Іліада характеристика образів Зевса і олімпійських богів

Зевс – верховний бог старогрецького пантеону. Усі події, описані в “Іліаді”, визначаються “волею Зевса”. З усіх олімпійських богів тільки 3. відкрито майбутнє: йому відомо все, що станеться в ході тривалої на багато років облоги Трої. Таким чином, 3. у поемі символізує абсолютну зумовленість подій людської історії і виступає втіленням вищого знання, недоступного іншим олімпійським богам і смертним.

У стані богів відбувається свого роду розкол: усі небожителі так чи інакше виявляють особисті симпатії до грецьких або до троянських

героїв. Афіна протегує Ахіллові, Аполлон – Гектору, Афродіта – Парису. Конфлікт між небожителями призводить навіть до “битви богів”, описаної в 20-ій і 21-ій піснях поеми. Один лише 3. залишається неупередженим спостерігачем облоги Трої. Він ревно стежить за тим, щоб в подяці героям була строго дотримана справедливість. У 3.

Немає симпатій і антипатій : надаючи тимчасову підтримку то одним, то іншим, а також неухильно виконуючи обіцянки, дані їм іншим богам, 3. втілює в поемі ідею рівноваги, яка зберігає засади світопорядку. Символом божественної справедливості Гомер робить ваги, на яких 3. зважує долі Ахілла і Гектора.

Попри

те, що смертні знаходяться в повній залежності від волі богів, які здатні згубити їх або, навпаки, відвернути від них загибель, Гомер далекий від того, щоб показати людей безпорадними іграшками в руках всесильних богів. Між світом небожителів і світом смертних немало загального. По суті, вони відрізняються лише тим, що у богів значно більше можливостей і знань, недоступних людям, але і богам, як і людям, властиві всілякі вади і помилки.

По думці Гомера, основна характерна риса світу людей – неуцтво, яке є головною причиною безрозсудних і ганебних вчинків. 3. відзивається про людей з іронією: люди переконані, говорить він, що усі біди походять від злої волі богів, тоді як частенько самі смертні “загибель долі всупереч на себе накликають божевіллям”.






Поема чорнобильська мадонна.
Іліада характеристика образів Зевса і олімпійських богів