Тільки людина відповідає за добро і зло (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”)
І. “Майстер і Маргарита” – визначний твір М. Булгакова (сплавлення в прозі Булгакова воєдино міфу, реальності, сатиричного змалювання побуту, романтичного сюжету, правдивого зображення, іронії та сарказму).
ІІ. Відповідальність людини за добро і зло, яке відбувається на землі.
1. Дві головні сили роману (сили зла і сили добра, Воланд та Ієшуа Га-Ноцрі).
2. Хто такий Воланд? (невтомний сіяч спокус, руйнацій і зла чи той, хто встановлює справедливість? Вчинки Воланда – акти справедливості, або прагнення довести людям існування
3. Хто такий Ієшуа? (Ієшуа – втілення чистої ідеї, філософ, мандрівник, проповідник добра, любові та милосердя; його ціль – зробити світ чистішим і добрішим).
4. Вибір, який робить кожна людина: йти по дорозі Ієшуа чи Воланда (в Москві, що постала перед Воландом, більшість людей ідуть не за позивом добра й істини, а шляхом зла і брехні).
5. Відкриття Булгаковим у романі найважливішої істини людства: якщо забувати про добро, це неминуче викличе до життя зло; вони як світло й тінь, нероздільні.
ІІІ. Відповідальність кожної людини за свій вибір у житті.
Схожі твори:
- Тільки людина відповідальна за добро і зло (за романом М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”) М. Булгаков – один із видатних письменників післяреволюційної епохи. Доля Булгакова була дуже важка, у ній було багато конфліктів, перемог і поразок. Роман “Майстер і Маргарита” став одкровенням великого письменника і філософа. Основна тема роману – проблема добра і зла. Ця тема завжди займала головне місце в російській філософії і літературі. Спочатку поняття “добра і […]...
- Фантастичні образи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” І. “Майстер і Маргарита” – роман М. Булгакова, що вимагає від читача виходу за межі повсякденних естетичних уявлень. ІІ. Воланд – головний фантастичний образ роману. 1. Сатанізм Воланда (зовнішня подібність до Мефістофеля; ім’я “Воланд” – одне з імен диявола у “Фаусті”; всемогутність героя в покаранні одних і заохоченні інших персонажів роману). 2. Чому Воланд виконує […]...
- Добро і зло у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Поки молоді, сильні, бадьорі, не утомлюйтеся робити добро… Якщо в житті є зміст і ціль, то зміст цей і ціль зовсім не в нашому щасті, а в чомусь більше розумному і великому. Робіть добро. А. П. Чехов. Тема добра і зла хвилювала багатьох чудових письменників за всіх часів. Ф. М. Достоєвський писав у романі “Злочин […]...
- Тема добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – це центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Ця боротьба пронизує не лише головну тему роману, але й тему “роману у романі”. Взагалі в цьому романі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Появи […]...
- Вічна боротьба добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях”. Навіть обличчя у нього було дуже дивне: “Правый глаз черный, […]...
- Тільки людина відповідальна за добро й зло М. А. Булгаков – один із чудових письменників післяреволюційної епохи. Доля Булгакову дісталася важка, у ній було багато конфліктів, перемог і поразок. Роман “Майстер і Маргарита” став одкровенням великого письменника. Учнівський твір По романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”. …Так хто ж ти, нарешті? Я частина тієї сили, що вічно хоче зла й вічно […]...
- Вічна боротьба добра у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях”. Навіть обличчя у нього було дуже дивне: “Правый глаз чер-мый, левый зеленый. Брови черные, но одна выше другой”. У образі Понтія Пілата втілено внутрішню боротьбу людини. У ньому стикаються сила вочлі й влада обставин. Але він […]...
- Сюжетна організація роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Завершився попередній розділ з життя москвичів 30-х років. Відчувається таємничий зв’язок між подіями в сучасній Москві та Єршалаїмі за багато років до того. Події роману, що розділені в часі майже двома тисячоліттями, гармоніюють між собою, їх пов’язує боротьба зі злом, пошук істини, творчість. Таким чином, художнє ціле булгаковського роману – це своєрідне перехрестя двох світів, […]...
- Що таке істина? (За романом М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Інколи я помічаю, що з кожною новою книгою змінюється мій світогляд. Здавалося б такі вічні поняття, як “кохання”, “істина”, “добро” мали б вже стати чіткими і зрозумілими кожному. Але це далеко не так! Кожна людина, навіть прочитавши одні й ті самі рядки в книжці, зрозуміє все на свій лад! Чи запитували ви себе про те, […]...
- Одвічна боротьба добра зі злом у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема одвічної боротьби добра зі злом є наскрізною у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”. Слід зазначити, що трактування цієї теми сформувалося в письменника під впливом видатних філософів і письменників, іноді протиставляється традиційним християнським уявленням щодо цієї проблеми. Враховуючи спостереження літературознавця Б. Гаспарова, який переконливо довів, що головним прийомом побудови смислової структури роману є принцип […]...
- Проблема добра і зла у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Хто кидає камінь нагору, кидає його на свою голову, і підступний удар розділить рани. Хто риє яму, сам упаде в неї, і хто ставить сеті, сам буде вловлений ними. Хто робить зло, на того повернеться воно, і він не дізнається, звідки воно прийшло до нього. Старий Завіт. Добро і зло… Поняття вічні та нероздільні. І […]...
- Майстру даровано спокій (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Роман “Майстер і Маргарита” М. Булгаков почав писати у 1928 році. Доведений до 15-го розділу, у 1930-му році роман було знищено автором, а у 1932 році він був розпочатий знову. У цьому романі описується життя людей 20-30-х років XX ст. Паралельно з цим описом автор розповідає історію про Понтія Пілата й Ієшуа. Головною дійовою особою […]...
- Багатогранність людської натури (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Роман “Майстер і Маргарита” був твором, який приніс Булга-кову світову славу. Доля письменника дуже незвичайна. Поява у 1962-1967 роках декількох вагомих і до цього невідомих творів Булгакова, який був знаний у Росії і Європі головним чином як автор п’єс “Дні Турбіних” і “Зойчина квартира”, перемістило його ім’я в ряд найкращих російських письменників. Він був митцем, […]...
- Дійсна й удавана свобода (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) У критиці існує багато припущень щодо того, що є основою роману “Майстер і Маргарита” М. Булгакова, яка ідея домінує в цьому шедеврі. Деякі вважають, що це боротьба добра і зла, світла і пітьми, інші пишуть про віру і безвір’я, істину і справедливість, треті стверджують, що це роман про любов і творчість, про свободу дійсну і […]...
- Сюжетна організація роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита” цо водночас філософський, фантастичний і сатиричний роман. У цьому творі письменнику вдалося об’єднати в єдине ціле міф і реальність, сатиричне описання побуту та романтичну лінію сюжету, іронію й сарказм. Звідси і незвичайна художня організація твору: він складається ніби з трьох світів. Перший – міфологічний, або біблійний (його ще називають […]...
- Фантастичні образи у романі М. А. Булгакова. “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков – письменник з незвичайною долею: основна частина його літературної спадщини стала відома читаючому миру тільки чверть століття через послу його смерті. При цьому останній його роман – “Майстер і Маргарита” – приніс авторові світову славу. На мій погляд, своєрідність роману “Майстер і Маргарита” полягає в тім, що він жадає від читача виходу за […]...
- Часові шари у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” – твір, який змінив моє уявлення про світ взагалі. Жив я собі на планеті Земля і знав, що життя одне і після смерті немає нічого. Батьки мої атеїсти. І оці всі паранормальні, чудотворні явища для них – казки з ефектом дурощів. Реальне життя – це те, що є, а все інше […]...
- Твір на тему: “Образ Івана Бездомного” за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Обидва головні герої відомого роману М. Булгакова “Майстері Маргарита – і Ієшуа, і Майстер – мають у романі по одному учневі: Ієшуа – Левія Матвія, Майстер – Івана Бездомного. Причому початковий стан і того й іншого учня був самим невідповідним, непрезентабельним: Левій Матвій був митарем, тобто збирачем податків; Бездомний був спочатку роману неосвіченим антирелігійним поетом, […]...
- Боротьба добра й зла у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Добро й зло… Поняття вічні й нероздільні. І поки жива людина, вони будуть боротися один з одним. Добро буде “відкриватися” людині, висвітлюючи йому шлях до істини. Не завжди носіями добра й зла бувають різні люди, особливої трагічності досягає ця боротьба, коли вона відбувається в душі однієї людини. Роман М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” присвячений […]...
- Рукописи не горять (за романом М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”) “Рукописи не горять” – із цією вірою у вперту, силу мистецтва вмирав письменник Михайло Булгаков, всі головні добутки якого лежали в ту пору в ящиках його письмового стола неопублікованими й лише чверть століття через одне за іншим прийшли до читача. “Рукописи не горять”, – ці слова як би служили авторові закляттям від руйнівної роботи часу, […]...
- Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сати ра і любовна лірика Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише головний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став […]...
- Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях”. Навіть обличчя у нього було дуже дивне: “Правый глаз черный, левый зеленый. Брови черные, но одна выше другой”. У образі Понтія Пілата втілено внутрішню […]...
- Світ без рум’ян і гриму у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” У 30-ті роки Михайло Булгаков працює над значним твором – романом “Майстер і Маргарита”. Цей роман приніс автору посмертну світову славу. Цей твір став гідним продовженням тих традицій російської літератури, які стверджували пряме поєднання гротеску, фантастики, ірреального з реальним у єдиному потоці розповіді. Роман став унікальним людським документом тієї епохи в зв’язку з достовірністю як […]...
- Тема добра і зла в романі «Майстер і Маргарита» Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита». У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в «дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях». Навіть обличчя у нього було дуже дивне: «Правий глаз черный, […]...
- Вигук на виставу лялькового театру за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Я довго чекала цієї прем’єри і чомусь боялась її. У кожного з нас власні уявлення про цей твір, свій умовний сценарій. Хоч би не перебільшити, не перетягти у якийсь бік! Хоч би не захопитися занадто фантасмагорією чи політикою, великими діалогами… Це – довга за часом вистава. Це – складна, “насичена”, як кажуть і як я […]...
- Відповіді до теми: роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Якою зображена Москва 30-х років у романі Булгакова? Зображуючи Москву 30-х років, письменник дає зрозуміти читачу, що люди обплутані тут ланцюгами всіляких інструкцій, постанов і догм. Так, службовці Управління виловиш змушені співати в хорі, а літературні критики “говорять зовсім не те, що хочуть сказати”. Усі вони – жителі “поганої квартири”, відкіля незрозуміло як навічно зникають […]...
- Моральні експерименти Воланда у романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Якщо спробувати апределіть одним словом багатство ідей та образів роману “Майстер і Маргарита”, то можна сказати, що це – роман-випробування. Кожен з героїв, навіть самий незначний, другорядне, стає учасником фантастичного експерименту. Може бути, цей самий герой ніколи і в очі не бачив Воланда, але тим не менше сам сатана випробовує його. В людині досліджується здатність […]...
- Переказ стисло: Проблема самотності в романі М. О. Булгакова “Майстер і Маргарита” З тих пір як вічний судія Мені дав все бачення пророка, В очах людей читаю я Сторінки злості і пороку. Проголошувати я став любов і правду чисті вчення: У мене всі ближні мої Кидали скажено камені. М. Лермонтов. “Пророк” Воістину перлиною творчості Булгакова став його роман “Майстер і Маргарита”. Він не тільки дозволяє перейнятися атмосферою […]...
- “Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Щоразу перечитуючи роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита”, замислюєшся, в чому полягає його чарівність, магія, приваблива таємниця, що навіки залишиться нерозгаданою. Герої роману належать як до реального світу, так і до світу уявного, але разом вони співіснують у якомусь третьому вимірі. Філолог Б. Гаспаров називав твір М. Булгакова романом-міфом. Справа навіть не в тому, що […]...
- Часові шари в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” – твір, який змінив моє уявлення про світ взагалі. Жив я собі на планеті Земля і знав, що життя одне і після смерті немає нічого. Батьки мої атеїсти, І оці всі па-ранормальні, чудотворні явища для них – казки з ефектом дурощів. Реальне життя – це те, що є, а все інше […]...
- Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі “Майстер і Маргарита” автор поєднує, здавалося б, таке, що поєднати не можливо: історію і фантастику, реальність і міф, смішне й серйозне. Але читаючи роман, розумієш, що по-іншому написати його й неможливо, адже в ньому представлено три світи […]...
- Боротьба добра і зла (по роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Михайло Булгаков писав свою головну книгу “Майстер і Маргарита” у цілому більше 10 років. Одночасно з написанням роману йшла робота над п’єсами, лібрето, але цей роман був книгою, з якої він не мав сил розстатися, – роман-доля, роман-заповіт. Роман увібрав у себе майже весь досвід Булгакова, накопичений у процесі творчості. У нього ввійшли мотиви, знайомі […]...
- Що в світ і людину відкрив мені роман М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”? Михайло Булгаков – письменник з незвичайною долею: основна частина його творів стала відома світові лише через чверть століття після смерті художника. А головна праця всього його життя – роман “Майстер і Маргарита” – приніс письменнику світову славу. У романі “Майстер і Маргарита” Булгаков зачіпає багато проблем побуту та буття, нагадує про них людям. Важливе місце […]...
- Твір на тему: “Образ Маргарити” за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита” “Вона несла в руках огидні, тривожні жовті квіти”. Таким несподіваним чином починається знайомство читача з головною, ключовою героїнею роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”. Немов для контрасту з її красою ці перші весняні квіти показані каліцтвом. У всякому разі, саме такими їх побачив Майстер. Волею автора ми дізнаємося Маргариту саме так, як це робив її […]...
- Твір на тему: Переосмислення біблійних образів у романі “Майстер і Маргарита” М. Булгакова У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише голивний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став долею […]...
- Питання з відповідями до роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Що ви знаєте про історію створення роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”? За написання роману автор узявся 1928 року, коли переживав складний період, пов’язаний із усебічним нападом на йогб п’єси, роман “Біла гвардія”, сатиричні твори. У першому варіанті не було ні майстра, ні Маргарити. Диявол з’являвся у Москві сам. У розмові з раппівськими літераторами він […]...
- Влада в житті і романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Булгаков з підкресленою визначеністю і відкритістю пояснював у листі молодшому братові: “Тепер повідомляю тобі, брат мій: стан мій неблагополучний. Всі мої п’єси заборонені в СРСР, і ні одного рядка мого не надрукують. У 1929 році було здійснено моє письменницьке знищення. Я зробив останнє зусилля і подав Уряду СРСР заяву, у якій прошу мене із дружиною […]...
- Співвідношення добра й зла у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Колись я вважала, що завжди можна визначити, “що таке добре й що таке погано”, поставити чіткі рубежі і, звичайно, чинила далі за карними чи просто людськими законами, намагаючись бути якомога найкращою… Неначе існує на світі без плям біле, без відтінків чорне… Мабуть, саме ця книга й допомогла мені не тільки піти далі у розумінні цього […]...
- “Рукописи не горять…” (про долю роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Незвичайна доля роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (неможливість опублікувати роман за життя автора; головний твір Булгакова потрапляє до читача через чверть століття після його смерті; шалений успіх роману). ІІ. Чому “рукописи не горять”? 1. Багатогранність роману (роман побутовий, фантастичний, філософський, любовно-ліричний, сатиричний; незвична побудова твору, оригінальність сюжету; яскрава, захоплююча форма). 2. Загадки роману […]...
- Іронія і гротеск в зображенні зіткнення демонічних сил із московською дійсністю (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Іронія і гротеск в зображенні зіткнення демонічних сил із московською дійсністю (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Спроба визначення жанру. (Як правило, жанр твору диктує використання певних художніх засобів. Але у даному випадку важко визначити різновид роману, в якому є міф і реальність, комічне й трагічне водночас. Саме тому Булгаков використовує у різних […]...