Проблема навичок та вмінь мовлення у навчанні іноземних мов
Навичку визначають як “психічне новоутворення, завдяки якому індивід спроможний виконувати певну дію раціонально, з належною точністю і швидкістю, без зайвих витрат фізичної та нервово-психологічної енергії”.
У процесі навчання іноземної мови мовленнєві дії учнів мають бути доведені “до оптимального рівня досконалості”, що забезпечує спрямованість уваги людини при здійсненні МД лише на зміст свого висловлювання чи того повідомлення, яке вона сприймає на слух або читає.
Щоб досягти “рівня навички”, мовленнєва дія
Автомотизованість – одна з найголовніших якостей будь-якої навички. Вона передбачає певну швидкість виконання операцій, що входять до дії, її цілісність та плавність, а також послаблення напруженності.
Стійкість, тобто підготувати окремо сформовані навички до взаємодії, об;єднати різні труднощі, які досі долалися окремо.
Гнучкість навички розглядають у двох планах: 1) як здатність включатися у новій ситуації; 2) як здатність функціонувати
Уміння можна визначити як оптимальний рівень досконалості певної діяльності. Відповідно до основних видів МД відносять 4 основних уміння: уміння говорити, писати, уміння аудіювати та уміння, читати.
Етапи формування навичок: Перший етап: на цьому етапі учні знайомляться з новим мовним матеріалом – граматичним, лексичним, фонетичним і виконують окремі мовленнєві дії за зразком. Тут створюється орієнтовна основа як необхідна умова формування навички.
На другому етапі має місце автоматизація дій учнів з новим мовним матеріалом в аналогічних ситуаціях мовлення, головним чином на рівні фрази/речення.
Формується не лише така якість як автоматизованість, але й гнучкість.
На третьому етапі має місце подальша автоматизація дій учнів з новим мовленнєвим матеріалом на РІВНІ понадфразової єдності. Новий матеріал вживається поряд з тим, що вивчався раніше, завдяки чому формується така якість навички як стійкість.
Схожі твори:
- Система освіти в Україні та навчання іноземних мов З перетворенням України на самостійну державу виникла потреба у розбудові системи освіти. З цією метою розроблена цілісна державна національна програма “Освіта”, головною метою якої є визначення стратегії розвитку освіти в Україні на найближчі роки та перспективу XXI століття, створення життєздатної системи безперервного навчання і виховання для досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконалення […]...
- Революція або еволюція? Нове в методиці розвитку мовлення учнів Сучасна методика розвитку мовлення учнів як особлива область методики навчання російській мові перебуває на якісно новому етапі свого розвитку. По-перше, вона синтезує дані культурологии, філософії, логіки, дидактики, психології, фізіології, психолінгвістики, соціолінгвістики, етнолингвистики й інших наукових дисциплін, що вивчають мову, мовлення, мовну діяльність. Необхідність змін у змісті й технології методики розвитку мовлення диктують такі фундаментальні лінгвістичні […]...
- Проблема всесвітнього єдності. Антропологічна юкола Споглядаючи розвитком науки про казці, бачимо, що з основних проблем, займали її достатньо протягом низки десятиліть, була проблема подібності. Вирішення проблеми зрештою зводиться до двох: подібність оголошується результатом колись що відбувся єдності народів чи її пояснюється запозиченням. Перша школа дала одночасно вчення про генезисі, друга цієї в основному не вирішувала. Міфологічна школа оперувала матеріалом індоєвропейських […]...
- Чи потрібно вивчати ділове мовлення Мова обслуговує усі сфери суспільного життя: державних і громадських установ, навчальних закладів, науки, літератури, ділового спілкування. Ділова документація відображає характер суспільних відносин, у ній зосереджується інформація про події, явища, приватні стосунки між людьми. Слід знати, що будь-який документ складається лише в офіційно-діловому стилі. У документах не вживаються емоційно-забарвлені слова, розмовні звороти, слова зі зменшувально-пестливими суфіксами. […]...
- Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей (за твором “Вчителька”) Вірш Малишка “Вчителька” розповідає про долю вчительки, про її невтомну працю, про життя, віддане дітям і школі. Все її життя пов’язано зі школою, бо у неї немає родини. Її обидва сини загинули на війні, тому учні – вся її сім’я. Втому вона проганяє новою роботою – перевіркою зошитів. З року в рік діти закінчують школу […]...
- ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС Серед умінь і навичок, які повинен набути учень п’ятого класу на уроках зарубіжної літератури, особливу увагу приділяють умінню усно та письмово переказувати текст (докладно, стисло, вибірково), встановлювати зв’язки між подіями твору, характеризувати персонажів (головних і другорядних) на основі їхніх вчинків, знаходити в тексті зображувальні та виражальні засоби мови, пояснювати їхню художню роль. Такі навички допомагають […]...
- Про культуру мовлення українців Я вважаю, що на сучасному етапі питання культури мовлення особливо гостро постає перед молоддю. Рівень мовної культури сприяє вихованню всебічно розвиненої особистості, громадянина незалежної України. Ми захоплюємось історією своєї держави, її символами, способом життя українського народу, його культурою. Через твори художньої літератури ми вивчаємо менталітет українців, характерними рисами яких є честь, справедливість, патріотизм, совісність, шанобливість, […]...
- Як я розвиваю своє мовлення Правильно розмовляти українською мовою досить складно. Інколи чуєш з телеекранів так званий суржик, яким залюбки користуються деякі з наших політиків, і гірко стає. Ці люди досягли високого становища в суспільстві, але вивчити державну мову чомусь не захотіли. Мова – річ жива й мінлива. Тому потрібно повсякчасно вдосконалювати своє мовлення, не засмічувати його словами-паразитами. У сучасному […]...
- Культура мовлення – це духовне обличчя людини Я вважаю, що без поваги, без любові до рідного слова не може бути ні духовної культури, ні культури мовлення. Вона свідчить про загальний розвиток особистості, про ступінь її прилучення до духовних багатств рідного народу й надбань усього людства. Я можу з упевненістю сказати, що основою мовленнєвої культури є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих літературних норм у […]...
- Культура мовлення Культура мовлення – це духовне обличчя людини. Вона свідчить про загальний розвиток особистості, про ступінь прилучення її до духовних багатств рідного народу й надбань усього людства. Основою мовленнєвої культури є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих літературних норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними і стилістичними засобами мови. Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексичне […]...
- Розвиток читацької культури учнів школи на уроках позакласного читання Вивчення художньої літератури в основній школі, як зазначено у Державних Стандартах базової і повної середньої освіти з літератури, спрямоване на досягнення багатьох завдань, серед яких: читання і аналіз художніх творів; виявлення у них конкретноісторичного і загальнолюдського змісту; розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей учнів: потреба у самостійному читанні художньої літератури. Розвиток читацької культури особистості […]...
- Наскільки важливою є культура мовлення? ТВір на вільну тему. У сучасному житті, не відстаючи від темпу технічного прогресу, відбуваються і культурні, і морально-етичні зміни у суспільстві. Одночасно з цим змінюється і наша мова. Проте яких би змін не зазнавало б суспільство чи наука, є деякі аспекти життя, що не повинні зникати чи видозмінюватись. На мою думку, до таких речей слід […]...
- Твір на тему “Наскільки важливої є культура мовлення?” У сучасному житті, не відстаючи від темпу технічного прогресу, відбуваються й культурні, і морально-етичні зміни в суспільстві. Одночасно із цим змінюється й наша мова. Проте яких би змін не випробовувало суспільство або наука, є деякі аспекти життя, які не повинні зникати або видозмінюватися. На мою думку, до них потрібно віднести й культуру мовлення. Ще із […]...
- Стилі мовлення Стилі мовлення Науковий Найближчим до Землі небесним тілом є Місяць. Середня відстань від Місяця до Землі становить 84 400 кілометрів, і маса у 81,3 рази менша за масу Землі. Місяць завжди повернений до Землі одним боком, що спричинено періодами обертання його навколо своєї осі та навколо Землі. Розмовний – Артеме, ти виконав домашнє завдання з […]...
- Принципи та засоби навчання іноземної мови Принципи навчання дають відповідь на запитання „Як організувати навчальний процес?” Навчання іноземної мови здійснюється на основі дидактичних та методичних принципів. До Дидактичних принципів відносяться: Принцип наочності забезпечується у навч процесі з іноземної мови створенням відповідних умов для чуттєвого сприймання іншомовного оточення. Принцип посильності передбачає ретельний відбір навчального матеріалу і видів вправ з цим матеріалом з […]...
- Спілкування – це наука чи мистецтво? (твір у публіцистичному стилі мовлення) Гадаю, що кожен на питання: чи вмію я спілкуватися, – відповість так: “Скільки живе людина, стільки вона вчиться”. Знань ніколи не буває багато. А знання мовного етикету характеризують загальний рівень інтелекту й культури особистості. З питань культури спілкування написано чимало досліджень мовознавцями, психологами, вченими різних наук. Чому ж цьому питанню надається так багато уваги? Спілкуватися […]...
- Твір на тему: “Перемогти в собі звіра – це особиста проблема героя чи вічна проблема кожної людини?” Педро Кальдерон є відомим іспанським драматургом епохи бароко. Серед відомих у всьому світі творів цього письменника найбільшої популярності набула п’єса “Життя – це сон”, сюжет якої став яскравим прикладом духовної еволюції людини. З головним героєм цього твору принцом Сехисмундо ми зустрічаємось у вежі, де його тримають як небезпечного звіра. Тримають тільки тому, що на момент […]...
- Конвалія (твір-опис, художній стиль мовлення) Конвалія – одна з перших весняних квіток. Вона така маленька, скромна, в лісі вона ніби ховається під деревами серед трави. Не одразу її і побачиш. Шукаєш-шукаєш, і несподівано перед очима відкривається галявинка, вкрита крихітними білими дзвіночками. Вони такі ніжні, тендітні, а візьмеш їх у руки і відчуєш казковий аромат. Маленький дзвіночок пахне лісом, весною. Якщо […]...
- Ти і твій хліб (твір з публіцистичного стилю мовлення) Господь велів від землі Кормитись… Народна творчість Хліб і Україна. Ці два поняття невід’ємні. З давніх-давен саме хліб уособлював Україну. Ми не завойовники, не кочівники, ми – хлібороби. Кожен свій день ми розпочинаємо та завершуємо хлібом. Та чи завжди було саме так? Чи завжди наш хліб залишався нашим? Тридцяті роки… Роки голодомору… Роки безнадії… І […]...
- Вишуканість російського мовлення в поезії Костянтина Бальмонта Бальмонту призначено було стати одним зі значних представників нового символічного мистецтва в Росії. Однак у нього була своя позиція розуміння символізму як поезії, що крім конкретного змісту має зміст сховане, що виражається за допомогою натяків, настрою, музичного звучання. Із всіх символістів Бальмонт найбільше послідовно розробляв імпресіонізм – поезію вражень. Його поетичний мир – це мир […]...
- Твір на тему: “Культура мовлення – показник людсткої вихованості” і чіткість думок. Існує легенда, яка голосить про хлопчика із жахливою дикцією. Він мріяв стати оратором, але через свій дефект він не мав такої можливості. Проте він володів справжнім бажанням змінитися. Хлопець кожного ранку ходив до русла річки, напихав повний рот каміння і старався якомога чіткіше говорити. Легенда закінчується тим, що він стає найвидатнішим оратором […]...
- Твір на тему: “Культура мовлення – показник людської вихованості” Напевно кожен з нас любить спілкуватися виключно з добре вихованими людьми. Саме в такій компанії людина відчуває себе найкомфортніше, готова розслабитися і спілкуватися без будь-яких застережень чи обмежень. Але що конкретно мається на увазі під вихованістю? Як відрізнити добре виховану людину від погано вихованої, щоб при цьому не втратити час на безглузде і безцільне спілкування […]...
- Я хотів би бути… (твір-опис в художньому стилі мовлення) Кожна людина – мрійник. Як часто я прокидаюся з думкою, що буде, якби я перетворився на лева, на красивого оленя, на велетенського дуба. Мабуть, це неможливо, але якби це сталося, то я хотів би бути левом – царем звірів. Який же він красень! Сильний, могутній! Любить гарно поїсти, відпочити! Може захистити своє сімейство від будь-кого. […]...
- Роль засобів увиразнення мовлення у романі Джона Чівера “Буллет-Парк” Джон Чівер – один з найвідоміших американських письменників XX ст., лауреат Пулітцерівської премії – романом “Буллет-Парк” викликав досить суперечливі судження американської критики. Неоднозначність сприйняття роману пояснюється тим, що задум автора стає зрозумілим тільки за умови усвідомлення іронічності його тону, яка надає твору майже фарсового характеру. Загальні теми, події, проблеми набувають у творі художньої неповторності і […]...
- Твір на тему: “Приклади колоритно-стильових різновидів мовлення в повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” Більше ста років зачитуються наші співвітчизники цікавими художніми творами І. Нечуя-Левицького. Одним з найкращих з них вважається повість “Кайдашева сім’я”. Цей твір не схожий не тільки на будь-який інший твір самого письменника, а й на будь-який твір в українській літературі. “Кайдашева сім’я” – це вершина гумористичного таланту великого митця художнього українського слова. Читаючи повість, майже […]...
- Планування навчального процессу з іноземної мови На початку курсу навчання вчитель повинен передбачати хід навчання, мати уявлення про результати, що можуть бути отримані в кінці курсу навчання. Головна мета планування – науково обгрунтована організація навчально-виховного процесу та досягнення оптимального засвоєння учнями навчального матеріалу, визначеного програмою з ІМ. Успішність планування навчального процесу забезпечується урахуванням таких умов: Цілей навчання ІМ, психологічних закономірностей та […]...
- Проблема батьків та дітей у творі І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” Проблема батьків та дітей належить до вічних проблем людства. Щоправда, трактувалася за різних часів вона по-різному. І це зрозуміло: нові люди, нові соціальні умови життя – то й різні проблеми. 1. Нечуй-Левицький у своїй повісті “Кайдашева сім’я” порушує проблему батьків на зламному етапі нашої історії – кріпацтва і феодалізму. Щойно скасували кріпацтво, всі отримали волю, […]...
- Проблема людини і природи у творчості І. Драча Іван Драч. Ім’я це не було для мене новим. Знала його уже як людину, бачила по телебаченню. Чула про нього як про людину виступи на сесійних засіданнях Верховної Ради, зрозуміла, що хвилює його становище рідної мови, доля України, народу. Але справжнім відкриттям став для мене Іван Драч після знайомства з його поезією. Незвичну, нову, її […]...
- Проблема свободы Каждый из нас стремится к свободе как к духовной, так и физической. Мы старательно избегаем тех случаев, которые так или иначе могут “связать наши руки”, сделав рабами. Мы ежедневно пытаемся убежать от тех или иных ограничений, которых, к сожалению, становится больше день ото дня. Но что происходит с людьми, которые лишаются своей свободы? А с […]...
- Проблема становлення молодої людини у романі “Війна і мир’. Образ Миколи Ростова Становлення молодих людей, формування їхніх поглядів, звичок, готовність наслідувати такі сильні особистості, як Наполеон, уміння знайти своє місце в житті, перебороти помилки, “викликати” себе на “суд совісті” – от далеко не повний перелік питань, що цікавили Л. М. Толстого, коли він представляв читачу молоде покоління. Непросто зрозуміти й оцінити високі вимоги до себе князя Андрія […]...
- Проблема сиротства Родители – самые близкие люди для каждого человека. Именно Семья позволяет нам измениться, вырасти и стать личностью. В своем произведении Альберт Лиханов затрагивают тяжелую тему, которая не может оставить никого равнодушным – проблему сиротства. Мне искренне жаль тех, кто по велению судьбы подвергся такому нелегкому испытанию, и стал сиротой. Однако если взглянуть на эту ситуацию […]...
- Проблема служіння народові в романі Івана Франка “Перехресні стежки” Здобувши освіту, Рафалович стає адвокатом у глухому провінційному місті, в якому “у однім кінці чхнеш, у другім чути”. Юнак вважав своїм обов’язком віддати всі сили боротьбі за кращу долю свого поневоленого народу. Як і Франко, “вихований, вигодуваний хлібом, працею і потом сього народу, він повинен своєю працею, своєю інтелігенцією відплатитися йому”. Віддаючись служінню своєму народові, […]...
- Проблема добра и зла в прозе Л. Н. Андреева Леонид Андреев – один из самых самобытных и талантливых писателей начала 20 века. Его творчество пронизано философскими темами и мотивами. Одной из ведущих проблем его творчества была проблема добра и зла. Рассмотрим ее на примере рассказа Андреева “Кусака”. В центре рассказа – история бездомной собаки, которая не видела в своей жизни ни ласки, ни любви, […]...
- Проблема интеллигенции и революции Начало XX века стало переломной эпохой в судьбе России. Революция, Гражданская война изменили не только социально-политическую обстановку в стране, они сильно повлияли на мнения, настроения людей. Многие потеряли веру, опору в жизни. Все вокруг перевернулось с ног на голову. Человеку трудно было ориентироваться в безумном мире, где старые, существующие на протяжении столетий ценности разрушены, а […]...
- Проблема морального обов’язку в творі “І мертвим, і живим…” Шевченка Є імена в нашій літературі, які ввібрали до себе живу душу народу, стали часткою його життя. Таким ім’ям для нас, українців, стало ім’я Тараса Григоровича Шевченка, чия поезія ось уже майже понад 150 років викликає у людей почуття захоплення своєю красою,- своєю силою і народною мудрістю. Шевченко Т. Г. прийшов у літературу тоді, коли чаша […]...
- Проблема нашего национального характера у Лескова Если все русские классики прошлого века уже при жизни или вскоре после смерти были осознаны литературно-общественной мыслью в этом качестве, то Лесков был “причислен” к классикам лишь во второй половине нашего столетия, хотя особое мастерство языка Лескова было бесспорно, о нем говорили не только поклонники его таланта, но отмечали даже его недоброжелатели. Лескова отличало умение […]...
- Проблема потерянного поколения в романе “Прощай, оружие!” В романе “Прощай, оружие!” (1929) Хемингуэй вновь возвращается к проблеме “потерянного поколения”. На этот раз речь идет о том, как война обесчеловечила человека, как сформировались люди “потерянного поколения”. Судьба человека и общество – эта проблема, которую старательно избегал писатель в других своих произведениях, поневоле встает перед ним. Итальянские социалисты в романе “Прощай, оружие!” – эпизодические […]...
- Проблема человека и природы в творчестве И. Драча И. Драч – один из самых современных по звучанию украинских поэтов. В литературу пришел в 60-х годах. С первых его публикаций о нем заговорила критика. Это была новая поэзия с новой поэтикой. Поэт стремился к эстетическому постижению достижений человечества, их синтеза с древними источниками, с художественными достижениями своего народа. Он выработал свой неповторимый метафорический образ […]...
- Проблема духовності в романі “Доктор Серафікус” В українській, літературі XX ст. Віктор Петров, відомий як В. Домонтович, за висловлюванням Соломії Павличко, “залишається загадкою, ребусом, своєрідним сфінксом чи навіть Мефісто-фелем української літератури”. Його твори й сьогодні сповнені багатозначних трактувань. У романі “Доктор Серафікус” йдеться про неминучу трагічну долю героїв, що вибрали авангардну реакцію на сучасність. У центрі роману амбівалентний образ Комахи-Серафікуса, який […]...
- Проблема социального устройства в романе Хаксли “О дивный новый мир” Олдос Хаксли – это выдающийся писатель ХХ века, творчество на протяжении десятилетий было “лакмусовой бумажкой” основных тенденций развития литературы Запада, общественной мысли вообще для мировой критики. Роман относится к направлению антиутопии. По признанию самого О. Хаксли, роман в большей степени ответ на модель “научного общества”, которая была предложена Г. Уэллсом в романе “Люди как боги”. […]...