Ля-ля-ля С. Олійник
Ля-ля-ля
Шаляпіна і Гмирю
Без мікрофона чув весь світ,
А цей – несе його, мов гирю,
І за собою тягне дріт.
Спішить на сцену, бацає ногами й варіює “ля-ля-ля!”.
Хоч безголосий –
Є в металі
Запас незайманих джерел!
Тож верещить динамік в залі,
Як недорізаний козел!
Збагни – чи спів то, чи розмова?
Щось шепче й вертиться, кружля…
Ані мелодії, ні слова! Лящить обридле “ля-ля-ля!”
Я б не писав про безголосся
І про таких молодиків,
Та щось багато розвелося
У нас подібних “співаків”!
…Скінчивши,
А в репродукторі здаля –
З тією ж силою лунає
Оте крикливе “ля-ля-ля!”
Чудо в черевику
Як відомо, всі ледачі
Ждуть легенької удачі
(Без труда щоб їм везло!).
Так і з Васею було.
Вчиться Вася в п’ятім класі.
Якось друг і каже Васі:
– Знаю чудо я одне.
Чудо справді чарівне.
Будеш мати без мороки
Ти п’ятірки за уроки,
Лиш зроби, мій друже, так:
Роздобудь собі п’ятак,
Приліпи його, мов латку, В черевик під ліву п’ятку,
Узувайся і ходи.
Піде діло – хоч куди!
Це я, – каже, – перевірив.
Вася повірив та поклав п’ятака в черевик.
Взувся,
Тупнув,
Взявсь у боки:
– Більш не вчитиму уроки:
– Повезе мені і так,
Під п’ятою ж є п’ятак!
Вранці йшов і всю дорогу
Припадав на ліву ногу.
Ось і школа,
Ось і клас.
Арифметика якраз.
– Боровик, іди до дошки!
– Вася встав, пом’явся трошки,
– На п’ятак натис – дарма!
Де ж те чудо? Щось нема.
…За годину викликають,
З географії питають.
Вася встав – ні в сих ні в тих,
Замість чуда – в класі сміх.
Єдине, що зробив черевик – надавив йому мозоль.
Закінчилися уроки –
Бігли учні в різні боки.
Ну, а Вася Боровик
Ледве тяг свій черевик.
Під п’ятою п’ять копійок,
А у сумці – стільки ж двійок!
Схожі твори:
- Вибір Б. Олійник Вибір Над штормом, над шабельним зблиском, Над леготом теплим в житах Гойдається вічна колиска Маятником Життя; Життю – ні кінця ні начала. І вічно по колу землі: Комусь – лебеді від’ячали, Комусь – ще сурмлять журавлі. Один передбачливо очі Прикрив ще за крок від межі, Ввійшовши клітиною ночі Тихенько: чи жив, чи й не жив? […]...
- Б. Олійник Ринг І гнів, і жах. І білі маски Облич. І злами рук, як ринв. І от затихло. Тільки пласко Лисніє квадратовий ринг. На рингу не суперник – ворог. Той ворог хитро, як лисиця, Мені готує рішенець. Нахабно в праву рукавицю Кладе для певності свинець. Суддя те бачить. Та… не баче. Вони у змовинах давно. Та й […]...
- Тема твору: Образ матері в сучасній поезії А. Малишко, Б. Олійник, В. Симоненко Тема материнства – одна з магістральних в українській літературі. До величної оди, проспіваної матері Тарасом Шевченком, з роками долучалися нові й нові голоси. Немає, певно, жодного українського письменника, який би не згадав із вдячністю рідну неньку. Адже матір – то першооснова життя. Саме цю думку обстоював у своїй поезії Андрій Малишко: А вже найбільше, чуєте […]...
- Чого навчився Вася, познайомившись із дітьми підземелля Дружба Васі з дітьми підземелля багато чого навчила маленького хлопчика з багатої сім’ї. Випадково пізнавши таємницю підземелля, Вася побачив зовсім інше життя. Він уперше побачив дітей, що не мали дому, часом просто голодували, а коли їм перепадала ситна їжа, то сумніву не лишалося – це було вкрадене. Але в чомусь вони, бідно зодягнені, нещасні, були […]...
- “Сильна людина другом” (за повістю Володимира Короленка “Діти підземелля”) 1. Активна громадська позиція В. Короленка (ненавидів зло, насилля, несправедливість, боровся за краще життя народу). 2. Найзаповітніша мрія Васі (мати щирого, чесного, доброго, вірного, надійного друга, бо у рідному домі він був чужий). 3. Складні стосунки між Васею та батьком (батько: втрата коханої дружини, нерозуміння Васиної поведінки, неприязнь до сина; Вася замкнувся в собі, почувався […]...
- Справжні друзі за повістю В. Короленка “Діти підземелля” Володимир Короленко був дуже справедливою людиною, боровся за краще життя людей. Не один раз письменник відбував ув’язнення, значну частину свого життя провів на засланні. Об’єктом уваги Короленка були гнані й скривджені. Багато чудових творів належить перу письменника. Серед них повість “Діти підземелля”, де йдеться про дитячу дружбу, а також про нелегке життя бідняків. Кожна людина […]...
- Протиставлення у творі В. Короленка “Діти підземелля’ двох світів дитинства Коли я читав повість В. Короленка “Діти підземелля”, я втішався тим, що це вже минулося. Такого вже не буде, бо ми живемо у новітні часи, в демократичній державі. Я співчував Васі, бо то страшна річ – залишитися без матері, до того ж батька гне горе. Я розумів хлопця, чого він тікав з дому: без матері […]...
- Чого навчився Вася, познайомившись з дітьми підземелля? Вася – один із головних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля”. Це хлопчик із пристойної, заможної сім’ї, який ні в чому, окрім родинної ласки та любові, не знав нестатку. Але, познайомившись із Валеком та Марусею – дітьми підземелля, він багато чому навчився. По-перше, зустрівшись із маленькими мешканцями підземелля, таємницю якого він випадково взнав, Вася побачив […]...
- Вночі (переказ) У спальні хлопчиків прокидається Вася на прізвисько Голован. Послухавши дощ і постеживши за таємничими нічними фігурами, він підходить до свічки в тазу, навколо якої традиційно проходять нічні зібрання 2 братів (Вася і Марк) і 2 сестер (Маша і Шура). Нянька спочатку забороняла зустрічатися серед ночі, але незабаром сторони прийшли до взаємного консенсусу. Незабаром прокидається Марк-Мордика. […]...
- Важкий шлях до порозуміння між Васею та його батьком Часто люди сприймають один одного поверхово, звертаючи увагу лише на деякі зовнішні ознаки поведінки. Особливо прикро, коли непорозуміння виникає між близькими людьми, батьком і сином. У повісті В. Г. Короленка ми бачимо надмірно суворе ставлення батька до свого сина Васі. Чому так відбувається? Після смерті своєї жінки, матері Васі і Соні, пан суддя відчуває глибокий […]...
- Обіти, які давали Вася і Соня на могилі Марусі (за повістю В. Г. Короленка “Діти підземелля”) Тибурцій і Валек, поховавши Марусю, кудись зникли з містечка. Васі дуже не вистачало друзів, їхніх розмов. Усе пережите разом згадувалось з якимось світлим сумом, сльози виступали на очі, і – дивна річ – сум поступово зникав, на серці ставало легше. Вася незабаром відчув, що його серце дуже вдячно друзям за те, що вони були. Хлопець […]...
- Краткое изложение Модест Петрович Мусоргский. Сорочинская ярмарка СОРОЧИНСКАЯ ЯРМАРКА Опера в трех актах (четырех картинах) Либретто М. П. Мусоргского при участии А. А. Голенищева-Кутузова Действующие лица: Черевик Хивря, жена Черевика Парася, дочь Черевика, падчерица Хиври Кум Грицько, парубок Афанасий Иванович, попович Цыган Чернобог Бас Меццо сопрано Сопрано Бас-баритон Тенор Характерный тенор Бас Бас Торговки, торговцы, цыгане, евреи, парубки, казаки, дивчата, гости, бесы, […]...
- Перлы учеников “Неудачное построение предложений” Базаров – это человек высокого роста, с широким лбом, который хорошо понимает людей. Во главе рабочих выступал Павел, неся красный флаг со своими товарищами. Павлу Петровичу нравится, и он наслаждается существующим строем. Вася заглянул в часовню при помощи ребят, державших его на себе. До того, как они не были знакомы, Вася жил в доме, у […]...
- Краткое изложение Воробьиная ночь А. Серафимович Воробьиная ночь На берегу, возле парома, стоял маленький дощатый домик. В комнате спали паромщик Кирилл и мальчик лет 10 Вася (подручный Кирилла). Еще ранней весной привела мать Васю к Кириллу. Работал Вася только за хлеб. Ранним утром в домик постучали и попросили переправу. Кирилл отправил мальчика. Подводчиков было двое. Один из них показался […]...
- Значення дружби в житті юних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля” Дружба – найцінніший скарб. Вона необхідна для кожного з людей, адже ніхто не побажає собі життя без друзів. Недарма кажуть, що людина без друзів – що дерево без коріння. Т, безумовно, велике значення дружба мала для юних героїв твору В. Короленка “Діти підземелля”. Вася, Валек та Маруся належали до різних суспільних кіл. Але всі вони […]...
- Твір за повістю Володимира Короленка “Діти підземелля” Сильна людина другом Байдужість – мерзенна гидь В людях одвічна туга – друзів не загубить. Короленко ненавидів усіляке зло, насилля, несправедливість, рішуче боровся за краще життя народу. Не один раз за це сидів у тюрмі, значну частину свого життя провів на засланні. Короленко захищав гнаних і скривджених, завжди був готовий допомогти як рідним, близьким, так […]...
- Уславлення вірності інтересам нації в казці “Хоробрі з Найхоробріших” Казка М. Магери “Хоробрі з Найхоробріших” розповідає про боротьбу українського народу за волю. Жив собі “народ волелюбний у мирі і злагоді, не хотів ні з ким воювати. Плекав своє “невмируще чудо-дерево Мову”. Охороняв це дерево Сивобородий – втілення мудрої старості. І коли напали на нашу землю загарбники, кращі сини – Хоробрі з Найхоробріших – вирішили […]...
- Чому треба дотримуватися режиму дня? (твір-роздум) Хочу поділитися своїми думками щодо режиму дня. Я ніколи не замислювалась над цим. А тепер упевнена, що режим дня – найкращий засіб, щоб не марнувати час і все встигати. Раніше я не розуміла цього і не дотримувалася ніякого режиму. Жила собі як доведеться. Що ж виходило? Я могла за гарної погоди цілісінький день кататися на […]...
- «Сильна людина другом» (за повістю Короленка «Діти підземелля») Володимир Короленко ненавидів усіляке зло, насилля, несправедливість, рішуче боровся за краще життя народу. Не один раз за це сидів у тюрмі, значну частину свого життя провів на засланні. Короленко захищав скривджених, завжди був готовий допомогти як рідним, близьким, так і чужим людям. Йому належить багато чудових творів, серед яких повість «Діти підземелля» – твір про […]...
- Гуморески Степана Олійника та Павла Глазового як засіб викриття суспільних і людських вад У нашому житті велику роль відіграє гумор, адже саме вміння подивитися на речі з усмішкою допомагає людині не втрачати силу духу в складних ситуаціях, переживати нелегкі моменти. Інколи ми одразу не бачимо, наскільки безглузді дії чинимо, і тоді теж на допомогу приходить сміх. Навіть учені довели, що він подовжує життя, бо має лікувальні властивості, позитивно […]...
- Василь Тьоркін – узагальнений образ солдата-визволителя В бой, вперед, в огонь кромешный Он идет, святой и грешный, Русский чудо-человек! О. Твардовський Поему “Василь Тьоркін” О. Твардовський писав протягом усієї війни – з 1941 по 1945 рік. Не випадково ця “книга про бійця” стала здобутком, що справедливо називають “правдивим літописом війни”, в якому осмислюється героїчний подвиг народу. Образ головного героя був близький […]...
- Стався до іншого як до себе (зміст приказки “Не копай яму іншому”) Згадується така прикра історія. Було оголошено про традиційний загальношкільний збір макулатури. Тут у мас є свої лідери. Ніхто не міг зрівнятися у класі з “чемпіоном збору макулатури” Славкою Поліщуком. Учиться він абияк, але там, де потрібно щось зробити своїми руками, краще за Славку в нашому класі не зробить ніхто, всі звертаються до нього. Ось і […]...
- Краткое изложение Ночью В. Г. Короленко Ночью В спальне мальчиков просыпается Вася по прозвищу Голован. Послушав дождь и понаблюдав за таинственными ночными фигурами, он подходит к свечке в тазу, вокруг которой традиционно проходят ночные собрания 2 братьев (Вася и Марк) и 2 сестер (Маша и Шура). Нянька вначале запрещала встречаться среди ночи, но вскоре стороны пришли ко взаимному […]...
- Мій письмовий стіл (твір-опис) У більшості моїх друзів є власний письмовий стіл. У мене теж є. Хоча деякі дотепер роблять уроки за партою. Не подобається мені вона. Мій стіл майже історичний. Його подарував моєму дідусеві друг, від’їжджаючи з міста. Цей стіл дубовий, дуже важкий, але весь якийсь теплий, ніжний. Я люблю іноді провести рукою по його поверхні, ніби погладити. […]...
- Твір-розповідь «Мій день у школі» Школа ще зовсім порожня. Незвично тихо. Я швидко підіймаюся на другий поверх, підходжу до вікна. Прийшов раніше, бо сьогодні ми з Артемом чергові. Минає п’ять хвилин, коридори наповнюються галасливою юрбою школярів. Лунає дзвоник. До кабінету входить учителька історії. Вона розповідає про греків та римлян, про їхні героїчні вчинки. Це так цікаво і захоплююче! Ми всі […]...
- Картины нищеты и страданий людей в России (по повести “Дети подземелья”) Повесть В. Г. Короленко “Дети подземелья” показывает читателю картины бедствий и страданий людей. Повествование ведется от лица мальчика из богатой семьи. Его отец – богатый и преуспевающий судья. Но все же Васю нельзя назвать счастливым человеком. У него умерла любящая и ласковая мама. И с тех пор отец словно загородился от окружающего мира стеной. Отец […]...
- Кохання, Життя і Смерть у романі Еміля Золя “Kap’єpa Ругонів” І Еміль Золя і його ругонівський цикл. (Інтродукція циклу – роман “Кар’єра Ругонів”. У ругонівський цикл входять романи про велику буржуазію: “Здобич”, “Дамське щастя”, “Гроші”, про міщанство – “Черево Парижа”, “Накип”.) ІІ Кохання, Життя і Смерть як найважливіші поняття людського життя у романі “Кар’єра Ругонів”. 1. Кохання як основа життя у романі “Кар’єра Ругонів”. (Кохання […]...
- Колективне складання текстів описів художнього та офіційно-ділового стилів Моя кімната. Опис в офіційно-діловому стилі. Кімната, у якій я вчу уроки, велика, квадратна. Біля вікна стоїть стіл. За дверима стоїть шафа, а біля стіни – ліжко. Над ліжком висить картина. Опис у художньому стилі. Кімната, у якій я вчу уроки, велика, простора і світла. Біля вікна стоїть стіл. Він накритий білою скатертиною. На столі […]...
- Чи цікаво ми живемо? (Твір дискусійного характеру) Розміщено від Tvіr в Суббота 29 мая На перший погляд, кожен мій шкільний день схожий на інший. Уроки, школи, дім, де знову заняття за письмовим столом. Потім – телевізор або комп’ютер, спілкування з товаришами у дворі. Щось особливе пригадати важко. Проте друзі на нудьгу не скаржаться. А я подумав: що означає жити цікаво? На цю […]...
- До оглядового вивчення п’єси М. Куліша “97” Сюжет твору М. Куліша “97”. Сюжет твору являє собою фрагменти побутового життя українського села під час голоду в Україні 1921 – 1922 років. У п’єсі немає визначної глобальної дії. Перед читачем проходять картини “в сіреньких рамцях злиденного, вбогого, та ще й поруйнованого голодом життя. Немає тут пафосу, блискучих бойових лозунгів… Ворожа сила – куркулі і […]...
- Олена Петрівна – Вчитель з великої літери Олена Петрівна викладає в нашому класі географію, крім того, вона наш класний керівник. Олена Петрівна закохана у свій предмет, вона цікаво і змістовно проводить уроки, тому всі учні нашого класу теж полюбляють географію. Вже зараз хтось мріє стати мандрівником, хтось полярником, хтось першовідкривачем незнаних земель. Олена Петрівна завжди охайно одягнена, у неї гарне волосся і […]...
- Моє робоче місце (твір-роздум) Я ніколи не був акуратним. Мама часто дивувалась: “І в кого ця дитина така?” Однак колись я переконався в тому, що робоче місце кожного повинно бути в порядку. Ось як це було. Зазвичай я витрачав на уроки багато часу, кілька годин. Адже треба було з цього безладу дістати саме той зошит, який тобі потрібен. І […]...
- Мурка. Твір-опис тварини Одного разу, йдучи до школи, я помітив маленьке кошеня. Воно сиділо під горожею і мало досить кумедний вигляд. Це кошеня мені сподобалося, і я його взяв із собою. У школі весь клас зацікавлено дивився на мою знахідку. Дівчатка почали його годувати. Вони давали йому сир, ковбасу та хліб зі свого сніданку. Кошеня охоче їло ковбасу […]...
- Твір на тему “Моя перша вчителька” Учительська праця здається звичною й буденною: діти приходять на урок за розкладом, з’являється вчитель, щось пояснює, навчає, далі наступний урок з іншим учителем. Здається, буденна річ, але не завжди. Бувають такі уроки й такі вчителі, про яких згадуєш і довго пам’ятаєш. То що ж відбувається на уроці, коли тобі пригадуються і слова, сказані вчителем, і […]...
- Твір на тему “повязану з життєвим досвидом учнив” Моя перша вчителька. Учительська праця здається звичною й буденною: діти приходять на урок за розкладом, з’являється вчитель, щось пояснює, навчає, далі наступний урок з іншим учителем. Здається, буденна річ, але не завжди. Бувають такі уроки й такі вчителі, про яких згадуєш і довго пам’ятаєш. То що ж відбувається на уроці, коли тобі пригадуються і слова, […]...
- Найкращий урок Уроки бувають різні: цікаві і не дуже, нудні (буває й таке) і не дуже. Я спробую розповісти про урок, який запам’ятався на все життя. Як говорять педагоги, за методикою – це урок-вертеп. Що це таке? Уявіть собі, що в клас заходить ціла ватага колядників, наряджених у костюми (тут були і Коза, і Чортеня, і Меланка […]...
- Як створити затишок у домі Як створити затишок у домі Моя родина живе в звичайній однокімнатній квартирі. Хоча наше помешкання і маленьке, нам у ньому дуже затишно. Затишок – це не тільки зручні меблі та чиста підлога, а й стосунки у родині. Моє найулюбленіше місце – це кухня. Я полюбляю ввечері сидіти там з батьками і розповідати їм про свої […]...
- Шпаківня (Твір-опис процесу праці) У наший школі уроки праці завжди проходять дуже цікаво, тому час пролітає непомітно. Так було і цього разу, коли вчитель оголосив конкурс на кращу шпаківню. Як завжди, Михайло Степанович дуже зрозуміло пояснив, що, в якому порядку і як робити. Переконавшись, що ми чудово зрозуміли, що від нас вимагається, він дозволив приступити до роботи. Вмить запрацювали […]...
- Старший син (переказ) Двоє молодих людей – студент-медик Бусигін і торговий агент Семен, на прізвисько Сільва, – залицяється до незнайомими дівчатами. Провівши тих до будинку, але не зустрівши подальшого гостинності, на яке розраховували, вони виявляють, що запізнилися на електричку. Час пізній, на вулиці холодно, і вони змушені шукати притулку в чужому районі. Молоді люди самі ледве знайомі, але […]...
- “Ночью” Короленко в кратком изложении В спальне мальчиков просыпается Вася по прозвищу Голован. Послушав дождь и понаблюдав за таинственными ночными фигурами, он подходит к свечке в тазу, вокруг которой традиционно проходят ночные собрания 2 братьев и 2 сестер. Нянька вначале запрещала встречаться среди ночи, но вскоре стороны пришли ко взаимному консенсусу. Вскоре просыпается Марк-Мордик. Вася рассказывает всей честной компании истории […]...