Почуття, що сильніше за смерть (за трагедією Шекспіра “Ромео і Джульєтта”)
Література в усі часи свого існування торкалася найрізноманітніших тем, намагалася знайти відповіді на найскладніші питання людського буття. Але майже кожен поет, прозаїк чи драматург не міг не торкнутися теми кохання. Тому що кохання – це почуття, властиве людині будь-якого часу, будь-якого статку, будь-якого віку. Кохання надихає, підносить людину до небес, розцвічує світ, спонукає людину на подвиги. У той же час кохання буває нестерпно болісним, воно може виснажувати душу, може навіть вбити. У народних піснях ми зустрічаємо безліч образів
Про нестримне, чисте, навіть героїчне кохання повідав нам Вільям Шекспір. Це кохання розквітло у часи феодальної ворожнечі. Воно зв’язало двох зовсім юних представників ворогуючих сімей – Ромео і Джульєтту. І якщо родини Монтеккі та Капулетті непримиренні у своїй запеклій ворожнечі, якщо для них головне, з якої сім’ї претендент на руку їхньої дитини, то для закоханих не існує меж і перепон. Вони живуть своїм коханням, вони прагнуть не розлучатися ніколи, готові на будь-які подвиги заради того, щоб бути разом.
Але трапилася трагедія,
Кохання змінює і Джульєтту. Ця зовсім юна дівчина, вчора ще зовсім дитина, стає мужньою і відчайдушною жінкою. Вона ладна заради свого кохання піти на ризик – випиває зілля, яке допоможе їй зімітувати власну смерть. Лише так вона сподівається нарешті поєднатися з коханим, перемогти обставини, подолати перешкоди.
Трагічна випадковість заважає здійснитися планам Джульєтти. Ромео, який вважає кохану мертвою, не може, не хоче жити без неї. І Джульєтта теж обирає смерть, коли бачить, що Ромео немає більше на цьому світі. Для обох закоханих любов набагато цінніша за життя. Жоден з них не вважає можливим жити далі, втративши кохання.
Лише смерть дозволила нарешті закоханим бути разом. І це – гіркий урок жорстокій дійсності. Вражені болісною втратою, рідні нарешті зрозуміли, яке зло несе їхня ворожнеча, і помирились.
Так, герої загинули, але їхнє кохання пережило не лише їх – воно пережило віки. Багато поколінь читачів у різних країнах світу відкривають для себе світ безмежного кохання Ромео та Джульєтти.
Схожі твори:
- Кохання сильніше за смерть (за п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”) І. Вічна тема кохання (кожен письменник висвітлює її по-своєму, кожна епоха по-своєму ставиться до цього питання; у Шекспіра – синтез піднесеного всеосяжного почуття з життєлюбством неповторного земного кохання). Ц. Кохання і ворожнеча – дві одвічні протилежності: 1. Кохання Ромео і Джульєтти – виклик усьому суспільству (непримиренні супротивники – родини Монтеккі та Капулетті; зустріч і кохання […]...
- Почуття, що сильніше за смерть (за п’єсою Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульетта”) Тема кохання – одна з вічних тем у літературі. Кожен письменник висвітлює її по-своєму, але є твори, що стали зразками розкриття цієї теми. Коли йдеться про кохання молодих людей з родин, що ворогують між собою, ми відразу згадуємо шекспірівських героїв – Ромео і Джульєтту. Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у часи […]...
- Трагедія і торжество кохання (за трагедією В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”) Так ніхто не кохав. Через тисячі літ Лиш приходить подібне кохання. В. Сосюра Вільям Шекспір – творець епохи Відродження. Ця епоха охоплює більшість європейських країн XV та XVI століття. Нові погляди на буття запанували тоді в культурі: з’явилося переконання, що саме людина становить найвищу цінність на Землі. Художники і письменники вивчали людину, прагнули зобразити її […]...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” І. Запозичення сюжету трагедії “Ромео і Джульєтта” та нова трактовка італійської легенди В. Шекспіром. (В основі трагедії “Ромео і Джульєтта” – відомий сюжет давньої легенди, який використовували до Шекспіра англієць Артур Брук та італієць Маттео Банделло. На відміну від попередників, В. Шекспір створив гімн коханню.) ІІ. Тема трагедії – всеперемагаюча сила кохання. 1. Картина давньої […]...
- Відповіді до драми Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульєтта”? 1. Що лягло в основу сюжету драми Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульєтта”? Відповідь: Старовинна легенда XІV ст. 2. У якому місті розгортаються події, описані в трагедії “Ромео та Джульєтта”? У місті Верона. 3. На фоні Відповідь: тлі якого основного конфлікту змальовуються події драми “Рсмео та Джульєтта”? Відповідь: На фоні ворожнечі двох сімей: Монтеккі та Капулетті. […]...
- Проблеми кохання і щастя у трагедії Вільяма Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Англійський драматург, поет, який створив всесвітньо відомі сонети (1593-1600), драматичні твори: “Ромео і Джульєтта” (1594), “Гамлет” (1601), “Отелло” (1604), “Король Лір” (1606), хроніки, комедії. Усього Шекспір написав 37 п’єс, 154 сонети. Шекспір не вигадував сюжети своїх п’єс, він їх запозичав: з давніх історичних хронік, з п’єс попередників, з італійських новел. Персонажі п’єс Шекспіра – люди […]...
- Що спільного й відмінного між п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” та повістю М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”? Повість “Тіні забутих предків” М. Коцюбинський написав 1911 року під глибоким враженням від життя карпатських гуцулів, їхніх звичаїв і обрядів, оригінальності мислення і світосприймання. Цей твір ніби перегукується з трагедією Шекспіра. В них можна знайти чимало спільних рис. Як Монтеккі й Капулетті, ворогують роди Палійчуків і Гутенюків. Як і в трагедії “Ромео і Джульєтта”, в […]...
- Проблеми кохання і щастя у трагедії «Ромео і Джульєтта» Ця трагедія належить до раннього періоду творчості Шекспіра. Саме тоді у його п’єсах з’являються поетичні образи людей, прекрасних зовні і душею, повних життєвих сил у прагненні здобути особисте щастя. Події п’єси відбуваються у італійському місті Верона, хоча проблематика твору пов’язана із тогочасною англійською дійсністю. Давня родова ворожнеча знатних сімей – Монтеккі і Капулегті – стає […]...
- Трагедія і торжество кохання («Ромео і Джульєтта») Від часу створення трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» минуло не одне століття, але до цього часу глядачі хвилюються, стежачи за долею закоханих із Верони, а актори, що отримали роль у трагедії, сприймають це як найяскравішу подію у своєму творчому житті. «Ромео і Джульєтта» (1595) належить до першого етапу творчості видатного драматурга, коли письменник створює […]...
- “Вічні образи” у світовій літературі (Дон Кіхот, Ромео і Джульєтта, Гамлет) і Література – дивна річ. Іноді сучасникам поета чи письменника здається, що поряд з ними – геній. Вони зачитуються його творами, а минає час – і майже ніхто вже не може згадати, що то за автор такий був. А іноді сучасники не розуміють, не можуть оцінити усю велич митця, поряд з яким їм випало щастя […]...
- Твір на тему: “Карпатські Ромео і Джульєтта – вічна тайна кохання” за повістю М. Коцюбинського “Тіні забутих предків” Таке дивовижне і незвичайне почуття, як кохання, в усі часи хвилювало людей, ставало рушійною силою, яка штовхала їх на великі подвиги. Ця тема цікавила більшість поетів і письменників у всі часи та епохи. Тому зовсім не дивно, що не обійшов цю тему і видатний український письменник М. Коцюбинський, неповторний майстер психологічних новел. Він узявся за […]...
- Карпатські Ромео і Джульєтта (За повістю «Тіні забутих предків») Сюжет повісті «Тіні забутих предків» перегукується з трагедією Шекспіра. У них можна знайти чимало спільних рис. Як Монтеккі й Капулетті, ворогують роди Палійчуків і Гутенюків. Як і в трагедії «Ромео і Джульєтта», в обох ворогуючих родах є діти, які кохають одне одного,- Iван і Марічка. Давня ворожнеча має стати їм на перешкоді. Як і у […]...
- Краса юнацької закоханості в трагедії У. Шекспіра “Ромео й Джульетта” Нікого вже не дивує, що в багатьох країнах існують пам’ятники літературним героям. У Данії – андерсеновской Русалочке, у Голландії – комісарові Мегрэ, в Іспанії – Дон Кихоту. Але в Італії, у Вероні, існує унікальний пам’ятник – могила Джульетты Капулетти. Італійка, що ніколи не жила, створеною уявою великого англійця, стала такою ж реальною особистістю, як і […]...
- Твір на тему: “Карпатські Ромео і Джульєтта, або вічна тайна кохання у повісті “Тіні забутих предків” Відомий твір Михайла Коцюбинського розповідає про традиції, звичаї і норми життя гуцульських родин, про їхні стосунки. Прочитання цього твору дозволяє не тільки дізнатися про побут цієї народності, її таємничі і іноді лякаючи вірування і переконання, а й подивитися під новим кутом зору на особисті стосунки людей у??різних ситуаціях і провести аналогії з іншими відомими літературними […]...
- Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) Одним із вічних образів світової літератури вважається образ Гамлета, а трагедію Шекспіра “Гамлет” визнано найвизначнішим з усіх творів драматурга. Читати цю трагедію нелегко. Бо її стрижнем є не стрімкий рух зовнішнього сюжету. Головна дія, головна трагедія, головний конфлікт п’єси відбуваються в душі й думках головного героя. Гамлет – сам. Хоч би хто не перебував поруч, […]...
- Твір на тему “Опис Гамлета” за трагедією В. Шекспіра “Гамлет” З часу написання В. Шекспіром трагедії “Гамлет” пройшло багато століть, але й сьогодні головний герой цього безсмертного твору є одним з найулюбленіших персонажів світової літератури, а трагедія й досі займає не тільки уми читачів, а й привертає увагу прихильників театрального мистецтва. Гамлет давно перестав бути звичайним персонажем досить старовинної поетичної трагедії, а став майже живою […]...
- Висока місія Людини та пошук істини за трагедією В. Шекспіра “Гамлет” Життя людини… Філософи й письменники сотні років намагаються зрозуміти його, вловити ту дивовижну мить, коли можна сказати, що воно прекрасне, і дати нарешті відповідь: у чому сенс людського існування, для чого вона дається людині. Одні порівнюють його з тихою спокійною річкою, що тече у вічність, інші – з бурхливим морем, яке виходить із берегів, виривається […]...
- Світло і тіні Ельсинора (за трагедією Вільяма Шекспіра “Гамлет”) Сюжет трагедії Шекспіра “Гамлет” перекликається із давньоскандинавською сагою про легендарного принца Амлета, який жив приблизно у VІІІ ст. У ній мова йшла про криваву помсту принца, який здійснив її, прикинувшись божевільним. Хитрістю він займає королівський трон. Уперше про сагу згадує середньовічний данський вчений Саксон Граматик у своїй відомій праці “Діяння данців”. Цей сюжет письменники і […]...
- Трагедія кохання Ромео та Джульєтти Сюжет драми В. Шекспіра “Ромео та Джульєтта” побудовано на старовинній легенді XІV ст., події якої відбуваються у Вероні у часи герцога, де Л а Скала. Добре знаючи звичаї і побут Італії того часу, автор перетворює епос на драму. У середньовічній Італії мешканці любили добре попоїсти, влаштовували домашні свята з маскарадами, музикою, танцями. Жінки в родині […]...
- Вічні проблеми людського буття (За трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) На початку XVІІ століття зіткнулися два світи: старий світ феодальної темряви й жорстокості та новий світ, де панують сила золота й згубні пристрасті. Спостерігаючи це зіткнення двох зол, гуманісти тих часів поступово втрачали віру в торжество добра, справедливості, братерства. Саме на цьому зламі епохи англійський драматург Вільям Шекспір створив свій найпроблемніший і найбільш глибокий твір […]...
- Твір на тему: “Порівняльна характеристика Гамлета і Лаерта” за трагедією В. Шекспіра “Гамлет” Гамлет став одним з найулюбленіших образів світової літератури. Більше того, він перестав бути просто персонажем старовинної трагедії і сприймається як жива людина, добре знайома багатьом читачам. Але цей близький багатьом герой виявився не настільки простий. У ньому, як і у всій п’єсі, багато загадкового, неясного. Для одних Гамлет – людина слабохарактерна, для інших – мужній […]...
- Твір на тему: “Образ Гамлета” за трагедією В. Шекспіра “Гамлет” ів План: 1) Вступ. 2) Головний герой трагедії. 3) Прагнення Гамлета. 4) Відношення Гамлета до Офелії. 5) Ставлення Гамлета до інших людей. 6) Погляди Гамлета на життя. 7) Висновки Гамлета щодо боротьби проти зла. 8) Зміст, ідея та значення твору. Відомий англійський поет В. Шекспір написав свій найвидатніший твір – трагедію “Гамлет” у 1601 році. […]...
- Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У кожного народу та в кожної доби свої уявлення про Добро і Зло, своє розуміння честі й сили, провини й спокутування. Але які б ідеальні уявлення не існували, які б світлі чи темні фарби люди для цього не використовували, я впевнена, що конкретна людина сприймає Добро і Зло не застиглим, статичним монолітом, а бачить у […]...
- Твір на тему: “Характеристика Ромео і Джульєтти” Ромео і Джульєтта – двоє з найбільш відомих героїв літератури, коли мова заходить про любов. Даний твір Вільяма Шекспіра – справжній символ великого кохання між молодими чоловіком і жінкою. У той же час, як усім нам чудово відомо, в будь-якому творі найголовніше – це його герої. Саме з цієї причини для розуміння цього прекрасного твору […]...
- Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Мабуть, пройде ще немало часу, поки герої інших творів світової літератури зможуть якось відтіснити, послабити мою увагу до образу шекспірівського Гамлета. І скільки б я не перечитував трагедію, кожного разу буду співчувати йому, захоплюватися його розумом і вперто шукати відповідь на питання, […]...
- Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією В. Шекспіра) І. Гамлет – головний герой трагедії В. Шекспіра (відтворена епоха Відродження; в XVІ ст. народжується новий ідеал людини – за стосунками, за поглядами, за моральними якостями). ІІ. Гамлет – людина свого часу, людина на всі часи. 1. Життя Гамлета до зображення подій (Гамлет – спадкоємець королівського трону, навчався у Віттенберзькому університеті, де панувало вільнодумство; мав […]...
- Изложение трагедии Шекспира “Ромео и Джульетта”. Акт второй Акт второй Сцена первая. Перед домом Капулетти появляется Ромео, который не может уйти, не попытавшись вновь увидеть Джульетту. Он перепрыгивает через стену в сад. Друзья, Бенволио и Меркуцио, зовут его, но Ромео не возвращается. Меркуцио сделанной серьезностью шутит над влюбленным другом, а Бенволио опасается, что шутки может услышать Ромео и обидеться. Но Ромео не отвечает, […]...
- Герои трагедии У. Шекспира “Ромео и Джульетта” Герои трагедии У. Шекспира “Ромео и Джульетта” (1595), ставшие навсегда символом прекрасной, но трагической любви двух юных существ, разделенных непоправимо вековой враждой семейных кланов, к которым они принадлежат: Монтекки (Ромео) и Капу-летти (Джульетта). Эти имена упоминаются еще в “Божественной комедии” Данте. Впоследствии сюжет о двух влюбленных многократно разрабатывался в итальянской литературе эпохи Возрождения; имена Ромео […]...
- Смерть душі фізична смерть самого Доріана Грея Якщо до твору брати епіграф, то варто було б звернутися до рядків вірша відомого поета М. Заболоцького: Душа обязана трудиться И день и ночь, и день и ночь. Що таке груд? Це творення. І якщо душа трудиться, то вона себе удосконалює. Всі душевні якості людини знаходять собі застосування. Це і співчуття, і милосердя, і доброта, […]...
- Смерть героя (за твором «Легенда про смерть київського князя Олега») Існує багато міфів і оповідей про легендарних героїв, які прославилися нечуваною силою та відвагою. І здебільшого їхня смерть була раптовою та безглуздою, а іноді навіть принизливою. Наприклад, Ахіллеса поцілили у п’ятку, Сосланові переїхали сталевим колесом коліна – це було єдине вразливе місце на його крицевому тілі, Проводир походу аргонавтів загинув під кормою власного корабля, коли […]...
- Изложение трагедии Шекспира “Ромео и Джульетта”. Акт третий Акт третий. Сцена первая. Меркуцио и Бенволио идут по площади в Вероне. Бенволио уговаривает друга провести жаркий день подальше от приближенных Капулетти, встретив которых, они неминуемо ввяжутся в ссору. Меркуцио, как всегда, подшучивает над другом, как вдруг появляется Тибальд. Он обращается к друзьям Ромео, но Меркуцио говорить с ним не намерен: “Как, словечко. одному из […]...
- Двадцять чотири безсмертних рядки про Кохання і Смерть Роздум за твором Г. Гейне “Лорелея”. Великий німецький поет-романтик Генріх Гейне оспівав у свої творах свою прекрасну країну – Німеччину, її красунь-дівчат, її старовинні легенди й історичні події. Він створював романтичні пісні, прості й чарівні, які були дуже схожі з народними, бо живилися саме з джерел німецького народного фольклору. Такою є всесвітньо відома “Лорелея”. Гейне […]...
- Смерть героя (за твором О. С. Пушкіна “Легенда про смерть київського князя Олега”) Існує багато міфів і оповідей про легендарних героїв, які прославилися нечуваною силою та відвагою. І здебільшого їхня смерть була раптовою та безглуздою, а іноді навіть принизливою. Наприклад, Ахіллеса поцілили у п’ятку, Сосланові переїхали сталевим колесом коліна – це було єдине вразливе місце на його крицевому тілі, Проводир походу аргонавтів загинув під кормою власного корабля, коли […]...
- Смерть героя (за твором “Легенда про смерть князя Олега”) Існує багато міфів і оповідей про легендарних героїв, які прославилися нечуваною силою та відвагою. І здебільшого їхня смерть була раптовою та безглуздою, а іноді навіть принизливою. Наприклад, Ахіллеса поцілили у п’ятку, Сосланові переїхали сталевим колесом коліна – це було єдине вразливе місце на його крицевому тілі, Проводир походу аргонавтів загинув під кормою власного корабля, коли […]...
- Зображення безкорисного почуття кохання у повісті Олександра Купріна “Гранатовий браслет” О. І. Купрін – один з останніх представників критичного реалізму в російській літературі. Головними особливостями творчості цього письменника є психологізм та реалістичне зображення побуту. Для нього характерна цікавість до “пересічної”, “інтимної”, “побутової” психології, у зображенні якої О. І. Купрін досяг надзвичайно високої художньої майстерності, що забезпечила йому видатне місце серед російських письменників кінця ХІХ – […]...
- “Кохання повинне бути трагедією, найбільшою таємницею у світі” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”) І. О. Купрін – співець піднесеного кохання (автор повістей “Олеся”, “Суламіф”, “Гранатовий браслет”; протест письменника проти непристойності й цинізму буржуазного суспільства, продажних почуттів, проявів “тваринних” інстинктів; пошуки надзвичайних за красою і силою прикладів ідеального кохання). ІІ. Повість “Гранатовий браслет” – розповідь про високе, трагічне кохання (кохання – найбільша таємниця у світі!). 1. Кохання дрібного чиновника, […]...
- Кохання, Життя і Смерть у романі Еміля Золя “Kap’єpa Ругонів” І Еміль Золя і його ругонівський цикл. (Інтродукція циклу – роман “Кар’єра Ругонів”. У ругонівський цикл входять романи про велику буржуазію: “Здобич”, “Дамське щастя”, “Гроші”, про міщанство – “Черево Парижа”, “Накип”.) ІІ Кохання, Життя і Смерть як найважливіші поняття людського життя у романі “Кар’єра Ругонів”. 1. Кохання як основа життя у романі “Кар’єра Ругонів”. (Кохання […]...
- Изложение трагедии Шекспира “Ромео и Джульетта”. Акт первый Действие трагедии, происходящее в городах Верона и Мантуя, предваряет Пролог, в котором Хор кратко рассказывает о “споре” между двумя весьма знатными родами, из-за которого “лилась мирных граждан кровь”. Акт первый Сцена первая На площадь в Вероне выходят Самсон и Грегорио, слуги знатного семейства Капулетти. Самсон бахвалится своей смелостью и силой, которые готов сейчас же применить […]...
- Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів) Епоха Ренесансу позначена поверненням у мистецтво оспівування земного кохання, після кількох століть панування в культурі Європи лише божественного та небесного. Основний постулат Ренесансу – кожна людина має право на щастя, має право насолоджуватися земним життя, тілесним коханням. Образ коханої в сонетах Шекспіра – це звичайна жінка, зовсім не ангельської зовнішності. “І голосу її рівнять не […]...
- Конфликт предрассудков в трагедии Вильяма Шекспира “Ромео и Джульетта” Вильям Шекспир – представитель эпохи Возрождения, когда мысли и чувства человека наполнялись новыми идеями. Но в ту жестокую эпоху гуманистическим идеям Возрождения не суждено было победить, и Шекспир с горечью ощущал это. В своих пьесах он изображает столкновение идеалов Возрождения с действительностью, и краски этих пьес становятся мрачнее. В творчестве Шекспира начинает звучать тема гибели […]...