Сила любові (за казками Г. К. Андерсена)
Письменник Г. К. Андерсен затверджував, що казки – “блискуче, краще в світі золото, те золото, що блищить вогником в дитячих очках, дзвенить сміхом з дитячих вуст і-вуст батьків”; письменник з чарівним зором, під поглядом якого найпрозаїчніші речі перетворюються на казку: олов’яний солдатик, уламок пляшки, уламок штопальної голки, комірець, срібна монета, м’яч, ножиці і багато що інше. Кожна квітка, кожен вуличний ліхтар розповідали казкареві свою історію, а він передавав її дітям: про те, як бридке каченя перетворилося на прекрасного
Прості домашні речі: кухонне начиння, дитячі іграшки, предмети одягу, рослини і квіти, які можна зустріти в полі, в городі, в садку возде удома; зовсім звичайні, такі, що оточують нас домашні тварини і свійська птиця: собаки, кішки, кури, качки,
У кожній казці Андерсена зливаються дві дійсності. Одна – справжнє життя квітки, мухи, дерева, чашки або кавника; інша – не менш справжня – доля людини, історія людського життя: дитинства, юності, зрілості, старості, смерті. Поєднання казкового, чарівного і реального, буденного робить твори Андерсена даопланними, однаково цікавими і дітям, і дорослим. Діти сприймають зовнішню, конкретну форму казкової події, піддаються чарівності вигадки, їх зачаровує перемога добра над злом, швидка зміна подій, дорослі розуміють складні людські відносини, що стоять за казковою схемою, знаходять в цих казках глибоку філософію, приклади справжнього життя з її радощами і розчаруваннями, любов’ю і смертю, правдою і брехнею.
Краще за всіх оцінив внесок Андерсена у світову літературу його молодший побратим поперу, теж талановитий творець казок Д. Родарі: “Андерсен, подібно до братів Грімм, йшов від казок своєї країни. При цьому Грімми, будучи дійсними німцями, прагнули, записуючи тексти народних оповідачів, створити в Німеччині, що стогнала під ярмом Наполеона, живий пам’ятник німецькій мові (сам пруссьхий міністр освіти віддав братам Грімм належне за їх подвиг на благо вітчизни). Андерсен же звернувся до народних казок не для того, щоб зазвучав привселюдно голос його народу, а для того, щоб відновити в пам’яті І пожвавити власне дитинство. “Я і казка” – “фантастичний біном” Андерсена, що був дороговказною зіркою у всій його творчості. Потім він відійшов від казки традиційного типу, щоб створити нову, населену романтичними образами і одночасно побутовими реаліями… Досвід народних казок, зігрітий сонцем романтизму, знадобився Андерсену дош повного вивільнення фантазії, крім того, він прагнув зробити таку мову, якою можна було б розмовляти з дітьми не сюсюкаючи”. А це і є ознакою справжньої сильної любові до дітей.