Згаяного часу конем не здоженеш
Не існує машини часу, щоб повернути його плин назад і виправити зроблені в минулому помилки, зробити те, що не встиг. Плин часу невпинний. Не можна ступити в одну воду два рази, казали давні греки. Та вода, в яку ти входив вперше, вже далеко. Тому треба цінувати час сьогодні, щоб не жалкувати за ним завтра. Бо вже завтра “сьогодні” стане минулим.
Є люди, які за своє коротке життя встигають зробити більше, ніж інші за довге. Їм є про що розповісти, є чим пишатися, є чого в них навчитися. Вони не гаяли часу, ставили перед собою мету і робили все,
Наша сьогоденна праця – навчання в школі. Це фундамент, на якому будуватиметься подальше життя. Не зробиш чогось сьогодні, не вивчиш, прогуляєш – і вже не доженеш, не виправиш. Згаявши час в школі, не зможеш отримати тієї освіти, яку б хотілося, бо не вистачить знань, досвіду, уміння наполегливо працювати кожний день. І вже дивишся – хтось більш працьовитий, старанний пішов вперед, досяг чогось. А ти можеш залишитись на узбіччі життя. Тому роби своє майбутнє сьогодні і пам’ятай: “Згаяного часу конем не здоженеш”.
Схожі твори:
- Згаяного часу конем не доженеш Був колись дитячий фільм, який називався “Казка про згаяний час”. У цьому фільмі злі чарівники збирали час, який згаяли хлопчики й дівчатка. Чарівники від того молодшали, а нерозумні школярі робилися старими. Дуже цікава і дуже повчальна казка. Це, звичайно, казка. Але все ж таки давайте замислимося: а що як згаяний нами час хтось дійсно накопичує? […]...
- З усіх утрат втрата часу найтяжча (Г. Сковорода) У великому і неосяжному світі існує багато цінностей. Одні люди над усе в житті ставлять гроші, збагачення, матеріальний достаток, інші ж – духовність і моральні надбання. Можна віддавати себе повністю обраній справі, вчитися, читати різноманітну літературу, але поряд із цим не втрачати марно час. Треба вміти цінувати його. Дуже часто ми сумуємо, загубивши якусь річ […]...
- Особливості композиції, художнього часу, образу автора у романі М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Здавалося б, яка нормальна людина, читаючи книгу, ставить перед собою питання про композицію твору? Яка ж мені, відверто кажучи, різниця, де у творі зав’язка, а де кульмінація, як пливе художній час, коли я просто читаю. Якщо цікаво, навіть не читаю – проковтую, якщо так собі – часу на ознайомлення з твором, звичайно, піде більше. Так […]...
- Твір на тему: “Уявіть що ви наїзниця у цирку й вам пропонують підготувати номер з конем Шепталом. Які трюки показали б ви глядачам?” Логічніше було почати твір якимось вступом чи розповіддю при творчий шлях Володимира Дрозда. Але я в початок своєї роботи винесла тезу “Супроти вітру довго не пробіжиш і розумніше до часу прикинутися скореним, лишившись в душі вільнім, аніж бути скореним насправжки”. Ця цитата з твору не дає мені спокою, і я досі не можу вирішити, вірний […]...
- Твір-роздум за афоризмом Г. Сковороди “З усіх утрат, утрата часу найтяжча” У нашому великому та неосяжному світі існує дуже багато цінностей, при чому усі вони різні для кожної людини. Одні понад усе в своєму житті цінують гроші, прагнуть до збагачення та матеріального достатку. Інших турбує моральні надбання і духовність. Хтось повністю віддає себе обраній справі, вчиться, читає різноманітну літературу, а хтось найбільш усього цінує свій час. […]...
- З усіх утрат утрата часу найтяжча (Твір-роздум) За вічну мудрість дурних академій Платим найбільшим – життям молодим. І. Драч Сиві сутінки закутують теплою ковдрою землю. Вже натруджене сонце сховалося за обрій, і такий літній вечір розлився у напоєному ароматами серпневих щедрот повітрі. Скоро пан-господар місяць виведе на пасовисько отари зірок, і тихо полине над землею у вічність шепіт закоханих. Кожна клітинка мого […]...
- М. Лєрмонтов. Передмова до “Героя нашого часу” Розміщено від Tvіr в Среда 26 мая “У будь-якій книзі передмова є перша і водночас остання річ; вона або пояснює мету твору, або виправдовується перед критикою”, – так писав М. Лєрмонтов у своїй передмові до “Героя нашого часу”. Письменник, якому довелося натрапити на грубе нерозуміння свого роману читацькою публікою (“Деякі страшенно образились… що їм як […]...
- Чорнобиль не має минулого часу Чудовими краєвидами, щедро врожайними садами, прекрасними лісами славилась чорнобильська земля. Та тільки – до жахливої позначки, до радіаційної межі, проораної квітневої ночі 1986-го. Звідтоді ця земля стала називатись зоною – скаліченою, непридатною для життя місцевістю. І якщо від атомної катастрофи здригнулись серця всіх землян, то слово “зона” не перестає боліти у цих серцях уже шістнадцять […]...
- Зображення ратних подвигів потреба часу (за творами “Слово про похід Ігорів” та “Пісня про Роланда”) “Слово про похід Ігорів” належить до пам’яток давньоукраїнської літератури XІІ ст. “Пісня про Роланда” зображує події VІІІ ст., але вперше була знайдена, як і “Слово про похід Ігорів”, теж у XІІ ст. і належить до французького народного епосу. Власне, це – два факти з історії різних країн, але вони мають однакове підгрунтя. Що ж об’єднує […]...
- Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією В. Шекспіра) І. Гамлет – головний герой трагедії В. Шекспіра (відтворена епоха Відродження; в XVІ ст. народжується новий ідеал людини – за стосунками, за поглядами, за моральними якостями). ІІ. Гамлет – людина свого часу, людина на всі часи. 1. Життя Гамлета до зображення подій (Гамлет – спадкоємець королівського трону, навчався у Віттенберзькому університеті, де панувало вільнодумство; мав […]...
- М. Ю. Лєрмонтов. “Герой нашого часу”. Огляд роману 1. Роман або кілька повістей? 2. Жанрова своєрідність роману. 3. Порядок глав, “кільцева” композиція роману. 4. Печорин – герой нашого часу Герой Нашого Часу, милостиві государі мої, точно, портрет, але не однієї людини: це портрет, складений з пороків усього нашого покоління, у повному їхньому розвитку. М. Ю. Лєрмонтов В 1838 році, слідами кавказьких вражень, М. […]...
- Які мотиви лірики М. Лєрмонтова я бачу в “Герої нашого часу” М. Ю. Лєрмонтов – поет покоління 30-х років XІX століття. “Очевидно, – писав Бєлінський, – що Лєрмонтов поет зовсім іншої епохи і що його поезія – зовсім нова ланка в ланцюзі історичного розвитку нашого суспільства”. Епоха лихоліття, політичної реакції після повстання декабристів у 1825 році, розчарування в колишніх ідеалах породила такого поета, як М. Ю. […]...
- «З усіх утрат втрата часу найтяжча» Час минає. Секунда за секундою складаються у дні, дні переходять у роки. Діти підростають, дорослішають, потім старіють. У них підростають уже свої діти та онуки. За мірками історії Всесвіту лише хвилина відділяє нас від трипільського гончара, що робив перші глиняні глечики. Глечики і досі роблять такими, та хто згадає того гончара? Історія пам’ятає правителів і […]...
- Образ Печоріна у романі М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Герой роману – людина сильної волі, відважна, яка не ховається від небезпеки, а сміливо дивиться вперед і йде назустріч бурям і тривогам, щоб знайти своє справжнє призначення, зіграти свою роль у житті і заповнити душевну порожнечу хоча б діяльністю без певної мети. “Герою нашого часу” – наче портрет,, але не однієї людини: це портрет, складений […]...
- Жіночі образи у романі М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Чи спадало вам на думку, обговорюючи характер та вчинки Григорія Олександровича Печоріна, героя свого часу, подивитися на жіночі образи у романі не як на зло; що робить образ головного героя більш яскравим та повним, (і як на самостійне явище – теж героїнь часу? А чому б ні? Я, звичайно, маю на увазі не екзотичну Белу […]...
- Твір на тему: “Творчість природи і творчість людини відрізняється ставленням до часу. Природа створює теперішнє, а людина майбутнє” Людина і природа в усі часи були невід’ємною частиною одного цілого. Але сьогодні, в час зростання швидкості технічного прогресу, індустріалізації та переходу на нанотехнології, людина стала забувати свою єдність з природою. Посадивши себе в бетонні та скляні клітки, напхані сучасною електронікою, людина стала все більше і більше відокремлювати себе від оточуючого світу. Наш сучасний світ, […]...
- Твір за мотивами роману М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Для мене “Герой нашого часу” – роман, що не ставиться до повчальної й повчальної літератури. Він мене й зацікавив саме тим, що автор задає філософські питання, але на них не відповідає, надаючи читачеві можливість самому вирішити, що вірно, а що ні. Головний герой роману, з одного боку, – збіговисько “пороків усього покоління в повному їхньому […]...
- “Історія душі людської” у романі М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” У передмові до роману “Герой нашого часу” Лєрмонтов визначає свою письменницьку завдання – намалювати “сучасної людини”, “портрет, складений з пороків усього нашого покоління”. Бєлінський назвав роман “сумною думою про наш час”. Особливість роману в тому, що портрет часу малюється як історія однієї людської душі. Сам Печорін, розмірковуючи про своє життя, знаходить у ній багато спільного […]...
- Образ попаді Шумінської в оповіданні “Дух часу” Зарозумілою і духовно обмеженою виступає в повісті й дружина радника. Цей образ має багато спільного з образом попаді Шумінської в оповіданні Н. Кобринської “Дух часу”. Обидві патріархально настроєні матері вважають, що кожна дівчина “з доброго дому” повинна стати покірною дружиною, служницею своєму чоловікові. У такому ж дусі вони хочуть виховати і своїх дочок, яким готові […]...
- В. Маяковський – співак нового часу Кожне століття має потребу у власному поеті, що зробив би “біль часів своїм власним болем”. Таким поетом свого часу був Маяковський. Йому дістався початок XX століття, століття колосальних суспільних протиріч і потрясінь. Замолоду В. Маяковський був пов’язаний з футуристами, але він пішов далі своїх побратимів по перу, зумів розсунути рамки своєї творчості, щоб стати на […]...
- Роман М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” перший філософський романом Завданння, що автор ставило перед собою: розповісти про те, що вимагає психологічного й художнього проникнення в глибини людської свідомості. Перед нами не просто портрет героя епохи. Перед нами, як сказано в передмові до “Журналу Печорина”, “історія душі людської”. У передмові до роману Лєрмонтов говорила про типовість свого героя: “Це портрет, складений з пороків усього нашого […]...
- Образ Печоріна у романі Михайла Лєрмонтова “Герой нашого часу” Герой роману – людина сильної волі, відважна, яка не відвертається від небезпеки, а навпаки, іде назустріч бурям та тривогам, щоб знайти собі діло і заповнити неосяжну порожнечу свого духу, хоча б і діяльністю без певної мети. Його байдужість та іронія – більшою мірою світська звичка, ніж риса характеру. “Нема у світі людини, – каже він, […]...
- Сюжет і композиція роману Герой нашого часу Лєрмонтова М. Ю Тема роману Лєрмонтова “Герой нашого часу” (1840) – зображення суспільної ситуації 30 – 40-х років XІX століття. Цей період в історії Росії прийнято називати “межвременьем”, тому що суспільство переживало так звану зміну ідеалів. Восстаниедекабристов потерпіло поразку, що свідчило про помилковість їхніх суспільно-політичних переконань. Але, розчарувавшись у декабристських ідеалах, суспільство поки ще не сформувало нових суспільних […]...
- Зображення головного героя у романі “Герой нашого часу” Роман “Герой нашого часу” став продовженням теми “зайвих людей”. Ця тема вперше пролунала у романі у віршах О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”. Герцен назвав Печоріна молодшим братом Онєгіна. У передмові до роману автор показує відношення до свого героя. Так само як і Пушкін в “Євгенії Онєгіну” (“Завжди я радий помітити різницю між Онєгіним і мною”), […]...
- Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лєрмонтова “Герой нашого часу” Образи жінок у романі “Герой нашого часу” грають велику роль у розкритті характеру головного героя – Печоріна. Адже найтонші грані його душі, його вади та позитивні сторони найяскравіше можна побачити, коли герой взаємодіє з жінками, в яких закоханий, чи які закохані у нього. Найяскравіший жіночий персонаж “Героя нашого часу” – це Бела. Вона прекрасна донька […]...
- Образ Печоріна у романі Лєрмонтова “Герой нашого часу” Роман “Герой нашого часу”, вийшовши у Світло, викликав суперечливі судження серед читачів. Образ Печоріна був для них незвичний. У передмові Лєрмонтов дає своє пояснення цьому: “Отчий же цей характер… не знаходить у вас пощади? Уже чи не тому, що в ньому більше правди, ніж би ви того бажали? “, Такою передмовою Лєрмонтов сам указав на […]...
- Образ Печорина у романі Герой нашого часу Лєрмонтова М. Ю У романі “Герой нашого часу” М. Ю. Лєрмонтов створив образ свого сучасника, “портрет, складений з пороків усього… покоління”. Головний герой роману – дворянин ГриГорей Олександрович Печорин, характер украй складний і суперечливий, далі парадоксальний. Суперечливість, “чудність” Печорина майстерно помічена вже в самому портреті героя. “З першого погляду на особу його я б не дав йому більше […]...
- Невідворотність долі у романі М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” 1. Доля людини написана на небесах. 2. Суперечливі припущення про події. 3. Віра в зміну життєвих обставин. Повороти долі неможливо вгадати. Вони роблять наше життя зовсім інший Комусь надається шанс по-новому глянути на прожиті роки, а комусь вони дають можливість почати життя з нового аркуша. Однак є такі люди, як ворожки, які можуть пророчити майбутнє. […]...
- Пошуки сенсу життя Печорина у романі М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу” 1. Суспільно-політична обстановка. 2. Самітність Печорина. 3. Неоднозначність образа головного героя. 4. Трагедія Печорина й літературна традиція Після придушення декабристського повстання Росія ввергається в безодню державної реакції й придушення будь-якого вільнодумства. Ситуація в країні напружена. Цензура диктує свої правила. Кожний добропорядний громадянин перебуває під невсипущою увагою таємної поліції. Доноси й зрадництво стають нормою життя. Саме […]...
- Печорін герой свого часу Роман “Герой нашого часу” – вершина творчості Лєрмонтова. Робота над цим твором (сучасники називали його збірником повістей) продовжувалася з 1837 по 1840 рік. У 1841 році друге видання було доповнене передмовою. У ній автор відповідав своїм критикам, які стверджували, що Печорін – порочне явище, нетипове для російського життя, наклеп на молодь Росії. Образ Печоріна – […]...
- Жанрова своєрідність роману Герой нашого часу Лєрмонтова М. Ю И дивно полюбив я імлу протиріч И жадібно став шукати зчеплень фатальних. В. Я. Брюсов По жанрі “Герой нашого часу” – роман, у якому розкриваються соціальні, психологічні й філософські проблеми російського суспільства 30 – 40-х років XІX століття. Тема добутку – зображення суспільної ситуації в період миколаївської реакції, що наступила після розгрому декабристів. Ця епоха […]...
- Марсель Пруст: у пошуках втраченого часу Марсель Пруст: у пошуках втраченого часу І. Жива легенда французької літератури. (Ще за життя ця людина перетворилася на живу легенду. Чоловік із репутацією світської людини став відлюдником, намагаючись відтворити різноманітність покинутого ним світу у літературній творчості.) ІІ. Родина Пруста і початок творчості. (Марсель Пруст (1871-1922) був єдиним сином відомого лікаря і вченого. Мати походила із […]...
- Образ головного героя у романі “Герой нашого часу” Роман “Герой нашого часу”, вийшовши у світло, викликав суперечливі судження серед читачів. Образ Печорина був для них незвичний. У передмові Лєрмонтов дає своє пояснення цьому: “Отчий же цей характер… не знаходить у вас пощади? Уже чи не тому, що в ньому більше правди, ніж би ви того бажали? “, Такою передмовою Лєрмонтов сам указав на […]...
- “Герой нашого часу” новий тип романа В 1839 році була опублікована повість Лєрмонтова “Бела”, а потім “Тамань” і “Фаталіст”. В 1840 році ці три повісті вийшли як глави роману “Герой нашого часу”, а потім світло побачило весь роман цілком. Первісний добуток називалося “Один з героїв нашого століття”. Видання 1841 року було доповнено загальною передмовою, у якому письменник відповідав критикам, що затверджували, […]...
- Тяжкий дух скептицизму Печоріна (за романом М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу”) Роман “Герой нашого часу” був написаний у 1838-1840 роках. Це була епоха найжорстокішої політичної реакції, що наступила в країні після поразки виступу декабристів. У своєму творі автор подав у образі Печоріна, головного героя роману, типовий характер 30-х років XІX століття. Реалістично змальовуючи свого героя з усіма його протиріччями і “вадами”, письменник у той же час […]...
- Міркування над романом “Герой нашого часу” “Герой нашого часу” – перший російський реалістичний психологічний роман у прозі. У романі піднімається злободенна проблема: чому розумні й енергійні люди не знаходять застосування своїм незвичайним здатностям і “в’януть без боротьби” на самому початку життєвого поприща? На це питання Лєрмонтов відповідає історією життя Печорина, парубка, що належить до покоління 30-х років XІX в. В образі […]...
- Печорін як “герой нашого часу” у романі Михайла Лєрмонтова В основу психологічного портрета Печоріна Лєрмонтовим покладена “теорія пристрастей, коли душевні сили, якщо не знайдуть позитивного виходу, псують хорошу природу людини. Герой викликає в читача бажання замислитися над проблемою: що таке людина, що рухає нею, чи може вона відповідати 351 вчинки, а чи може діяти якось інакше. За словами Лєрмонтова, Печорін – портрет, “який малювався […]...
- Чи підлягає владі часу кохання? Життя-це неймовірний циклічний процес. Наше життя-це час, час який наповнений дивовижними моментами, емоціями, відчуттями. І на жаль, цей час ми маємо змогу прожити тільки раз. Одним із найпрекрасніших відчуттів у нашому неповторному житті, я вважаю відчуття кохання. Саме кохання є найсвітлішим моментом нашого буденного часу. Та, мабуть у всіх нас виникає не важке питання, чи […]...
- Жанр і композиція “Героя нашого часу” Робота Лєрмонтова над романом тривала близько двох років: 1838-1840 роки. З’явився роман у пресі не відразу, а виходив частинами. У 1840 році вийшло в світ окреме видання роману, на який жваво відгукнулася критика тих років. Багатьох він зачепив за живе, деякі, відчувши можливість симпатії публіки до героя, оголосили Печоріна аморальним, інші заперечували правдоподібність характеру головного […]...
- Роль оповідача у романі “Герой Нашого Часу” Оповідання розбите на п’ять повістей-новел, об’єднаних образом Печорина. В основу кожної із сюжетних ліній покладений той або інший конфлікт: психологічний, моральний, філософський, конфлікт характерів (Печорин і Бела, Печорин і Максим Максимич, Печорин і Мері, Печорин і Грушницкий, Печорин і Вернер, Печорин і “водяне суспільство”). Цей ряд може бути також доповнений прямо не зазначеним у романі, […]...