Пророк О. Пушкіна і М. Лєрмонтова
Пушкінський “Пророк” написаний 1826 року, після страти декабристів. Про декабристів багато сперечаються і багато чого говорять. Частіше негативне. Але навіть якщо вони обрали неправильний шлях, то все одно боролися, причому не за свої права (вони і так були з потомствених дворян), а за права цілком безправних людей. Спасибі, що заплатили вони за помилки історії своїми власними життями.
Декабристи були друзями Пушкіна, а вже одне це чогось варте!
Після їхнього заслання і загибелі Пушкін жив, як “у пустелі похмурій”. І шестикрилий
Чудо, що відбувається в нас на очах, і чудо поезії, про яке говориться від першої особи:
Перстами, легкими, как сон,
Моих зениц коснулся он.
Перше чудо – духовне прозріння. Друге – уміння не просто слухати, а почути шум і гомін справжнього життя. І тоді поет здатний осягнути увесь світ – від “гад морських” до літу ангелів. А потім зі звичайної
Восстань, пророк, и виждь, и внемли,
Исполнись волею моей,
И, обходя моря и земли,
Глаголом жги сердца людей.
Дієсловами наказового способу (“виждь, внемли, исполнись волею моей”) завершується вірш Пушкіна. З цього починається “Пророк” Лєрмонтова. Знову, як сповідь, від першої особи, але вже без передісторії. Уся вона в Пушкіна.
А в Лєрмонтова:
С тех пор, как вечный судия
Мне дал всеведенье пророка,
В очах людей читаю я
Страницы злобы и порока.
Минуло п’ятнадцять років після пушкінського “Пророка”, але як змінився час, як він змінив людей! У пророка, що проголосив “Любви и правды чистые ученья”, вони почали кидати “скажено камені”.
Лєрмонтовский пророк, як і пушкінський, живе в пустелі, але не на роздоріжжі, а на вершинах, почутий зірками, але не почутий людьми. Бачачи його, старці говорять дітям:
Он горд был, не ужился с нами;
Глупец, хотел уверить нас,
Что Бог гласит его устами.
Пророком нехтують за наготу і “бідність”, за те, що він “худий і блідий”. Люди не могли повірити в те, що вустами пророка говорить Бог, і він був відкинутий ними. Але все-таки земні страждання – не даремні. Адже навіть Христос за дві тисячі років надихнув своїм подвигом і стражданнями далеко не всіх. У нього, як і в поета-пророка, потрібно, я думаю, повірити не тільки розумом.
Схожі твори:
- Моє розуміння вірша О. Пушкіна “Пророк” Моє розуміння вірша О. Пушкіна “Пророк” Вірш “Пророк” був написаний у липні-вересні 1826 року після сумнозвісних подій – страти п’яти керівників декабристського повстання. В основі вірша традиція алегоричного використання біблійних мотивів, де образ співця синонімічно наближувався до образу біблійного пророка. Такі образи вже зустрічалися у попередніх віршах О. Пушкіна, зокрема у вірші “Наслідування Корану”. Пророк […]...
- Вірша Пророк у російській літературі Мене ж ніщо шкодити не може, Я злість твердістю зітру; Ворогів моїх хробак кістки згризе, – А я Пиит – і не вмру. Г. Р. Державін У Росії, у силу певних історичних, політичних, національних умов, письменники й поети були не просто авторами романів і віршів, що розважають публіку, але володарями дум і почуттів народних. Недарма […]...
- Загальна тема віршів “Смерть поета”, “Поет” і “Пророк” Вірш починається скорботою, безвихідністю, нічого не можна змінити, нічим не можна допомогти, Убитий!… до чого тепер риданья, Скорбота поступово переростає в гнів, а потім знову вертається сум, горе від втрати. В епіграфі поет вимагає правосуддя, звертається до государя з вимогою помститися, покарати винних. У самому вірш же ми бачимо почуття поета – скорбота й гнів […]...
- Вірша “В’язень” О. С. Пушкіна й М. Ю. Лєрмонтова 1. Творчість О. С. Пушкіна й М. Ю. Лєрмонтова 2. Своєрідність віршів “В’язень” кожного з поетів. 3. Подібність і розходження віршів. О. С. Пушкіна по праву вважають “сонцем російської поезії”, його творчість так багатогранно й багато різноманітними відтінками, як тільки може бути багато творчість щирого генія. М. Ю. Лєрмонтова дуже часто називають послідовником Пушкіна, багато […]...
- Онєгін і Печорін у добутках О. С. Пушкіна й М. Ю. Лєрмонтова Героїв О. С. Пушкіна й М. Ю. Лєрмонтова Розділяє менш 10 років. Вони могли б зустрітися в одній вітальні, на одному балі або в театрі, у ложі однієї з “красунь записних”. І все-таки, чого ж були більше – подібності або розходження? Іноді в них розділяє людей сильніше й нещадніше, ніж ціле століття. Євгеній Онєгін. Уже […]...
- Образи й символи в ліричній поезії Пушкіна У вірші “Пророк” Пушкін в образі пророка мав на увазі поета. Картина, зображена Пушкіним, у декількох дрібних деталях сходить до VІ глави Книги Исаии в біблії (шестикрилий Серафім з палаючим вугіллям у руці). Вірш спочатку являв собою частина циклу із чотирьох віршів, під заголовком “Пророк”, протиурядового, патріотичного змісту, присвячених подіям 14 грудня. М. П. Погодин […]...
- Пейзажна лірика у творчості О. С. Пушкіна й М. Ю. Лєрмонтова О. С. Пушкін і М. Ю. Лєрмонтов видатні поети першої половини 19 століття. Основним видом творчості в обох поетів є лірика. У своїх віршах кожний з них описував багато тим, наприклад, тема волелюбності, тема Батьківщини, природи, любові й дружби, поета й поезії. Всі вірші Пушкіна наповнені оптимізмом, вірою в існування прекрасного на землі, яскравими фарбами […]...
- Народ у повісті Пушкіна “Капітанська дочка” і у романі Лєрмонтова “Вадим” Обоє добутку – повість “Капітанська дочка” і роман “Вадим” – поєднує й зближає те, що вони присвячені історії нашої країни й намагаються відповістити на запитання: хто найбільш активна сила в історії – особистість або народ? Можна сказати, що автори, вивчаючи історію, спробували оголити протиріччя російського життя. Показуючи постійні виступи селянства проти кріпосного права, вони наштовхнули […]...
- Стихійність селянського руху в повісті О. С. Пушкіна “Капітанська дочка” і у романі М. Ю. Лєрмонтова “Вадим” Обидва твори – повість “Капітанська дочка” і роман “Вадим” – об’єднує і зближує те, що вони присвячені історії нашої країни і намагаються відповісти на питання: хто найбільш активна сила в історії – особистість чи народ? Можна сказати, що автори, вивчаючи історію, спробували оголити протиріччя російського життя. Показуючи постійні виступи селянства проти кріпосного права, вони наштовхнули […]...
- Драма Владимира Винниченко “Пророк”. Сочинение-отклик Можно Жить, а можно существовать, Можно думать – можно повторят. И не могут душу согревать Те, что не пылают, не горят! Люди все по-своему упрямые: Родившись, умирает каждая. А живут столетие после смерти Те, что делают то, чего “нельзя”. В. Симоненко Писателя, творчество которого послужило причиной развития нового направления в украинской литературе, слава которого гремела […]...
- Драма «Пророк» – це вершина світового модерну в жанрі соціально-психологічної драматургії Письменника, творчість якого спричинила розвиток нового напрямку в українській літературі, слава якого гриміла на рідній землі майже три десятиліття, було грубо, безжально викинуто зі скарбниці національної культури, його твори вилучено з бібліотек, а на його ім’я було накладено табу. Та, нарешті, настав час, коли можна і говорити про В. Винниченка, і читати його твори, і […]...
- Стихотворение Н. А Некрасова “Пророк” Время Н. Некрасова – это 50-70-е годы XIX века. Главным в жизни русского общества этих лет был вопрос о народе. Поэтому центральное место в поэтическом мире Некрасова принадлежит образам, переживаниям, раздумьям, связанным с печалью поэта о народной судьбе, с его любовью к родной стороне. Эта особенность поэзии Некрасова определилась благодаря удивительной черте характера поэта – […]...
- Твір-відгук. Драма Володимира Винниченка “Пророк’ – це вершина світового модерну в жанрі соціально-психологічної драматургії Твір-відгук. Драма Володимира Винниченка “Пророк” – це вершина світового модерну в жанрі соціально-психологічної драматургії Можна жить, а можна існувати, Можна думать – можна повторять. Та не можуть душу зігрівати Ті, що не палають, не горять! Люди всі по-своєму уперті: Народившись, помирає кожна. А живуть століття після смерті Ті, що роблять те, чого “не можна”. / […]...
- Печорін – “молодший брат Онєгіна” (зіставлення образів за творами О. Пушкіна і М. Лєрмонтова) І. “Герой нашого часу” М. Ю. Лєрмонтова – перший реалістичний психологічний роман, написаний прозою (розкриття “історії душі людської” – головне завдання автора; звернення особливої уваги на розкриття складного, суперечливого характеру головного героя роману). ІІ. Печорін – “молодший брат Онєгіна”. 1. У чому схожість між Печоріним і Онєгіним? (обидва – представники вищого світського товариства; чимало спільного […]...
- Краткое изложение Фанатизм, или Пророк Магомет Вольтер Вольтер Фанатизм, или Пророк Магомет В основу сюжета этой трагедии Вольтера легли события из жизни арабских племен Аравии, связанные с распространением ислама и деятельностью религиозного реформатора Магомета. Автор писал: “Я знаю, что Магомет не совершал такого именно предательства, какое составляет сюжет моей трагедии. Цель моя не в том лишь, чтобы вывести на сцене правдивые события, […]...
- Провідні теми лірики О. Пушкіна 1. Багатогранність лірики О. Пушкіна. (Пушкін любив життя в усіх його проявах. Його цікавили історія країни й сучасне суспільне життя. Він любив природу і жінок. Був вірним другом. Замислювався над сенсом життя. Свої почуття і роздуми поет втілив у поезіях.) Іі. Провідні теми лірики О. Пушкіна. І. Громадянська лірика. (Пушкін засуджував деспотизм самодержавства, був проти […]...
- Літературний аналіз вірша Лєрмонтова “Смерть поета” Вірш “Смерть поета” складається із двох частин. Перша частина – елегія, а друга – сатира. У цьому вірші Лєрмонтов обвинувачує в смерті Пушкіна не тільки Дантеса, але й все суспільство. На думку Лєрмонтова, причина загибелі Пушкіна в тім, що поет приречений на самітність і не міг цього винести. Він кидається в далекий йому мир і […]...
- Погляд на завдання поета й роль поезії в лірику О. С. Пушкіна 1826-1831 років 1. Історичні особливості періоду. 2. Тема “пророчого” призначення поета. 3. Взаємини поета й суспільства в лірику. Як відомо, 14 грудня 1825 року на Сенатській площі в Петербурзі відбулося повстання декабристів, що було подавлено урядовими військами. Незадовго до повстання помер імператор Олександр І, і на престол зійшов його брат Микола. А. З. Пушкін у цей час […]...
- Основні мотиви лірики О. С. Пушкіна Геній Пушкіна набагато випередив свій час. У ліричних творах гіоета відбиваються найсуттєвіші проблеми сучасного йому життя, окреслюються теми, які знайдуть продовження в літературі його послідовників. Поезія Пушкіна – це цілий світ, в якому кожен читач може знайти те, що стосується його особисто. Дружба, любов до батьківщини, її історія, історія людства, свобода особиста і суспільна, рабство […]...
- Чому в ліриці Лєрмонтова таке велике місце посідає тема самотності І. “Поет іншої епохи”. (Зміна становища поета в суспільстві з часів Пушкіна. Розрив з аудиторією. Історична обстановка: реакція 30-х років XІX століття (епоха Миколи І). Неможливість активної дії в цей період. Поезія Лєрмонтова – віддзеркалення настрою часу.) ІІ. Тема самотності – характерна тема для лірики Лєрмонтова. (Установка на протиставлення ліричного “я” поета і світу. (“Нет, […]...
- Чому в ліриці М. Лєрмонтова таке велике місце посідає тема самотності? 1. “Поет іншої епохи”. (Зміна становища поета в суспільстві з часів Пушкіна. Розрив з аудиторією. Історичні умови: реакція 30-х років XІX століття (епоха Миколи І). Неможливість активної дії в цей період. Поезія Лєрмонтова – віддзеркалення настрою часу.) 2. Тема самотності – характерна тема для лірики Лєрмонтова. (Настанова на протиставлення ліричного “я” поета і світу. (“Нет, […]...
- Портрет О. С. Пушкіна роботи О. А. Кипренского Орест Адамович Кипренский був відомим живописцем. На початку XІX століття його вважали кращим портретистом у Росії, тому що в портретах він умів відбити щиросердечний мир людини. І коли Дельвиг захотів мати зображення свого друга, він замовив портрет Пушкіна Кипренскому. Художник створив дуже реальний образ поета. Пушкіна показаний і модному для того часу сюртуку, у плащі, […]...
- Головні теми та мотиви лірика М. Лєрмонтова І. Своєрідність творчого шляху М. Лєрмонтова (рух від романтизму до реалізму, повернення поета у творах останніх років до тем ранньої лірики, сталий інтерес до! проблем особистості). ІІ. Розмаїття тем і мотивів у ліриці поета. 1. Негативне ставлення до існуючої дійсності (“Жалобы турка”, “Прощай, немытая Россия”). 2. Бездуховність суспільства, маскарадність вищого світу (“Как часто пестрою толпою […]...
- Тема поета і поезії в ліриці О. С. Пушкіна Нет, весь я не умру – душа в заветной лире Мой прах переживет и тленья убежит. О. Пушкін У кожного великого поета обов’язково є вірші-роздуми про своє місце у поезії, свою роль у суспільстві, а точніше – про власне призначення у житті. Такі програмні вірші (не ті, що вивчають за шкільною програмою, а висловлення поетом […]...
- Романтизм і іронія в “Повістях Белкина” О. С. Пушкіна Шкільний твір по добуткам О. С. Пушкіна. “Повесті покійного Івана Петровича Белкина” складаються з 5 повістей: “Постріл”, “Заметіль”, “Трунар”, “Станційний доглядач”, “Панянка-селянка”. Пушкіна взяв для повісті самі типові романтичні сюжети, які й у наш час цілком можуть повторитися. “Повесті Белкина” задумані автором як пародія на жанр романтичної літератури. Його герої споконвічно попадають у ситуації, де […]...
- Аналіз вірша М. Ю. Лєрмонтова “Смерть поета” Вірш “Смерть поета” складається з двох частин. Перша частина – елегія, а друга – сатира. У цьому вірші Лєрмонтов звинувачує у смерті Пушкіна не тільки Дантеса, а й усе суспільство. На думку Лєрмонтова, причина загибелі Пушкіна в тому, що поет приречений на самотність і не міг цього винести. Він впадає в чужий йому світ і […]...
- Основні теми творчості О. С. Пушкіна Однією з характерних особливостей О. С. Пушкіна як поета була надзвичайна різнобічність його творчого таланту. Лірика була для поета як одна з можливостей передавати свої почуття та настрої, брати участь у суспільно-політичному та літературному житті Росії. Пушкін привернув до себе увагу перш за все як виразник передових поглядів свого століття, як співець політичної свободи. Найбільш […]...
- Твір доповідь про поеми Пушкіна “Полтава” і “Мідний вершник” До жанру поеми Пушкін Звертався протягом усього свого творчого шляху. У ранній творчості в нього переважають романтичні поеми. Починаючи з 1825 р. жанровий діапазон Пушкіна значно розширюється. Так, незабаром після того, як він завершив трагедію “Борис Годунов”, Пушкін пише сатиричну поему “Граф Нулин” (1825), створення якої було підготовлено досвідом роботи над першими розділами “Євгенія Онєгіна”. […]...
- Основні мотиви лірики Пушкіна Геній Пушкіна набагато випередив свій час. У ліричних творах поета відбиваються найсуттєвіші проблеми сучасного йому життя, окреслюються теми, які знайдуть продовження в літературі його послідовників. Поезія Пушкіна – це цілий світ, в якому кожен читач може знайти те, що стосується його особисто. Дружба, любов до батьківщини, її історія, історія людства, свобода особиста і суспільна, рабство […]...
- Дивовижний світ казок О. Пушкіна Дивовижний світ казок О. Пушкіна Зимовий вечір, за вікном завірюха, а в кімнаті затишно. Мені п’ять років, я ще не вмію читати. Мама якось таємниче каже; “Сьогодні я почитаю тобі Пушкіна”. І з перших же рядків: Три девицы под окном Пряли поздно вечерком Починається диво. Мама промовляє такі прості слова, та звучать вони, мов музика. […]...
- Основні теми і мотиви лірики М. Лєрмонтова Творчість Михайла Юрійовича Лєрмонтова зазнала впливу як романтизму, так і реалізму. У цьому його своєрідність. У поетичній спадщині Лєрмонтова ми бачимо рух від романтизму до реалізму, хоча й у зрілих і в пізніх творах зберігаються романтичні мотиви. Але в усі роки в поезії М. Лєрмонтов виявляв цікавість до особистості – неабиякої, шукаючої, вільнолюбної, а тому […]...
- “Он весь – дитя добра и света” (за лірикою О. С. Пушкіна) Що приваблює мене в поезії Пушкіна? Звісно ж, насамперед особистість самого поета, багатогранна і незбагненна, спілкуючись із якою, відчуваєш почуття, подібне до того, що переживає альпініст при підйомі до сніжної вершини. Наш технократичний вік чимало постарався, щоб занурити людину в безодню низинних пристрастей і закрити для неї сяючу сніжну вершину людського духу. “Вивчаючи його творіння, […]...
- Сюжет повісті Олександра Пушкіна “Заметіль” Повість О. С. Пушкіна “Заметіль” входить до циклу “повістей Бєлкіна”, написаного під час розквіту творчості цього видатного російського письменника – в знамениту Болдинська осінь. О. С. Пушкіна відомий всьому світові насамперед як співає. “Заметіль” та інші повісті циклу доводять, що він разом з тим є й талановитим прозаїком, але не дивно, що в його прозі […]...
- Ліцейська лірика Пушкіна З перших ліцейських віршованих досвідів Пушкіна до 1813 року до нас нічого не дійшло. Але про їх згадують товариші Пушкіна по Ліцеї. “Як тепер бачу,- пише у своїх записках І. І. Пущин,- те пообідній клас Кошанского, коли скінчивши лекцію трохи раніше визначеної години, професор сказав: “Тепер, добродії, будемо пробувати пір’я: опишіть, мені, будь ласка, троянду […]...
- Тема дружби і товариства в творчості О. С. Пушкіна Чарівність імені Пушкіна невичерпно. Одна з найважливіших тем його поезії – тема дружби, товариства, вселюдської доброти. Друзі значили для Пушкіна багато. У ліцейські роки це були студенти, охоплені як і сам майбутній поет, волелюбними настроями. Серед них І. І. Пущин, В. К. Кюхельбекер, А. А. Дельвіг. Шість років друзі провели в Царському Селі, ділилися враженнями […]...
- Поезії О. Пушкіна “До А. П. Керн”, “Я вас любив” Поезії О. Пушкіна “До А. П. Керн”, “Я вас любив” Мабуть, немає людини, яка б не знала імені О. Пушкіна. Він приходить уперше сторінками улюблених казок, перших дитячих віршів. Потім захоплює піднесеною романтикою поем та правдою прози. Але головне – це його поезія. Вона різноманітна за тематикою, ритмами, спрямуванням. Але вона відтворює глибокі людські почуття, […]...
- Улюблений вірш Лєрмонтова Одним з перших добутків великого російського поета М. Ю. Лєрмонтова, з яким я познайомився ще в дитинстві, був вірш “Вітрило”. Ще в ті роки воно зробило на мене велике враження своєю образністю, поетичною красою, глибокими переживаннями, почуттями й думками, відбитими в ньому. Ішло час, я читав і читав Лєрмонтова, але все-таки не зустрічав вірша, що […]...
- Лірика О. С. Пушкіна – “явище надзвичайне” (М. В. Гоголь) 1. Коротка біографія Пушкіна. 2. Ліцейські роки. Тема дружби. 3. Тема любові у творчості поета. 4. Вільнолюбна лірика. 5. Покликання бути поетом. 6. Образне різноманіття у віршах. 7. Життя як головне джерело поезії. Поезія його далека всього фантастичного, мрійливого, помилкового, примарно-ідеального; вона вся перейнята наскрізь дійсністю; вона не кладе на особу життя білила й рум’яний, […]...
- Твір на тему: Лірика Михайла Лєрмонтова Вірш “Смерть поета” має викривальний характер, це пристрасний протест, обурення і гнів, звернені проти убивць ( світських вельмож і самодержця), які холоднокровно цькували “свободный, смелый дар” великого поета. Тут і невтішне горе друзів, які не змогли захистити “сердца вольного”, і погроза, і вирок “свободы, гения и славы палачам”. У цьому вірші перед нами постає у […]...
- Кохання в ліриці Пушкіна І. О. С. Пушкін – геній російської і світової літератури і культури (багатство і різноманітність творчості поета). ІІ. Любовна лірика О. С. Пушкіна. 1. Опоетизування поетом своєї біографії (історія написання вірша “Я помню чудное мгновенье”; простежування життєвого шляху поета з 1819 по 1825 рік; зачарування Пушкіним прекрасною жінкою, яку зустрів на балу в Петербурзі 1819 […]...