Драматичні пристрасті в новелі «Кармен»
Проспер Меріме – відомий французький новеліст і драматург. У його творах – «цілісні» характери, екзотика, захоплюючий сюжет, пристрасті героїв. Проте стриманим і навіть сухим стилем оповіді, ретельно виваженою композицією письменник нівелює романтизм у творі.
Ще один улюблений прийом Меріме – це введення оповідача. Він мандрує різними країнами свічу, щоб ознайомитися з культурними цінностями. Оповідач – це друге «я» самого Меріме. Об’єктивна, трохи насмішкувата розповідь оповідача є коментарем, який ставить під сумнів вірогідність
«Кармен» – одна з вершин новелістики Меріме. Па перший погляд, історія трагічного кохання циганки Кармен і контрабандиста Хосе – пряме свідчення романтнзму письменника. Від романтизму тут і зображення сильних людей – персонажів, що нехтують мораллю, і місцевий колорит (дія відбувається в екзотичній Іспанії), і незвичайні події (ревнощі, злочини, вбивство).
Але в новелі романтизм нейтралізується за допомогою таких прийомів: показ зв’язку характерів Кармен і Хосе з оточенням, надання романтичним образам героїв непривабливих,
Твір розпочинається коментарем оповідача на історичну тему і завершується невеличким екскурсом в етнічну історію циган. Нейтральність початку н фіналу новели відтіняють пристрасну та напружену оповідь основних частин, змушують поставитись до них критичніше. Завдяки такому прийому Меріме зумів продемонструвати неперевершену глибину психологічного аналізу і без мелодраматичних ефектів та штучного пафосу розповісти про одвічну людську драму.
Мандрівник-француз зустрічає колишнього солдата, а тепер розбійника Хосе Марію, який розповідає йому про свою пристрасть і ревнощі до циганки Кармен. Хосе розуміє, що в його коханні є щось низьке, тваринне, що примхлива циганка безжалісно руйнує його життя. Але нічого не може вдіяти. Він заручник власної натури, що веде його звивистими шляхами до вбивства і в’язниці.
Про історію кохання Кармен і Хосе ми дізнаємося зі слів оповідача, який холодно веде розповідь. Це змушує читачів поглянути на події об’єктивно, зрозуміти причини вчинків героїв.
Схожі твори:
- Драматичні пристрасті в новелі Проспера Меріме “Кармен” Драматичні пристрасті в новелі Проспера Меріме “Кармен” Проспер Меріме, відомий французький новеліст і драматург, майстер захоплюючих творів, які мають чималу романтичну забарвленість. Тут і “цілісні” характери, екзотика, і захоплюючий сюжет, і могутні пристрасті героїв. Ще один улюблений прийом Меріме, який теж нейтралізує романтичну піднесеність сюжету, – це введення оповідача. Він мандрує різними країнами світу з […]...
- Кармен характеристика образа Кармен Кармен – іспанська циганка Карменсита. Оповідач, історик-француз, зустрічає її в 1830 р. в Андалусії, а пізніше довідається її історію від її коханця, що очікує страти розбійника на прізвисько Хосе Наварро. Хосе, що служив унтер-офіцером у Севільї, зустрів К., коли вона працювала там натабачной фабриці. Змушений заарештувати її за бійку з іншою робітницею, він відпускає її, […]...
- Короткий зміст новели Кармен Мериме П Ранньою осінню 1830 р. допитливий учений, у ньому вгадується сам Мериме, наймає в Кордове провідника й відправляється на пошуки древньої Мунди, де відбувся останній переможний іспанський бій Юлія Цезаря. Полуденна спека змушує його шукати притулку в тінистій ущелині. Але місце в струмка вже зайнято. Назустріч оповідачеві піднімається спритний, сильний малий з похмурим поглядом, гордою поставою […]...
- Краткое изложение Кармен Проспер Мериме Проспер Мериме Кармен Ранней осенью 1830 г. любознательный ученый (в нем угадывается сам Мериме) нанимает в Кордове проводника и едет на поиски древней Мунды, где произошло последнее победоносное испанское сражение Юлия Цезаря. Полуденный зной заставляет его искать прибежища в тенистом ущелье. Но место у ручья уже занято. Навстречу рассказчику настороженно поднимается ловкий и сильный малый […]...
- Блок: Стихи из цикла “Кармен” Размышляя о великих возможностях любви, открывающей в человеке неисчерпаемые источники сил и преображающей весь его внутренний состав, Блок записывает в начале 1909 года: есть страсть освободительная буря, когда видишь весь мир с высокой горы. И мир тогда мой – и поэт, стремясь выразить и передать это чувство во всем его величии и широте, в его […]...
- Конфлікт героїчного і ницого у новелі «Матео Фальконе» Ця новела разом із оповіданнями «Таманго» і «Кармен» принесли письменникові найбільшу славу. Письменника приваблювали сильні, героїчні характери, надзвичайні обставини і події, в яких вони розвиваються. Розв’язка його творів здебільшого трагічна, бо не всі витримують випробування, що посилає доля. Саме такою трагічною є доля маленького Фортунато, жителя корсиканських макі, єдиного сина і надії свою батька, Матео […]...
- Краткое изложение Жорж Бизе. Кармен КАРМЕН Опера в четырех актах Либретто А. Мельяка и Л. Галеви Действующие лица: Кармен, цыганка, работница сигарной фабрики Дон Хозе, бригадир Эскамильо, тореадор Меццо сопрано Тенор Баритон Тенор Тенор Бас Баритон Сопрано Сопрано Сопрано Без пения Без пения Данкайро Ромендадо } Контрабандисты Цунига, капитан Моралес, сержант Микаэла, невеста Хозе Фраскита Мерседес } Цыганки, подруги Кармен […]...
- Ранні драматичні твори Лесі Українки Ранні драматичні твори Лесі Українки майже не бачили світла рампи. Між тим і широкі ремарки, і увага до кольорів, які можна сприйняти лише при певному сценічному освітленні, і динамічно побудований діалог говорять про те, що поетеса, пишучи свої драми, в уяві бачила їх на сцені. Навіть 1913 року, коли погляди Лесі Українки на сценічність зазнали […]...
- Деградація особистості під впливом пристрасті до наживи (за оповіданням А. П. Чехова “Іонич”) Як ми поживаємо отут? Та ніяк. Старішаємо, повнішаємо, опускаємося. День і ніч-доба геть, життя проходить Тьмяно, без вражень, без думок… А. Чехов Оповідання “Іонич” було написано А. П. Чеховим у 1898 році. Тема не була новою для нього. Він знову звернувся до питання, над яким хотів примусити задуматися російського обивателя. Для чого жити? У чому […]...
- Пристрасті і філософія у “Кримських сонетах” Адама Міцкевича Відомий польський поет Адам Міцкевич підняв польську літературу до високого загальноєвропейського рівня і надав їй неповторної самобутності, став яскравим пропагандистом боротьби за свободу і незалежність Польщі. Його творчість пов’язана з історією російської культури. Він написав “Оду до молодості”, “Балади і романси” – ранні поезії; “Кримські сонети”, які сповнені пристрастей і філософських думок; волелюбні патріотичні поеми […]...
- Художні роздуми Григорія Косинки про драматичні випробування народу в пореволюційну добу Художні роздуми Григорія Косинки про драматичні випробування народу в пореволюційну добу Твори Григорія Косинки, з’явившись, одразу ж привернули до себе увагу. Його перші новели дозволяють констатувати, що він прилучився до традицій модерної новелістики саме стефаниківського типу. Г. Косинка як художник досяг “своєї сили” в середині 20-х років XX століття. Форма його творів набувала реалістичної “чистоти”, […]...
- Що мене найбільше вразило в новелі Ю. Яновського “Лист у вічність” Юрій Яновський… Коли читаєш у літературній критиці, що він був романтиком революції, то для нас, людей, які живуть у третьому тисячолітті, це не зовсім зрозуміло. Чому? Мені здається, тому, що твори Ю. Яновського треба вміти читати. За описуваними фактами треба побачити ту деталь, яка вкаже на позицію автора щодо зображуваних подій. Віра у революційне оновлення […]...
- Перемога людського розуму та цінності людської гідності у новелі Томаса Манна “Маріо і чарівник” Характерними ознаками творчого стилю видатного письменника Томаса Манна була неквапність розповіді та дуже детальний опис власне процесу осягнення розумом дійсності, що сполучалися з аналітичним підходом, елементами іронії та емоційністю. Бачимо ми всі ці ознаки й у новелі “Маріо і чарівник”. Сюжет новели можна переказати кількома словами: подружжя з дітьми приїздить на курорт у містечко Торре, […]...
- Роль художньої деталі в новелі «Зав’язь» Григір Тютюнник – великий майстер художньої деталі. Він один з небагатьох міг тонко відчувати й виражати реальну дійсність через окреме слово, речення, образ. Цей засіб письменник вдало використовує в новелі «Зав’язь». Оповідання на кілька сторінок, а здається, що ми прочитали цілу поему про кохання, побачили життя всього села, встигли полюбити героїв. Характери головних героїв – […]...
- Твір на тему: “Боротьба за читача та її засоби в новелі М. Павича “Дамаскин” Мілорад Павич – відомий фахівець з класичної філології, сербський письменник, один з найяскравіших представників постмодернізму в літературі, якого літературні критики називають “першим письменником третього тисячоліття”, “Шехеризадою XXI сторіччя”. Вже самі назви його творів і підзаголовки до них – романи “Пейзаж, намальований чаєм” (роман для любителів кросвордів), “Остання любов у Константинополі” (Посібник для ворожіння), “Внутрішня сторона […]...
- Про що попереджав Томас Манн у новелі “Маріо і чарівник”? …Політика – поняття широке, воно переходить без різкого розмежування до царині етичних проблем. Т. Манн, з листування 1930 рік. Італія. Залитий яскравим сонцем морський берег, “встелений м’якеньким, дрібним піском, облямований пінієвими гаями, на нього задивляються близькі гори”. Здавалося б, що Творець і природа потурбувалися про те, щоб людям у такому місці було приємно, затишно і […]...
- Твiр на тему: “Проблема родинних стосунків в новелі Ф. Кафки “Перевтілення” Герої Кафки – трагічні особистості, хоча як художні образи вони позбавлені індивідуалізації, психологічної розробки, але проте це моделі майбутніх людських жертв, яким належить бути перемеленими в жорнах історії – у майбутніх Освенцімах, сталінських таборах, в Хіросімі. Герої Кафки не можна порівнювати з трагічними, масштабними характерами минулих епох, але вони в одному з ними споріднені – […]...
- Возвеличення духовних цінностей у новелі «Останній листок» О. Генрі – один з найпопулярнішнх американських новелістів початку XX століття. Він створив власний романтичний міф про «маленького американця». Письменник у своїх коротких динамічних новелах дарує людям віру в любов. «Останній листок» О. Генрі – одна з найкращих і найвідоміших новел нью-йоркського циклу. Це зворушлива історія самовідданої дружби і самопожертви. Центральні персонажі твору – дві […]...
- Особа автора у новелі «Я (Романтика)» Микола Хвильовий – письменник пристрасний і гарячий. Тому зрозуміла його безпосередня присутність у своїх творах. Новела «Я (Романтика)» відображає особу автора опосередковано, через деякі грані «я» та філософську систему. Трагедія автора у новелі «Я (Романтика)» надто глибока. Написаний в імпресіоністичній манері, твір у яскравій художній формі відображає ті складні протиріччя, які є в душі людини, […]...
- Звеличення духовних цінностей у новелі О’Генрі “Останній листок” О’Генрі – один з найпопулярніших американських новелістів початку XX століття. Він створив власний романтичний міф про “маленького американця”. Письменник у своїх коротких динамічних новелах дарує людям віру в любов. “Останній листок” О’Генрі – одна з найкращих і найвідоміших новел нью-йоркського циклу. Це зворушлива історія самовідданої дружби і самопожертви. Центральні персонажі твору – дві бідні дів-чини-художниці […]...
- Використання засобів імпресіонізму у новелі М. Коцюбинського “Іntermezzo” І. Коцюбинський у пошуках стилю. (Письменник подолав складний шлях стильових пошуків, перебуваючи спочатку під впливом етнографічного реалізму І. Нечуя-Левицького, а згодом – психологічного реалізму Панаса Мирного. Проте селянська тематика стала завузькою для творчості письменника, а тому після реалістичних оповідань про сільське життя, у творах “Ціпов’яз”, “На віру”, “Ялинка” та ін. М. Коцюбинський звертається до європейської […]...
- Драматизм революційної дійсності в новелі Г. Косинки “В житах” Новела Г. Косинки “В житах” – це як зупинена мить, це пошуки героєм порушеної гармонії. Герой-оповідач любить природу, тонко її розуміє, любить жіи ку, любить життя у всіх його проявах, а змушений переховуватися од усіх, вовком бродити в степу. Бо дезертир, котрому не зрозуміла, чужа й ворожа війна, від якої він прагне втекти, яку хоче […]...
- Революція у новелі М. Хвильового “Я (Романтика)”: парадокси історії Творчість Миколи Хвильового стала по-справжньому видатним явищем в історії української літератури. Хоча за своє коротке життя письменник створив не так вже й багато творів, проте кожен з них – глибокий, насичений психологізмом, хвилюючий. Новела “Я (Романтика)” не просто хвилює та змушує замислитися – це р, що шокує, обурює, торкає найглибші струни душі. Так романтично починається […]...
- Історична правда і художній вимисел у новелі В. Стефаника “Камінний хрест” І. Причини масової еміграції селян Західної України до Америки. (З 90-х років XІX століття тисячі трудівників Західної України виїжджали за кордон. Доведені до відчаю безземеллям, податками, відсутністю заробітків і голодом, селяни за безцінок продавали свої мізерні господарства, кидали политу потом невдячну землю і вирушали за океан, сподіваючись знайти там роботу і хліб. У чужих краях […]...
- Відтворення в новелі Т. Манна “Маріо і чарівник’ європейської атмосфери 30-х років XX століття, просякнутої фашистськими ідеями І. Між двома світовими війнами. (Аналізуючи причини виникнення фашизму, Т. Манн звернув увагу на характерну рису дійсності, що існувала після Першої світової війни: не всі, хто повернувся, бажали мирного життя. Адже багато хто не зміг до нього пристосуватися, бо волів лише вбивати. Вони й жадали реваншу за програну війну. Ці духовно збіднені люди легко піддалися […]...
- Безглузда сила фанатизму в новелі М. Хвильового “Я (Романтика)” Роки життя і становлення як особистості письменника М. Хвильового припадають на бурхливий, перенасичений подіями початок двадцятого століття. Він брав діяльну участь у суспільному, громадському й культурному житті молодої радянської держави. В окопах Першої світової війни усталюються його демократичні, частково й більшовицькі симпатії. Він воював у повстанському загоні, брав участь у анти-гетьманському повстанні, у боях із […]...
- Громадянська війна в українській новелі 1920-1930-х років Темі громадянської війни велику увагу в своїй творчості приділили такі новелісти, як Юрій Яновський (роман у новелах «Вершники»). Микола Хвильовий («Я (Романтика)», «Мати»), Григорій Косинка («На золотих богів», «Фавор»). Автори змалювали жахливу картину тогочасної дійсності, коли люди однієї наші вбивали один одного. Дехто вмирав у битві з ворожою армією, а дехто – від кулі чекіста […]...
- Роль міфа в новелі «Смерть у Венеції» Новела Томаса Манна «Смерть у Венеції» – складний твір, сповнений глибокого символічного й алегоричного змісту. Кожний образ ніби має подвійну природу: його можна сприймати реалістично і алегорично. Важливу роль у новелі відіграють міфічні сюжети й образи, що використовує автор. Але Т. Манн творить свій міф в новелі «Смерть у Венеції», де як і в античних, […]...
- Твір на тему: “Що відкрив мені О. Генрі в новелі “Останній листок”?” Будь твердим в лиху годину, Поміч скривдженим давай, Всюди правду знай єдину… Фрідріх Шиллер Чого ж навчає мене “Останній листок”? Я вважаю, що сам автор, людина з нелегкою долею, за основу твору взяв кадр із свого життя. Хіба будучи у в’язниці цілих п’ять років Вільям Сідні Портер ( таке справжнє ім’я письменника) не міг зневіритись, […]...
- Тема патріотизму в новелі «Сини» Минуло багато десятиліть, відтоді як писав свої новели Василь Семенович Стефаник. Уже й часи ніби інші, і життя інше, але його твори досі хвилюють читача. Та що там хвилюють! Кожна новела проймає голову пекучою, як вогонь, думкою, і нема жодної такої, яка б не краяла серце. Примарами минулого встають герої Стефаника, але ніколи не стане […]...
- М. М. Коцюбинський Природа в новелі “Іntermezzo” “Я не можу розминутись з людиною. Я не можу бути самотнім”…поет сучасний – Він тим сучасний, що нещасний, Поет – значить: вродився хорим, Болить чужим і власним горем. Герой і громада… Поет і суспільство… Література і життя… Думаю, що цей ряд слів синонімічний. Всі вони продиктовані життям. Роль митця і призначення мистецтва – проблеми віковічні. […]...
- Образ Половчихи в новелі «Шаланда в морі» «Шаланда в морі» – чи не найяскравіша і найколоритніша новела в романі Юрія Яновського «Вершники». Починається вона, як дума, – в суворому, врочистому тоні. Це немовби увертюра до героїчної драми. Читача одразу ж охоплює напруженість: там, далеко в морі, зі стихією бореться чоловік Половчихи. Вона «виглядала його шаланду, ладна була полетіти до свого Мусієчка, допомогти […]...
- Наскрізний пафос життєствердження в новелі Косинки «В житах» Тривожним, важким і повним нерозв’язних суперечностей – саме таким постає перед нами час революційних та пореволюційних подій в Україні XX століття із творів визначних майстрів слова, діяльність яких припала на 20-30-ті роки. Новели Г. Косинки про ту бурхливу добу посідають одне з чільних місць серед правдивих історій про людину й час, написаних безпосередніми свідками, учасникам […]...
- Роль міфу в новелі Томаса Манна “Смерть у Венеції” Новела Манна “Смерть у Венеції” – складний твір, сповнений глибокого символічного й алегоричного змісту Кожний образ ніби має подвійну природу: його можна сприймати реалістично і алегорично. Важливу роль у новелі відіграють міфічні сюжети й образи, що використовує автор. Але Т. Манн творить свій міф в новелі “Смерть у Венеції”, де як і в античних, біблійних […]...
- Ідея служіння митця народові в новелі М. Коцюбинського “Іntermezzo” Мабуть, в українській літературі ніхто до Михайла Коцюбинського з такою психологічною достовірністю не писав про внутрішній світ митця. Серед його творчої спадщини вирізняються присвячені цій проблемі новели “Цвіт яблуні” та ” Іntermezzo “. В українській літературі завжди був у пошані найперший, почесний і священний обов’язок письменника – служити народові. Нерідко його декларували з надмірним пафосом. […]...
- Наскрізний пафос життєствердження в новелі Григорія Косинки “В житах” Наскрізний пафос життєствердження в новелі Григорія Косинки “В житах” Тривожним, важким і повним нерозв’язних протиріч – саме таким постає перед нами час революційних та пореволюційних подій в Україні XXстоліття із творів визначних майстрів слова, діяльність яких припала на 20-30-і роки. Новели Г. Косинки про ту бурхливу добу посідають одне з чільних місць серед правдивих історій […]...
- Історична правда і художній вимисел у новелі “Камінний хрест” В. Стефаник реалістично зображував у своїх новелах життя селян Західної України, тяжке і нужденне сповнене цілоденної праці. На очах читача проходить одна за одною трагедії, викликані постійними нестатками. Зокрема, в новелі “Камінний хрест” селяни, втративши всі свої сили і здоров’я на рідній землі, збираються шукати легшого та кращого життя за океаном – у Канаді. Наприкінці […]...
- Протистояння добра і зла у новелі «Я (романтика)» Протистояння добра і зла у новелі Миколи Хвильового «Я (романтика!)» Добро чи зло? Що вибрати? Ці два поняття покладені на вагу нашої свідомості. Це те , що людина повинна вибрати. Бути доброю і служити правді, чи стати на жорстокий бік зла. Кожен із письменників намагався донести до нас розумне вирішення цієї проблеми, але не кожна […]...
- Страдницький образ матері в новелі М. Хвильового “Я ( Романтика)” Матуся! Це вона оберігає ніжною колисковою наш сон у дитинстві. Це вона вчить нас жити за законами любові і правди. Це вона не дає нам спіткнутися на життєвих дорогах, пробуджує совість, оберігає від ганьби. Так хочеться стати перед тобою на коліна, перед твоєю любов’ю і добротою, перед мужністю і ніжністю твоєю. У напій уяві образ […]...
- Роздуми про миттєве і вічне в новелі В. Винниченка “Момент” Яким змістом повинна людина наповнити своє життя, для того, щоб воно було повноцінним, яскравим, радісним? Що таке мить у порівнянні з вічністю? Здається, питання між собою не пов’язані, але це тільки на перший погляд. Іноді трапляється так, що коротесенька мить стає вічністю і наповнює все життя людини новим дивовижним змістом. Таку мить пережив герой новели […]...