Роб Рой характеристика образу Джарви Нікола
Джарви Нікол – шотландський купець і фінансист, що має контору на Соляному ринку в Глазго і пов’язаний діловими стосунками з торговою фірмою батька оповідача, Френка Осбальдистона; олдермен, т. е. старший радник Міської ради Глазго, доводиться далеким родичем Роб Рию, іменує його кузеном. Починав кар’єру в ткацькій майстерні, хазяїном якої згодом став, але потім продав її, вирішивши займатися виключно комерцією і торгівлею.
Патріот Шотландії і відмінний знавець історії свого краю, він в той же час прибічник унії королівств(по якій Шотландія втратила свій трон і парламент) і неухильного виконання британських законів, які сприймає як інструмент встановлення і збереження справедливості.
Стверджує, що не любить англійців, хоча охоче вступає з ними у партнерські відносини, – зрозуміло, взаємовигідні і на основі повної рівності, – і навіть допомагає у біді, благодіючи від глибини серця : “Мені подобається, коли людина приходить на допомогу своїм друзям в скрутну хвилину, – я і сам так поступаю”.
Схожі твори:
- Орлеанська діва характеристика образу Жанни д’Арк Жанна д’Арк в зображенні Вольтера, що неодноразово звертався до цієї фігури, виступала і “хороброю амазонкою”, “ганьбою англійців”(“Генриада”), і “мужньою дівчиною, яку інквізитори і учені у своїй боязкій жорстокості звели на вогнище”(“Досвід про устої”), В “Орлеанській діві” Ж. з’являється по-крестьянски грубуватою і безмежно наївною. Ж. смуглява, міцно складена, усі зуби її цілі, і вона широко посміхається. […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Раскольниковой Дуні Раскольникова Дуня(Авдотья Романівна) – сестра Рас-кольникова. Горда і благородна дівчина. “Чудово хороша собою – висока, напрочуд струнка, сильна, самовпевнена, що висловлювалося у всякому жесті її і що, втім, не віднімало у її рухів м’якості і граціозності. Обличчям вона була схожа на брата, але її навіть можна було назвати красунею. Волосся у неї було темно-русяве, трохи […]...
- Характеристика образу Чингачгука в творчості Купера Д. Ф Чингачгук – Великий Змій, індієць Джон, Джон Могиканин(“Звіробій”, “Останній з могікан”, “Слідопит”, “Піонери”) – індієць, останній у своєму племені, батько Ункаса, друг Натти. Виховувався в племені делаварів. У романі “Звіробій” уперше вступає на стежку війни, рятуючи свою наречену, потім допомагає виручити Натти з індіанського полону. У “Останньому з могікан” разом з Натти і Ункасом допомагає […]...
- Три мушкетери характеристика образу Міледі Міледі – колишня графиня де Ла Фер, дружина Атоса, яку він повісив, побачивши клеймо злочинниці на її плечі. Проте М. врятувалася і зробилася довіреною особою кардинала Рішельє, т. е. смертним ворогом мушкетерів. Упродовж роману вони успішно справляються з її хитромудрими задумами, і врешті-решт, після того, як М. вбиває полюблену д’Артаньяна Констанцію Бонасье, мушкетери страчують її […]...
- Герой нашого часу характеристика образу княжної Мері Мери, княжна – героїня однойменної повісті. Ім’я Мери утворене, як сказане у романі, на англійський манер. Характер княжни М. у романі змальований детально і виписаний ретельно. М. у романі – пасивна особа: саме над нею Печорин ставить свій жорстокий експеримент викриття Груш-ницкого. Не заради М. здійснюється цей досвід, але М. втягнута в нього грою Печорина, […]...
- Гроза характеристика образу Кулігіна Кулігін – персонаж, що частково виконує функції виразника авторської точки зору і тому іноді відношуваний до типу героя-резонера, що, проте, представляється невірним, т. до. в цілому цей герой, безумовно, віддалений від автора, зображений досить відсторонено, як людина незвичайна, навіть дещо дивовижна. У переліку дійових осіб про нього сказано: “міщанин, годинникар-самоук, що відшукує перпетуум-мобіле”. Прізвище героя […]...
- Гаргантюа і Пантагрюэль характеристика образу Пантагрюеля Пантагрюэль – син короля Гаргантюа і Бадбек, дочки короля амавротов, мешканців Утопії. Мати П. померла від пологів, оскільки немовля було колосальних розмірів. Його ім’я, згідно з поясненням Рабле, означає “всежаждущий”. Дійсно, з юних років П. відрізнявся непомірною ненажерливістю: він відгризнув вим’я і півживота у корови, яка поїла його молоком, розірвав на частини і проковтнув величезного […]...
- Іліада характеристика образу Гектора Гектор – син Пріама, проводир троянського війська. Як і Ахілл, Г. в усіх своїх вчинках керується військовою честю, але якщо Ахілл цінує її заради неї самої, то Г., дотримуючи свою честь, в той же час усвідомлює, що несе відповідальність перед своїм народом, інтереси якого він повинен захищати. Гомер показує, як в душі Г. борються два […]...
- Життєвий і творчий шлях Жан-Нікола-Артюр Рембо Жан-Нікола-Артюр Рембо народився 20 жовтня 1854 р. у провінційному містечку Шарлевіль, в Арденнах, на північному сході Франції у буржуазній сім’ї. Мати прищеплювала дітям доброчинність, любов до Бога, а батько вчив їх поміркованості та ощадливості. Змалку Артюр подарував батькам неабиякі надії: був богобоязливим, слухняним. Блискуче вчився. Його здібності всіх вражали. Учитель Жорж Ізамбар підтримував перші спроби […]...
- Робінзон Крузо характеристика образу П’ятниці П’ятниця – індієць з племені канібалів, зустрінутий робінзоном Крузо на двадцять четвертий рік свого перебування на незаселеному острові і що став помічником і слугою. П. зображений у романі очима робінзона, який знаходить в нім людину легкої і життєрадісної вдачі, хороброї, відданої, працездатної, щирої і простодушної, але зовсім не безглуздої, і не втомлюється хвалити його і […]...
- Мати характеристика образу Нилівни Нилівна(Власова Пелагея Нилівна) – головна героїня повісті, образ якої символізує Росію(ср. “мати-батьківщина”), а також містить євангельські асоціації. З Н. в повісті пов’язана домінуюча точка зору – загальнолюдське, “народне” сприйняття подій. Відповідно, динаміка характеру героїні покликана показати зміни народної психології. Материнська любов до сина трансформується у Н. в любов до людей взагалі; християнський сенс любові поєднується […]...
- Тартюф, або обманщик характеристика образу Тартюф – лицемір, що втерся в довіру Оргона, що привласнює собі його будинок і стан, але викритий і заарештований за королівським указом. Його ім’я, очевидно, узяте Мольером з арсеналу італійської комедії масок, де з’являвся персонаж Тартуфо(згадка про нього уперше зафіксована у Франції в 1609 р.). Виявляється і асоціація із старофранцузским truffe – обман, шахрайство. У […]...
- Характеристика образу Спартака в однойменному романі Джованьолі Джованьолі у двадцять один рік вступив добровольцем до армії, а потім став соратником Д. Гарібальді. Обирався депутатом парламенту. Крім літературної діяльності займався викладанням. Джованьолі створив романи на тему сучасного життя. Відомим став завдяки історичним романам “Опімах” (“Opіmіa”, 1885), “Мессаліна”. У цих романах автор демонструє відмінне знання побуту та культури Стародавнього Риму. Заклики до боротьби проти […]...
- Пригоди Шерлока Холмса характеристика образу Ватсона Ватсон(доктор Ватсон, вар. пер. Уотсон) – постійний супутник Шерлока Холмса. Лікар за освітою, військовий хірург, що закінчив Лондонський університет в 1878 р., виконує функцію літописця діянь Холмса. Під час англоафганской війни(1878-1880) рушнична куля розбила йому плече. По власному визнанню, не виносив ніякого шуму. З’явившись в Лондоні, деякий час жив в готелі, потім зняв кімнату на […]...
- Полтава характеристика образу Петра Петро – російський імператор. “Петрівська” тема природно виникає в поемі. Романтичний сюжет про “беззаконну любов” гетьмана Мазепи і Марії Кочубей розгортається на тлі епохи, коли “Росія молода / Мужніла з генієм Петра”. Та і сама сюжетна колізія(батько Марії суддя Кочубей доносить російській владі на зрадника Мазепу) неможлива без “непрямої” участі росіянина царя, без його жорстокої […]...
- Над прірвою в житі характеристика образу Колфилда Холдена Колфилд Холден – шістнадцятирічний юнак з покоління тінейджерів 50-х рр. Хоча сам він і не любить розповідати про своїх батьків і “всякій дэвидкопперфилдской муті”, але існує передусім у своїх сімейних зв’язках. Його батько – людина з ірландським прізвищем – до шлюбу був католиком. Його батьки різної віри, але, мабуть, вважають цей факт несуттєвим. X. не […]...
- Гімн про мого Сіда характеристика образу Сіда Сід – головний персонаж поеми, національний герой Іспанії. Історичний прототип героя Родриго Диас де Бивар по прізвиську Сид жив в другій половині XІ ст. і помер в 1099 р. Близькість поеми до породжувачів її історичним подіям вплинула на стильові особливості цього твору, які сильно відрізняються від французького героїчного епосу. Творець “Пісні про Роланде” при відомій […]...
- Гроза характеристика образу Кабановой Марфи Гнатівни Кабанова Марфа Гнатівна(Кабан) – центральна героїня п’єси, матір Тихона і Варвари, свекруха Катерини. У переліку дійових осіб про неї сказано: багата купчиха, вдова. У системі персонажів п’єси – антагоніст головної героїні, Катерини, контрастне зіставлення з якою має визначальне значення для розуміння сенсу п’єси. Схожість героїнь можна угледіти як в приналежності їх до світу патріархальних представлень […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Ієшуа Га-Ноцрі Ієшуа Га-Ноцрі, – “жебрак з Эн-Сарида”, бродячий філософ, людина років двадцяти семи, син невідомих батьків. Образ героя полемически співвіднесений з образом євангельського Ісуса : в системі булгаківського роману І. і Ісус співвідносяться як безперечна істина і її спотворений образ; у цьому сенсі питання про реальне існування Ісуса, звучний на початку роману, припускає неоднозначна відповідь. І. […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Ярмарок марнославства характеристика образу Ребеки Шарп Шарп Ребека(Бекі) – подруга Емілії Седли по пансіону міс Пінкертон. Дочка художника, “безтурботного служителя муз”, своєю пристрастю до кабачка того, що залишив сім’ю без коштів для існування, і балетної танцівниці, француженки за походженням. Вчиться на “особливих умовах”, т. е. з милості, і вже школяркою трохи не схиляє до божевілля новоспеченого помічника вікарія. Б. “мала сумну […]...
- Гроза характеристика образу Кабанова Тихона Івановича Кабанов Тихон Іванович – один з головних героїв, син Кабана, чоловік Катерини. У переліку дійових осіб йде безпосередньо за Кабановой, і про нього сказано – “її син”. Таке дійсне положення Т. в місті Калинове і в сім’ї. Належачи, як і ряд інших персонажів п’єси(Варвара, Кучерявець, Шапкин), до молодшого покоління калиновцев, Т. по-своєму знаменує кінець патріархального […]...
- Характеристика образа Бампо Натаниеля у творчості Купера Д. Ф Бампо Натаниель – Довгий Карабін, Звіробій, Шкіряна Панчоха, Натти, Слідопит, Соколине Око – мисливець і провідник, вихований у плем’ї індіанців-делаваров. Уперше сучасники Купера зустрілися з Н. у романі “Піонери”, де Н. – сімдесятирічний старий мисливець. Він губиться перед особою соціальних змін і хотів би зберегти старі звичаї, про які часто згадує зі своїм другом, індіанцем […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Свидригайлова Аркадія Івановича Свидригайлов Аркадій Іванович – один з центральних пфоев. “…Років п’ятдесяти, зростанню вище середнього, огрядного, з широкими і крутими плечима, що надавало йому дещо сутулому вигляду… Широке, вилицювате обличчя його було досить приємно, і колір обличчя був свіжий, не петербурзький. Волосся його, дуже ще густі, було зовсім біляве і трохи хіба з сивиною, а широка, густа […]...
- Характеристика образу Вірного Иоганнеса Вірний Иоганнес(“Вірний Иоганнес”) – один з типів німецького фольклору – самовідданий друг, в цьому варіанті(що відбувається з області Цверн) слуга, в іншому(з Падерборна) – королівський син на ім’я Йозеф, що допомагає звідному братові. В. І., дізнавшись, що для щастя молодого короля, залишеного на його піклування королем-батьком, що помер, по волі таємничої сили мають бути здійснені […]...
- Улисс характеристика образу Блум Мэрион Блум Мэрион. Безперечним, хоча і не єдиним прототипом дружини Блума є Нора, дружина Джойса; в той же час, щоб створити образ нової Пенелопи, Джойс, природно, підкреслює в образі жіноче начало, істотно видозмінює і зовнішні, і внутрішні риси Нори. Б. М. на відміну від Нори зраджує чоловікові(що не заважає тому відноситися до дружини з обожнюванням і […]...
- Характеристика образу Мефістофеля з роману Фауст Мефістофель – один з центральних персонажів трагедії – в смисловому відношенні дуже багатозначний. М., з одного боку, утілює той світ нечистої, “диявольської” сили, з якою Фауст вступає в договір, сподіваючись угамувати свою спрагу безмірних знань і насолод. Проте М. утілює і “зло” як витік протиріччя, початок занепокоєння, незадоволення, як спонукання до дії. В той же […]...
- Ваніна Ваніні характеристика образу Ванини Ванина – римська аристократка, “чорноволоса дівчина з вогняним поглядом”, що живить презирство до боязких і нікчемних душею молодих людей її круга, але що самозабутньо полюбила юного карбонарія, чия відвага і готовність загинути за звільнення Італії від австрійців відповідають пристрасності і гордості, які виділяють її саму. Виявившись перед необхідністю принести жертву боргу, В. і Пьетро, […]...
- Герой нашого часу характеристика образу Віри Віра – персонаж повести “Княжна Мери”, світська пані, коханка Печорина. Віра грає помітну роль в сюжеті повісті, беручи участь в двох “любовних трикутниках”(Грушниц-кий – Мери – Печорин; В. – Печорин – Мери). З одного боку, завдяки стосункам Печорина з В. і її роздумам пояснюється, чому Печорин, “не стараючись”, здатний непереможно володарювати над жіночим серцем, а […]...
- Євгеній Онєгін характеристика образу Володимир Ленський Володимир Ленский – любовний суперник Онєгіна. У романі про любов не обійтися без мотиву ревнощів, хоч би марних. Але поява Ленского на сторінках роману(він приїжджає в село майже одночасно зі своїм новим сусідом Онєгіним; сходиться з ним; вводить у будинок Лариных; знайомить з Тетяною і її сестрою Ольгою – своєю нареченою; після того, як роздратований […]...
- Улисс характеристика образу Стівена Дедала Дедал Стівен – один з трьох дублинцев, описаних у романі(Стівен Дедал, Леопольд Блум і його дружина Мэрион Блум). Засаднича, формотворна риса роману – зв’язок з “Одіссеєю” Гомера, яка виражається в численних і прозорих сюжетних, тематичних і смислових паралелях, натяках, алюзіях. Для більшості персонажів “Улисса” в поемі Гомера є прототипи: Стівен Дедал – Телемах, Леопольд Блум […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Заметова Олександра Григоровича Закидань Олександр Григорович – письмоводитель в поліцейській конторі, товариш Разумихина. “Років двадцяти двох, із смуглявою і рухливою фізіономією, що здавалася старіше за свої роки, одягнений по моді і фатом, з проділом на потилиці, що розчесав і розпомаджував, з множиною перснів і кілець на білих відчищених щітками пальцях і золотими ланцюгами на жилеті”. Разом з Разумихиным […]...
- Гаргантюа і Пантагрюэль характеристика образу Панурга Панург – один з центральних персонажів роману. Його ім’я означає “все що може” або “все що робить”. Згідно з характеристикою, яку дає Панургу Рабле, це “пустун, шулер, гуляла, гуляка і шахрай”. Проте, перераховуючи всілякі вади П., Рабле, який відверто симпатизує своєму героєві, його енергії, що б’є через край, і зухвалій невигубній життєлюбності, додає: “а по […]...
- Пісня про Гайавату характеристика образу Гайавати Гайавата – герой ірокезьких віддань, відважний, мудрий, добрий, сміливий воїн, переможець зла, борець з ворожими силами природи. Г. – фігура народного епосу, з яким Лонгфелло був знайомий по записах етнографа Г. Р. Скулкрафта. Як історична особа Г. – ірокезький законодавець початку XV ст., вождь племені онондагов, у своєму правлінні поєднував виборну парламентську систему і місцеве […]...
- Дубровский характеристика образу Троєкуров Кирила Петрович Троекуров Кирила Петрович – родовитий дворянин, багатий власник с. Покровского, генерал-аншеф у відставці, самодур, гроза усіх навколишніх поміщиків; батько Маші, коханої Дубровского. Прототип Т. – поміщик Козловского повіту гвардії підполковник Семен Крюков, в 1832 р. що неправедно відсудив маєток у підпоручика Івана Муратова. Сварка Т. з тим, що його, що був другом, батьком головного героя, […]...
- Обломов характеристика образу Штольця Андрія Івановича Штольц Андрій Іванович – один з головних героїв, друг Іллі Ілліча Обломова, син Ивана Богдановича Штольца, німця, що обрусів, управляє маєтком в селі Верхлеве, що в п’яти верстах від Обломовки. “Штольц був німець тільки наполовину, по батькові: мати його була російська; віру він сповідував православну; природна мова його була російська: він вчився їй у матері […]...
- Доктор Живаго характеристика образу Лари(Антипова Лариса Федорівна) Лара(Антипова Лариса Федорівна) – головна героїня роману; дочка інженера-бельгійця і француженки Амалии Карлівни Гишар, що обрусіла. Приїхавши після смерті чоловіка з Уралу в Москву, матір Л., за порадою свого коханця Комаровского, відкриває швацьку майстерню. Лара вчиться в гімназії; випробовує дивну залежність від Комаровского і стає його коханкою, не відчуваючи до нього прихильності. Підозрюючи про їх […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Воланда Воланд – персонаж, що утілює нескінченний і незбагненний універсум в єдності нерозривних протилежностей, перебуває “по той бік добра і зла” і віддає перевагу справедливості над милосердям. Ср. монументальний істинний “вигляд” В., що приймається їм у фіналі : “Маргарита не могла б сказати, з чого зроблений привід його коня, і думала, що можливо, що це місячні […]...
- Ярмарок марнославства характеристика образу Уільяма Доббина Доббин Уільям – товариш Джорджа Осборна по полку, що більше за усіх сприяв браку цієї гульвіси з Емілією Седли, яку віддано, – і майже до самого кінця без надії на почуття у відповідь – любить сам майор. Уособлення безкорисливості, відданості і надійності, Д. проте описаний з неприхованою іронією, яку містить в собі навіть його значуще […]...
- Василь Теркин характеристика образу Теркина Василя Івановича Теркин Василь Іванович – головний герой поеми, рядовий піхотинець(потім офіцер) із смоленських селян(“Просто хлопець сам собою / Він звичайний”); Т. утілює кращі риси російського солдата і народу в цілому. В якості імені для персонажа Твардовский використав ім’я головного героя роману П. Боборыкина “Василь Теркин”(1892). Герой на ім’я Василь Теркин фігурує у віршованих фейлетонах Твардовского періоду […]...