Хто з героїв повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” мені найбільше запам’ятався?
Повість І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” – один із найбільш значних творів української класичної літератури. Той, хто її прочитав, ніколи не забуде чудового пейзажу з крутими горами, зеленими терасами, із старим лісом, схожим на зелене море, вкрите хвилями. Не забуде дотепного діалогу молодих Кайдашенків про сільських дівчат, “батальних сцен” сутичок Мотрі й Кайдашихи. Незвичайність повісті у тому, що в ній поєднуються комічні і драматичні епізоди, як писали критики, звучить “сміх крізь сльози”.
Кількість персонажів
Але з-поміж усіх членів Кайдашевої сім’ї найбільше мене вразила молода пара. Лаврін і Мелашка спочатку здавалися зовсім особливими, не схожими
Але навіть ці романтики не зуміли зберегти своєї душевної краси. Як гірко читати сторінки, де Мелашка – спочатку несміливо, а потім впевненіше – відповідає Мотрі, Карпові. Брутальність, бездушність, упертість – ось що з’являється і в характері Лавріна., Він теж кричить на матір, як раніше Карпо, він не хоче поступитися жодним метром землі, відром груш. Суперечка братів за старе дерево викликає обурення: невже ніхто з них не може піти назустріч рідній людині! Невже це той ніжний, ласкавий, поетичний Лаврін?
Після чергової сварки “дві сім’ї, як дві чорні хмари, наближались одна до другої, сумно й понуро”. У цьому іронічному описі є кричуща невідповідність. Красива, у яскравому одязі Мелашка – з тими ж очима й тонкими бровами, рум’яним лицем. Вона сяяла, “як кущ калини, посаджений серед двору”. Але ж ця красуня вийшла з хати, щоб воювати – боронити свого кабанчика. Мотря з Карпом його тримають у своєму хліві, а Лаврін з Мелашкою не віддають родичам їхнього коня. Мелашка не відстає від Мотрі і кричить так само, “на всю губу”.
Коли в характері людини зникають гарні риси, а натомість з’являються негативні – це завжди сумно. Але ще гірше й болючіше, коли деградує людина красива й душевна. Я вважаю, що переродження Мелашки й Лавріна найсильніше викриває несправедливе суспільство, в якому на першому плані – власність, гроші, майно, а чуле серце, щедра, людяна душа. стають зайвими. Ось чому образи Мелашки і Лавріна так вразили мене.