Home ⇒ 📕Шкільні твори ⇒ Магомет – характеристика образу
Магомет – характеристика образу
Магомет – обманщик, брудний шахрай, самозванець, негідник, протиставлений усім позитивним началам, носієм яких в п’єсі зроблений правитель мекки Сафир. “Я зображую Магомета – фанатика, насильника, обманщика, ганьбу людського роду.”. – напише В., працюючи над трагедією. Канву сюжету складають обставини захоплення пророком М. мекки, проте основні події, відтворені в трагедії, є вигаданими. М. викрадає дітей правителя мекки в ранньому дитинстві і робить з них фанатичних послідовників ісламу. Свыкшиеся з думкою про те, що М. – намісник
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Схожі твори:
- Краткое изложение Фанатизм, или Пророк Магомет Вольтер Вольтер Фанатизм, или Пророк Магомет В основу сюжета этой трагедии Вольтера легли события из жизни арабских племен Аравии, связанные с распространением ислама и деятельностью религиозного реформатора Магомета. Автор писал: “Я знаю, что Магомет не совершал такого именно предательства, какое составляет сюжет моей трагедии. Цель моя не в том лишь, чтобы вывести на сцене правдивые события, […]...
- Мати характеристика образу Нилівни Нилівна(Власова Пелагея Нилівна) – головна героїня повісті, образ якої символізує Росію(ср. “мати-батьківщина”), а також містить євангельські асоціації. З Н. в повісті пов’язана домінуюча точка зору – загальнолюдське, “народне” сприйняття подій. Відповідно, динаміка характеру героїні покликана показати зміни народної психології. Материнська любов до сина трансформується у Н. в любов до людей взагалі; християнський сенс любові поєднується […]...
- Характеристика образу Вірного Иоганнеса Вірний Иоганнес(“Вірний Иоганнес”) – один з типів німецького фольклору – самовідданий друг, в цьому варіанті(що відбувається з області Цверн) слуга, в іншому(з Падерборна) – королівський син на ім’я Йозеф, що допомагає звідному братові. В. І., дізнавшись, що для щастя молодого короля, залишеного на його піклування королем-батьком, що помер, по волі таємничої сили мають бути здійснені […]...
- Характеристика образу Хлопчика з пальчика Хлопчик з пальчик – молодший з семи синів дроворуба і його дружини, семирічна дитина маленького зростання(при народженні був не більше пальця, звідки і прізвисько). М. з п. рятує себе і братів, коли батько, не будучи в змозі їх прогодувати, відводить дітей в ліс і там залишає: М. з п. знаходить дорогу додому по камінчиках, які […]...
- Людська комедія характеристика образу Жана-Эстера ван Гобсека Гобсек Жан-Естер ван – персонаж 13 творів Людської комедії, головний герой однойменної повісті, паризький лихвар. Г. уродженець Антверпена, син голландця і єврейки, – старий з попелясто-сірим волоссям і безпристрасними, нерухомими рисами обличчя, як у Талейрана, з маленькими жовтими очима і гострим носом; двічі Бальзак порівнює його зовнішність і особливо саркастичну посмішку з виглядом і посмішкою […]...
- Пригоди Олівера Твиста характеристика образу Феджин Феджин – “жадібний, скупий, ненаситний старий, приховувач краденого”, у якого є і серйозніші гріхи: він розтліває душі молодиків, вимушених шукати будь-які кошти для існування, після того, як життя викинуло їх на вулицю. По його доносах зійшли на ешафот минулі спільники, вселяючі Ф. побоювання своєю надмірною обізнаністю і балакучістю. Під кінець дії ешафот чекає самого Ф. […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Заметова Олександра Григоровича Закидань Олександр Григорович – письмоводитель в поліцейській конторі, товариш Разумихина. “Років двадцяти двох, із смуглявою і рухливою фізіономією, що здавалася старіше за свої роки, одягнений по моді і фатом, з проділом на потилиці, що розчесав і розпомаджував, з множиною перснів і кілець на білих відчищених щітками пальцях і золотими ланцюгами на жилеті”. Разом з Разумихиным […]...
- Полтава характеристика образу Мазепа Мазепа – головний герой, український гетьман, “міцний старий”, в який закохується дочка генерального судді Малоросії Кочубея, Марія. Композиція “Полтави” многофигурна, що відповідає її подвійній жанровій природі(і романтична новела, і героїчний епос). Але усі сюжетні лінії сходяться в одну точку – до образу “похмурого” Мазепи. Після того, як батьки Марії відмовляють йому в руці дочки, вона […]...
- Декамерон характеристика образу Гризельды Гризельда – дружина Гвалтьери, маркіза Салуццкого, узята з бідної сільської сім’ї і піддана їм нечуваним випробуванням : спочатку він відбирає у неї дітей, дочку і сина, роблячи вигляд, що наказав їх убити, потім виганяє з будинку в одній сорочці і, нарешті, велів підготувати будинок до прийому нової дружини і прислуговувати їй за столом. Г. приймає […]...
- Пісня про Нибелунгів характеристика образу Хаген Хаген – героїчний лиходій “Пісні про Нибелунгах”. На його рахунку два страшні злочини: вбивство чоловіка Кримхильды – Зигфрида і вбивство малолітнього сина Кримхильды від другого шлюбу з Этцелем – Ортлиба. X. виступає в оповіданні як антипод головної героїні. У битвах з данцями і саксами, а також в ході кривавого розбрату з гунами від меча X. […]...
- Характеристика образу Твісту Олівера Твіст Олівер – герой оповідання про “життя, повної боротьби, страждань, негараздів і знегод”. Травмуюче пізнання істин навколишнього світу завершується благополучним фіналом: сирота, що зазнав тяготи безправ’я і жахи убогості, отримує втаюваний від нього спадок і, ставши заможним юним джентльменом, осягає щастя, “яке тільки можливо в цьому повному негараздів світі”. Ця розв’язка, що послідувала за бурхливими […]...
- Цитатна характеристика до образу Тараса Бульби Опис зовнішності: ” … Бульба скочив на свого Чорта, що скажено рвонувся у бік, почувши на собі двадцятипудову ваготу – Тарас був надзвичайно важкий і дебелий…”; “… посивілою в козацьких справах головою”. Порівняння: “і бабахнувся він, як підрубаний дуб, на землю”. У скруті: “…і заплакав старий кремезний козак”. Запальний: “старий Бульба потрошку розпалювався, розпалювався, нарешті […]...
- Гранатовий браслет характеристика образу Желткова Г. С Жовтків Г. С.(мабуть, Георгій – “пан Ежий”) – з’являється в розповіді лише ближче до кінця: “дуже блідий, з ніжним дівочим обличчям, з блакитними очима і упертим дитячим підборіддям з ямкою посередині; років йому, мабуть, було близько тридцяти, тридцяти п’яти”. Разом з княгинею Вірою може бути названий головним героєм розповіді. Зав’язка конфлікту – отримання княгинею Вірою […]...
- Характеристика образу Чингачгука в творчості Купера Д. Ф Чингачгук – Великий Змій, індієць Джон, Джон Могиканин(“Звіробій”, “Останній з могікан”, “Слідопит”, “Піонери”) – індієць, останній у своєму племені, батько Ункаса, друг Натти. Виховувався в племені делаварів. У романі “Звіробій” уперше вступає на стежку війни, рятуючи свою наречену, потім допомагає виручити Натти з індіанського полону. У “Останньому з могікан” разом з Натти і Ункасом допомагає […]...
- Дон Жуан – характеристика образу Дон Жуан – у версії Байрона романтичний персонаж, який відкриває в собі розлад між закладеним природою і тим, що викохано суспільством, і цим різко відрізняється від своїх попередників. Вони – в обробках легенди від Тирсо де Молина до Мольера – були незмінно наділені людською цілісністю, тоді як у Байрона персонаж, зберігаючи духовне ядро своєї особи […]...
- Божественна комедія характеристика образу Данте Данте – центральний персонаж поеми, що оповідає про усе побачене від першої особи. Д. в поемі належить зовні пасивна роль, він немов виконує веління грізного ангела з “Апокаліпсису”: “Йди і дивися”! Абсолютно довірившись Вергилію, Д. може лише слухняно йти за ним, дивитися на картини жахливих мук і раз у раз просити Вергилія, щоб той представив […]...
- Червоне і чорне характеристика образу Луїзи де Реналь Реналь Луїза де – дружина мера, що не має ніякого впливу на чоловіка, як і на хід справ в місті Верьер, увіреному його піклуванню. За місцевими поняттями, майже дурна, що упускає “слушну нагоду змусити чоловіка купити їй капелюшок”, вона з першого погляду вражає Жюльена, що поступив у будинок гувернером до її трьох синів, “наївною грацією, […]...
- Над прірвою в житі характеристика образу Колфилда Холдена Колфилд Холден – шістнадцятирічний юнак з покоління тінейджерів 50-х рр. Хоча сам він і не любить розповідати про своїх батьків і “всякій дэвидкопперфилдской муті”, але існує передусім у своїх сімейних зв’язках. Його батько – людина з ірландським прізвищем – до шлюбу був католиком. Його батьки різної віри, але, мабуть, вважають цей факт несуттєвим. X. не […]...
- Жан-Крістоф характеристика образу Жан-Крістоф – центральний герой эпико-лирического оповідання Роллана – поєднує в собі необоримую силу духу(йому. Krafft – “сила”) з презирством до насильства, приниження людської особистості. Героєм обраний музикант, німець за національністю, що в розпал антигерманських настроїв у Франції було певним викликом. Ж.-К. здійснює себе в музиці, яка стає філософією життя. Музикант здатний, тобто зобов’язаний “розливати навколо […]...
- Характеристика образу Чайльда Гарольда Чайльд Гарольд – юнак, якого спонукає до безмежного скепсису “туги уїдлива сила”, що зробилася відмітною властивістю цілого покоління, що застало тільки захід героїчної епохи революційних потрясінь і визвольних воєн. Пушкінське визначення – “передчасна старість душі” – виділяє найістотнішу якість того, що утілився в Г. мирочувствования. Що забарвило собою цілий період європейського духовного життя, подібний умонастрій, […]...
- Герой нашого часу характеристика образу Бела Бэла – черкеська княжна, дочка мирно’го князя і сестра юного Азамата, який викрадає її для російського офіцера Печорина. Ім’ям Б., як головної героїні, названа перша повість роману. Про Б. розповідає простодушний Максим Макси-мыч, але його сприйняття постійно коригується словами Печорина, приведеними в розповіді. Б. – горянка; у ній збереглися природна простота почуттів, безпосередність любові, живе […]...
- Дубровский характеристика образу Троєкуров Кирила Петрович Троекуров Кирила Петрович – родовитий дворянин, багатий власник с. Покровского, генерал-аншеф у відставці, самодур, гроза усіх навколишніх поміщиків; батько Маші, коханої Дубровского. Прототип Т. – поміщик Козловского повіту гвардії підполковник Семен Крюков, в 1832 р. що неправедно відсудив маєток у підпоручика Івана Муратова. Сварка Т. з тим, що його, що був другом, батьком головного героя, […]...
- Ваніна Ваніні характеристика образу Ванини Ванина – римська аристократка, “чорноволоса дівчина з вогняним поглядом”, що живить презирство до боязких і нікчемних душею молодих людей її круга, але що самозабутньо полюбила юного карбонарія, чия відвага і готовність загинути за звільнення Італії від австрійців відповідають пристрасності і гордості, які виділяють її саму. Виявившись перед необхідністю принести жертву боргу, В. і Пьетро, […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Порфирія Петровича Порфирій Петрович – пристав слідчих справ, правознавець. “…Років тридцяти п’яти, зростанню нижче середнього, повного і навіть з черевцем, поголеного, без вусів і бакенбард, з щільно вистриженим волоссям на великій круглій голові, якось особливо опукло закругленій на потилиці. Пухка, кругла і трохи кирпата особа його було кольору хворого, темно-жовтого, але досить бадьоре і навіть глузливе. Воно […]...
- Майстер і Маргарита характеристика образу Понтій Пілата Понтій Пілат – прокуратор Іудеї(історичний Пілат перебував на цій посаді в 26-36 рр.); “син короля-звіздаря і дочки мірошника красуні Пили” – ім’я героя складене з імен батьків(Пила і Ат); в той же час прізвисько “вершник Золотий Спис” актуалізує зв’язок імені з латів. рЦит – спис. Характерна деталь вигляду П. – “білий плащ з кривавою підбивкою”, […]...
- Маленький принц характеристика образу Маленький принц – центральний персонаж казки. Дія відбувається в пустелі Сахара “за тисячу миль від всякої населеної землі”. Казка, написана для дітей, здобула таку широку популярність завдяки винятковій поетичній атмосфері, створеній в ній, і тому, що казка адресувалася автором не лише дітям, а і “дорослим, які залишилися дітьми”. Літак потерпів аварію в пустелі, положення безвихідне, […]...
- Королева Марго характеристика образу Карла ІX Карл ІX – французький король, в правління якого відбуваються події роману і чиє царювання ознаменовано страшною подією: Варфоломеевской ніччю – кривавим побиттям гугенотів, обманом притягнених в Париж. На початку роману К. з’являється сатрапом, заради розваги що стріляє в людей зі свого вікна і готового згубити тисячі безневинних людей заради сумнівних державних інтересів. Проте при цьому […]...
- Повести Белкина характеристика образу Берестів Олексій Іванович Берестів Олексій Іванович – молодий герой повісті, після закінчення університету що не отримав батьківського благословення на військову службу, а до статської що не має полювання і приїжджає в рідне віддалене Тугилово – де закохується в сусідку Лізу Муромську. Відкрившись розповіддю про героя “Байрона” Сильвио(“Постріл”), “Повести Белкина” завершуються новелою, один з двох головних героїв якої намагається […]...
- Снігова королева характеристика образу Герди Герда – казковий образ маленької дівчинки, втілення любові, вірності, мужності і безстрашності. Сила Г., за словами Андерсена, “в її милому, безневинному дитячому сердечку”. Г. рятує свого друга Кая, зачарованого Сніговою королевою. У серце Кая проник осколок “чарівного дзеркала троля”, і все навкруги з’являється перед ним в спотвореному виді. Зла Снігова королева здається йому розумною і […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Раскольникова Родіона Романовича Розкольників Родіон Романович – головний герой. Співвідносимо з пушкінським Германном(“Пікова дама”), бальзаков| ским Растиньяком(“Батько Горио”), Жюльеном Сорелем з рома-на Стендаля “Червоне і чорне”. Сам Достоєвський в чорнових матеріалах до роману зіставляє Раскольникова з Жаном Сбо-гаром, героєм однойменного роману французького письменника Ш. Нодье(1818). “…Чудово хороший собою, з прекрасними темними очима, темно-рус, зростанням вище за середній, тонкий […]...
- Гроза характеристика образу Кабановой Марфи Гнатівни Кабанова Марфа Гнатівна(Кабан) – центральна героїня п’єси, матір Тихона і Варвари, свекруха Катерини. У переліку дійових осіб про неї сказано: багата купчиха, вдова. У системі персонажів п’єси – антагоніст головної героїні, Катерини, контрастне зіставлення з якою має визначальне значення для розуміння сенсу п’єси. Схожість героїнь можна угледіти як в приналежності їх до світу патріархальних представлень […]...
- Крихта Цахес по прозванню Циннобер характеристика образу Цахес – пестун долі, потворний в усіх відношеннях, але що викликає загальне захоплення завдяки трьом чарівним волоскам. Казковий образ Ц. має глибокий сенс: в нім відбивається одна з ірраціональних сторін світоустрою – урочистість несправедливості, що виникає по волі випадку і набуває сили закону. Історію Ц. можна розглядати як одну з ілюстрацій взаємодії добра і зла. […]...
- Пригоди Шерлока Холмса характеристика образу Ватсона Ватсон(доктор Ватсон, вар. пер. Уотсон) – постійний супутник Шерлока Холмса. Лікар за освітою, військовий хірург, що закінчив Лондонський університет в 1878 р., виконує функцію літописця діянь Холмса. Під час англоафганской війни(1878-1880) рушнична куля розбила йому плече. По власному визнанню, не виносив ніякого шуму. З’явившись в Лондоні, деякий час жив в готелі, потім зняв кімнату на […]...
- Три мушкетери характеристика образу Міледі Міледі – колишня графиня де Ла Фер, дружина Атоса, яку він повісив, побачивши клеймо злочинниці на її плечі. Проте М. врятувалася і зробилася довіреною особою кардинала Рішельє, т. е. смертним ворогом мушкетерів. Упродовж роману вони успішно справляються з її хитромудрими задумами, і врешті-решт, після того, як М. вбиває полюблену д’Артаньяна Констанцію Бонасье, мушкетери страчують її […]...
- Подорож Гуллівера характеристика образу Лапутян Лапутяне – жителі Леткого острова(Лапута), на якому виявляється Гулливер у своїй третій подорожі. Вид Л. робить на нього дивне враження. “Мені ніколи ще не доводилося бачити смертних, які б так вражали своєю фігурою, одягом і зовнішністю. У усіх голови були скошені направо або наліво, одне око дивилося всередину, а інший прямо вверх до зеніту”. Слуги […]...
- Характеристика образу Дон Кихота Дон Кихот – центральний персонаж роману. Комічна фігура престарілого бідного кастільського ідальго Алонсо Кихано, який, начитавшись рицарських романів, залишає будинок і пускається на пошуки пригод, відразу ж налаштовує читача на те, що перед ним, – пародія на модні у той час романи. Вже саме ім’я, придумане собі героєм(у перекладі з іспанського “кихот” означає “набедренник”) викликає […]...
- Характеристика образу Санчо Панси Санчо Панса – кастільський селянин, односелець Алонсо Кихано, який умовив простодушного Санчо стати його зброєносцем, пообіцявши йому незлічені багатства. Разом з Дон Кихотом Санчо Панса(“панса” в перекладі з іспанського означає “черево”) складають пару пародійних персонажів, на кшталт Пантагрюэля і Панурга. Худий і довгов’язий Дон Кихот поряд з низеньким товстуном зброєносцем справляють комічне враження своєю несполучуваністю. […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Катерини Іванівни Катерина Іванівна – дружина Мармеладова. З числа “принижених і ображених”. Років тридцяти. Худнувши, досить висока і струнка жінка, з прекрасним темно-русявим волоссям, з сухотними плямами на щоках. Погляд її різання і нерухомий, очі блищать як в лихоманці, губи запеклися, дихання нерівне і переривчасте. Дочка надвірного радника. Виховувалася в губернському дворянському інституті, закінчила його із золотою […]...
- Злочин і покарання характеристика образу Свидригайлова Аркадія Івановича Свидригайлов Аркадій Іванович – один з центральних пфоев. “…Років п’ятдесяти, зростанню вище середнього, огрядного, з широкими і крутими плечима, що надавало йому дещо сутулому вигляду… Широке, вилицювате обличчя його було досить приємно, і колір обличчя був свіжий, не петербурзький. Волосся його, дуже ще густі, було зовсім біляве і трохи хіба з сивиною, а широка, густа […]...
- Собор Паризької богоматері характеристика образу Есмеральди Есмеральди – юна циганка-танцівниця в Парижі XV ст. Красуня і сирота, що не знає своїх батьків, вона по сюжету роману стає предметом пристрасті декількох чоловіків : боязкого поета Пьера Гренгуара, демонічного архідиякона Клода Фролло і виродка-дзвонаря Квазімодо. Проте вона сама байдужа до усіх трьом і цнотливо закохана в четвертого – нікчемного і легковажного Феба де […]...