Home ⇒ 📕Шкільні твори ⇒ Майстер і Маргарита характеристика образу Ієшуа Га-Ноцрі
Майстер і Маргарита характеристика образу Ієшуа Га-Ноцрі
Ієшуа Га-Ноцрі, – “жебрак з Эн-Сарида”, бродячий філософ, людина років двадцяти семи, син невідомих батьків. Образ героя полемически співвіднесений з образом євангельського Ісуса : в системі булгаківського роману І. і Ісус співвідносяться як безперечна істина і її спотворений образ; у цьому сенсі питання про реальне існування Ісуса, звучний на початку роману, припускає неоднозначна відповідь. І. з’являється як персонаж розповіді Воланда, сну Івана Бездомного і роману Майстра. Заарештованому І. інкримінується заклик до руйнування
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Схожі твори:
- Ієшуа Га-Ноцрі центральний персонаж роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” Образ Ісуса Христа виникає на перших сторінках роману в розмові двох співрозмовників на Патріарших ставках, один з яких, молодий поет Іван Бездомний, склав антирелігійну поему, але з поставленим завданням не впорався. Ісус у нього вийшло цілком живий, а треба було довести, що його не існувало зовсім, “що всі розповіді про нього прості вигадки, звичайнісінький міф”. […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Иешуа Га-Ноцри Иешуа Га-Ноцри, – “жебрак з ен-Сарида”, бродячий філософ, людина років двадцяти семи, син невідомих батьків. Образ героя полемічно співвіднесений з образом євангельського Ісуса: у системі булгаковського роману І. і Ісус співвідносяться як безперечна істина і її перекручений образ; у цьому змісті питання про реальне існування Ісуса, що звучить на початку роману, припускає неоднозначну відповідь. І. […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї(історичний Пілат перебував на цій посаді в 26-36 рр.); “син короля-звіздаря і дочки мірошника красуні Пили” – ім’я героя складене з імен батьків(Пила і Ат); в той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок імені з латів. рЦит – спис. Характерна деталь вигляду П. – “білий плащ з кривавою підбивкою”, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Майстра Майстер – безіменний головний герой роману. У клініці Стравінського після зникнення М. залишається лише його “мертва кличка: “Номер сто вісімнадцятий з першого корпусу”. Прізвисько “майстер” дано героєві Маргаритою і аналогічно традиційним іменуванням “метр”, “маестро”; воно співвідносить персонажа як з середньовічною літературною традицією, так і з масонським ритуалом. Асоціації з гетевским Фаустом(по аналогії з Воландом-“Мефистофелем” і […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Маргарити Маргарита(Маргарита Миколаївна) – головна героїня роману. Безперечний прототипическая зв’язок з Е. С. Булгаковой – третьою дружиною письменника. Асоціації з гетевской Гретхен мають, швидше, поверхневий характер: істотним виявляється лише момент бездітності М. і проявлене нею милосердя по відношенню до дітовбивця Фріди. Героїні 30 років. Вийшовши заміж в 19 років, вона є дружиною “дуже великого фахівця”; проте, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Івана Бездомного Іван Бездомний(Понирев Іван Миколайович, Іван, Іванушка) – поет, потім професор Інституту історії і філософії. В образі персонажа істотний “казковий” початок(ср.: Иванушка-дурник). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальні псевдоніми літераторів 20-х рр. : Бідний, Приблудний, Голодний і т. п.; можливі також алюзії на поета А. Безы-менского. На початку роману І. – відомий поет 23 років, що написав антирелігійну […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Воланда Воланд – персонаж, що утілює нескінченний і незбагненний універсум в єдності нерозривних протилежностей, перебуває “по той бік добра і зла” і віддає перевагу справедливості над милосердям. Ср. монументальний істинний “вигляд” В., що приймається їм у фіналі : “Маргарита не могла б сказати, з чого зроблений привід його коня, і думала, що можливо, що це місячні […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Берліоза Михайла Олександровича Берліоз Михайло Олександрович – літератор, голова МАССОЛИТа. Прізвище персонажа, по-перше, зближує його з відомим композитором – але саме як “антидвійника”, відміченого ознакою “немузичності”(ср. також “музичні” прізвища інших персонажів : Римський, Стравінський) : Б. передусім функціонер, чиновник від літератури; з іншого боку, ім’я героя асоціюється з самим автором роману, а ініціали – М. А. Б. – […]...
- Коротка характеристика твору “Майстер і Маргарита” “Майстер і Маргарита” – роман, що утілив роздуми М. А. Булгакова про сучасність і вічність людини і світу, художника і влади, – роман, в якому дивовижним чином переплітаються їдка сатира, тонкий психологічний аналіз і філософське узагальнення. “Майстер і Маргарита”, як і більшість творів Булгакова, – в першу чергу роман про сучасний письменникові світі – це […]...
- Коротка характеристика добутку Майстер і Маргарита Булгакова М. А “Майстер і Маргарита” – роман, що втілив міркування М. А. Булгакова про сучасність і вічність людини й миру, художника й влади, – роман, у якому дивним образом переплітаються їдка сатира, тонкий психологічний аналіз і філософське узагальнення. “Майстер і Маргарита”, як і більшість творів Булгакова, – у першу чергу роман про сучасний письменникові світі – це […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї (історичний Пілат перебував у цій посаді в 26-36 гг.); “син короля-звіздаря й дочки мірошника красуні Пилки” – ім’я героя складене з імен батьків (Пила й Ат); у той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок ім’я з лат. рцит – спис. Характерна деталь вигляду П. – “білий плащ із […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Азазелло Азазелло – один з підручних Воланда; маленька широкоплеча людина з вогняно-рудим волоссям, іклом, що стирчить з рота, кігтями на руках і гугнявим голосом. Ім’я персонажа нагадує про демона іудейської міфології Азезеле, що мешкає в пустелі; це одно з традиційних іменувань біса; у романі Булгакова спожите в итальянизированной формі. Образ А. відмічений відомою брутальністю – він […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Гели Гелла – служниця Воланда, відьма-вампір. Шрам на її шиї нагадує про гетевской Гретхен, страченою за дітовбивство, яку Фауст бачить під час Вальпургієвої ночі. Ім’я героїні викликає ряд асоціацій. У грецькій міфології Г. і Фрикс – діти богині хмар Нефелы; рятуючись від загибелі, вони летять в Колхіду на златорунном баранові; Г. гине, впавши у води протоки, […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Коровьева(Фагота) Коровьев(Фагот) – один з підручних Воланда. Картатий одяг зближує його з традиційним чином Арлекіна(мотив блазенства), а також викликає асоціації з бісом Івана Карамазова з роману Достоєвського. Характерна деталь вигляду К. – пенсне або монокль з тріснутим склом; ср. також його “тріснутий голос”, що нагадує звук фагота(у італійській мові слово “фагот” має значення “вайло”, “незграбний”), що […]...
- Суперечливість і трагічність образу Понтія Пілата (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Суперечливість і трагічність образу Понтія Пілата (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Пілат – уособлення влади. (Понтій Пілат – п’ятий прокуратор Іудеї – людина державна. Він змушений перебувати в Єршалаїмі, який ненавидить, через свій обов’язок. Пілат жорстокий, його називають “лютим чудовиськом”, а він цим ще й вихваляється, бо вважає, що світом керує закон […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Бегемота Бегемот – один з підручних Воланда, що з’являється в образі величезного чорного кота. У Біблії бегемот наводиться як приклад незбагненності божественного творіння; в той же час Бегемот – одно з традиційних найменувань демона, прибічника сатани. Б. у романі Булгакова комічно поєднує схильність до філософствування і “інтелігентні” звички з шахраюватістю і агресивністю. Уперше він виникає в […]...
- Михайло Булгаков Майстер і Маргарита” 1. Яке місто Михайло Булгаков у багатьох своїх творах визнавав улюбленим, вартим найвищих почуттів? Відповідь: Київ. 2. Чому твір М. Булгакова “Майстер і Маргарита” називають “романом у романі” ? Відповідь: У творі є два романи – роман майстра про Понтія Пілата та роман про самого майстра. 3. Назвіть образи роману “Майстер і Маргарита”, що входять […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Варенухи Івана Савельевича Варенуха Іван Савельевич – адміністратор Вар’єте. Разом з Римським В. чекає появи зниклого директора Вар’єте Лиходеева; вони отримують від нього телеграми з Ялти і намагаються придумати правдоподібні пояснення що відбувається. В. дзвонить на квартиру до Лиходееву, розмовляє з Коро-вьевым, після чого вирушає в ГПУ, щоб заявити про таємниче зникнення Лиходеева. У літній убиральні біля Вар’єте […]...
- “Рукописи не горять…” (про долю роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Незвичайна доля роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (неможливість опублікувати роман за життя автора; головний твір Булгакова потрапляє до читача через чверть століття після його смерті; шалений успіх роману). ІІ. Чому “рукописи не горять”? 1. Багатогранність роману (роман побутовий, фантастичний, філософський, любовно-ліричний, сатиричний; незвична побудова твору, оригінальність сюжету; яскрава, захоплююча форма). 2. Загадки роману […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Левия Матвія Левий Матвій – персонаж оповідання Воланда, сну Івана й роману Майстри. Героєві біля сорока років. Збирач податей, він під впливом бесіди з Иешуа стає його учнем і супутником, веде хроніку його життя й записує його висловлення, істотно спотворюючи їхній зміст. Образ персонажа асоціюється з євангелістом; при цьому Л. представлений як людина обмежений і фанатичний. Обвинувачуючи […]...
- Вічна боротьба добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях”. Навіть обличчя у нього було дуже дивне: “Правый глаз черный, […]...
- Тема добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема добра і зла у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – це центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Ця боротьба пронизує не лише головну тему роману, але й тему “роману у романі”. Взагалі в цьому романі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Появи […]...
- Відповіді до теми: роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Якою зображена Москва 30-х років у романі Булгакова? Зображуючи Москву 30-х років, письменник дає зрозуміти читачу, що люди обплутані тут ланцюгами всіляких інструкцій, постанов і догм. Так, службовці Управління виловиш змушені співати в хорі, а літературні критики “говорять зовсім не те, що хочуть сказати”. Усі вони – жителі “поганої квартири”, відкіля незрозуміло як навічно зникають […]...
- Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сати ра і любовна лірика Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише головний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образа Івана Бездомного Іван Бездомний (Понирев Іван Миколайович, Іван, Иванушка)- поет, потім професор Інституту історії й філософії. В образі персонажа істотно “казкове” початок (порівн.: Иванушка-Дурачок). Псевдонім “Бездомний” наслідує реальних псевдонімів літераторів 20-х рр.: Бєдний, Приблудний, Голодний і т. п. ; можливі також алюзії на поета А. Бези-Менского. На початку роману І. – відомий поет 23 років, що написав […]...
- Вічна боротьба добра у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях”. Навіть обличчя у нього було дуже дивне: “Правый глаз чер-мый, левый зеленый. Брови черные, но одна выше другой”. У образі Понтія Пілата втілено внутрішню боротьбу людини. У ньому стикаються сила вочлі й влада обставин. Але він […]...
- Тема добра і зла в романі «Майстер і Маргарита» Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита». У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в «дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях». Навіть обличчя у нього було дуже дивне: «Правий глаз черный, […]...
- Моральний суд над Пілатом у романі “Майстер і Маргарита” У романі “Майстер і Маргарита” дається глибокий психологічно точний аналіз поводження героя, що переростає в моральний суд над Пілатом. Це складна, драматична фігура. Він розумний, не далекий роздумів, людських почуттів, живого жалю. Поки Иешуа проповідує, що всі люди добрі, покуратор схильний поблажливо дивитися на це нешкідливе дивацтво. Але от мовлення зайшло про верховну владу, і […]...
- Твір на тему: Переосмислення біблійних образів у романі “Майстер і Маргарита” М. Булгакова У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише голивний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став долею […]...
- Що таке істина? (по романі “Майстер і Маргарита”) У романі є лише єдиний епізод – відгомін чудес, чинених Ісусом і описаних у Євангеліях. “Що таке істина?” – це питання Пілата ставиться до діалогу Ісуса й Пілата в Євангелії від Іоанна: “Пілат сказав йому: “Отже, Ти цар?” Ісус відповідав: “Ти говориш, що я цар. Я на те народився й на те прийшов у мир, […]...
- “Майстер і Маргарита”, як подвійний роман М. А. Булгаков – син професори Київської Духовної академії. Його сім’я була наскрізь інтелігентної й набожною. Батьки Михайла жили на спуску до Подолу проти Андріївської церкви. Практично кожне воскресіння й по християнських святах вони бували в ній. Тому М. Булгакову були з дитинства знайомі християнські догми і євангельські історії. Протягом усього свого життєвого шляху він […]...
- Твір на тему: “Образ Івана Бездомного” за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Обидва головні герої відомого роману М. Булгакова “Майстері Маргарита – і Ієшуа, і Майстер – мають у романі по одному учневі: Ієшуа – Левія Матвія, Майстер – Івана Бездомного. Причому початковий стан і того й іншого учня був самим невідповідним, непрезентабельним: Левій Матвій був митарем, тобто збирачем податків; Бездомний був спочатку роману неосвіченим антирелігійним поетом, […]...
- Тема твору: Художня своєрідність романа “Майстер і Маргарита” У романі М. О. Булгакова “Майстер і Маргарита” складна доля. Добуток, закінчений наприкінці тридцятих років, не було опубліковано при житті автора й уперше побачило світло в середині шістдесятих років. Сам Михайло Булгаков уважав цей роман головною книгою свого життя, підсумковим добутком, і, як згадувала його дружина, перед смертю говорив: “Що я міг написати після “Майстра”?” […]...
- Художнє своєрідність роману “Майстер і Маргарита” У роману М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита” складна доля. Твір, закінчене в кінці тридцятих років, не було опубліковано за життя автора і вперше побачило світ у середині шістдесятих років. Сам Михайло Булгаков вважав цей роман головною книгою свого життя, підсумковим твором, і, як згадувала його дружина, перед смертю казав: “Що я міг написати після” […]...
- Фантастичні образи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” І. “Майстер і Маргарита” – роман М. Булгакова, що вимагає від читача виходу за межі повсякденних естетичних уявлень. ІІ. Воланд – головний фантастичний образ роману. 1. Сатанізм Воланда (зовнішня подібність до Мефістофеля; ім’я “Воланд” – одне з імен диявола у “Фаусті”; всемогутність героя в покаранні одних і заохоченні інших персонажів роману). 2. Чому Воланд виконує […]...
- Світ реальний і фантастичний, чи як писати твір по роману М. О. Булгакова “Майстер і Маргарита” У літературі чимало добутків, у яких “переплітаються” світи реальний і фантастичний. Це й “Іліада” Гомера, і “Божественна комедія” Данте, і романтичні балади Жуковського. Поява реалізму (двадцяті роки XIX століття) практично вивело із уживання даний прийом. Тим більше важливим стала поява роману “Майстер і Маргарита” з його унікальною просторово-тимчасовою структурою. Подібна концепція не є винаходом Булгакова. […]...
- Боротьба добра і зла (по роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Михайло Булгаков писав свою головну книгу “Майстер і Маргарита” у цілому більше 10 років. Одночасно з написанням роману йшла робота над п’єсами, лібрето, але цей роман був книгою, з якої він не мав сил розстатися, – роман-доля, роман-заповіт. Роман увібрав у себе майже весь досвід Булгакова, накопичений у процесі творчості. У нього ввійшли мотиви, знайомі […]...
- Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (біблійна давніша, радянська сучасність, фантастична “демоніада”) І. Тримірність як форма буття (число три – головна категорія життя і мислення: тримірність простору, три категорії часу; три граматичні особи, триєдність Трійці). ІІ. Три світи у структурі роману: 1. Давній “єршалаїмський” світ. 2. Вічний потойбічний світ. 3. Сучасний московський світ. 4. Взаємозв’язок трьох світів (злиття їх у фіналі роману). 5. Паралельні ряди персонажів, шо […]...
- Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Композиція – це організація художнього твору, співвіднесеність і взаємодія його компонентів, яка забезпечує єдність форми й змісту. Вона залежить від особливостей художнього мислення письменника і жанрових ознак його твору, вона включає в себе єдність усіх образних засобів і принципи їх співвідношення й групування, конфлікт і розстановку персонажів, […]...
- Навіщо у романі Майстер і Маргарита чергуються сцени з московської й ершалаимской життя? Бувають дивні сближенья. О. С. Пушкін “Майстер і Маргарита” – подвійний роман; він складається із двох романів, одночасно схожих і несхожих один на одного: роману про долю Майстра й роману Майстри про Понтія Пілаті. Часовий інтервал у дві тисячі років без одного століття розділяє дії цих романів. Вони протипоставлені один одному як священна й людська […]...