в оповіданні Марка Вовчка “Горпина” Безпосередні зустрічі і розмови з кріпаками, вивчення їхнього життя глибоко вражали Марка Вовчка і викликали в неї жагуче бажання розповісти правду, особливо про безправне становище жінок-селянок. В оповіданні “Горпина” письменниця створила типовий образ пана-ліберала і довела, що майже всі пани – люті вороги народу. Горпина – головна героїня оповідання – була “білолицею, гарною і веселою, […]...
- Значення прологу в оповіданні М. Коцюбинського “Дорогою ціною” Оповідання М. Коцюбинського “Дорогою ціною”, за А. Єнсеном, – класичний твір, перлина української белетристики. Основні події, що відбуваються з головними героями, укладаються в кілька тижнів, але за змістом твір охоплює великий історичний відрізок часу. Проникнути в історію українського народу, її славетні і трагічні сторінки допомагає пролог до оповідання. Уже перше речення твору: “Діялося се в […]...
- Сповідь Соколова в оповіданні “Доля людини” По своїй стилістичній організації сповідь Соколова двоїста. У цих кульмінаційних моментах мовлення героя наближене до авторського мовлення, зливається з нею. Те, що мовлення героя вибудуване автором, проявляється й у насиченості оповідання Соколова роздумами-відступами, і в поступовому включенні в мовлення героя високих літературних слів і правильних синтаксичних конструкцій Події, про які розповідає герой, можна розділити на […]...
- Засоби комічного в оповіданні Б. Грінченка “Сам собі пан” Головний герой оповідання Бориса Грінченка “Сам собі пан” – селянин Данило, який спробував “панського права добути”. Для цього Данило поїхав до міста залізницею у вагоні першого класу замість більш звичного для людей його достатку третього класу. А в місті пішов на концерт у “Дворянське собраніє”, купивши “панський” квиток. Розповідь про події ведеться від імені головного […]...
- Прізвища в оповіданні А. Чехова “Хамелеон”, що слугують засобом характеристики героїв Прізвища в оповіданні А. Чехова “Хамелеон”, що слугують засобом характеристики героїв І. Тема оповідання А. Чехова “Хамелеон”. (В оповіданні “Хамелеон” Чехов висміює самодурство й пристосуванство представників влади та лакейство обивателів.) ІІ. Смисл назви оповідання “Хамелеон”. (Тлумачний словник так пояснює значення слова “хамелеон”: “Хамелеон належить до плазунів. Забарвлення тіла може змінювати залежно від освітлення, температури навколишнього […]...
- Українські національні символи Ми часто кажемо: сильний як ведмідь, хитрий як лис, стрункий як тополя. Тут ведмідь виступає символом сили, лис – хитрості, тополя – стрункості. А чи замислюємося ми над тим, яку роль у нашому житті відіграють символи? Озирнімося довкола – і ми побачимо безліч символічних позначень. Вони про щось повідомляють, до чогось закликають, про щось застерігають. […]...
- Художнє відображення волелюбності трудового народу в оповіданні Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” В оповіданні М. Коцюбинського “Дорогою ціною” письменник опоетизував волелюбний дух трудящих України. Та його оповідання вражає читача трагічністю долі головних героїв. Остап Мандрика був вихований на оповіданнях діда, “який ходив у Січ, а потім різав панів в Умані”. Ті розповіді розбуркували в дитячій голові химерні мрії, вояцький запал. Остап не хотів миритися з тим, що […]...
- Як І. А. Бунін зображує російський характер в оповіданні Чистий понеділок? Оповідання “Чистий понеділок” входить у збірник “Темні алеї”, але по глибині змісту відрізняється від інших оповідань, що зображують численні варіації на тему любові. “Чистий понеділок” – тільки зовні оповідання про конкретних молодих людей і їхню любов, а в дійсності це оповідання про долю Росії, як неї розумів Бунін, і про російський характер, яким його уявляв […]...
- Рослинні символи в літературі Скажеш Одне тільки слово “Україна” – і в уяві постають тополя в полі, хрущі над вишнями, калина в лузі й у дворі, верба край долини. Спалахують у пам’яті чорнобривці, розкішні мальви, трепетний барвінок, червона рута… Вони віддавна уособлюють красу моєї землі, духовну міць її народу, засвідчують повагу до Батьківщини. Тому не дивно, що рослинний світ […]...
- Оповідання в оповіданні характерний літературний прийом Чехова В 1898 г. у пресі з’явилися три чеховських оповідання: “Людин у футлярі”, “Агрус” і “Про любов”, які сприймаються як “маленька трилогія”, тому що вони об’єднані не тільки загальним авторським задумом, але й подібною композицією (“оповідання в оповіданні”). Уже сама назва першого добутку із цього циклу знаменно. Воно побудовано на явному протиставленні, антитезі: людина й футляр. […]...
- “Про що розповідають символи” Із давніх-давен люди прагнули надати поетичності навколишньому світові. На кам’яних плитах, стінах печер викарбовували зображення обоготвореного сонця, місяця, неба, води, вітру, вогню. Все це відбивало свідомість людини раннього палеоліту. Формування символів відбувалось одночасно з розвитком суспільства. У східнослов’янських племен характерними символічними знаками були гончарські клейма. Пам’ять про подвиги воїнів залишалася на родових знаменах. Багато символів, […]...
- Зображення сили материнського почуття в оповіданні «Горпина» Марко Вовчок – авторка творів, у яких змальовується тяжке життя бідного народу. її оповідання вражають силою почуттів і переживань простих людей. В оповіданні «Горпина» Марко Вовчок зобразила долю бідної жінки-кріпачки. Весела від природи Горпина була дуже щасливою після того, як у неї народилася донечка. Та недовгим було її щастя. Недовго сім’я милувалася «славним, веселим і […]...
- Рослинні символи в українській літературі Скажеш одне тільки слово “Україна” – і в уяві постають тополя в полі, хрущі над вишнями, калина в лузі й у дворі, верба край долини. Спалахують У пам’яті чорнобривці, розкішні мальви, трепетний барвінок, червона рута… Вони віддавна уособлюють красу моєї землі, духовну міць її народу, засвідчують повагу до Батьківщини. Тому не дивно, що рослинний світ […]...
- Традиції символи українського народу Сьогоднішнє і давнє – без вузла, І час наспів цей вузол зав “язати, Аби полуда з пращура сповзла І вийшов родовід з курної хати. Лідія Шевело Кожна нація, кожен народ має свої звичаї, що виробилися протягом багатьох століть і освячені віками. У народі існує повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і […]...
- Майстерність А. Чехова в оповіданні “Хамелеон” Літературу мені викладали найкращі вчителі. Вони мене багато чого навчили, тож я можу розповісти, як “зроблене” оповідання “Хамелеон”. Цікава сама назва твору. Хамелеон – тварина, що змінює колір шкіри залежно від навколишнього середовища. Але людина чутлива до російської мови почує у назві два слова. Одне – хам – не потребує пояснень, друге за походженням грецьке […]...
- Символи й образи в поемі А. А. Блоку “Дванадцять” 1. Вірші – душа поета. 2. Загальні відомості про творчість Блоку. 3. Символ – глибокий і точний образ дійсності. 4. Символіка кольору 5. Революційний образ вітру (бури, заметілі). 6. Символіка числа “дванадцять”. 7. Образ Христа в поемі. У віршах, які створює теперішній поет, відбиваються всі його думки й навіть сама душа. При читанні вірша відразу […]...
- Як міняється образ автора-оповідача в оповіданні Антоновські яблука? Одна з особливостей художньої манери Буніна – ліричність його прози. У багатьох оповіданнях письменника головним є не сюжет, а відверте вираження авторських почуттів стосовно героїв і подій. У таких добутках скріпним елементом тексту стає не тільки послідовність подій, але й почуття автора – його думки, спогаду, асоціації. “Антоновські яблука” – це психологічне оповідання, що має […]...
- Містична атмосфера в оповіданні Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер” 1. Видатний німецький письменник-романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман (живописність і музичність прози, романтична іронія, химерна вигадка і переконлива реальність). 2. Ставлення письменника до свого оповідання “Малюк Цахес” (щось значно більше, ніж гра романтичної фантазії; розкриття основної вади капіталістичного суспільства: один працює, а похвала, слава і гроші – іншому). 3. Головний персонаж оповідання – […]...
- Улюблені рослини – символи (твір з народознавства) Любов до рідної землі починається з отчого дому, краю, де ти народився. Чи можна уявити наш край без верби над ставками, калини в лузі, тополі край дороги, соняшника в городі? Звичайно, ні. Верба, калина, тополя, соняшники – це одвічні українські символи. Так, наприклад, червона калина – це символ краси. Дуже часто я чую, як нашу […]...