Як відрізнити природженого фізика від лірика? Твір опис людини
Про таких людей, як Федір ІІіроцький, кажуть: народився надто пізно. В першій половині століття, коли електротехніка ще не вийшла з романтичної колиски, його сміливі проекти-здогади могли б здобути йому світову слану. Але він жив і працював за часів, коли найблис-кучіший проект треба було захистити фізико-математичними та економічними розрахунками. Цього Піроцький не вмів.
Він виріс у Лохвицькому повіті Полтавської губернії. Батько, відставний армійський лікар Аполлон Піроцький, готував сина до військової кар’єри і навіть іграшки купляв
Як відрізнити природженого фізика від лірика? Поставити віч-на-віч з водоспадом. Лірик скаже: “Яка краса!”, фізик – “Яка сила!”. Коли Піроцький нобачиь славнозвісні
Свої міркування він виклав у вигляді проекту, який мав певні недоробки – дався взнаки брак інженерної освіти,- проте містив цілком нову, як на той час, ідею ГЕС, Хтось із великих учених сказав: “Я віддав би десять років життя, аби зазирнути в шкільні підручники наступного століття”. Шроцький не доі шукався істини, яка відома тепер буквально кожному: для ефективної передачі енергії на велику відстань потрібна висока напруга. Віл пішов іншим шляхом: вирішив у багато разів зменшити опір провідників. Ідея була помилковою, та саме ця помилка допомогла йому винайти трамвай. У нього з’явилась ідея підводити струм до електродвигуна по рейкан Залишається подолати один бар’єр: відмовитися від уявлення про електі родвигун, як про щось немобільне, незрушне. Ніщо не заважає підвісити його до рами вагона й передавати обертання якоря на вісь вагонних коліс…
1879 року в Піроцького готовий проект трамвая. Він намагається зацікавити ним Петербурзьке товариство кінної залізниці: “Електрична конка сильна, швидка, надійна”.
Минуло, однак, чимало часу, перш ніж Товариство кінної залізниці дозволило провести експеримент в одному зі своїх парків. Це сталось третього вересня 1880 року в Петербурзі. “Особливо незвичайніш здається, – писали газети, – що вагон, який рухає невидима сила, майже! миттєво, за бажанням машиніста, зупиняється й починає їхати назад”.
Правління Товариства кінної залізниці дало схвальний відгук щодо “електричної конки”, але впроваджувати проект відмовилось. Шроцький витратив на експерименти з трамваєм великі гроші й ні4 коли вже не зміг повністю сплатити борги. По виході у відставку він проживав у місті Олешки (нині Цюрупинськ) у дешевому номері готелю.
Піроцькому пощастило: він устиг побачити перший у Росії київський трамвай, збудований 1892 року інженер-генералом Амандом Єгоровичем Струве. Новенькі жовто-червоні вагони легко долали стрімкий підйом від Подолу до Хрещатика. Вони були набагато потужніші й досконаліші за перший вагон, і все ж то були його рідні брати.