Образ Пекла у “Божественній комедії” Данте Аліг’єрі
“Божественна комедія” Данте – глибоко символічний твір. Побудований як подорож героя Пеклом, Чиє тилищем та Раєм, він зображує основні людські пороки та чесноти. Навіть бездіяльність Данте вважає гріхом, адже відстороненість, відсутність власного станлення і власної життєвої позиції не може бути схвальним вибором людини. Окрему увагу Данте приділяє грішникам, які матеріальне поставили вище від духовного. У чому б не полягай їхній гріх (чи у надмірній скупості, чи у марнотратстві, Данте зображу! цих людей в одному з кіл Пекла. Цей епізод
Гідність людини, що не дозволяє їй лестити та принижувати себе, була однією з найпоцінованіших рис людини за часів Відродження. Данте сповідує ідеали гідності, чесності у стосунках з іншими людьми. Але ця прямота і чесність має бути в межах стриманості, адже люди, шо надто гнівались на своїх ближніх, також змальовані серед пекельних мук. Данте не боїться змальовувати
Усупереч традиції, свою поему Данте написав не латиною, а італійською, чим зробив її зрозумілою всім мешканцям Італії. Саме через творчість Даніє та іншій митців доби Відродження італійська мова значно розвинулась, ставши літературною мовою. “Божественна комедія” складається з трьох частин – “Пекла”, “Чистилища” та “Раю”. У своєму творі Данте відійшов від релігійного бачення, але зробив зміЛ свого твору глибшим. Кожний з розділів на рівні сюжету також поділяється н. і менші частини, які відповідають колам Пекла, семи гріхам, яких люди у Чистилищі та “рівням” Раю. Така побудова поеми допомагає письменнії ку “класифікувати” людський порок, висловивши власне ставлення до того, скільки страшним чи, навпаки, гідним поваги, на думку самого Данте, є той вчинок.
У своєму творі Данте описує безліч образів відомих історичних осіб, образів біблійних та міфологічних. На сторінках “Божественної комедії” ми зустрічаємо образи античних і середньовічних поетів, мислителів, правителів та священиків, міфологічні образи Херона, Мінотавра та інші. Люципера, втілення світового зла, Данте зображує на самому дні Пекла, поруч з ним – найбільші зрадники за всю історію людства: Брут, Іуда.