«Вищих я не відаю скарбів, ніж мирний труд і щастя в мирнім домі» (за драмою «Ярослав Мудрий»)
Давня Софія. Дивишся і не можеш надивитися на цю пам’ятку, збудовану в ті далекі неспокійні часи, коли на руську землю набігали печеніги і половці. Тоді вставали з мечем до бою на чолі зі своїм великим князем Ярославом усі, кому дорога була рідна земля і могутній красень над Дніпром – Київ. Ярослав Мудрий був великим князем землі Руської. Саме таким змалював його образ у своїй п’єсі І. Кочерга.
Князь турбувався про те, щоб народ жив у мирі. Заради спокою і припинення міжусобиць Ярослав покарав Костянтина, який повстав проти єдності
Ярослав пишається тим, що в його князівських жилах тече кров рідного
народу. Із гордістю він заявляє:
Мені не треба пишних тих казок,
що предків нам шукають десь за морем.
Народ мій тут, на рідних цих просторах…
Князева любов до народу поєднана з розвиненим почуттям обов’язку: «Раніш закон, а потім благодать», – каже він. Ярослав ставить інтереси держави вище за свої власні. І навіть люди, що хотіли його вбити (син Костянтина Микита), ближче пізнавши «розум дивний мудрішого з
Муляр Журейко допомагає йому в тяжку годину, а Микита гине в бою за Київ. Патріот, борець за мир і спокій, Ярослав перемагає печенігів. Він гордо заявляє:
1 поки жив, стояти я клянусь
За руську правду і єдину Русь!
Князь вдячний воїнам за те, що вони здолали ворога. В ім’я слави свого народу Ярослав вирішує увічнити його подвиг:
Там, на полі бою, де я сьогодні ворога побив,
Я дивний храм воздвигну.
Князь збудував незрівнянний Софіївський собор, який і тепер чарує нас красою архітектурних форм, фресок і мозаїк, зустрічає і проводжає сонце, зберігає в своєму золотому куполі його відблиск.
Схожі твори:
- “Вищих я не відаю скарбів, ніж миряни труд і щастя в мирнім домі” (за драмою І. Кочерга “Ярослав Мудрий”) Вершиною творчості Івана Антоновича Кочерги стала драматична поема “Ярослав Мудрий”, написана 1944 року. У цій драмі автор уперше звертається до образу реального діяча, відкриває нам завісу на моральні цінності наших далеких предків. Розповідь про Ярослава обмежено 1030-1036 роками. Саме в цей період великому князеві вдалося приборкати міжусобні чвари на київських землях та відбити навалу печенігів. […]...
- “Вищих я не відаю скарбів. Шкільний твір за драмою І. Кочерги “Ярослав Мудрий” У творчій спадщині письменника-драматурга Івана Кочерги є багато драматичних поем та історичних драм. Серед всіх творів визначне місце займає “Ярослав Мудрий” – драматична поема, основою якої автор взяв історичні події XІ ст., коли князем Київської Русі був Ярослав Володимирович, прозваний у народі Мудрим. З багаторічного князювання Ярослава драматург взяв лише невеликий період з 1030 по […]...
- Твір за драмою «Ярослав Мудрий» У величні й тривожні дні нашої Батьківщини, зокрема в часи Великої Вічизняної війни, погляди митців часто зверталися в далеке минуле, до постатей наших славних предків – Ярослава Мудрого, Данила Галицького, Олександра Невського, Богдана Хмельницького. І це не було випадковим. Образи прадавнього минулого нашої землі ставали поряд із героями сучасності, будили в їхніх душах гордість і […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою «Ярослав Мудрий») Ярослав Мудрий… Цікава й складна, дуже суперечлива постать. Жорстокий войовник і мудрий книголюб; творець першого зведення руських законів – «Руської правди», і князь, що залізною рукою скарав у міжусобній боротьбі навіть найближчих родичів; лукавий політик і натхненний будівничий… У своїй п’єсі «Ярослав Мудрий» І. А. Кочерга відкрив нам завісу на моральні цінності наших далеких предків, […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою І. Кочерга “Ярослав Мудрий”) Ось і розпочалося третє тисячоліття. Безперечно, час, що минув, був для когось щасливий, а для когось страшний і бурхливий. Що ж на нас чекає там, попереду? Такі ж нещастя чи, може, омріяне віками щасливе мирне життя? На ці питання, безперечно, відповісти важко та навіть неможливо. Одне можна сказати із впевненістю, що все залежатиме, як завжди, […]...
- Роздум за драмою Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Ось і закінчуються останні сторінки книги І. Кочерги “Ярослав Мудрий”. Цей твір читати легко й приємно, бо в ньому оспівується найголовніше в житті людини – моральні цінності. У наш тяжкий час нелегко зустріти людину з прекрасною душею, з чистим сумлінням, бо духовні цінності змінюються на матеріальні, не завжди можна сподіватись на чиюсь допомогу у тяжку […]...
- «Беретеся мудрість не із заповітів» (за драмою «Ярослав Мудрий») Роздуми Івана Кочерги про людську мудрість втілені в образах Сельвестра, Ярослава Мудрого. Мабуть, невипадково твір про київського князя починається з розповіді вченого монаха Сельвестра. І формула мудрості, виведена ним, така: Не те чеснота, лиш би книги чтить, А щоб од книг зерно добра й любові В своїй душі посіяти й зростить, І просвітить добром серця […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою І. Кочерги “Ярослав Мудрий”) Сьогоднішня незалежна Українська держава постала не на голому місці. Довгий і тернистий шлях пройшов наш народ, поки скинув кайдани ненависного поневолення. А провідною зорею на цьому шляху сяяла йому горда Київська Русь – творіння Володимира та Ярослава. Пам’ять про неї переконувала наших предків у тому, що їхні зусилля не пропадуть даремно, що ми, українці, здатні […]...
- Відповідальність людини за долю держави (за драмою «Ярослав Мудрий») Щодо драматичної поеми І. Кочерги іноді постає питання, чому автор не обмежився чітким відтворенням існуючої історичної правди, але на основі реальних подій відтворює сюжет, сповнений деяких неточностей або й «грубих помилок», – відходжень від реалії, що її занесено до літописів княжих часів. Відповідь на це непросте, але цілком слушне запитання слід шукати, виходячи з роздумів […]...
- Ідея незламності народного духу, любові й відданості своїй Вітчизні в п’єсі “Ярослав Мудрий” Сонце котилося за Дніпрові кручі стомлене і припаде пилом за день. Яскраво виблискували під його останнім промінням бані Софії. Вони жадібно ловили і вбирали в себе ті промені. А коли сонце зайшло за зелені сади й сховалося на спочинок, вони ще довго виблискували. Немов продовжували справу сонця, відсвічували його теплим, щедрим вогнем. Давня Софія… Дивишся […]...
- Ярослав Мудрий Український народ має всі підстави пишатися своєю славною історією. Протягом віків Україна переживала дні сили і слави, мала справді легендарних героїв. Одним з них є київський князь Ярослав Мудрий. Остаточно розбивши печенігів, Ярослав дбав про лад і спокій у країні. Побудував величаву церкву святої Софії, дав наказ записати усі права в одну книгу і назвав […]...
- Герої драми «Ярослав Мудрий» У п’єсі «Ярослав Мудрий» І.Кочерга відтворив дух історичної епохи XI століття за часів князювання Ярослава Мудрого. Він зумів втілити основні настрої тієї доби в живих та яскравих образах. У п’єсі багато дійових осіб. Крім історичних постатей (Ярослав, Інгігерда, Анна), чимало авторських персонажів (Микита, Журейко, Милуша, варяги). Кожен з цих образів має індивідуальні риси характеру і […]...
- Ярослав Мудрий – вершина майстерності І. Кочерги В історії нашої держави є чимало славних людей, які своїм життям, своєю працею примножували велич України. До таких постатей належить і князь Ярослав, якого наші пращури прозвали Мудрим. І. Кочерга 1944 року, в час, коли наша країна боролась з фашизмом, написав історичну драматичну поему “Ярослав Мудрий”. Напередодні битви за Київ так пророче, з глибини століть […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за п’єсою “Ярослав Мудрий”) Тема історичного минулого завжди приваблювала письменників. І це не випадково, адже не одна чорна вість сколихнула нашу рідну землю! Хто тільки не хотів загарбати тебе, моя Україно! Скільки грабіжників зазіхало на багатство і незалежність стольного міста Києва! Вони приходили до тебе, столице, з вогнем і мечем і гинули на твоїх майданах, біля твоїх стін, на […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків. Учнівський твір за поемою І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Тема історичного минулого завжди приваблювала сучасних письменників. І це не випадково, адже не одна чорна навала сколихнула нашу рідну землю! Хто тільки не хотів загарбати тебе, моя “Україно! Скільки грабіжників зазіхало на багатство і незалежність стольного міста Києва! Вони приходили до тебе, столице, з вогнем і мечем і гинули на твоїх майданах, біля твоїх стін, […]...
- Художнє втілення патріотичної ідеї в драматичній поемі Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Художнє втілення патріотичної ідеї в драматичній поемі Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Тема патріотичного минулого завжди приваблювала сучасних письменників. І це не випадково, адже не одна чорна вість сколихнула нашу рідну землю, хто тільки не хотів загарбати Україну! Скільки грабіжників зазіхало на багатство і незалежність прекрасного міста Києва! Вони приходили з вогнем і мечем і гинули […]...
- Моральні цінності у драмі І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Неможливо собі уявити Київську Русь без могутньої постаті Ярослава Мудрого, який ніби є втіленням моральних цінностей та ідеалів наших предків. Цікава й складна, дуже суперечлива постать. Жорстокий войовник і мудрий книголюб – творець першого зведення руських законів – “Руської правди” – і князь, що залізною рукою скарав в усобній боротьбі навіть найближчих родичів; лукавий політик […]...
- Основні проблеми драматичної поеми І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Однією з кращих драматичних поем І. Кочерги на історичну тему є п’єса “Ярослав Мудрий”, бо сама постать князя Ярослава, якого за його справи народ назвав мудрим, цікава і епохальна. Це і сильний воїн, і книголюб, і автор перших руських законів, і будівничий, творіння рук якого – Софіївський собор – ось уже майже тисячоліття є пам’яткою […]...
- Ідейне навантаження драматичної поеми І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Іван Антонович Кочерга належить до тих небагатьох митців, які ставили собі за мету осягнути сенс людського буття, пізнати владу любові і смерті, пітьми і світла, обов’язку і права. Його творчий шлях – це шлях невтомних і нескінченних пошуків. Він, як сказав Максим Рильський, дивився на життя своїми очима. Все своє життя він чесно служив улюбленому […]...
- Образ Ярослава Мудрого (за п’єсою “Ярослав Мудрий”) Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна, Іван Кочерга, якому було 60 років, виїхав до Уфи. Тут письменник дуже багато працював для загальної справи перемоги над фашистами: редагував газету “Література і мистецтво”, писав драматичні твори, присвячені боротьбі з ворогом, вів наукову роботу. Думками письменник линув до Києва – столиці України, до свого народу. У 1944 році І. […]...
- Образи п’єси «Ярослав Мудрий» Образ Ярослава Мудрого привабив Івана Кочергу передусім як образ суперечливий, у якому тісно поєднатися, з одного боку, лицарська відвага, державний розум, підтримка науки, знань, щедрість, а з другого – честолюбство, лукавство, лякливість. В уяві драматурга постала трагічна постать людини енергійної, запальної, активної, яка шукала істину і помилялась, дбала про добробут вітчизни і забувала про деяких […]...
- Сюжетно-композиційні особливості п’єси «Ярослав Мудрий» П’єса І. А. Кочерги «Ярослав Мудрий» – вершина майстерності письменника. Це справжній гімн не князеві, хоча б і названому Мудрим, не вождеві, а безсмертній творчій силі народу, полум’яному патріотизмові, любові до Батьківщини. Образ Ярослава Мудрого привабив Івана Кочергу передусім як образ суперечливий, у якому тісно поєдналися, з одного боку, лицарська відвага, державний розум, підтримка науки, […]...
- І. А. Кочерга та його славнозвісна історична п’єса “Ярослав Мудрий” Іван Антонович Кочерга – драматург, і світогляд митця формувався поступово, увесь вільний час Іван Кочерга віддавав театрові, він самостійно поглиблював свої знання з історії, мистецтва, літератури, філософії. У 1904 році молодий І. Кочерга заявив про себе як театральний критик. У чернігівських газетах він публікував рецензії та статті. У 1910 роді створена перша п’єса російською мовою […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драматичною поемою І. Кочерги “Ярослав Мудрий”) Півтори тисячі років стоїть на стародавніх пагорбах красень Київ – гордість моєї батьківщини. Де можна ще побачити таку чарівну красу, стрункі тополі й білі каштани, яскраві зірки на тлі блакитного неба? Про тебе, Києве, народ склав найдорожчі нашому серцю думи та пісні, прославляючи твоїх стійких захисників, їх безсмертні подвиги в ім’я незалежності і свободи Русі. […]...
- І поки жив, стояти я клянусь за руську правду і єдину Русь (Іван Кочерга) І поки жив, стояти я клянусь за руську правду і єдину Русь (Іван Кочерга) Сонце котилося за дніпрові кручі, стомлене і припале пилом за день. Давня Софія… Дивишся і не можеш надивитися на цю пам’ятку, збудовану у ті далекі неспокійні часи, коли на Руську землю набігали печеніги, половці. Тоді вставали всі, кому дорога була рідна […]...
- Сучасний пафос твору І. Кочерги “Ярослав Мудрий” У роки Великої Вітчизняної війни в літературі головною стала історико-патріотична тема, а однією з активних форм художнього осягнення глибинного образу Батьківщини було в ті дні відтворення історичного минулого. Героїчна боротьба далеких предків за свободу і незалежність рідного краю, полум’яні рядки класичних творів, перейняті щирою любов’ю до Вітчизни, посилювали патріотизм, сприяли вихованню усвідомленого розуміння спадкоємності і […]...
- “Береться мудрість не із заповітів, а із шукань і помилок гірких…” (за драматичною поемою “Ярослав Мудрий”) Я гадаю, що кожна людина хоча б раз за життя ставила собі питання: звідки береться мудрість? Чи є вона вродженим даром? Чи можна стати мудрим, читаючи книжки? Чи мудрість приходить сама собою із віком і досвідом, а ми не в змозі пришвидшити чи вплинути на цей процес? Своє бачення цієї проблеми пропонує нам Іван Кочерга. […]...
- Чи можна побудувати своє щастя на чужій біді? (за драмою І. Франка “Украдене щастя”) Чи можна побудувати своє щастя на чужому стражданні? Чи можна “вкрасти своє щастя”? Такі питання стоять перед героями драми І. Франка “Украдене щастя”. П’єса на п’ять дій “Украдене щастя” займає в оригінальній драматургічній спадщині І. Франка центральне місце. Вона була написана 1891 року, але протягом двох наступних років кілька разів перероблялася, тому що реакційна критика […]...
- Хто в кого вкрав щастя? (за драмою І. Я. Франка “Украдене щастя”) Хто в кого вкрав щастя? (за драмою І. Я. Франка “Украдене щастя”) Щастя… Чи дароване воно долею, чи залежить воно від тебе та людей, які тебе оточують? На це складне запитання кожному свою відповідь дає життя. Та от у героїв драми Івана Франка “Украдене щастя” його украли. Хто ж і в кого украв щастя? Пізня […]...
- Хто украв щастя? Твір за драмою І. Франка “Украдене щастя” Драма “Украдене щастя” – один з найкращих творів Івана Франка. Займає вона почесне місце в українській класичній драматургії. І. Франко, людина дуже чесна й прямолінійна, ставить у драмі питання: хто винен у трагедії Миколи, Анни і Михайла, у тому, що у них украдено щастя? Перед читачем та глядачем проходить життя трьох персонажів; Миколи Задорожного, його […]...
- Хто в кого вкрав щастя? (За драмою «Украдене щастя») Щастя… Чи дароване воно долею, чи залежить воно від тебе та людей, які тебе оточують? На це складне запитання кожному свою відповідь дає життя. Та от у героїв драми Івана Франка «Украдене щастя» його украли. Хто ж і в кого украв щастя? Пізня зимова пора. В занепокоєнні чекає молода жінка Анна свого чоловіка Миколу. Та […]...
- Образ князя Ярослава Мудрого (За однойменною драмою І. Кочерги) На зміст твору впливає час його написання. Так було і з драмою Івана Антоновича Кочерги “Ярослав Мудрий”. Автор почав працювати над цим твором 1944 року, повернувшись до звільненого від окупантів Києва. За тих часів велике значення мала патріотична тема, значною мірою втілена в згадуваній історичній драмі. Урочисто й піднесено починається дія драми. “Срібно-кучерявий ієромонах” Сильвестр […]...
- Хто з героїв окрадений найбільше? (за драмою Івана Франка “Украдене щастя”) Хто з героїв окрадений найбільше? (за драмою Івана Франка “Украдене щастя”) Драма “Украдене щастя”, написана І. Франком 1891 року – це шедевр світової драматургії, в ній неперевершений талант письменни ка органічно поєднався із глибоким знанням життя народу. Коли читаєш цю п’єсу, постійно відчуваєш хвилювання і внутрішнє напружен ня, неначе знаходишся поруч із живими героями, стаєш […]...
- Біографія Ярослава Мудрого Український народ має всі підстави пишатися своєю славною історією. Протягом віків Україна переживала дні сили і слави, мала справді легендарних героїв. Одним з них є київський князь Ярослав Мудрий. Остаточно розбивши печенігів, Ярослав дбав про лад і спокій у країні. Побудував величаву церкву святої Софії, дав наказ списати усі права в одну книгу і назвав […]...
- Сочинение по драме И. Кочерги “Ярослав Мудрый” Относительно драматической поэмы И. Кочерги иногда стоит вопрос, почему автор не ограничился четким воспроизведением существующей исторической правды, но на основе реальных событий воссоздает сюжет, преисполненный некоторых неточностей “грубых ошибок”, – отступлений от реалии, которая занесена в летописях княжеских времен. Ответ на это непростой, но целиком благоприятный вопрос следует искать, исходя из раздумий над намерением автора […]...
- Моральные ценности в драме И. Кочерги “Ярослав Мудрый” Невозможно представить себе Киевскую Русь без могущественной фигуры Ярослава Мудрого, который будто бы является воплощением моральных ценностей и идеалов наших предков. Интересная и сложная, очень противоречивая фигура. Жестокий полководец и мудрый книголюб. Творец первого свода русских законов – “Русской правды” и князь, который железной рукой карал в междоусобной борьбе даже ближайших родственников. Лукавый политик и […]...
- Втрачений секрет сімейного щастя (за драмою Ібсена «Ляльковий дім») Генрік Ібсен був людиною суворої, але щирої вдачі, його завжди приваблювали добрі, відверті люди, які вміли кохати і жертвувати заради інших своїм добробутом. Саме тому норвезький митець намагався висвітлити реальні соціально-психологічні проблеми. Його драма «Ляльковий дім» поставила перед численними читачами та глядачами важливі питання: як жити, кохати, якими бути? Ібсен підняв завісу над побутом сім’ї, […]...
- Твір на тему: “Непоборна сила кохання” за драмою І. Франка “Украдене щастя” Щастя кохання… Чи дарується воно волею долі, чи залежить воно виключно від людей, нас оточуючих? Відповіді на ці складні запитання кожний шукає і знаходить сам, а інколи їх нам підкидує саме життя. А ось у героїв п’єси І. Франка “Украдене щастя” і щастя і почуття кохання вкрали. Але хто є це міг зробити? Драма починається […]...
- Моральные ценности наших предков (по драме И. Кочерги “Ярослав Мудрый) Драматическую поэму “Ярослав Мудрый” Кочерга начал еще тогда, когда возвращался из эвакуации. Проездил он теми местами, которые едва лишь освободили из под фашистского сапога. Его глаз не минул руин и пожарищ, бедствий людей. Из первых уст он слышал о преступлениях немцев, про мужество и отвагу солдат нашей армии, об их стремлении жить на освобожденной земле. […]...
- “Щастя то зрада, будь тому рада, тим воно гарне, що вічно летить” (за драмою-феєрією Лесі Українки “Лісова пісня”) У чому зміст людського життя? Яким воно має бути’,’ Що треба для того, щоб життя було повноцінним, щасливим, незрадливим? Ці питання є синонімічним рядом головної проблеми драми-феєрії “Лісова пісня”. Щоб відповісти на них, треба мати неабиякий життєвий досвід, вміти любити, пробачати й вірити. Цей гнір – гімн єднання людини і природи, це щира пісня про […]...