Освілення природних сил і стихій у ліриці Федеріко Гарсіа Лорки
При згадці імені поета Федеріко Гарсіа Лорки в уяві постає так любовно змальована ним Іспанія з її оливовими гаями, садами, що золотяться достиглими помаранчами, то залита гарячим південним сонцем, то оповита таємничим серпанком місячного сяйва.
Світ, змальований Норкою, вражає сміливістю метафоричного перетворення. Їм поет стверджував: “Я щиро дивуюсь, коли стверджують, що образи, якими і є мої твори, – витвір моєї творчої зухвалості, поетичної сміливості. Ні, усі лінії точні у найдрібніших деталях і здаються незвичними лише тому,
Вітрюган жене за нею із мечем полум’янистим.
Охоплена страхом навколишня природа поводиться, немов перелякані люди:
Море хмуриться прибоєм, блякнуть злякані маслини, квилять флейти темноти, бамка гонг гірського снігу.
А коли Милоданці вдалося втекти, то лютий вітер став рвати зубами черепицю
Дівча прикинулось жасминовим биком, а бик – то присмерк, що реве багряно. Дівча, вода, небо перетікають одне в одного: Коли ж бо небо – слон здоровий, а той жасмин – вода без крові, а те дівча то квітка ночі росяна на темному безмежному помості.
Природні явища у Лорки, немов добрі друзі, відчувають стан людей:
Знов бариться ніч, знов бариться день, щоб за мною ти померла, за тобою я помер. (“Газела про одчайдушну любов”)
А якою зримою постає перед читачем уособлена “в хвилях захолола” тиша “клонить чоло до самого долу” у вірші “Тиша”:
Слухай, сину, тишу, в хвилях захололу, по ній ковзаються луни, по ній котяться долини, вона ж клонить чоло до самого долу.
За всіма яскравими образами природи, створеними Лоркою, криється безсмертна любов поета як до рідної Іспанії, так і до всього світу. Сам поет заявляв, оспівую Іспанію і відчуваю її всіма фібрами душі, але насамперед я належу наму світові і є братом усіх людей”. І тому його поезія, яка будить думку, виникла у читача співпричетність, хвилює і залучає до процесу творчості, сягнула дале за межі батьківщини митця.
Схожі твори:
- Природні сили і стихії в ліриці Федеріно Гарсіа Лорки При згадці імені поета Федеріко Гарсіа Лорки в уяві виникає гак любовно намальована ним Іспанія з її оливковими гаями, садами, які золотяться дозріли полями, то залита гарячим південним сонцем, то оповита таємничим серпантином місячного сяйва. Світ, змальований Лорки, вражає сміливістю метафоричного перетворення. Їм поет стверджував: “Я відчуваю величезне здивування, коли стверджують, що образи, Якими наповнені […]...
- Фольклорні мотиви в ліриці Федеріко Гарсіа Лорки Цей спів… глибинний за всі колодязі та всі моря світу, набагато глибший, ніж те серце, и^о його творить, і голос, що його співає, тому що глибина його майже безмірна. 1 йде він з далеких племен, проходить крізь цвинтарі років і листопади зів “яішх вітрів. Федеріко Гарсіа Лорка Андалузія, південна область Іспанії. Край християнський і мусульманський, […]...
- Героїня п’єси Федеріко Гарсіа Лорки “Дім Бернарди Альби” Бернарда Альба героїня п’єси Федеріко Гарсіа Лорки “Дім Бернарди Альби” (1936), останнього його твори для театру, закінченого за два місяці до трагічної загибелі. Підзаголовок п’єси: “Драма жінок в іспанських селах”. Б. А. – характерний жіночий персонаж стародавнього іспанського побуту, символ фанатичку, яка дотримується традиційного способу життя, не терпить інших поглядів і будь-яких заперечень, весь її […]...
- Федеріко Гарсіа Лорка – людина і поет Хоч минаються тополі, Та сліди по собі світять. Ф. Г. Лорка Федеріко Гарсіа Лорка. Петенера. Романсеро. Канте хондо. Сигірія. Які незвичайні, милозвучні, музичні й поетичні слова. Здається, все, що пов’язане з Федеріко Гарсіа Лоркою, є таким, бо вже й саме ім’я звучить, як музика, ніби струни гітари перебирають пальцями, і вона відгукується музикою й словом […]...
- Особливості творчості Федеріко Гарсія Лорки і Поля Елюара, її зв’язок із сюрреалізмом Сюрреалізм (фр. букв, “над-реалізм”) – авангардиська течія, що виникла на межі 1910-20-х років у французькій літературі й поширилася на інші види мистецтва і в інші країни, передусім у іспанську літературу (Ф. Гарсія Лорка) та живопис (С. Далі). Серед засновників сюрреалізму – А. Бретон (автор “Маніфесту сюрреалізму”, 1924), Л. Арагон, Ф. Супо, Поль Елюар, Т. Тцара […]...
- Поєднання фольклору й поетики модернізму у творах Федеріко Гарсіа Лорка Федеріко Гарсіа Лорка народився у невеличкому андалузькому селищі Фуенте Вакерос, тому дитинство провів на лоні природи. Пізніше він згадував: “Моє дитинство – це село і поле. Пастухи, небо і безлюддя”. Скільки юнацьких витівок народжувалося в цій голові: вистава для дітей, музичне свято у Гранаді, фольклорна експедиція (“якщо б ти знав, які романси про розбишак я […]...
- «Найбільша радість – бути поетом» (за творчістю Лорки) Тендітна людина із чистим смаглявим обличчям і привабливою усмішкою, він мав якусь дивовижну владу. Де б він не був – до нього йшли, наче до джерела в спекотний день. Усе навколо нього оживало і здавалося прекрасним. Як і в його віршах, в ньому все було гармонійним і прекрасним. До нього зверталися всі тільки по імені […]...
- Твір на тему: “Аналіз вірша Федеріко Лорка “Зрубали троє дерев” Нічого не забув і не втратив Федеріко Гарсіа Лорка з багатої культурної спадщини своєї країни. Силою таланту і щедрістю душі наповнені й “Вірші різних років”, і вірші “Дивану Тамаріти”. Давню касиду в Іспанію принесла арабська поезія. Ця поетична форма була урочистою, часто дифірамбічною. Касиди становили збірники – дивани. Арабська поезія в Андалузії відрізнялася великою співучістю, […]...
- Трагедия героев в драме Лорки “Кровавая свадьба” Начало новому этапу в драматургии Лорки положила трагедия “Кровавая свадьба” (1933). Однажды в газетной заметке драматург прочел историю похищения невесты-цыганки, историю, довольно точно воспроизведенную в пьесе. Обращение Лорки к теме кровавой мести за оскорбленную честь, однако, нельзя объяснить только этой заметкой. Лорку эта тема, излюбленная в испанском классическом театре, волновала уже давно. Многие стихотворения посвящены […]...
- Unusual Notice Mr. Robinson had to travel somewhere on business, and as he was in a hurry, he decided to go by air. He liked sitting beside a window when he was flying, so when he got on to the plane, he looked for a window seat. He found that all of them had already been taken […]...
- Матеріали до вивчення оповідання Г. Гарсіа Маркеса “Старий з величезними крилами” Величезний успіх роману “Сто років самотності” став для Габріеля Гарсіа Маркеса не тільки джерелом радості, а й нових турбот. “Тепер я повинен, – говорив письменник в інтерв’ю напередодні сорокаріччя, – довести сотні тисяч невідомих мені людей, котрі придбали мій роман, що ця книга не була, як висловився один критик, щасливою випадковістю… і що в мене […]...
- “Магічний реалізм” колумбійського письменника Гарсіа Марнеса “Сто років самотності”. Ми народжуємося і живемо у світі фантастичної реальності. Г. Г. Маркес. Для європейського культурно-історичного середовища латиноамериканська література завжди була екзотичним явищем. Національний колорит, своєрідна ментальність, особливості історичного розвитку Латинської Америки викликають неабиякий інтерес до творчості митців цього континенту. Художньою особливістю латиноамериканської літератури XX ст. є “магічний реалізм”, в основі якого лежить глибинне […]...
- Трагедія поета-вигнанця в ліриці Євгена Маланюка Життя Євгена Маланюка – приклад того трагічного існування викинутого за межі рідної землі українського поета, свідомого громадянина, що не потрібний виявився Батьківщині саме тоді, коли потребував віддати всю свою долю їй. Тому лірика поета – болючий монолог емігранта-вигнанця, закоріненого в рідній землі. Портрет емігранта накреслює Євген Маланюк в “Сонетах про Орлика” – керівника козацької еміграції […]...
- Життя як сон (за романом Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самоти”) На уроках зарубіжної літератури ми вивчали роман відомого колумбійського письменника Габрієля Гарсія Маркеса “Сто років самотності”. Цей твір читати дуже цікаво. Недаремно автору цього роману присуджено Нобелівську премію. Сам твір нагадує зразок хроніки життя одного роду, який тісно пов’язаний з невеликим поселенням під назвою Макондо. Цей рід Буендіа був одним із кількох сімей, що заснували […]...
- Казка й міф у романі Г. Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самітності” є два початки: іронія й казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються й казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутньому Джеку Брауйе просвічує казковий […]...
- Габріель Гарсіа Маркес. Осягнути художню дійсність творів допомагає автор Розміщено від Tvіr в Среда 26 мая Урок-дослідження: Осягнути художню дійсність творів допомагає автор Тема. Габріель Гарсіа Маркес. “Стариган із крилами”. Мета: розкрити особливості творчості Габріеля Гарсіа Маркеса, дослідити зрощення фантастичних елементів з побутовими деталями в оповіданні, розвивати аналітичні вміння, виховувати інтерес до латиноамериканської літератури. Обладнання: портрет Г. Гарсіа Маркеса; виставка його творів; літературознавчий словник. […]...
- Габріель Гарсіа Маркес. “Стариган із крилами”: у пошуках методичних варіантів Розміщено від Tvіr в Среда 26 мая Урок-дослідження: Магічний реалізм як засіб застерегти людство від духовної деградації Тема. Зображення моральної деградації людства. Мета: визначити своєрідність латиноамериканської літератури, особливість “магічного реалізму” як поняття; проаналізувати образну структуру оповідання “Стариган з крилами”; розкрити концепцію світу (за Маркесом) як світу-в’язниці, світу-пекла; з’ясувати особливості композиції твору та своєрідність поетичних засобів […]...
- Казка і міф у романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” У романі Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності” є два стилеутворюючих начала: іронія і казка. Давайте більш докладно зупинимося на другому. Життєдайні води казки обмивають історичну твердінь роману. Вони приносять із собою поезію. Казка просочується в життя сімейства Буендіа. У романі постійно зустрічаються і казкові сюжети, і казково-поетичні образи, асоціації. У всемогутнього Джека Брауна просвічує […]...
- “Кровавая свадьба” Гарсиа Лорки в кратком изложении Испания, начало XX в. Горная деревушка. Действие пьесы начинается в доме Жениха. Мать, узнав, что он идет на виноградник и хочет взять нож, разражается проклятьями тому, кто выдумал ножи, и ружья, и пистолеты – все, что может убить мужчину. Ее муж и старший сын мертвы, погибли в ножевых драках с семьей Феликсов, ненавистной Матери. Мать […]...
- Пейзаж у ліриці Б. Пастернака Пейзаж – незмінна частина практично всієї поезії. Сам Маяковський, зневажливо відгукнувся у своїй автобіографії про природу, згодом схилився перед нею “віршований”. Російська поезія трьох століть не мислима без пейзажу. Різними поетами описи картин природи використовувалися у різних цілях, кожний з них вкладав свій, особливий зміст у цю тему. Новою стороною обертається пейзаж і в ліриці […]...
- Муза в ліриці Ахматової Ахматова Анна Андріївна – великий і серйозний поет, що принесла в літературу “поетику жіночих хвилювань і чоловічої чарівливості”. У своїй творчості вона торкнулася всіх традиційних тем класичної поезії, але привнесла в них своє неповторне звучання, чарівність своєї незвичайно тонкої натури. Досить традиційна для російської поезії тема Музи, не обійшла її і Ганна Андріївна. Для неї […]...
- Біографія Габріель Гарсіа Маркес Гарсіа Маркес – це один з найвідоміших письменників сучасності, найяскравіший представник літератури “магічного реалізму”. Він народився 6 березня 1928року в провінційному колумбійському містечку Аракатака поблизу річки Магдалени. Батько майбутнього письменника був телеграфістом, доброю й чуйною людиною. Серед головних чинників та життєвих обставин, що визначили майбутній світогляд та коло творчих інтересів письменника, він згодом підкреслить благодійний […]...
- Образ землі у романі “Сто років самотності” Г. Гарсіа Маркеса, повісті “Fata morgana ” М. Коцюбинського та міфі про Антея Земля – одвічна колискова людства, шлях до порятунку. Це зрозуміли ще давні греки, увіковічивши цю істину у міфі про Антея. З часом класики світової літератури надали цьому питанню філософсько-психологічного звучання. Зупинюсь на творах “Сто років самотності” Маркеса і “Fata morgana ” М. Коцюбинського: розгляну їх у порівнянні з міфом про Антея. У всіх згаданих творах […]...
- За що можна любити Батьківщину? Твір по ліриці С. О. Єсеніна За що можна любити Батьківщину? Звичайно, це тема особлива: адже кожний любить Вітчизну своєю неповторною любов’ю. За що любив рідну землю такої гранично російський поет, як Єсенін? Мені здається, що насамперед за те, що оточувало його: поля, села, лісу, селян, а потім і місто, літературу, друзів, навіть шинки – словом, за все те, що входить […]...
- Муза пішла по дорозі (по ліриці Ахматової) Ганна Андріївна Ахматова – великий і серйозний поет, що приніс у літературу “поетику жіночих хвилювань і чоловічих обаяний”. У своїй творчості вона торкнулася всіх традиційних тим класичною поезії, але привнесла в них своє неповторне звучання, чарівність своєї незвичайно тонкої натури. Досить традиційна для російської поезії тема Музи, не обійшла її й Ганна Андріївна. Для неї […]...
- Літературний аналіз поэзий по ліриці Лєрмонтова Михайло Юрійович Лєрмонтов – самобутній, яскравий, талановитий поет, що зумів залишити помітний слід у російській класичній літературі. Його поезія багатогранна й прекрасна, у ній Михайло Юрійович відбив свою заколотну, палку, що вічно прагне вгору душу Хто може, океан похмурий, Твої розвідати таємниці? Хто Юрбі моєї розповість думи? Я – або Бог – або ніхто! Про […]...
- Природа у ліриці Єсеніна У кожного в житті бувають хвилини, коли хочеться забути про проблеми і поринути в інший світ – світ поезії. Тоді ми відкриваємо збірку улюбленого поета і вступаємо в діалог з його душею, яка живе у віршах. Сьогодні ми відкриємо для себе Єсеніна. Поет прожив дуже коротке, але яскраве, плідне життя, залишив нам величезну поетичну спадщину, […]...
- Поет і поезія у ліриці Ганни Ахматової “Поет у Росії більше, ніж поет”, – говорить відоме виречення. Можливо, саме цим обумовлена пильна увага до теми поета і поезії у російській літературі. Поет і юрба, поет і правда, поет і зло – міркування про ці проблеми стали традиційними у вітчизняній поезії. Пророк, ізгой, сівач “розумного, доброго, вічного”, небожитель, слуга народу – таким уявляли […]...
- Народнопісенний характер лірики С. Руданського З дитинства С. Руданський полюбив красу і милозвучність українських народних пісень. Духовна краса нашого народу, що відбилася в його піснях, захоплювала поета. Саме з цього захоплення починається Руданський – автор, у творчості якого фольклор став невичерпною скарбницею тем, ідей, образів. Народнопісенний характер має поезія С. Руданського “Пісня”, витримана автором цілком у стилі народної пісні. Вона […]...
- Весняні мотиви у ліриці Лесі Українки У кожного поста є улюблена пора року, яку він оспівує, яка надихає його. У творчості Лесі Українки, здається, найчастіше зустрічається мотив весни. Весна постає у багатьох символічних значеннях. Часом це протиставлення осіннім настроям і суму. Згадаймо: Гетьте, думи, ви, хмари осінні! То ж тепера весна золота! Так починається один із найвідоміших віршів “Сопіга $репі зрего”, […]...
- Твір на тему: “Чи можна здолати самотність? По твору “Сто років самотності” Гарсіа Маркеса” Самотність – одна з головних проблем для будь-якої людини. Скільки б друзів не оточувало людину, яким би популярним вона не була, у всі часи вона могла відчувати себе самотньою. Приклади цього можна знайти в літературі, але робити це зовсім необов’язково. Досить запитати кожного, хто перебуває з тобою поруч, чи вважає він самого себе самотнім. Відповідь […]...
- Ствердження ідеї спорідненості життя й творчості у ліриці Б. Пастернака Коли мені спадає на думку це дзвінке незвичайне ім’я – Пастернак, я чомусь відразу думаю навіть не про “Зимову ніч” – таємничу пісню-заклинання, не про переклади сонетів Шекспіра, взагалі не про окремі якісь вірші, а про цілу тему його поезії. Одного разу я навіть спіймала себе на тому, що майже усі закладинки у моїй кишеньковій […]...
- Тема Великої Вітчизняної війни у ліриці Ліни Костенко Частину своїх поезій Ліна Костенко присвятила темі війни. Але це, напевне, недоречне слово – “присвятила”, бо поетеса вистраждала, сама пережила страшні воєнні роки, свої спогади і душевні болі вона вилила, висповідала у своїх поезіях. Коли почалася Велика Вітчизняна війна, майбутній поетесі було близько одинадцяти років. Ще дитиною Ліна Костенко навчилася бачити чуже горе та страждання […]...
- Життєстверджуюча сила роману “Сто років самотності” (за твором Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності”) На той час, коли роман “Сто років самотності” вийшов першим виданням, його автор прожив на світі без малого сорок років, важких, неспокійних, часом болісних. У книзі показана не вся історія країни, а лише найбільш гострі її моменти, характерні не тільки для Колумбії, але і для інших держав Латинської Америки. Габрієль Гарсіа Маркес не ставить собі […]...
- Народ в ліриці М. О. Некрасова Я ліру присвятив народу своєму. М. О. Некрасов Тема Росії і стан російського селянства хвилювали багатьох письменників і поетів. Ще Пушкін показав важкий стан селянства в безправній і голодній Росії. Чітко зобразив ситуацію в Росії Лєрмонтов: “країна рабів, країна панів”. Некрасов у своїй ліриці відбиває свій погляд на стан народу в сучасній йому Росії. Він […]...
- Любов і туга за Україною в ліриці Т. Г. Шевченка Різні є дороги до величі, різні є зв’язки з батьківщиною. Українцям на протязі багатьох років – де там років, століть! – щоб вийти в люди, треба було зректися національної сутності. Навіть українські прізвища змінювали новонароджені пани та багатії – був Береза, а став Березовський, був Бетько, став Бетьков. Забита, покраяна на шматки сильнішими державами, що […]...
- Соціальні мотиви у ліриці О. Блока Поетична творчість О. Блока – одного з найвеличніших поетів в історії російської лірики – була насичена духом сучасної йому епохи, суперечливим, тривожним, пронизаним відчуттям близької катастрофи. Його поезія стала втіленням духовних шукань російської інтелігенції того часу, розчарованої у вікових ідеалах, що ненавидить сьогодення, що жадає відновлення. Треба сказати, що герой ранніх добутків Блока, приміром, циклу […]...
- Що мені дорого в ліриці О. С. Пушкіна Пушкіна для мене не застиглий еталон, не догма, це й життя, і сльози, і любов – цілий мир, багатства якого невичерпні. С. Гейченко Ще й ще раз звертаюся до творчості Пушкіна, перечитую незабутні вірші великого поета. Художній мир Пушкіна, часто незбагненний по об’ємності, при видимій структурній простоті те саме що природний мир природи. Усе тут […]...
- “Якщо крикне рать свята…” (За ліриці Єсеніна) “Якщо сьогодні тримати курс на Америку, – писав Єсенін, – то я готовий тоді віддати перевагу наше сіре небо і наш пейзаж: хата, трохи вросла в землю, прясло, з прясла стирчить величезна жердину, далеко махає хвостом на вітрі худа конячина. Це не те що хмарочоси…” У своїх спогадах про поета його сучасники неодноразово відзначали, що […]...
- Тема батьківщини в ліриці А. Малишка Україно моя, мені в світі нічого Не треба. Тільки б голос твій чути і ніжність твою берегти. Андрій Малишко Ім’я Андрія Малишка по праву занесено в золоту скарбницю світової літератури. Це поет могутнього ліричного обдарування, могутнього, адже надихала митця любов до Батьківщини, до рідної України. Любов до Батьківщини, до рідного дому, до стежин, схожених у […]...