Жульєн Сорель – жертва власного честолюбства
Головний герой роману Ф.Стендаля «Червоне та чорне» не відразу з’являється на сторінках твору. Знайомство з ним відбувається поступово. Ось як автор описує його портрет: «То був тендітний, невисокий на зріст юнак вісімнадцяти чи дев’ятнадцяти років, з неправильними, але тонкими рисами обличчя і орлиним носом. Великі чорні очі виблискували думкою й вогнем. Темно-каштанове волосся росло так низько, що майже закривало чоло.
Гнучка і струнка постать свідчила швидше про спритність, ніж про силу». На початку роману це – скромний юнак,
В домі мера пана де Реналя, отримавши роботу гувернера, Жульєн будь-що намагається утвердитися. Він починає домагатися кохання знатної, багатої, шановної дами – пані де Реналь, матері своїх
Після семінарії Жульєну відкривається можливість служити секретарем у маркіза де Ла-Моля. Тут він досяг великих успіхів у справах, спілкується з аристократами, заробляє пошану, але залишається сином теслі. У пана де Ла-Моля є діти, з якими Сорель товаришує, а потім підкоряє собі серце Матильди де Ла-Моль, доньки маркіза. Сорель її анітрохи не любить, ним керує честолюбство. Трохи пізніше він згоджується розбагатіти завдяки Матильді. Жульєн відмовляється від чину гусарського поручика, імені аристократа, тому що в ньому перемагає ідеал чистоти, розуму, правди.
Сорель обирає також смерть на ешафоті під гільйотиною, бо заслужив її своїм вчинком, стріляв у ідеал краси, у ту, кого він справді кохав. Саме егоїзм, надмірне честолюбство, призвели до страждання душі Жульєна Сореля та страждання оточуючих.
Схожі твори:
- Фредерік Стендаль. Жульєн Сорель – жертва власного честолюбства Анрі Марі Бейль, більш відомий як Фредерік Стендаль, написав повчальний, дивовижний за змістом та обсягом думки роман “Червоне і Чорне”, датований 1830 р. Повернувшись у Париж 1821 року, Фредерік Стендаль став свідком кримінальної справи Антуана Берте, якого 1827 року було засуджено на смерть. Його історію автор взяв за основу сюжету свого роману. Антуан Берте, син […]...
- Жульєн Сорель, його характер і доля Роман “Червоне і чорне” – правдива оповідь про суспільство епохи Реставрації у Франції. Це соціально-психологічний роман, в основі якого лежить конфлікт особистості із суспільством. Шлях головного героя Жульєна Сореля наштовхує на думку, що в епоху Наполеона він міг би стати героєм, а в епоху Реставрації змушений або пристосуватися, або загинути. Жульєн Сорель – представник покоління […]...
- Жульєн Сорель – представник покоління 20-х років XІX століття Жульєн Сорель – представник покоління 20-х років XІX століття Мы все глядим в Наполеоны.. О. Пушкін Якщо чесно, то це неправда, що Жульєн – представник покоління 20-х років XІX століття. Він далеко поза цим часом. Навіть наша дійсність дає тисячі прикладів того, що сорелі не перевелися, вони, звісна річ, змінилися за ці 200 років, але […]...
- Твір на тему: “Чи кохав Жульєн Сорель Луїзу де Реналь по-справжньому?” за романом Стендаля “Червоне і чорне” “Я любив правду… А де вона? Усюди одне лицемірство або щонайменше шарлатанство, навіть у самих доброчесних, навіть у самих великих!” Стендаль Підзаголовок роману “Червоне і чорне” Стендаля – “Хроніка XIX століття”. Насправді роман можна вважати хронікою лихоліття, яким стала для Франції епоха Реставрації. Честолюбні юнаки з небагатих сімей з тугою згадували про часи революції, коли […]...
- Жульєн Сорель і Родіон Раскольніков: шлях від наполеонізму до злочину (за романами Стендаля “Червоне і чорне” і Ф. Достоєвського “Злочин і кара”) XІX століття – час бурхливих змін, революцій, переворотів та зламів у економічній, політичній сферах життя, перехід до нових соціальних формацій. Тому це ще й інша культура, сумніви щодо традиційних моральних цінностей, пошук Людиною свого “Я” в житті, конфлікти особистості з суспільством. І от два автори, що жили і творили в різних країнах та в різні […]...
- Дивлюсь в роман, як у дзеркало… і бачу в ньому долю твою… і думаю про неї (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) І. Роман Стендаля “Червоне і чорне” – реальне відображення життя у всій його повноті і суперечностях. ІІ: Роман – дзеркало життя. 1. Жульен Сорель – син бідняка-теслі: А) юнак з ніжним обличчям і гордою душею; Б) чудова пам’ять Жульєна, його любов до книжок; В) найбільше багатство і таємниця – портрет Наполеона; Г) мета Жульєна (довести, […]...
- Чи був Сорель колись щасливим? (За романом Стендаля “Червоне й чорне”) Відомий французький письменник Стендаль (справжнє прізвище Анрі Марі Гейль) у 1830 році написав один із найкращих своїх романів, який приніс йому світову славу, – “Червоне й чорне”. Фредерік Стендаль був очевидцем французької революції, очевидцем злету й падіння Наполеона, доби Реставрації, що, безперечно, не могло не вплинути на формування й розвиток його особистості, а також формування […]...
- Твір на тему: “Чому Жульєн народився пізно?” за романом Стендаля “Червоне і чорне” У своєму розумінні мистецтва і ролі митця Стендаль йшов від просвітителів. Він завжди прагнув до точності і правдивості відображення життя у своїх творах. Перший великий роман Стендаля, “Червоне і чорне”, вийшов у 1830 році, в рік Липневої революції. Уже його назва говорить про глибокий соціальний зміст роману, про зіткнення двох сил – революції і реакції. […]...
- Життя Жульена Сореля в духовній семінарії у Безансоні У духовних шуканнях Жульєна Сореля можна виділити кілька етапів: життя у Вер’єрі у своїй родині, а потім гувернером у сімействі мера пана де Реналя; перебування в Безансонській духовній семінарії; Париж, особняк маркіза де Ла-Моля; злочин і каяття у в’язниці. Найважчим періодом у духовному становленні головного героя був безансонський період. Думка про те, щоб стати священиком, […]...
- Образ Наполеона в житті Жульєна Сореля Фредеріко Стендаль був прихильником Наполеона Чому невипадково головний герой його роману «Червоне та чорне» також обожнював його. В дитинстві Жульєн з трепетним почуттям спостерігав наполеонівських драгунів, завмирав від захоплення, коли слухав розповіді про осяяні славою перемоги битви великої армії. Жульєн Сорель «марив військовою службою», уявляв, що він теж, як і його кумир Наполеон, проб’ється у […]...
- Хто винен у трагедії Жульєна Сореля? 1830 року вийшов у світ роман Стендаля «Червоне і чорне». Твір має документальну основу: Стендаля вразила доля молодої людини, засудженої до страти,- Берте, що стріляв у матір дітей, гувернером яких він був. І Стен-даль вирішив розповісти про молоду людину, яка не змогла знайти свого місця в суспільстві XIX століття. Чому? Про це я скажу трохи […]...
- Вщент розбита мрія про славу (за романом «Червоне та чорне») Головний герой роману Ф.Стендаля «Червоне та чорне» Жульєн Сорель – селянин за походженням. Він готовий піти на будь-які випробування, аби досягти найжаданішого для простолюдина – потрапити у вищий світ. Маючи хворобливе честолюбство та жагу самоствердження, він весь час переконував себе в тому, що не можна зупинятися, не можна відпочивати, бо треба діяти. Обираючи кар’єру священика, […]...
- Загибель Жульєна Сореля – це поразка чи перемога? І. Ідеали Жульєна Сореля. (Кумиром Жульєна Сореля був Наполеон, бо він зміг вибитися вгору, до влади та кар’єри завдяки особистим талантам. Саме тому Жульєн спочатку мріяв про кар’єру військового.) ІІ. Чому змінився ідеал Жульєна? (Сорель вчасно зрозумів, що бути військовим неактуально, тому що епоха Реставрації вимагала інших якостей. Тепер у Франції правив король, якого оточували […]...
- Твір на тему: “Все, що відбувалося з початку і до кінця з Жюльєном Сорелем” за романом Стендаля “Червоне і чорне” Головний герой роману Стендаля “Червоне і чорне” Жюльєн Сорель – син звичайного теслі. Кумиром цього юнака є Наполеон Бонапарт, і він дуже шкодує, що народився занадто пізно, вже у часи Реставрації. Сорель обдарований різними здібностями, він прагне до нових знань і має незвичайний розум. Народившись у маленькому містечку, Жюльєн переймається тим, що там йому ніде […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Твір за романом «Червоне та чорне» Фредерік Стендаль належав до письменників XIX ст., які писали свої твори в епоху реалізму. У романах та повістях, які будувались з матеріалу дійсності, автори відображали психологію людини, формування особистості під впливом різних обставин. За життя Стендаля як письменника оцінило небагато людей, та серед них були Бальзак, Гете, Пушкін. Більшість вважала його творчість «осколком прошедшего столетия». […]...
- Твір на тему: “Шлях Сореля до гільйотини за романом Стендаля “Червоне і чорне”” Роман, написаний основоположником французького реалізму Стендалем, “Червоне і чорне” грунтується на реальних фактах, зафіксованих на сторінках судової хроніки. Жульєн Сорель – головний герой роману, людина дуже чеснолюбива і надмірно горда, не змігши знайти спільну мову з рідними хоче покинути батьківський дім. Змалку Жульєн був несміливим, його не розуміли і від цього він почувався самотнім. Ріс […]...
- Твір за романом Ф. Стендаля “Червоне та чорне” Фредерік Стендаль належав до письменників XІX ст., які писали свої твори в епоху реалізму. У романах та повістях, які будувались з матеріалу дійсності, автори відображали психологію людини, формування особистості під впливом різних обставин. За життя Стендаля як письменника оцінило небагато людей, та серед них були Бальзак, Гете, Пушкін. Більшість вважала його творчість “осколком прошедшего столетия”. […]...
- Хто винуватий у трагедії Жульєна Сореля? (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) У листопаді 1830 року виходить друком найкращий твір видатного французького письменника Стендаля (справжнє ім’я Анрі-Марі Бейль) із підзаголовком “Хроніка XІX століття”. Це соціально-психологічний роман. Простежуючи шлях головного героя Жульєна Сореля, письменник розповідає про падіння звичаїв, про корисливість буржуазії, про нікчемність і слабкість дворянства, про пробудження у суспільстві нових сил. В основі роману – конфлікт особистості […]...
- Головний персонаж “Подорожнього” як жертва війни Антивоєнний і гуманістичний пафос твору. Оповідання побудоване як внутрішній монолог головного персонажа. Це звичайний німецький юнак, який через три місяці після закінчення навчання потрапляє до стін рідної школи жалюгідним обрубком кривавої війни, до якої так старанно, настирливо й довго готував його цей дім знань, перетворений тепер на “мертвий дім”, місце смерті. Завдяки Г. Беллю ми […]...
- Твір на тему: “Чи може лицемірство і честолюбство привести людину на вершину влади? За твором Стендаль “Червоне i чорне” У творі Фредеріка Стендаля під назвою “Червоне і чорне” центральним і найбільш цікавим є образ головного героя, молодого чоловіка на ім’я Жульєн Сорель. Саме у зв’язку з важливістю цього образу на будь-яке питання, в тому числі і на питання про те, чи може лицемірство і честолюбство привести людину на вершину влади, слід відповідати з урахуванням […]...
- Багатозначність символічної назви роману Стендаля “Червоне і чорне” Роман “Червоне і чорне” – соціально-психологічний роман, у якому простежений життєвий шлях головного героя – молодої людини покоління 20-х років XІX століття Жульєна Сореля. Про що ж роман “Червоне і чорне”? І чому “червоне” і “чорне”? Назва роману символічна і багатозначна. Ці два кольори – червоне і чорне – відбивають і ідеї роману, і соціальні […]...
- Жюльєн Сорель – герой роману Ф. Стендаля “Червоне і чорне” Реальні прототипи – Антуан Берті і Адрієн Лафарг. Берті – син сільського коваля, вихованець священика, вчитель у родині буржуа Мішу в містечку Бранг, поблизу Гренобля. Г-жа Мішу, коханка Берті, засмутила його шлюб з юною дівчиною, після чого той спробував застрелити її і себе в церкві під час богослужіння. Обоє залишилися живі, але Берті судили і, […]...
- У кмітливості вороні не відмовиш (твір-розповідь з власного досвіду) Як відомо, ніколи миролюбний ворон не був викритий “у розбої”. Але найближчі його родичі – ворона сіра – має погану репутацію. Розорює гнізда птахів, качок, чайок, лисух. Нема птаха хитрішого і підступнішого, ніж ворона сіра. Особливо вона шаленіє, коли вигодовує пташенят. Цю ворону неважко впізнати. Пташка приємного сірого кольору, а голова, шия, крила і хвіст […]...
- Подвиг чи жертва заради людей? Сміливий титан Прометей пройнявся глибоким співчуттям до людей, які жили в темряві й холоді, тоді як у богів на Олімпі був вогонь. Не злякавшись грізних попереджень головного бога Зевса про недоторканність вогню, Прометей викрав його у богів і приніс на землю. Титан знав, що його чекає страшна кара. Так і сталося: боги прикували Прометея до […]...
- Орися Петрівна Головлева – деспот або жертва сформованих обставин? На перших сторінках роману Салтикова-Щедрина Добродії Головлеви ця жінка з’являється перед читачем як розумна поміщиця-кріпосниця, глава численного сімейства. Орися Петрівна має життєву кмітливість, прагне будь-що-будь примножити своє господарство. Ця енергійна й наполеглива жінка досить деспотично поводиться стосовно членів сім’ї. Її бояться, ненавидять і дорікають у зайвій твердості. Наприкінці життя вона почуває себе нещасної й умирає […]...
- Твір розповідь з власного досвіду Неопалима купина Ще в сиву давнину на Поділлі, у тихій і затишній долині, де било з-під землі кришталеве джерело, осіли люди. Жили мирно і щасливо, аж поки на рідний край не напали монголо-татарські орди. Не раз налітали люті вороги, але щоразу підіймалося з руїн село. Якось зненацька наскочили ординці, спалили хати та повели всіх людей у полон. […]...
- Оповідання із власного досвіду. Неопалима купина Ще в сиву давнину на Поділля, у тихій і затишній долині, де бив з-під землі кришталеве джерело, оселилися люди. Жили мирно й щасливо, поки на рідний край не напали монголо-татарські орди. Не раз налітали злі вороги, але щораз піднімалося з руїн сіло. Якось зненацька наскочили ординці, спалили будинку й повели всіх людей у полон. Комусь […]...
- Олицетворение пошлости и ее жертва Чехов является общепризнанным мастером короткого рассказа. Основной его творческий прием – максимальная концентрация информации в относительно малом объеме текста, отсюда такое внимание к деталям, отсюда способность сделать символической самую обычную жизненную историю. В произведениях Чехова почти никогда нет сюжета как такового – он не столь важен, а зачастую идет рассказ об одном событии, или сразу […]...
- Жертва вечірня (переказ) Дощовим листопадовим ввечері 186 р. в Петербурзі Марія Михайлівна – двадцятитрирічна багата вдова гвардійського ад’ютанта – починає вести інтимний щоденник, щоб розібратися у причинах своєї постійно поганого настрою. З’ясовується, що чоловіка вона ніколи не любила, що з сином, трирічним “кислим” По-лодькой, їй нудно, а столичний світло не надає ніяких розваг, окрім виїздів в Михайлівський театр […]...
- Уособлення вульгарності і її жертва Твір по оповіданню А. Чехова “Іонич”. Чехов є загальновизнаним майстром короткого оповідання. Основний його творчий прийом – максимальна концентрація інформації у відносно малому обсязі тексту, звідси така увага до деталей, звідси здатність зробити символічною саму звичайну життєву історію. У творах Чехова майже ніколи немає сюжету як такого – або він не настільки важливий, а найчастіше […]...
- УКРАЇНСЬКЕ СЕЛО – ЖЕРТВА КРІПАЧЧИНИ Шкільний твір за повістю І. С. Нечуя-Левицького “Микола Джеря”. У повісті І. С. Нечуя-Левицького “Микола Джеря” перед читачем постає галерея образів: Микола – головний герой, його батьки, дружина, односельці. Усі вони живуть в кріпацькій неволі, і ця обставина обумовлює їхні долі. Це справжні трудівники землі, але вони змирилися із неволею і не бачать ніякого виходу. […]...
- Ян я полюбив нниги (твір-розповідь із власного досвіду) У дитинстві всі ми полюбляємо слухати казки, нас зачаровують оповіді про казкові країни, про лицарів та принцес. Ми з нетерпінням чекаємо, коли мама чи бабуся звільняться від хатніх справ і зможуть прочитати нам казку. Звісно, коли я ще не вмів читати, я просто обожнював слухати казки, роздивлятись красиві ілюстрації до них, фантазувати й вигадувати продовження […]...
- Краткое изложение Жертва вечерняя П. Д. Боборыкин Жертва вечерняя Дождливым ноябрьским вечером 186* г. в Петербурге Марья Михайловна – двадцатитрехлетняя богатая вдова гвардейского адъютанта – начинает вести интимный дневник, чтобы разобраться в причинах своего постоянно дурного настроения. Выясняется, что мужа она никогда не любила, что с сыном, трехлетним “кислым” Во-лодькой, ей скучно, а столичный свет не предоставляет никаких развлечений, […]...
- Твір на тему: “Андрій Гуськов – хто він: кат або жертва” за повістю В. Распутіна “Живи і пам’ятай” Війна, з якою б метою вона не велась, несе з собою тільки нещастя і сльози, руйнування і горе. Для нашого народу самою кровопролитною з усіх війн стала Велика Вітчизняна війна, яка забрала мільйони життів захисників рідної землі. Гинучи, вони були впевнені, що віддають своє життя за свою Батьківщину, за своїх близьких і рідних. Але смерть, […]...
- Чіпка, головний герой роману Панаса Мирного – злочинець чи жертва суспільства? Ось і прочитана остання сторінка роману. Багато питань виникає у мене щодо подій, описаних у книзі. Я розумію, що автор намагається розв’язати багато проблем, як соціальних, так і психологічних. Але мене цікавить психологічна: хто ж Чіпка – злочинець чи жертва суспільства? Якщо почати розгляд життєвої історії Василя Гридки, то можна простежити, хто і як потрапляє […]...
- Твір на тему: “У чому поразка і подвиг Жульєна Сореля? За твором Стендаля “Червоне і чорне” Жульєн Сорель – це не просто головний герой великого твору “Червоне і чорне” видатного французького письменника Фредеріка Стендаля. Крім того, Жульєн також може вважатися надзвичайно цікавим образом, людиною, яка зустрічається дуже рідко, а тому дуже цікава для розгляду і аналізу. Зокрема, поряд з іншими проблемами образу цієї молодої людини, дуже цікаво подумати про те, що […]...
- Героиня комедии А. Н. Островского “Последняя жертва” Образ Тугина представляет собой характерное для “позднего Островского” художественное исследование любящей души “кроткой” женщины (ср.: Людмила в “Поздней любви”, Наташа в “Трудовом хлебе”, Вера Филипповна в “Сердце не камень”, Евлалия в “Невольницах”, Ксения в “Не от мира сего”). Тугина – “молодая вдова”, влюбленная в обаятельного шалопая, красавца Дульчина, бездумно и легковесно проматывающего ее состояние. Открытая […]...
- Наталя – жертва суспільства (за оповіданням Бориса Грінченка “Дзвоник”) Оповідання “Дзвоник” належить до дитячих оповідань Б. Грінченка, у яких письменник змальовує дітей, що занадто рано стали дорослими, їм довелося стати працівниками та няньками рідних та нерідних малят. У них немає щасливого дитинства, іграшок, дитячих забав. Увесь час поглинають турботи дорослого жорстокого життя, точніше боротьби за це життя. Така страшна сирітська доля випала й героїні […]...
- Українське село – жертва кріпаччини (За повістю «Микола Джеря») У повісті І. С. Нечуя-Левицького «Микола Джеря» перед читачем постає галерея образів: Микола – головний герой, його батьки, дружина, односельці. Усі вони живуть в кріпацькій неволі, і ця обставина обумовлює їхні долі. Це справжні трудівники землі, але вони змирилися із неволею і не бачать ніякого виходу. Один із них – Петро Джеря, батько Миколи. «Високий, […]...