ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС
Серед умінь і навичок, які повинен набути учень п’ятого класу на уроках зарубіжної літератури, особливу увагу приділяють умінню усно та письмово переказувати текст (докладно, стисло, вибірково), встановлювати зв’язки між подіями твору, характеризувати персонажів (головних і другорядних) на основі їхніх вчинків, знаходити в тексті зображувальні та виражальні засоби мови, пояснювати їхню художню роль. Такі навички допомагають учневі краще розуміти художній твір, розширюють його читацький досвід, прищеплюють уміння самостійно осмислювати мистецьке явище. Однак формування таких навичок справа нелегка і лише за умови постійного тренування можна досягти результату. Написання твору дає змогу розвивати ці навички, працювати послідовно, поступово ускладнюючи вид завдання. Теми, які пропонуються у п’ятому класі, враховують саме послідовність набуття навичок аналізу художнього твору: від власне переказу окремих епізодів до їх порівняння, аналізу зв’язків, характеристики героїв, художніх засобів виразності.
Схожі твори:
- Зарубіжна література. Романтизм Романтики вважали, що душа людини є осередком жорстокої боротьби ідеального та матеріального світів, і від здатності врівноважити в собі дві протилежні стихії залежить, чи буде людина гармонійною, вищою від умов буття, далекого від ідеалу, чи її поглинуть суто меркантильні вподобання. Життєвий ідеал, на думку романтиків, слід шукати у світі надзвичайних пригод і фантазій, на лоні […]...
- Українська та зарубіжна література. Християнська культура Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Наступною культурною добою після античності була доба становлення і розвитку християнства. Вона намагалася утвердити підпорядкованість усіх сфер людського буття єдиному Богу, існування якого не підлягало сумнівам і бралося на віру без будь-яких доказів. На відміну від часів античності, увага діячів культури, державної і церковної влади зосередилася на запереченні […]...
- Зарубіжна література. Реалізм і Модернізм Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая На зміну романтичному прийшов реалістичний спосіб відображення дійсності, що передбачав максимально достовірне висвітлення життєвих явищ у їхньому розвиткові, типових характерів, які діяли за досить типових обставин. Реалісти вважали, що навколишня буденність, попри всю її недосконалість, заслуговує на те, щоб бути предметом художнього пізнання. У творах цього мистецького напряму […]...
- Як писати твори. 7 КЛАС Згідно з програмою учні 7-го класу мають навчитися виконувати такі види творчих робіт: – твір-опис зовнішності людини (за власними спостереженнями); – твір-опис процесу праці (за власними спостереженнями); – твір-розповідного характеру (оповідання) за поданим сюжетом; – замітка в газету дискусійного характеру. Твір-опис зовнішності людини належить до складних творчих завдань. Провівши спостереження за портретними характеристиками літературних героїв, […]...
- Українська еміграційна література XX ст. І. Багряний “Тигролови” Мета: ознайомити учнів з українською еміграційною літературою XX ст., її найвизначнішими досягненнями, а також із життям та творчістю І. Багряного – автора роману “Тигролови”; розвивати навички визначення провідних ідей, мотивів твору; викликати інтерес до читання української пригодницької літератури; виховувати силу волі, оптимізм, віру в перемогу. Обладнання: портрети письменників діаспори XX ст., пор- трет І. Багряного, […]...
- Як писати твори. 6 КЛАС За вимогою чинної програми шестикласники повинні навчитися виконувати такі види творчих робіт: – твір-опис природи (на основі особистих вражень і за картиною); – твір-опис приміщення (на основі особистих вражень і за картиною); – твір-роздум про вчинки людей на основі спостережень і вражень; – твір-оповідання на основі побаченого і за картиною; – замітка в газету з […]...
- 8 клас. Тема уроку. М. Коцюбинський. Дорогою ціною Тема. М. Коцюбинський. Дорогою ціною. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії Мета: – Навчальна (освітня): продовжувати ознайомлення учнів з ідейнохудожнім змістом повісті М. Коцюбинського “Дорогою ціною” (ІV, V частини, епілог); аналізувати образи часу і вічності в повісті, символи, роль і значення кольорів, звуків; характеризувати за складеним […]...
- Конспект й поурочне планування: Роман П. Зюскінда “Запахи” 11 клас Розміщено від Tvіr в Понедельник 24 мая Найважливіший етап у вивченні літературного твору в школі припадає на старші класи, тобто на той період, коли формуються моральні та естетичні ідеали учнів. Ось чому для вчителя дуже важливо правильно визначити методи дослідження твору, особливо коли це стосується значних за обсягом постмодерністських епічних полотен. Проблема вивчення художніх творів […]...
- Література XX ст.- мистецтво оновлених традицій і сміливого Мета: дати учням поняття про тематичне, стильове й жанрове багатство літератури XX ст.; розвивати навички формулювання й висловлювання власних думок щодо творів цього періоду, вивчених у попередніх класах; розвивати вміння сприймати інформацію на слух, виділяти головне; виховувати любов до книги, естетичний смак. Обладнання: портретна галерея письменників XX ст., ви- ставка їхніх творів. Теорія літератури: тематика, […]...
- ЗАМІТКА ДИСКУСІЙНОГО ХАРАКТЕРУ В ГАЗЕТУ. 5 КЛАС ЧИСТОТА – ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я ЧИ ПРЕДМЕТ СУПЕРЕЧОК? Щовесни, тільки-но сходить сніг, вулиці і парки нашого міста набувають жахливого вигляду: за зиму там накопичилася велика кількість сміття. Влада, як завжди, оголошує двохмісячник “Зелена весна”, і починається боротьба за… так-так, за чистоту. Звучать заклики до населення взяти участь у цій благородній справі. Хтось з ентузіазмом береться за […]...
- Відповіді до теми: творчість І. Карпенка-Карого (8 клас) 1. Стисло перекажіть біографію І. Карпенка-Карого. Назвіть справжнє ім’я письменника? Чому він обрав собі такий псевдонім? Справжнє ім’я Івана Карпенка-Карого – Іван Карпович Тобілевич. Першу частину псевдоніма утворено від імені батька письменника (Карпенко – тобто син Карпа), друга частина подвійного прізвища взята з твору “Назар Стодоля” (герой цього твору Гнат Карий був одним з найулюбленіших […]...
- Сучасна зарубіжна культура: Моріан, Солженіцин, Арагон, Селинджер, Фолкнер Хроніка літературно-мистецького процессу 60-80-х років засвідчує строкатість і нерівність розвитку української культури, а водночас і її невід’ємність від загально людської культурної спільності. Постановою Ради Міністрів УРСР від 50/05/61 р. запроваджено Державну премію ім. Т. Г. Шевченка. Нетривале послаблення режимного тиску в першій половині 60-х р. призвело до загального позитивного зрушення в культурному житті України. Частішають […]...
- До теми “Література і світ природи” Які негативні і позитивні риси характерні для людського суспільства і мешканців Джунглів? У людському суспільстві панує любов і дружба, доброзичливе ставлення одно-го до одного, взаємовиручка, взаєморозуміння, вірність обіцяному слову, подолання всіляких негараздів, але також і злість, заздрість, бажання обдурити іншого, грубість, підлабузництво. Майже так само ми можемо схарактеризувати стосунки мешканців Джунглів. Огидно читати про шерханівського […]...
- Українська література ренесансу й барокко Бароко – напрям у мистецтві й літературі. “Бароко” – від італійського слова “химерний”, “дивний” – напрям у мистецтві й літературі, який утвердився у XVІІ-XVІІІ ст. Для бароко в літературі характерна складність, мінливість, поліфонічність, поєднання релігійних і світських мотивів, тяжіння до контрастів. Якщо в Західній Європі період Відродження – Ренесанс – припав на XІV-XVІ століття, то […]...
- Проблема навичок та вмінь мовлення у навчанні іноземних мов Навичку визначають як “психічне новоутворення, завдяки якому індивід спроможний виконувати певну дію раціонально, з належною точністю і швидкістю, без зайвих витрат фізичної та нервово-психологічної енергії”. У процесі навчання іноземної мови мовленнєві дії учнів мають бути доведені “до оптимального рівня досконалості”, що забезпечує спрямованість уваги людини при здійсненні МД лише на зміст свого висловлювання чи того […]...
- Відповіді до теми: “Література і світ природи” Знайдіть описи зовнішності мешканців Джунглів. “…Багіра, чорна пантера, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі, які вилискували у світлі місяця, мов намальовані”. “Каа лежав… милуючись своєю чудовою новою шкірою… витягнувши по землі тупоносу голову, він згортав тридцять фунтів свого тіла у фантастичні вузли та звивини…”, “…перед хлопчиком піднялася така величезна кобра, якої він ще […]...
- Твір в обрамленням 4 клас: Як провчили пустуна Вона була дуже хороша дівчинка. У неї було багато іграшок. Але вона поводилася з ними зовсім не так, як деякі інші діти. Іграшки. в неї були завжди цілі, не поламані і не розкидані по всій кімнаті. Все було гарно складено у Валиному куточку.) Лялька сиділа на маленькому стільчику або лежала’в ліжечку. Кубики були складені красивою […]...
- ТВІР-РОЗДУМ. 4 КЛАС ЗРОЗУМІЙТЕ МЕНЕ. Ось уже другий рік поспіль я займаюся у міському танцювальному клубі “Юність”. Не всі мої близькі задоволені цим. Мама говорить, що у мене залишається мало часу для навчання і домашніх справ, а подружка дорікає, що майже не приділяю їй уваги. Чому вони не хотять зрозуміти мене? Адже мені подобаються танці, це цікаво і […]...
- Твір на тему “Моя улюблена зарубіжна співачка – Rihanna” Сьогодні Робін Ріанна Фенті (Robyn Rihanna Fenty) – майже національна героїня Барбадосу, яка зібрала всі музичні нагороди країни, окрім хіба що чоловічих номінацій. Її історія – це історія Попелюшки, правда, вона не животіла на кухні, а з дитинства розвивала свої артистичні задатки. Ріанна народилася 20 лютого 1988 року в родині Рональда та Моніки Фенті. Вона […]...
- ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ. 4 КЛАС ДЯКУВАТИ ЗА ЧИСТОТУ? Часто доводиться спостерігати, як учні в школі з неповагою ставляться до технічних працівників. Звичайно, прибиральниця – не престижна робота, але це не означає, що вона не потрібна і не достойна пошани. Уявімо собі, що ми залишилися без техпрацівників. Як буде виглядати школа в кінці робочого дня? Яким буде повітря без вологого прибирання? […]...
- Явище мережетури: українська література в Інтернеті Явище мережетури: українська література в Інтернеті Дев’яності роки минулого століття принесли з собою чергову технологічну революцію: стільникову і телефонію й Інтернет. Віртуальні простори останнього, як з’ясувалося, мають потужний потенціал до надання потрібної інформації й тепер виступають як новий особливий жанр чи, радше, вид чи вимір літератури. Одна з неусталених його назв – мережетура – це […]...
- ОПОВІДАННЯ ЗА ПОДАНИМ СЮЖЕТОМ. 6 КЛАС ЯК ІВАНКО СТАВ ХОРОБРИМ. На шкільному подвір’ї росла велика і висока яблуня. Яблука у неї були рожевобокі, смачні. Учні завжди ласували ними і невдовзі яблук майже не залишилося. Іванко прийшов до школи рано. На лавці під яблунею вже сиділо двоє дівчаток. Вони дивилися вгору на яблуню, де росло ще кілька плодів. Дівчатка подивилися на Іванка, […]...
- Фантастична розповідь “Чому я запізнився” (5 клас) Сьогодні я запізнився до школи через надзвичайні події вдома. Вранці я збирався на заняття та не знайшов свого щоденника. Я шукав його всюди, а потім побачив якісь клаптики біля миски мого собаки Джека. Виявилося, що Джекові не дали сніданку вчасно. Пес був голодний та зубами відкрив мій шкільний ранець. Джек витягнув звідти щоденника, бо той […]...
- Література рідного краю (Літературна Харківщина) Кожна країна, кожне місто, кожне село пишаються видатними особистостями, що народилися, навчалися або працювали в них. Я живу в місті з цікавою історією, з різноманітним мистецьким життям. Саме Харківщина стала батьківщиною багатьох художників, композиторів, письменників та поетів. Харків здавна славиться іменами людей, які посідають визначне місце в літературному житті України. Вулицями міста та стежками ланів […]...
- “Не люди для літератури, а література для людей” (за поезіями Б. Грінченка) І. Я безжурний веселощів спів Обминав на своєму віку… (У той час, коли жив і творив Борис Грінченко, в письменницькому середовищі точилися дискусії щодо завдань літератури. Багато митців відстоювало ідею “чистої літератури”, “літератури для літератури”. Поширювалося декадентство і занепадницькі настрої. Борис Грінченко одним рядочком окреслив своє бачення завдань літератури.) ІІ. О, якби умів я книги […]...
- ТВІР-ОПИС ПРОЦЕСУ ПРАЦІ. 6 КЛАС ВИШИВАНКА. Вишивана сорочка – улюблений одяг кожної українки. Вони прикрашали сорочку магічними знаками сонця, поля, води. Вважалося, що ці символи відводять від людини хвороби і нещастя. І сама тканина сорочки, і вишивка, і колір ниток мали чарівну силу. Для вишивання потрібні нитки “муліне”. Їх слід спочатку проварити із сіллю, щоб вони не линяли. Потім нитки […]...
- Твір на тему : “Література 19 століття в сприйнятті сучасної людини” “Час – рухомий образ нерухомої вічності” – так кілька століть тому сказав знаменитий французький поет Жан Батист Руссо. Адже саме час вчить нас всім премудростям життя і заліковує наші душевні рани. Але є у нього і негативна сторона: будучи вчителем мудреців, воно вбиває своїх учнів і володіє при цьому такою неймовірною силою, яка знищує гори, […]...
- Чи потрібна світова література в навчально-виховній роботі? Спочатку я хотів почати цю главу з оповідання про літературно-творчий кружок Балашовского педінституту, але потім зрозумів, що це тема окремої книги. Робота кружковцев ішла особливо інтенсивно й плідно в 60-е – першій половині 70-х років, коли про нас писала “Учительська газета” (нарис Б. Могильнера “Зрозуміти} щоб уміти” в № 114 від 22 вересня 1973 р.). […]...
- Твір по літературі 5 клас “Метаморфози” Публія Овідія Назона Моє знайомство з “Метаморфозами” Овідія почалося не з книги, а з розповіді, красивої і сумної. Ще в початковій школі вчителька розповідала нам про походження назв квіток. Ще й досі пам’ятаю в її руках ніжно-жовту квітку нарциса з вічно схиленою голівкою. її схожість на прекрасного юнака, що милувався своїм відображенням, видалася такою живою і переконливою, що […]...
- Відповіді до теми: “Література європейського бароко” 1. Схарактеризуйте бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Бароко – від італійської “дивний, примхливий” – один із загальноєвропейських напрямів у мистецтві Європи кінця XVІ – середини XVІ11 ст. Був характерний для багатьох країн, у тому числі і для України. Напрям бароко тісно пов’язаний із дворянсько-церковною культурою, епохою абсолютизму. 2. Назвіть основні художні особливості барокового твору. […]...
- Твір-роздум за прислів’ям. 6 клас. “Добром за добро відплачує кожен добром за зло – тільки справжня людина” Для більшості наших сучасників, які не схильні до міркувань на моральні і філософські теми, проблема добра і зла не викликає досить глибоких роздумів, для них вона є банальною. Оцінка такими людьми цього питання приблизно така: “Добро – це завжди добре, а зло – це завжди погано. Тому слід прагнути тільки до доброго, а з усім […]...
- Гейне й українська література Давно помічено, що долі великих поетів в іншомовних літературах дуже не схожі між собою. Одні такі поети проходять осторонь певних літератур, істотно їх не зачепивши, а пієтет до них носить переважно умоглядний характер, бо створюється він не перекладачами, а критиками й літературознавцями. Для української літератури в минулому столітті такими поетами лишилися ІНеллі й Кітс, Гюго […]...
- Твір на тему: “Чи потрібна романтична література в наш час?” Романтична література є особливою частиною такого культурного явища, як романтизм. Як мені здається, саме література найкраще здатна описати певні ідеї та філософські погляди, в цьому вона суттєво випереджає будь-яку іншу культурну діяльність, включаючи живопис, музику тощо. Для романтичної літератури характерні зображення любові людини до всього прекрасного, її бажання долучитися до краси і, мабуть, зробити в […]...
- Література українська Казки З давніх-давен популярністю у дітей користується казка. Казка – це прозовий жанр усної народної поезії, у якому реальна дійсність, народні мрії та прагнення зображені з допомогою вигадки, фантастики. Термін “казка” походить від слова “казати”. Дійсно, у казках народ “розказав”, розповів про своє життя, боротьбу проти гнобителів, про людську працю, споконвічні мрії, створив образи, які є […]...
- Нова література в Галичині “Не тоді, коли очі сумні, а коли руки діяльні, розквітає надія…” Цей прекрасний вислів належить чеському вченому Янові Коллару. І насправді, так часто люди, а інколи – цілі народи, потрапляють у несприятливе становище, потерпають від несправедливості. Але ж єдиним шляхом подолання цієї несправедливості є саме діяльність, невпинна діяльність заради власного та народного майбуття, бо навіть […]...
- І. Багряний. “Тигролови”. Гуманістична ідея перемоги добра Мета: Обладнання: Теорія літератури: допомогти учням усвідомити гуманістичну, оптимістичну спрямованість роману, зацікавити творчістю українських белетристів; розвивати навички роботи з текстом художнього твору, аналізу великих епічних форм, визначення елементів сюжету й композиції; виховувати патріотизм, оптимістичне світобачення, вольові риси характеру, допитливість, любов до книги. портрет письменника, різні видання роману, ілюстрації до нього. пригодницький роман, сюжет, композиція, художні […]...
- Українська література Актуальність теми. З початку 1930-х рр. і до кінця 1980-х рр. творча спадщина Володимира Винниченка була вилучена з нормального культурного обігу: твори його не друкувалися в УРСР і не вивчалися. Винниченкознавство як літературознавча ділянка існувало й розвивалося лише за кордоном – завдяки дослідженням Г. Костюка, М. Мольнара, С. Погорілого, Л. Онишкевич, В. Ревуцького(1) (хоча погляд […]...
- ТВІР-ОПИС ПАМ’ЯТОК ІСТОРІЇ І КУЛЬТУРИ. 7 КЛАС ПАМ’ЯТНИК КОБЗАРЕВІ. Найголовнішою ознакою мого трудового міста є його архітектура. У минулому столітті центр Харкова уособлював розкіш та індивідуальність, у тридцяті роки нашого століття – простоту і монумен-талізм пролетарської епохи. Але є у Харкова особливі ознаки – місця, які уособлюють його самобутність: Держпром, “Дзеркальна течія”, пам’ятник Кобзареві. Особливо шанують харків’яни пам’ятник Тарасові Григоровичу Шевченку. Його […]...
- До теми “Міф і література” Що таке міф? Міф (від грец.- слово, мова) – переказ, легенда, що виникла в глибоку давнину, ранні зразки усної народної творчості. Міф відбиває прагнення людей з’ясувати причини і сенс явищ, що спостерігаються, виходячи з перекопанії в існуванні божественних сил. Міф містить у собі вигадані, фантастичні уявлення давніх людей при Всесвіт, їхнє світобачення, світогляд. Про що […]...
- Чим мені сподобалась провансальська література? Хто не захоплювався розповідями про життя лицарів? Хто, читаючи про лицарські походи, про любов лицаря до Дами його серця, не уявляв мимохідь, як він теж мчить на коні, з мечем, у блискучих латах, – визволяти прекрасну принцесу? Доба лицарства – особливий період у світовій історії. Звісно, існує більше міфів про цю добу, ніж справедливих історичних […]...