Розкажіть про відображення внутрішнього світу і почуттів людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі вивчених творів)
Омар Хайям – середньовічний перський поет, математик та астроном. Він є автором віршів філософського змісту, об`єднаних у збірку “Рубайят”. За формою це чотиривірші, в яких три або чотири рядки римуються між собою та розмежовуються паузами – називаються вони рубаї. Від цього слова походить і назва збірки.
Зміст рубаї Омара Хайяма, як вже було загадано – філософсько-ліричний. Наприклад, поет розмірковує про буття людини: “Цю мить, що ти прожив, вважай своїм трофеєм! Бо що нас потім жде, знать не дано нікому”.
В той час на
Багато висловів Омара Хайяма стали афоризмами: “І зваж: як з іншими ти поведешся, Того від інших і собі чекай”, “Шукай людину скрізь”, “Ти краще голодуй, ніж що попало їсти. Ти краще будь один, ніж разом
Хайям часто згадує вино та розваги. Найбільше він цінить втіху та радість життя, насолоду від кожної хвилини. Це називається гедонізмом.
Омар Хайям – гуманіст, для нього цінна кожна людина, іі свобода та щастя: “Хто в рабстві не родивсь і сам рабів не має. У того світлий зір і радісна душа”. Людина та її душевний світ для нього понад усе. Він порівнює її з мусульманською святинею, камнем Каабою: “Одна душа жива за сто Кааб дорожча! Чому ж ідеш до них? Шукай душі живої!”
Я б краще вороном копався у ріллі,
Ніж у негідника живився при столі.
Сухим окрайчиком задовольнятись краще,
Ніж губи мазати в чужому киселі.
Схожі твори:
- Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза) Поширеними розмірами та жанрами персько-таджицької поезії у середні віки стали бейти, рубаї та газелі. Бейт – це двовірш, тобто, вірш з двох рядків однакового розміру та з однаковою римою. Цим жанром писав Рудакі, таджицький поет. Кожен його двовірш передає закінчену філософську думку. Часто висловлені думки потім ставали афоризмами. Рубаї – це жанр, яким писали Омар […]...
- Внутрішній світ і почуття людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі прочитаних творів) Видатним персько-таджицьким поетом-гуманістом був Омар Хайям (бл. 1048 – після 1122). Він вважається неперевершеним майстром рубаї. Як відомо, рубаї – це чотиривірш, як правило, філософського змісту. Рубаї – викінчений мініатюрний віршований твір, що виражає певну думку, підкреслену в останньому рядку строфи. До нашого часу дійшло близько двох тисяч чотиривіршів, авторство яких приписується Омару Хайяму. Саме […]...
- Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії (на прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві) Справжнім відкриттям для мене в цьому році стало знайомство з творами персидського вченого та віршописця Омара Хайяма й азербайджанського мислителя і поета Нізамі Гянджеві. Відкриттям, тому що в їх творчості відбивається особливий менталітет східних народів, особлива духовність, особлива атмосфера. Усе це незвично для нашої європеїзованої свідомості. Крім того, завжди приємно розширити свій світогляд, своє знання […]...
- Провідні теми рубаї Омара Хайяма Омар Хайям… За часів середньовічного Сходу його називали “вченим мужем століття”. Він був видатним математиком, фізиком, астрономом, філософом. Наші сучасники знають його передусім як геніального поета, автора чотиривіршів, що мають назву рубаї. Цей популярний на Сході жанр є народним за своїм походженням. Рубаї складаються з чотирьох рядків, три з яких (а іноді і всі чотири) […]...
- Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі) Там, на просторах Передньої Азії, утворювалися могутні держави. Влада тільки таких країн могла захистити життя та волю народу і окремої людини від чужоземних загарбників. Та даючи захист, держава сама ставала господарем життя. Наслідок цього – соціальна нерівність. Повинно було статися диво, аби непорушна межа між людьми різних прошарків суспільства була подолана. Таким звичайним дивом було […]...
- Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу) Китайський поет Лі Бо та його послідовник Ду Фу створили поезії, які вважаються вершиною світовою лірики. Вони дуже лаконічні, та водночас виразні, проникливі, вишукані. Провідні мотиви лірики Лі Бо – елегічні. Це легкий сум, філософські роздуми ліричного героя, поєднані зі спогляданням прекрасної природи, глибокого проникнення в атмосферу навколишнього світу. Особливості поезій Лі Бо “Вхожу в […]...
- Ліризм і філософічність поезії Омара Хайяма Філософські роздуми Омара Хайяма про сенс життя та людину хвилюють не одне покоління людей усього світу. У який би час ми не жили і де б не була наша батьківщина, нам добре зрозумілі мудрі афористичні вислови Омара Хайяма, його глибокі філософські думки, що сповнюють наше життя високим змістом. Життя та творчість Омара Хайяма – це […]...
- Основные темы рубаи Омара Хайяма Омар Хайям – выдающаяся личность средневекового Востока, один из ученых своего времени, философ, математик, астроном, полиглот и поэт. Славу принесли ему небольшие четверостишия – рубаи. Они поражают философской глубиной и лаконичностью форм, смелостью мыслей и любовью к жизни. Четверостишия, соединенные в один сборник “Рубайят”, разнообразные по своей тематике. Здесь есть и размышления о смысле человеческой […]...
- Зазначте основні особливості любовної лірики Олександра Пушкіна (на прикладі вивчених творів) Олександр Пушкін знаменитий своєю лірикою, присвяченою жінці, коханню: “Я помню чудное мгновенье”, “На холмах Грузии…”, “Я вас любил. Любовь еще, быть может…”Все в жертву памяти твоей”, “Что в имени тебе моем”, “Мадонна”. На відміну від своїх сучасників, поетів-романтиків, які розглядали кохання як пристрастне почуття, що супроводжується муками та стражданнями, Олександр Пушкін розумів кохання зовсім інакше. […]...
- Назвіть вічні образи у світовій літературі (на прикладі вивчених творів) Образи, які звуться “вічними” у літературі, представляють собою такі образи, які стали втіленням певних загальнолюдських рис, стали називними для певного типу людей, явищ. Наприклад, Дон Кіхот став втіленням безкорисливої любові до справедливості, Обломов – символом лінощів, а Плюшкін – уособленням скупості, скнарості. “Вічні образи” – велике надбання людської культури, класичної літератури. Образ Прометея, створений в […]...
- Людина – центр художньої моделі світобудови у ліриці Омара Хайяма Епіграф: Боюсь неправедно прожити на землі. Мета твору ознайомити із взірцями поетичної спадщини Омара Хайяма, розкрити нерозривний зв’язок світоглядних позицій науковця і митця зі змістом його віршів; показати вагомий внесок Омара Хайяма в удосконалення та піднесення на вершинний рівень жанрової форми середньовічної східної поезії рубаї; з’ясувати провідні теми та ідеї поетичної спадщини Хайяма; дослідити лірикофілософський […]...
- Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XІX ст. (на прикладі вивчених творів) Перша третина XІX ст. в європейській літературі характеризується стримким розвитком нових літературних явищ. На початок століття припадає розквіт в Європі такого літературного напряму, як романтизм. Центральним об`єктом у романтичних творах стала людина, її особистість, самоцінність, індивідуальність. Романтики, на відміну від просвітників, проголосили культ не розуму, а почуттів людини, культ пристрастей, уяви и фантазії. Героями романтичних […]...
- Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів) Епоха Ренесансу позначена поверненням у мистецтво оспівування земного кохання, після кількох століть панування в культурі Європи лише божественного та небесного. Основний постулат Ренесансу – кожна людина має право на щастя, має право насолоджуватися земним життя, тілесним коханням. Образ коханої в сонетах Шекспіра – це звичайна жінка, зовсім не ангельської зовнішності. “І голосу її рівнять не […]...
- Мої роздуми над творчістю Омара Хайяма Кажуть, шедеври світової літератури близькі і зрозумілі кожному читачеві, незалежно від віку, статі чи національності. Безумовно, це правда. Але, читаючи твори Омара Хайяма, Гафіза, Рудакі я зі здивуванням відзначив, що навіть європейська література зрозуміліша нам, ніж твори азійських авторів. Тут дається взнаки абсолютно інакший спосіб світосприйняття, інакше ставлення до світу, до життя… Рубаї Омара Хайяма […]...
- Жага до життя героїв Лондона (на прикладі вивчених творів) Більшість творів Джека Лондона мають автобіографічний характер і відбивають особистість письменника. Доля його складалася нелегко. Виховувався Джек у сім’ї вітчима. Сім’я жила скрутно, і хлопець рано почав працювати. Зазнав і безробіття, і ув’язнення за бродяжництво. В пошуках кращої долі вирушає на Аляску, але розбагатіти йому не поталанило. Єдиний скарб, який привіз Джек Лондон звідти, – […]...
- Про що говорить нам давньокласична східна поезія… (за творчістю Рудакі, Омара Хайяма) Відомий англійський письменник Редьярд Кіплінг колись написав: “Захід є Захід, а Схід є Схід, і разом їм не зійтись”. Він ніби застерігав нас від поверхового ставлення до східної літератури. Усе-таки східні філософія, культура й психологія дуже різняться з західними. Той, хто колись читав “Казки 1001 ночі” або хоча б казки В. Гауфа, тому неважко буде […]...
- Відображення в зовнішності поміщиків їхнього внутрішнього світу (за поемою М. Гоголя “Мертві душі”) Як цікаво читати людські обличчя! Вони немов вікна будинків, заглянувши в які, можна побачити чиєсь сховане від сторонніх очей внутрішнє життя. Життя людини обов’язково залишає свій слід насамперед на обличчі. Тому таке важливе й у живописі, й у літературі мистецтво портрета. Ним чудово володів М. Гоголь – автор “Мертвих душ”. Переходячи від сторінки до сторінки […]...
- Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX століття Модернізм – це узагальнене найменування цілого ряду нереалістичних конструктивних літературно-мистецьких стилів, що склалися на початку XX століття. Свою назву ця літературна течія дістала від французького слова тосіегпе, що в перекладі означає новітній, сучасний. Ця назва ніби підкреслює розрив із мистецькими традиціями XІX століття. Визначальна його прикмета – орієнтація на красу, прекрасне. як фундаментальну категорію, основу […]...
- Проблема можливості відображення сучасного світу у театрі іі половини xx століття (на прикладі творчості Ф. Дюрренматта) У 1955 році Фрідріх Дюрренматт опублікував книгу “Проблеми театру” про сучасну, в тому числі і власну, драматургію. Саме тут вперше було порушено питання про спроможність театрального мистецтва відобразити сучасний світ. Мова йде про пошук нових форм вираження в сучасному театрі. “Шиллер писав так, як він писав, тому що світ, в якому він жив, ще міг […]...
- Особливості зображення внутрішнього світу людини в повісті Марселя Пруста “Кохання Сванна” У літературі XX ст. одним з найвидатніших письменників-модерністів вважається Марсель Пруст. Найбільш відомим твором французького дослідника людської душі й почуттів став роман “У пошуках утраченого часу”. Автор створює епопею внутрішнього світу людини, свідомість якої складається з душевних рухів та особистих вражень. Увага письменника зосереджується не на відображенні реальних подій, а на звуках, кольорах, запахах – […]...
- Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX століття (за романом А. Камю “Чума”) У кінці XІX – на початку XX ст. в мистецтві відбувається глобальний переворот, пов’язаний із пошуком нових форм зображення людини і світу. Спираючись на досягнення психологічної прози XІX століття, письменники все більше заглиблюються у внутрішній світ людини. Особливе місце в літературі XX століття займає показ психології героїв, спроба зобразити складність і плинність психічного процесу. Витонченість […]...
- Особливості зображення внутрішнього світу людини в повісті «Кохання Сванна» У літературі XX ст. одним з найвидатніших письменників-модерністів вважається Марсель Пруст. Найбільш відомим твором французького дослідника людської душі й почуттів став роман «У пошуках утраченого часу». Автор створює епопею внутрішнього світу людини, свідомість якої складається з душевних рухів та особистих вражень. Увага письменника зосереджується не на відображенні реальних подій, а на звуках, кольорах, запахах – […]...
- Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX сторіччя Модернізм – це узагальнене найменування цілого ряду нереалістичних конструктивних літературно-мистецьких стилів, що склалися на початку XX сторіччя. Свою назву ця літературна течія дістала від французького слова moderne, що в перекладі означає новітній, сучасний. Ця назва ніби підкреслює розрив із мистецькими традиціями XIX сторіччя. Визначальна його прикмета – орієнтація на красу, прекрасне як фундаментальну категорію, основу […]...
- Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX ст. (за романом Камю «Чума») В кінці ХІХ – на початку XX ст. в мистецтві відбувається глобальний переворот, пов’язаний із пошуком нових форм зображення людини і світу. Спираючись на досягнення психологічної прози ХІХ ст., письменники все більше заглиблюються у внутрішній світ людини. Особливе місце в літературі XX ст. займає показ психології героїв, спроба зобразити складність і плинність пенхічного процесу. Витонченість […]...
- “Щирість особистих почуттів людини – невід’ємне багатство її духовного світу” за творами Сосюри, Лесі Українки, Олійника Вивчаючи рідну літературу та знайомлячись з творами видатних українських митців, можна побачити, що більшість цих творів відображують життя наших співвітчизників, щирість їх душі і щирість їх почуттів. Одне з самих прекрасних з них є кохання, почуття, без якого не може обійтись майже не один твір української літератури. Адже людина, яка не звідала цього прекрасного почуття […]...
- Сочинение по лирике О. Хайяма Восточный мудрец и поэт Абу Али был учителем молодого Омара Хайяма, ставшего впоследствии выдающимся поэтом. Имя Хайяма зазвучало во всем мире. Его стихи стали переводить на все языки и с восхищением читать и взрослые, и дети. А в его творчестве главной темой прошла тема, определенная его учителем, – тема познания мира человеком. Разгадке тайны мироздания […]...
- Твір на тему: “Який із вивчених творів мені найбільше сподобався у 9 класі з світової літератури і чому?” За час навчання у дев’ятому класі я дізнався багато нового, в тому числі прочитав величезну кількість корисних і надзвичайно цікавих літературних творів як української, так і світової літератури. Звичайно, як і з іншими життєвими явищами і досвідом, деякі твори дійсно запам’ятовуються надовго, тому що вони цікаві і захоплюючі, а інші забуваються вже незабаром після прочитання. […]...
- “Запашна свіжість почуттів” у поезії А. А. Фєта Лірика Афанасія Фєта відкриває нам світ разючої краси, гармонії й досконалості, три складові яких – природа, кохання і пісня. Фєта можна назвати співаком російської природи. Наближення весни й осіннє зів’янення, запашна літня ніч і морозний день, що розкинувся без кінця й краю житнє поле й густий тінистий ліс – про все це пише він у […]...
- Розкажіть про долю “маленької людини” та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя “Шинель” У повісті “Шинель” Гоголь розповів про долю “маленької людини”, тобто незначущої у суспільстві особистості, яка виглядає мізерною, бо не має ані влади, ані грошей, ані слави. Але “маленька людина” насправді не є мізерною – це така ж людина, яка здатна відчувати, страждати, іі почуття, біди та радощі не менш важливі, аніж в героя чи аристократа. […]...
- Розмови про сучасне село на прикладі творів Г. Косинки Перейдемо до аналізу творів “Змовини”, “За земельку”, “Політика”, “На золотих богів”, “Гармонія”. Час, про який пише письменник, був складний і неоднозначний. І автор прагне показати його таким, яким він був насправді,- жорстоким і трагічним, та й не завжди зрозумілим до кінця його героям. Всі вони відстоюють свою правду, виборюють своє право на щасливе життя – […]...
- Особливості лицарської поезії (на прикладі поезії Джауфре Рюделя та Бертрана де Борна) І. Загальна характеристика лицарської поезії. (Лицарська поезія – особливе яви Ще середньовічної літератури. Характеризується розвитком нових жанрів, але найбільше – особливостями світосприйняття та мислення. Лицарське життя поетизується: поетизуються і військові походи, і – особливо – лицарське кохання до Чарівної Дами (так лицарі називають свою кохану). Мотив служіння проходить крізь більшість творів лицарської поезії. Часто трапляються […]...
- Розкриття внутрішнього стану людини в новелі “Іntermezzo’ М. Коцюбинського Сучасники довго не визнавали імпресіоністичної манери письма. Але це неприйняття йшло невід некультурності та невігластва, а від свідомої прихильності до протилежної системи цінностей і смаків. Неуважність до традиційного сюжету, піднесення ролі окремої художньої деталі, яскрава колористика, значний психологізм – це дивувало і водночас захоплювало в новому напрямку мистецтва. Видатним засновником і представником українського літературного імпресіонізму […]...
- Мужність і стійкість ліричного героя у нерівній боротьбі зі злом і неправдою (на прикладі поезії Василя Стуса) У В. Стуса є прекрасні слова про поета: “Поет – це людина. Насамперед. А людина – це добродій”. Коли ж довкола тебе зло, сваволя, наруга і беззаконня, то ти – людина-добродій – мусиш протистояти злу. І В. Стус протистояв злу. За його крилатими словами – вчинки, за ними – “дорога болю”, невизнання, ув’язнення, брежнєвські табори. […]...
- Відображення прагнень народу до волі у поезії І. Франка “Мойсей” Твори Івана Франка хвилюють і захоплюють сучасного читача. Написані геніальним майстром слова, вони є згустком болю письменника, для якого доля свого народу була головною проблемою життя і творчості. Поема “Мойсей” – один з найкращих творів І. Я. Франка. За жанром – це філософська поема. Вона була написана у 1905 році, на початку революції в Росії. […]...
- Особливості міфологічного мислення людини античної епохи (на прикладі прочитаних міфів) “Міф” у перекладі з грецької означає “слово”, “переказ”, “промова”, “розповідь”, “байка”, “оповідання”. Це вид усної народної творчості, розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, що брали участь у створенні світу. Міф є колективним витвором народу, в якому відображено уявлення про навколишній світ, намагання людини античної епохи зрозуміти й пояснити його. В античні часи міфологія була […]...
- Твір на тему: “Що є виявом багатства духовного світу людини?” Духовний світ кожної людини складається з усвідомленості, душевного спокою, милосердя, любові та віри. В нашому уявленні душевна людина є людиною освіченою та творчою, яка має зацікавлення в мистецтві, надає перевагу походам в філармонію чи театр. І завдяки своїм цим вподобанням її внутрішній світ по-особливому розвинений, більш духовний чи гармонійний. Однак насправді духовність є особистим прагненням […]...
- Твір на тему: “Вартість мистецтва, грошей, почуттів людини” за твором “Поза межами болю” О. Турянського В європейській літературі написано чимало прозових творів про солдатів Першої світової війни, представників так званого “втраченого покоління”. Але серед безлічі книг на цю тему особливо вирізняється поема в прозі Осипа Турянського “Поза межами болю”, яка пронизана надзвичайно глибокою проникливістю роздумів автора і щімким почуттям болю жорстокостей війни. У попередньому слові до своєї оповіді О. Турянський […]...
- Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії Справжнім відкриттям для мене в цьому році стало знайомство з творами персидського вченого та віршописця Омара Хайяма й азербайджанського мислителя і поета Нізамі Гянджеві. Відкриттям, тому що в їх творчості відбивається особливий менталітет східних народів, особлива духовність, особлива атмосфера. Усе це незвично для нашої європеїзованої свідомості. Крім того, завжди приємно розширити свій світогляд, своє знання […]...
- Розкажіть про українську перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки) Багато українських письменників проявили себе як талановиті перекладачі шедеврів світової літератури. Наприклда, драматург Михайло Старицький, перекладач трагедії Шекспіра “Гамлет”, поезій німця Гейне та британця Байрона, а також російських авторів – Пушкіна, Лєрмонтова. Український письменник та поліглот Пантелеймон Куліш переклав з англійської багато творів Шекспіра, поезій Байрона, з німецької – поезій Гете, Шиллера, Гейне, з польської […]...
- Оптимістична віра в перемогу нового світу в поезії Чумака і Еллана-Блакитного Василь Чумак увійшов в історію української літератури як один із найяскравіших ліриків революційної доби, який із надзвичайною емоційною свіжістю передав романтичний порив і радість боротьби за соціальне і національне визволення, «Його книжка «Заспів» засвідчує поета не просто першорядного, а видатного», – писав Дмитро Павличко. Оця єдина його книжка побачила світ вже після трагічної загибелі автора. […]...