Home ⇒ 📕Шкільні твори ⇒ Характеристика образу Бридкого каченяти
Характеристика образу Бридкого каченяти
Бридке каченя – казковий образ, в якому втілені уявлення автора про долю і призначення генія: всупереч всім обставинам він обов’язково доб’ється визнання і слави. Бридке каченя, що народилося в качиному гнізді, доводиться багато що зазнати в житті. Його вважають потворним, оскільки він зовсім не схожий на останніх мешканців пташиного двору, що “обмежують межі світу канавкою з лопухами”. Таким же потворним і ні на що не здатним він здається котові і курці, таким, що живе у старенької в її убогому будиночку. Він страждає від ворожості
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Схожі твори:
- Мій улюблений письменник (твір-розповідь) Кожне літо я проводжу у бабусі в селі. Воно знаходиться неподалік від Харкова, у Чугуївському районі. У бабусі на подвір’ї багато живності. Я допомагаю доглядати за свійською птицею – гусьми, курми, індиками, приношу свіжої травиці кроликам та козі Маньці. Одного разу бабуся запропонувала спуститися в приозерну низовину, що за околицею села. Я охоче погодився, тому […]...
- Робінзон Крузо характеристика образу П’ятниці П’ятниця – індієць з племені канібалів, зустрінутий робінзоном Крузо на двадцять четвертий рік свого перебування на незаселеному острові і що став помічником і слугою. П. зображений у романі очима робінзона, який знаходить в нім людину легкої і життєрадісної вдачі, хороброї, відданої, працездатної, щирої і простодушної, але зовсім не безглуздої, і не втомлюється хвалити його і […]...
- Червоне і чорне характеристика образу Жюльена Сореля Сорель Жюльен – син старого тесляра з містечка Верьер, що зробив блискучу кар’єру в роки Реставрації, проте що залишився духовно чужим цій епосі, тому що його серце неподільно належить Наполеону і тому століттю героїки, яке асоціюється для Ж. з ім’ям скинутого імператора. Катастрофа героя, що закінчує свій шлях на пласі, коли йому всього 23 роки, […]...
- Іліада характеристика образу Гектора Гектор – син Пріама, проводир троянського війська. Як і Ахілл, Г. в усіх своїх вчинках керується військовою честю, але якщо Ахілл цінує її заради неї самої, то Г., дотримуючи свою честь, в той же час усвідомлює, що несе відповідальність перед своїм народом, інтереси якого він повинен захищати. Гомер показує, як в душі Г. борються два […]...
- Іліада характеристика образу Ахілла Ахілл(Ахіллес) – головний герой поеми, суворий і невблаганний воїн. У відповідь на зневагу, яку наніс йому Агамемнон, верховний вождь і проводир війська ахейців, впродовж 10 років що осаджували Трою, А. відмовляється від участі у війні. Через це ахейці терплять одно поразку за іншим. Але коли вождь Трої Гектор вбиває друга А. Патрокла, А. забуває про […]...
- Світлана характеристика образу Світлана – героїня балади, написаної, як і інша балада Жуковского, “Людмила”, на тему “зразкової” балади німецького поета Г.-А. Бюргера “Ленора”, – повернення жениха-мерця за своєю нареченою і їх шлях до труни. “Світлана” – спроба створення ідеального національного характеру, “російської душі”, який її бачив і розумів поет. Відмінні риси цього характеру-душі – чистота, лагідність, покірність Провидінню, […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Володимир Ленський Володимир Ленский – любовний суперник Онєгіна. У романі про любов не обійтися без мотиву ревнощів, хоч би марних. Але поява Ленского на сторінках роману(він приїжджає в село майже одночасно зі своїм новим сусідом Онєгіним; сходиться з ним; вводить у будинок Лариных; знайомить з Тетяною і її сестрою Ольгою – своєю нареченою; після того, як роздратований […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Євгеній Онєгін – головний герой пушкінського роману у віршах, дія якого розгортається в Росії від зими 1819 до весни 1825 р. Введений в сюжет відразу, без передмов і прологів. Е. О.(гл. 1) їде в село до дядька, що занедужав, щоб застати його таким, що вже помер, вступити в спадок, два дні пона-слаждаться сільським спокоєм, а […]...
- Дэвид Копперфилд характеристика образу Копперфилд Дэвид – “герой оповідання про своє власне життя”, що являється і найбільш близьким Диккенсу героєм. Йому віддані багато епізодів біографії письменника, який згадував свої підліткові роки, відтворюючи поневіряння, пережиті К. Виснажлива боротьба з буденністю, яка повинна була “зігнути його і зломити”, провокує напади відчаю, але кінець кінцем виявляється незамінним досвідом, формуючи і виховуючи особу. […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Маргарити Маргарита(Маргарита Миколаївна) – головна героїня роману. Безперечний прототипическая зв’язок з Е. С. Булгаковой – третьою дружиною письменника. Асоціації з гетевской Гретхен мають, швидше, поверхневий характер: істотним виявляється лише момент бездітності М. і проявлене нею милосердя по відношенню до дітовбивця Фріди. Героїні 30 років. Вийшовши заміж в 19 років, вона є дружиною “дуже великого фахівця”; проте, […]...
- Характеристика образу Чайльда Гарольда Чайльд Гарольд – юнак, якого спонукає до безмежного скепсису “туги уїдлива сила”, що зробилася відмітною властивістю цілого покоління, що застало тільки захід героїчної епохи революційних потрясінь і визвольних воєн. Пушкінське визначення – “передчасна старість душі” – виділяє найістотнішу якість того, що утілився в Г. мирочувствования. Що забарвило собою цілий період європейського духовного життя, подібний умонастрій, […]...
- Характеристика образу Санчо Панси Санчо Панса – кастільський селянин, односелець Алонсо Кихано, який умовив простодушного Санчо стати його зброєносцем, пообіцявши йому незлічені багатства. Разом з Дон Кихотом Санчо Панса(“панса” в перекладі з іспанського означає “черево”) складають пару пародійних персонажів, на кшталт Пантагрюэля і Панурга. Худий і довгов’язий Дон Кихот поряд з низеньким товстуном зброєносцем справляють комічне враження своєю несполучуваністю. […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Ієшуа Га-Ноцрі Ієшуа Га-Ноцрі, – “жебрак з Эн-Сарида”, бродячий філософ, людина років двадцяти семи, син невідомих батьків. Образ героя полемически співвіднесений з образом євангельського Ісуса : в системі булгаківського роману І. і Ісус співвідносяться як безперечна істина і її спотворений образ; у цьому сенсі питання про реальне існування Ісуса, звучний на початку роману, припускає неоднозначна відповідь. І. […]...
- Айвенго характеристика образу Бріана де Буагильбера Бріан де Буагильбер – могутній лицар-храмовник, один з головних командорів ордену, здатний з часом стати його гросмейстером; найсильніший, небезпечніший і непримиренний супротивник короля Річарда Левове Серце. Творча установка В. Скотта на достовірно-реальне зображення часу, середовища і людину виключала елементи надприродного в сюжеті і характерах дійових осіб. Проте відблиск пов’язаних з тамплієрами легенд відбитим світлом лягає […]...
- Мартін Иден характеристика образу Иден Мартін – головний персонаж роману. З цим двадцятирічним напівдикуном ми зустрічаємося за обіднім столом сімейства містера Морза. Знатний буржуа дякує І. М., що заступився за честь його сина, запрошенням до обіду. Випадкове відвідування інтелігентного будинку стає поворотним моментом в житті малоосвіченого юнака. Тут він бачить інше життя, “про яке раніше тільки читав в книжках”. […]...
- Пригоди Тома Сойєра характеристика образу Гекльберри Фінн Гекльберри Фінн – бездомний обідранець, юний парія Санкт-Петербургу на Міссісіпі, син міського п’яниці, “ледаче, невиховане, погане хлопченя”, що “не визнає ніяких обов’язкових правил”, з точки зору усіх матерів міста, у чиїх дітей він проте у великій шані. Вільний птах, Г. живе у бочці, а в гарну погоду – просто неба. У присвяченому йому романі Г. […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Ліліпутів Ліліпути – зустрінуті Гулливером в першу його подорож людські істоти не більше шести дюймів зростанням. Виявившись полоненим Л., Гулливер вивчає їх мову, звичаї, устої, державний устрій. Завдяки своєму велетенському зростанню він бачить те, що усе, що відбувається в королівстві як на долоні. Імператор Л., в якому упізнають англійського короля Георга І, із задоволенням роздає державні […]...
- Повесті Белкіна характеристика образу Сільвіо Сильвио – тридцятип’ятирічний офіцер-дуелянт, одержимий ідеєю мести. Історія про нього повідана І. П. Белкину деяким полковником І. Л. П., в ініціалах якого легко прочитується натяк на знаменитого бретера тієї пори І. П. Липранди; оповідання ведеться від імені І. Л. П. Полковник-оповідач, у свою чергу, спочатку описує своє давнє особисте враження від героя, потім – переказує […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї(історичний Пілат перебував на цій посаді в 26-36 рр.); “син короля-звіздаря і дочки мірошника красуні Пили” – ім’я героя складене з імен батьків(Пила і Ат); в той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок імені з латів. рЦит – спис. Характерна деталь вигляду П. – “білий плащ з кривавою підбивкою”, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Івана Бездомного Іван Бездомний(Понирев Іван Миколайович, Іван, Іванушка) – поет, потім професор Інституту історії і філософії. В образі персонажа істотний “казковий” початок(ср.: Иванушка-дурник). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальні псевдоніми літераторів 20-х рр. : Бідний, Приблудний, Голодний і т. п.; можливі також алюзії на поета А. Безы-менского. На початку роману І. – відомий поет 23 років, що написав антирелігійну […]...
- Божественна комедія характеристика образу Вергилія Вергилій – один з центральних персонажів поеми. В. виступає в ній в ролі провідника Данте в його подорожі по Пеклу і Чистилищу. Довівши поета до вершини Чистилища, В. зникає, і супутником Данте в подорожі по Раю стає Беатриче. Поет, він же оповідач, називає В. “благим батьком” і “наставником знання”. Постійне місцеперебування В. – лімб, де […]...
- Король жаб, або Залізний Генріх характеристика образу Залізного Генріха Залізний Генріх(“Король жаб, або Залізний Генріх”) – один з прикладів створеного народною фантазією образу вірного слуги. Належить “німецьких” персонажів у зборах братів Гримм(на відміну від таких, як Попелюшка, Червона Шапочка, Спляча красуня, що зустрічаються в казках інших народів); походить із землі Гессен і вважається одним із старих в Німеччині. Слуга королівського сина, засмучений тим, що […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Йеху Йеху(імовірно утворено шляхом злиття двох англійських междометий – yah! і ugh!, що виражають відразу) – людиноподібні істоти, що населяють острів, де мешкають і гуигнгнмы, що використовують їх як робочу худобину. Зіткнувшись з цими “дивними тваринами”, Гулливер виявляється одним з них для розумних коней, що володарюють на острові, проте, приведений в хлів І., випробовує “жах і […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Азазелло Азазелло – один з підручних Воланда; маленька широкоплеча людина з вогняно-рудим волоссям, іклом, що стирчить з рота, кігтями на руках і гугнявим голосом. Ім’я персонажа нагадує про демона іудейської міфології Азезеле, що мешкає в пустелі; це одно з традиційних іменувань біса; у романі Булгакова спожите в итальянизированной формі. Образ А. відмічений відомою брутальністю – він […]...
- Пан з Сан-Франциско характеристика образу Пана Пан з Сан-Франциско – на самому початку розповіді відсутність імені у героя мотивується тим, що його “ніхто не запам’ятав”. Г. “їхав в Старий Світ на цілих два роки, з дружиною і дочкою, єдино заради розваги. Він був твердо упевнений, що має повне право на відпочинок, задоволення, на подорож в усіх відношеннях відмінне. Для такої упевненості […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Гели Гелла – служниця Воланда, відьма-вампір. Шрам на її шиї нагадує про гетевской Гретхен, страченою за дітовбивство, яку Фауст бачить під час Вальпургієвої ночі. Ім’я героїні викликає ряд асоціацій. У грецькій міфології Г. і Фрикс – діти богині хмар Нефелы; рятуючись від загибелі, вони летять в Колхіду на златорунном баранові; Г. гине, впавши у води протоки, […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Айвенго характеристика образу Айвенго – благородний молодий лицар, син Седрика Сакса, саксонського дворянина. Учасник ІІІ хрестового походу, друг і сподвижник короля Річарда Левове Серце, у свиті якого прибув в Палестину. До цього був вигнаний батьком з будинку і позбавлений спадку – за те, що посмів закохатися у вихованку Седрика леді Ровену, яку той готував в дружини Ательстану, останньому […]...
- Пікова Дама характеристика образу Германн Германн – молодий офіцер(“інженер”), центральний персонаж соціально-філософської повісті, кожен з героїв якої пов’язаний з певною темою(Томський – з темою незаслуженого щастя; Лизавета Іванівна – з темою соціального упокорювання; стара графиня – з темою долі) і наділений такою, що однією, що визначає його і незмінною рисою. Г. – передусім обачливий, розумний; це підкреслено і його німецьким […]...
- Характеристика образу Робінзона Крузо Робінзон Крузо – моряк, що виявився в результаті корабельної аварії на незаселеному острові у Вест-Індії недалеко від острова Тринідад і що зумів прожити на нім двадцять вісім років, спочатку в повній самотності, а потім з дикуном П’ятницею, освоїти цей острів і завести на нім господарство, в якому було усе необхідне для життя. Розповідаючи історію свого […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Берліоза Михайла Олександровича Берліоз Михайло Олександрович – літератор, голова МАССОЛИТа. Прізвище персонажа, по-перше, зближує його з відомим композитором – але саме як “антидвійника”, відміченого ознакою “немузичності”(ср. також “музичні” прізвища інших персонажів : Римський, Стравінський) : Б. передусім функціонер, чиновник від літератури; з іншого боку, ім’я героя асоціюється з самим автором роману, а ініціали – М. А. Б. – […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Автора Автор – оповідач, що має свою біографію, частково співпадаючу з пушкінською, і що суб’єктивно бере участь в розвитку сюжету. Образ автора грав значну роль у більше ранніх дослідах Пушкіна в області великої віршованої форми, пов’язаних з традицією Байрона. Герой часом перетворювався на alter ego самого поета, а подієвий ряд повинен був здаватися тінню, відгомоном подій […]...
- Одіссея характеристика образу Одісея Одісей(у римській традиції Улисс – цар Итаки, головний герой поеми Гомера “Одісея” і один з другорядних персонажів “Іліади”), Мужність О. поєднується з хитромудрістю і розсудливістю. О. і сам вважає хитрість основною рисою своєї вдачі : “Я Одісей, син Лаэртов, скрізь винаходом багатьох /Хитрощів славних і гучною чуткою до небес вознесений”. Батько Антиклеї, матері О., – […]...
- Одіссея характеристика образу Пенелопи Пенелопа – персонаж “Одіссеї”, дочка Икария і німфи Перибеи, чоловіка Одісея і двоюрідна сестра Олени. У світовій культурі ім’я П., яка цілих 20 років чекає повернення улюбленого чоловіка, стало уособленням вірної дружини. Під час відсутності Одісея П. осаджують численні женихи, юнаки з кращих сімей Итаки і довколишніх островів. Але П. Розуміючи, що сила на їх […]...
- Жан-Крістоф характеристика образу Жан-Крістоф – центральний герой эпико-лирического оповідання Роллана – поєднує в собі необоримую силу духу(йому. Krafft – “сила”) з презирством до насильства, приниження людської особистості. Героєм обраний музикант, німець за національністю, що в розпал антигерманських настроїв у Франції було певним викликом. Ж.-К. здійснює себе в музиці, яка стає філософією життя. Музикант здатний, тобто зобов’язаний “розливати навколо […]...
- Горе від розуму характеристика образу Молчалин Олексій Степанович Молчалин Олексій Степаныч – головний негативний персонаж комедії, амплуа безглуздого коханця; сердечний друг Софії, в душі що зневажає її; тінь Фамусова, антагоніст Чацкого, чиїй полум’яній балакучості невигідно протиставлена молчалинская безсловесність(підкреслена до того ж прізвищем, що “мовчазно говорить”). Переведений Фамусовым з Твері, завдяки його протекції отримав чин колезького асесора; числиться “по архівах”, але фактично перебуває особистим, […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Мармеладова Семена Захаровича Мармеладу Семен Захарович – титульний радник, батько Сонечки. “Це була людина років вже за п’ятдесят, середнього зросту і щільного складання, з сивиною і з великою лисиною, з набряклим від постійного пияцтва, жовтою, навіть зеленуватою особою і з повіками, що припухнули, із-за яких сяяли крихітні, як шпарки, але одушевлені червонясті очки. Але щось в нім було […]...
- Доктор Фаустус характеристика образу Адріана Леверкюна Леверкюн Адріан – геніальний німецький композитор. Його життя віднесене автором на першу половину XX ст. Томас Манн називав свій роман “книгою кінця” і розумів його як роман про трагічні потрясіння сучасної йому німецької історії, про стан культури і світу. Фігура головного героя не лише пов’язана з поточним життям, але і віддалена від неї. Він не […]...
- Королева Марго характеристика образу Карла ІX Карл ІX – французький король, в правління якого відбуваються події роману і чиє царювання ознаменовано страшною подією: Варфоломеевской ніччю – кривавим побиттям гугенотів, обманом притягнених в Париж. На початку роману К. з’являється сатрапом, заради розваги що стріляє в людей зі свого вікна і готового згубити тисячі безневинних людей заради сумнівних державних інтересів. Проте при цьому […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Раскольниковой Дуні Раскольникова Дуня(Авдотья Романівна) – сестра Рас-кольникова. Горда і благородна дівчина. “Чудово хороша собою – висока, напрочуд струнка, сильна, самовпевнена, що висловлювалося у всякому жесті її і що, втім, не віднімало у її рухів м’якості і граціозності. Обличчям вона була схожа на брата, але її навіть можна було назвати красунею. Волосся у неї було темно-русяве, трохи […]...