Декамерон характеристика образів Оповідачів і оповідачок новел
Оповідачі і оповідачки новел – троє молодих людей(Памфило, Филострато, Дионео) і сім пані(Пампинея, Фьям-метта, Филомена, Емілія, Лауретта, Нейфила, Элисса), які, зустрівшись у флорентійській церкві Санта Марія Новела, вирішують віддалитися з охопленої чумою Флоренції(час дії – 1348 р., сумно прославлений страшною чумною пошестю) в заміський маєток.
Зустріч відбувається у вівторок, в середу вони покидають місто і в середу ж, за два тижні, в нього повертаються, один раз за цей час помінявши своє місцеперебування(на початку Дня Третього). Новели
Насолоджуються природою і мистецтвом : усі дні завершуються співом канцони, яку виконує один з них. Усі троє молодих людей мають коханих серед своїх супутниць, з іншими пов’язані спорідненістю; в якості любовних пар дослідниками зазвичай називалися Дионео – Фьямметта, Памфило – Нейфила і Филострато – Филомена, але текст прямих
Пані – “розумні і родовиті, красиві, добрих устоїв і стримано привітні”, в кавалерах навіть чума “не охолодила любовного полум’я”. Дам – сім по числу днів тижня, планет, природних і богословських доброчесностей, вільних мистецтв. Їх імена посилають до прославлених героїнь поезії(Вергилія, Данте і Петрарки), у тому числі до ранньої творчості самого Боккаччо – у світі декамероновской “рами” їм належить роль муз. Чоловіки утілюють різні типи відношення до любові, і все троє якоюсь мірою представляють автора.
З’єднавшись(що дає досконале число – десять), вони утворюють ідеальне суспільство, побудоване на началах розуму, доброчесності і краси, поєднуюче свободу і порядок(виборність і змінюваність короля або королеви, які правлять слугами, дають тему Дня і встановлюють послідовність Р.) і протиставлене тому соціальному хаосу, який панує в охопленому чумою зовнішньому світі.
Схожі твори:
- Декамерон характеристика образів Ченців Ченці – одні з найбільш популярних персонажів збірки. Дещо лунає їх узагальнена характеристика, де підкреслюється їх дурість, похіть і пожадливість, лицемірство, схильність до розкоші і зніженості. У сюжетах присвячених їм новел чаші всього обіграється їх любострастя: М. Приводить молоденьку поселянку в келію, де його застає абат, який також не може встояти перед спокусою; абат деякого […]...
- Декамерон характеристика образу Государя Государ – один з центральних персонажів книги, виступає, як правило, в позитивному світлі, ілюструючи своєю поведінкою яку-небудь з основних соціальних доброчесностей. Розсудливість і розсудливість проявляє лавгобардский король Агилульф : коли невідомий хитрістю опановує його дружину, король припиняє розшуки, розуміючи, що задоволення від помсти не покриває ганьби розголосу(сюжет, використаний в одній з “казок” Лафонтена). Французький король […]...
- Декамерон характеристика образа Государя Государ – один із центральних персонажів книги, виступає, як правило, у позитивному світлі, ілюструючи своїм поводженням яку-небудь із основних соціальних чеснот. Розсудливість і розважливість проявляє лавгобардский король Агилульф: коли невідомий хитрістю опановує його дружиною, король припиняє розшуки, розуміючи, що задоволення від помсти не покриває ганьби розголосу (сюжет, використаний в одній з “казок” Лафонтена). Французький король […]...
- Декамерон характеристика образа Гризельди Гризельда – дружина Гвалтьери, маркіза Салуццкого, узята з бідної сільської сім’ї й піддана їм нечуваним випробуванням: спочатку він відбирає в неї дітей, дочку й сина, роблячи вигляд, що наказав їх убити, потім виганяє з будинку в одній сорочці й, нарешті, велить підготувати будинок до прийому нової дружини й прислужувати їй за столом. Г. приймає всі […]...
- Декамерон характеристика образу Гризельды Гризельда – дружина Гвалтьери, маркіза Салуццкого, узята з бідної сільської сім’ї і піддана їм нечуваним випробуванням : спочатку він відбирає у неї дітей, дочку і сина, роблячи вигляд, що наказав їх убити, потім виганяє з будинку в одній сорочці і, нарешті, велів підготувати будинок до прийому нової дружини і прислуговувати їй за столом. Г. приймає […]...
- Троє в човні, не рахуючи собаку характеристика образів Я, Джорджа і Гарриса Я, Джордж і Гаррис – три друзі, що відправилися у багатоденну човнову подорож вгору по Темзі і після різноманітних колотнеч що втекли на потягу в Лондон, кинувши свій човен під дощем. Все троє виступають своєрідним колективним героєм гумористичної хроніки подорожі, що ведеться від першої особи. Оскільки разом з описом власне пригод в тканину розповіді вводяться […]...
- Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни Я не в Онєгіна закохалася, а в Онєгіна й у Тетяну (і, мабуть, у Тетяну трохи більше), у них обох разом, у любов. М. Цвєтаєва Хоча роман Пушкіна названо “Євгеній Онєгін”, образ Тетяни Ларіної не менш важливий і цікавий, аніж образ Онєгіна. А якщо говорити про ставлення до героїв […]...
- Синій птах характеристика образів Тильтиля і Митиля Тильтиль, Митиль – діти, що здійснюють уві сні мандри, які з хатини дроворуба переносять їх в Країну Спогадів, Палац Ночі, Сади Блаженств, Царство Майбутнього. Сюжет феєрії – історія присвячення маленьких героїв в прості, але необхідні моральні істини і їх залучення до світу вищих цінностей людського буття. Синій Птах – аналог блакитної квітки романтиків, дивовижне втілення […]...
- Три мушкетери характеристика образів Атоса, Портоса й Арамиса Три мушкетери: Атос, Портос і Арамис – друзі д’артаньяна, у всім йому що допомагали, пов’язані з ним нерозривними узами й загальними пригодами, що персоніфікують собою настільки притягальний для д’артаньяна мир, де правлять честь, шляхетність і порядність – на противагу миру кардинала Ришелье. Дюма наділяє мушкетерів всіма можливими позитивними якостями, часом перетворюючи їх у застиглі втілення […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Чарівників Чарівники – мешканці острова Глаббдобдриб, де живуть одні чародії. Вони одружуються тільки між собою, а старий в роді є Правителем. Йому дано по своєму бажанню викликати до життя мертвих, примушуючи їх служити собі впродовж двадцяти чотирьох годин. Завдяки магічним даруванням Правителя Гулливер дістає можливість побачити світ від прадавніх часів до сучасності. Зіставлення виявляється не на […]...
- Іліада характеристика образів Зевса і олімпійських богів Зевс – верховний бог старогрецького пантеону. Усі події, описані в “Іліаді”, визначаються “волею Зевса”. З усіх олімпійських богів тільки 3. відкрито майбутнє: йому відомо все, що станеться в ході тривалої на багато років облоги Трої. Таким чином, 3. у поемі символізує абсолютну зумовленість подій людської історії і виступає втіленням вищого знання, недоступного іншим олімпійським богам […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Академіків Лагадо Академіки Лагадо – учені Великої Академії, загін прожектерів, які “винаходять нові методи землеробства і архітектури і нові знаряддя і інструменти для всякого роду ремесел і виробництв, за допомогою яких, як вони запевняють, одна людина виконуватиме роботу за десятеро; протягом тижня можна буде спорудити палац з такого міцного матеріалу, що він простоїть вічно, не вимагаючи ніякого […]...
- Божественна комедія характеристика образів Франческо та Ріміні і Паоло Малатеста Франческа та Ріміні і Паоло Малатеста – герої одного з найвідоміших і драматичніших епізодів “Божественної комедії”. Вони з’являються в другому крузі Пекла серед любострасників. У відповідь на заклик Данте вони виступають з вихору душ, що мчать, і розповідають поетові історію своєї любові і смерті(говорить Ф., а П. ридає). Ф., будучи дружиною Джанчотто Малатеста, полюбила молодшого […]...
- Повесті Белкіна характеристика образів Адриян Прохоров Адриян Прохоров – головний і практично єдиний самостійний герой повісті, московський трунар. Історію про Адрияне Белкину розповів прикажчик Б. В.; але не лише голос прикажчика – голос самого Белкина насилу пробивається крізь авторську інтонацію Пушкіна. Він вказує на те, що світова література досі знала образ веселого трунаря : у романі В. Скотта “Ламмер-мурская наречена” і […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образів Велетнів Велетні – жителі вигаданої держави Бробдингнег. Повернувшись з Лилипутии, Гулливер знову вирушає в подорож. Із-за сильної бурі корабель Гулливера відхиляється від курсу, і команда висаджується на острів, що зустрівся, де героєві являється щось вражаюче – люди велетенського зростання. Незабаром Гулливер зміг переконатися, що В. не страшні чудовиська, а такі ж люди, як він сам. Бробдингнег […]...
- Поема Лесі Українки “Давня казка”: порівняльна характеристика образів поета і лицаря Бертольда Леся Українка – мужня, волелюбна людина, яка завжди вірила в перемогу робітничого класу над експлуататорами. Вона любила сій народ і високої цінувала його прагнення бути незалежним. З цією темою в поемі тісно пов’язана 1 проблема ролі поета в житті народу. Народній співець живе серед людей, він? знайшов собі вірних друзів та однодумців. Його пісні висловлювали […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образів Характеристика образів: Брюнхільда – персонаж “Пісні про Нибелунгах”, ісландська королева, діва-воячка, богатырша, що стала дружиною бургундського короля Гунтера. Ім’я героїні походить від исландск. hіldr, що означає “поєдинок, що відбувається на освяченому обгородженому місці”. Гунтер – персонаж “Пісні про Нибелунгах”, бургундський король, ім’я сходить до імені бургундського короля Гундихария, син короля, що помер, Данкрата і королеви […]...
- Ганс і Гретель характеристика образів Ганс і Гретель(“Ганс і Гретель”) – діти, що втілюють первозданну людську життєлюбність і природну стійкість в життєвих знегодах, що веде до справедливої перемоги над ними. Персонажі представлені в казках німецьких земель(Гессен і Швабия), а також Данії і Швеції. Образ дитинства, що виводиться у фігурах Г. і Г., містить в собі поєднання кмітливості і винахідливості з […]...
- Характеристика образів Остапа та Соломії (за повістю М. Коцюбинського “Дорогою ціною”) І Повість М. Коцюбинського “Дорогою ціною”. (У своєму творі М. Коцюбинський змальовує персонажів з народу. Головні герої – Остап та Соломія – є типовими тогочасними українцями, проте мають і яскраві індивідуальні психологічні риси. Автор зображує персонажів з багатьох сторін: розкриває психологію своїх героїв, їхнє ставлення до життя, прагнення та цінності. Остап та Соломія – яскраві, […]...
- Повесті Белкіна характеристика образів Самсон Вирін Самсон Вырин – станційний доглядач, нещасний чиновник 14-го(останнього) класу, “сущий мученик” посади, батько дочки Дуни, відвезеної гусаром в Петербург. Повість, розказана Белкину титульним радником А. Г. Н., поміщена в циклі четвертій, але у виносці до листа “одного поважного чоловіка” вона поставлена на перше місце; навряд чи це випадково. С. В. – найскладніша з фігур, представлених […]...
- Характеристика образів Кутузова й Наполеона у романі Толстого “Війна й мир” “Війна й мир” – російська національна епопея, у якій знайшов своє відбиття характер великого народу в той момент, коли вирішувалися його історичні долі. Товстої, прагнучи охопити все, що він знав і почував у цей час, дав у романі звід побуту, вдач, духовної культури, вірувань, і ідеалів народу. Тобто головним завданням Толстого було розкриття “характеру російського […]...
- Порівняльна характеристика образів Мотрі та Явдохи І. Мотря та Явдоха – яскраві образи роману Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” (Цими образами письменник вносить новий нюанс у художнє розв’язання одвічної проблеми жіночої долі, доводить, що навіть юридично вільній людині в умовах гнобительського ладу не дано жодних можливостей для особистого щастя.) ІІ. Порівняльна характеристика Мотрі та Явдохи. 1. Мотря – […]...
- Порівняльна характеристика образів Хіггінса і Пікерінга за п’єсою Бернарда Шоу “Пігмаліон” У 80-ті роки XІX століття Бернард Шоу починає боротися за новий театр, який у ті роки переживав кризу. Шоу свідомо відмовляється від принципів “добре зробленої” драми і широко користується парадоксом як одним із визначальних мистецьких прийомів. Наприклад, у п’єсі “Пігмаліон” драматург показує божевілля і оманливість довкілля, Б. Шоу ніколи не закінчував свої п’єси трагічним кінцем. […]...
- Порівняльна характеристика образів Марусі й Наталки Полтавки Порівняльна характеристика образів Марусі й Наталки Полтавки І. Утвердження народної моралі та внутрішньої краси людини в творах літератури. (Принципи народної моралі утверджували й Іван Котляревський у п’єсі “Наталка Полтавка” і Г. Квітка-Основ’яненко у повісті “Маруся”.) ІІ. Розкриття авторами душевної краси героїнь. 1. Працьовитість, доброта, ввічливість Марусі та Наталки. (Наталку з самого початку п’єси бачимо за […]...
- Два сини – дві долі (порівняльна характеристика образів Остапа та Андрія за повістю М. В. Гоголя “Тарас Бульба”) Є в історії українського народу могутній і прекрасний період: це – запорозьке козацтво. Про нього написано чимало цікавих творів, і один з найкращих – повість М. В. Гоголя “Тарас Бульба”, над якою письменник працював майже десять років. Змальовуючи героїчну боротьбу українців за своє національне визволення, автор показує долі героїв у єдності з народним рухом. Це […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Порівняльна характеристика образів Петра й Миколи (за п’єсою І. Котляревського “Наталка Полтавка”) І. Котляревський дуже багато робив для становлення українського театру, був директором професійного театру в Полтаві. Його п’єса “Наталка Полтавка” – перший драматичний твір нової української літератури, у якому реалістично змальовано життя народу, його побут, мрії і прагнення. “Наталка Полтавка” – це драма кохання бідної української дівчини-селянки, яка відстоює своє право на щастя. Серед позитивних персонажів […]...
- Порівняльна характеристика образів поета і лицаря Бертольда Леся Українка – мужня, волелюбна людина, яка завжди вірила в перемогу робітничого класу над експлуататорами. Вона любила сій народ і високо цінувала його прагнення бути незалежним. З цією темою в поемі тісно пов’язана проблема ролі поета в житті народу. Народній співець живе серед людей, він знайшов собі вірних друзів та однодумців. Його пісні висловлювали думки […]...
- Тематика новел Григора Тютюнника Новела – улюблений жанр письменника Григора Тютюнника. Григір Тютюнник вважав, що новела стоїть до поезії найближче. Тому більшість йокі творів – це невеликі оповідання. У короткій новелі він умів повно розкрити внутрішній стан героя. Сучасне село – найглибший біль письменника. Новели “Кленовий пагін”, “Вуточка”. Старенькі, наче забуті Богом і людьми, герої до останніх днів чекатимуть […]...
- Порівняльна характеристика образів простої сільської дівчини Устини та освіченої панночки (за повістю Марка Вовчка “Інститутка”) Порівняльна характеристика образів простої сільської дівчини Устини та освіченої панночки (за повістю Марка Вовчка “Інститутка”) І. Життєві ідеали кріпачки та панночки. (Устина мріє стати вільною, а панночка – розбагатіти за рахунок експлуатації селян-кріпаків.) ІІ. Основні риси характеру. 1. Повага Устини до простих людей і зневажливе ставлення панночки до бідних. (Устина щира і привітна з подругами-кріпачками. […]...
- Порівняльна характеристика образів Ахілла та Гектора Перш ніж ми почнемо осмислювати кульмінаційний епізод поеми “Іліада” – “Двобій Ахілла і Гектора”, простежимо за повним текстом, що передувало поєдинку, як готувались до нього герої. Почнемо з Гектора. Гектор людяний. Він ні разу косо не глянув на Єлену, а це ж вона винна у всіх бідах троянців, не дорікнув їй гірким словом. І до […]...
- Порівняльна характеристика образів Хіггінса і Пікерінга П’єса «Пігмаліон» – не красива історія, в основі якої – міф про Пігмаліона. Головні герої цієї п’єси – це професор англійської фонетики Генрі Хіггінс та знавець індійських діалектів полковник Пікерінг. Вони дуже різні за характером і зовнішністю. Професор Хіггінс – це чоловік років п’ятдесяти, з сивим волоссям і зі зморшками на обличчі, невеликого зросту. А […]...
- Збірник новел Віктора Петровича Астафьєва ” Цар-Риба” Це оповідання про простори великої сибірської ріки, безкрайній тайзі, блакиті й широчіні піднебесся, “нескінченності світобудови й міцності життя”, що “грає” у малій краплі й квітці, що зухвало вийшов назустріч холодним вітрам і чекає сонця Оповідання про такі чудеса природи не може не захопити всякого, кому не далека краса рідного краю, хто відчуває себе частиною природи […]...
- Твір на тему: “Характеристика образів драми Ф. Шиллера “Вільгельм Телль” Образи ворогів у драмі Ф. Шиллера “Вільгельм Телль” зв’язані переважно з насильницькими діями і утисками, які вони чинили до селян на захопленій швейцарській землі. “По всіх кутках тут підступи i зрада, До нас в доми вриваються зухвало Насильства слуги…” – Скаржиться на австрійців Вальтер Фюрс, один із селян. Австрійські найманці жорстоко знущалися з швейцарських селян: […]...
- Характеристика образів Брюховецького і Сомка «Чорна рада» П. Куліша – перший соціально-історичний український роман, в якому відбилися особливості національного характеру запорожців. В основу історичної романістики покладено зображення складних, переломних періодів історії, бурхливі події яких зумовили гострі ситуації, формували сильні характери, безмежно віддані своїм ідеям особистості. Тому роман П. Куліша «Чорна рада» ми по праву можемо віднести до загалу найкращих світових […]...
- Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького Відтворення історичної долі України в роки Руїни в історичному романі «Чорна рада» Один із корифеїв української літератури, видатний письменник, ім’я якого несправедливо було виключене з історії української літератури, в своєму історичному романі «Чорна рада» показав нам два протилежних образи: Сомка і Брюховецького. Ними автор розкриває головний конфлікт, через який бачимо основну думку твору. Ці персонажі […]...
- Твір на тему: “Характеристика жіночих образів героїв роману “Герой нашого часу” М. Лермонтова Бєлінський назвав роман “Герой нашого часу” “криком страждань” і “сумної думою” про 30-х роках XIX століття. Цю епоху з повною підставою називали епохою лихоліття, що настала в Росії після розгрому повстання декабристів. Тяжкий час породжували похмурі характери. Бездуховність породжує зло і несе його в усі сфери життя. Особливо боляче це зло відбивається на долях людей. […]...
- Таємничий і пригодницький світ новел Едгара По Едгар Аллан По – американський поет, новеліст, критик. Свою першу збірку “Тамерлан та інші вірші” він надрукував анонімно 1827 року, потім переробив, щось додав і видав під своїм іменем за кілька років. Його доробок пізніше доповнили “Вірші”, “Ворон й інші вірші”, “Улялюм”, “Аннабель Лі”… Із 1840 року починає писати прозові твори. Збірка новел “Гротески й […]...
- Жанрова і стильова неповторність новел Михайла Коцюбинського “Іntermezzo” І. Найсуттєвіші ознаки новели нового типу у творчості М. Коцюбинського (психологізм і ліризм). ІІ. Твір “Іntermezzo” – один із найяскравіших зразків новелістичного новаторства письменника (поліфонічний, багатоплановий твір: і лірична симфонія, і лірична драма в прозі, і пейзажна новела, і естетичний філософсько-політичний трактат). 1. Організуючий стрижень твору (манера викладання – “поток свідомості”: заглиблення у психологію героя, […]...
- Психологічна майстерність новел М. Коцюбинського Людська душа завжди цікавила всіх письменників. Але особливого звучи вона набула у творчості М. Коцюбинського. Ці визначальні риси нової прози М. Коцюбинського були притаманні у художньому світу його героїв. Хоча критики й досі сперечаються щодо проблематики і жанронні особливостей твору. Безумовно, водночас це і соціально-психологічна, політичнії новела, і лірична симфонія, і лірична драма у прозі, […]...