Мудрий бурий Балу
1. Балу стає на захист Людського дитинчати. (На Скелі Рад вирішувалася доля Мауглі. Треба було підтримати Батька Вовка і не віддати Шер-Ханові дитинчати. Бату взявся його навчати.)
2. Балу навчає Мауглі усіх Законів лісу й води. (Мауглі стомлювався, але Балу був невблаганним. Він і Багірі пояснював, що краще він, люблячий матюка, наставить йому синців. Бату знав, що хлопець виживе у Джунглях тільки тоді, коли запам’ятає Владичні Слова Джунглів.)
3. Балу застерігає Мауглі від спілкування з Мавпячим Племенем. (Ведмідь пояснював своєму вихованцю,
4. Балу вирішив звернутися по допомогу до кам’яного пітона Каа. (Балу згадав, що Бандар-Логи бояться Каа, що вони тремтять, навіть почувши його ім’я.)
5. Останні поради сліпого старого Балу перед прощанням назавжди. (Після боротьби з рудими собаками Мауглі вирішив повернутися до людей. Непросто дається ііому це рішення. Балу розуміє, що діється з його улюбленцем. Хоча йому боляче розлучатися з Мауглі, він нагадує слова Акели, що Мауглі сам прожене себе до Людської Зграї. Потім промовляє зворушливі слова, які Мауглі запам’ятає на все життя: “…іди своїм власним слідом… Та коли тобі буде потрібна лапа, зуб, око або слово, що хутко переноситься вночі, пам’ятай. Повелителю лісових гущавин, – Джунглі з’являться на твій поклик”.)
Схожі твори:
- Чому мені подобається Акела Акела – Ватажок Зграї. Великий сірий Самотній Вовк був сильним, мудрим старим. Вже багато років він водив Зграю. Лише двічі за своєї молодості він потрапляв у вовчу пастку. Він багато знав про людей, а також дотримувавя Законів Джунглів.) Поведінка Акели на Зборах Зграї. (Ішлося про Людське дитинча. Вислухавші? Балу, який мав намір заступитися за хлопчика, […]...
- Чорна пантера Багіра Мудре слово чорної пантери на Раді. (Коли вирішувалася доля Людського дитинчати на скелі Рад, не вистачало ще одного голоса на користь Мауглі. І ось тут прийшла Багіра, чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі. Вона сказала, шо вбивати голе дитинча – ганьба. Вона не тільки підтримала Балу, але й додала бика – це […]...
- Мауглі та його друзі (за казкою Р. Кіплінга “Мауглі”) “Ти великий, бо ти людина”, – сказав письменник, і ми всі з ним погоджуємося. Особливо після того, як прочитали історію Мауглі. Мауглі, що означає “жабеня”, незвичне ім’я як для людини. Та саме таким маленьким, безпомічним з’явився хлопчик у вовчій зграї. Хоча він і був чужаком, безпорадність людського дитинчати викликала у вовків бажання захистити його. Так […]...
- Друзі Мауглі Книга Д. Р. КіплінГа «Мауглі» – мудра і повчальна казка. Дивовижна історія маленького хлопчика, вихованого вовками, розкриває споконвічні закони природи, примушує замислитися над цінностями людського життя. Людське дитинча, опинившись у джунглях, не загинуло, бо знайшло вірних і надійних друзів. Друзі ці – звірі. Але КіплінГ не наділяє їх рисами людей, як це буває в народних […]...
- До теми “Література і світ природи” Які негативні і позитивні риси характерні для людського суспільства і мешканців Джунглів? У людському суспільстві панує любов і дружба, доброзичливе ставлення одно-го до одного, взаємовиручка, взаєморозуміння, вірність обіцяному слову, подолання всіляких негараздів, але також і злість, заздрість, бажання обдурити іншого, грубість, підлабузництво. Майже так само ми можемо схарактеризувати стосунки мешканців Джунглів. Огидно читати про шерханівського […]...
- Твір по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу” Твір по оповіданню Л. Н. Толстого “Після балу”. Великий російський письменник Лев Миколайович Толстой, як ніхто іншої, цікавився проблемою соціального зла. Багато хто з його добутків відрізняються високим пафосом. Нерідко в основі його створінь були реальні факти. Так було й з оповіданням “Після балу”, де описується подія, про яке Толстой чув ще замолоду. Автор майстерно […]...
- Література і світ природи за повістю “Мауглі” Яка країна надихнула Р. Кіплінга на створення чудових творів і чому саме вона? Згадайте, як і чому Р. Кіплінг написав “Мауглі”? Які негативні і позитивні риси характерні для людського суспільства і жителів джунглів? У людському суспільстві панує любов і дружба, Доброзичливе ставлення один до одного, взаємодопомога, взаєморозуміння, вірність обіцяному речі, але також і злість, заздрість, […]...
- Сцена балу в комедії О. С. Грибоєдова “Горе від розуму” Сцена балу в комедії готується заздалегідь. З точки зору ідейного конфлікту п’єси розвиток дії передбачає монологами Чацького і Фамусова, в яких протиставляються ідеали та ідейні переконання “століття нинішнього” і “століття минулого”, виявляється неприйняття суспільством ідей і думок Чацького – представника передової дворянської молоді 10-20-х років XІX століття. Велике значення мають картини та явища, що передують […]...
- Образ Івана Васильовича героя оповідання “Після балу” В образі Івана Васильовича – героя оповідання “Після балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через характер Івана Васильовича Толстой показує […]...
- “Після балу” Оповідання “Після балу” – один з останніх творів Лева Миколайовича Толстого. Він оповідає про драматичну подію – покаранні солдата шпіцрутенами. ВикористовуюЧи відомий прийом “оповідання в оповіданні”, письменник домагається граничної вірогідності оповідання. Ми баЧи мо подію очами очевидця – Івана Васильовича. Він чесна й шляхетна людина. Іван Васильович згадує випадок із власного життя, коли він щиро […]...
- Шлях Мауглі від вихованця Джунглів до їх господаря Одного тихого задушливого вечора до вовчої печери в джунглях прибилося Людське дитинча, якого батьки загубили під час полювання на тигра. Воно було зовсім голе та дуже голодне, але зовсім не боялося грізних звірів. Вовки нагодували дитину, не захотіли віддати її тигру Шер-хану, а залишили в своїй печері. Мати Вовчиця назвала дитинча Мауглі, що значить Жабеня. […]...
- Людина врешті-решт повертається до Людини. Твір за казкою “Мауглі” Кам’яний пітон Каа не любив, коли хтось бачив, як він змінює шкіру. В такі дні він ховався від мешканців Джунглів. Так, нелегко великому пітону змінити шкіру. У подібній ситуації ніби опинився і сам Мауглі. Тільки йому належало змінити не убрання, а спосіб життя. На Мауглі чекало повернення до Людей. “Людина врешті-решт повертається до Людини, навіть […]...
- Мауглі – вихованець джунглів Увесь світ захоплюється історією дитини, яка потрапила у джунглі і була вихована вовчою зграєю. Про це розповів у своїй книзі «Мауглі» відомий англійський письменник Р. Кіплінг. Разом із Мауглі ми пізнаємо Закони Джунглів і розуміємо, що вони багато в чому корисні й людям. Наприклад, вбивати звірів можна лише заради харчування, поважати закони кожного товариства (зграї), […]...
- Твір по оповіданню Толстого “Після балу” У черговий раз я переконалася в мистецтві Товстого-Оповідача. Цього разу мені допомогло його чудове оповідання “Після балу”, що заснований на дійсній події: все це відбувалося із братом письменника – Сергієм Миколайовичем Толстим. Цікава, що письменник використовує у сваєму добутку оповідання як від першої особи, так і від третього. Кожна із цих форм має сваї ідейно-художні […]...
- Відповіді до теми: “Література і світ природи” Знайдіть описи зовнішності мешканців Джунглів. “…Багіра, чорна пантера, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі, які вилискували у світлі місяця, мов намальовані”. “Каа лежав… милуючись своєю чудовою новою шкірою… витягнувши по землі тупоносу голову, він згортав тридцять фунтів свого тіла у фантастичні вузли та звивини…”, “…перед хлопчиком піднялася така величезна кобра, якої він ще […]...
- Ранок, що змінив життя (за оповіданням «Після балу») Є у Льва Толстого твір «Після балу». Події в ньому відбуваються в одному провінційному містечку. Студент університету, він же оповідач, Іван Васильович, на одному з губернаторських вечорів познайомився з вродливою дівчиною Варею і закохався в неї. Вона здавалась йому неземною істотою, і наш герой не міг нею намилуватись. Душа його була сповнена найніжнішими почуттями, а […]...
- Про що міг розповісти Наа. Твір за казкою “Мауглі” Якось я уявив собі, що потрапив дивним чином у казкові Джунглі, які дали притулок юному Мауглі. Я подумав: а зміг би я, як він, подружитися з мешканцями Джунглів? Скажімо, диво сталося. І ось я веду мирну бесіду з кам’яним пітоном Каа. Я знаю, що пітон вміє лазити по деревах не гірше від мавп. Ночами він […]...
- Друзі і вороги Мауглі Звісно, це казка. У житті всього, що сталося з людським дитинчам у Кіплінга, просто не було б. Про це знають вчені. Але ми читаємо книжку не для того, щоб вивчити якісь відомості, а щоб вивчити самих себе. Тому вільні племена джунглів так нагадують людські спільноти. Вільні вовки можуть сунути свої голови у пастку, досить їм […]...
- Твір-казка «Мудрий володар» Колись давно у величезному царстві мови жив володар Алфавіт. Він був дуже мудрий і мав багато синів і дочок – букв. Сусідами царя Алфавіта були князі Архаїзм та Неологізм. І кожен з князів хотів довести свою перевагу перед іншим. Через деякий час князі оголосили один одному війну. Почув про це цар Алфавіт і вирішив примирити […]...
- За якими законами живуть у світі Джунглів. Твір за казкою Р. Кіплінга “Мауглі” Закони Джунглів суворі. Виживає найсильніший. За законами Джунглів, наприклад, навіть грізний тигр Шер-Хан не може змінювати місце полювання, нікого не попередивши. Батько Вовк каже, що Шер-Хан і так накоїв багато лиха. Ось і зараз він полює на людину, а це ніяк “не личить мисливцеві”. Закони Джунглів жорстокі навіть щодо самотнього Вовка Акели, Ватажка Зграї. Дванадцять […]...
- Дон Кіхот – “мудрий божевільний” Дон Кіхот – “мудрий безумець” Цей твір було написано в Іспанії М. Сервантесом. За часів, коли створювався твір люди зачитувалися лицарськими романами, і Сервантес вирішив показати безглуздість цих романів. Після того як видати його твір “Дон Кіхот” лицарські романи втратили свою популярність. Головний персонаж книги – Дон Кіхано, Іспанська ідальго. На вигляд йому 50 років. […]...
- Образ Ярослава Мудрого (за п’єсою “Ярослав Мудрий”) Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна, Іван Кочерга, якому було 60 років, виїхав до Уфи. Тут письменник дуже багато працював для загальної справи перемоги над фашистами: редагував газету “Література і мистецтво”, писав драматичні твори, присвячені боротьбі з ворогом, вів наукову роботу. Думками письменник линув до Києва – столиці України, до свого народу. У 1944 році І. […]...
- Моральні цінності у драмі І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Неможливо собі уявити Київську Русь без могутньої постаті Ярослава Мудрого, який ніби є втіленням моральних цінностей та ідеалів наших предків. Цікава й складна, дуже суперечлива постать. Жорстокий войовник і мудрий книголюб – творець першого зведення руських законів – “Руської правди” – і князь, що залізною рукою скарав в усобній боротьбі навіть найближчих родичів; лукавий політик […]...
- Основні проблеми драматичної поеми І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Однією з кращих драматичних поем І. Кочерги на історичну тему є п’єса “Ярослав Мудрий”, бо сама постать князя Ярослава, якого за його справи народ назвав мудрим, цікава і епохальна. Це і сильний воїн, і книголюб, і автор перших руських законів, і будівничий, творіння рук якого – Софіївський собор – ось уже майже тисячоліття є пам’яткою […]...
- І. А. Кочерга та його славнозвісна історична п’єса “Ярослав Мудрий” Іван Антонович Кочерга – драматург, і світогляд митця формувався поступово, увесь вільний час Іван Кочерга віддавав театрові, він самостійно поглиблював свої знання з історії, мистецтва, літератури, філософії. У 1904 році молодий І. Кочерга заявив про себе як театральний критик. У чернігівських газетах він публікував рецензії та статті. У 1910 роді створена перша п’єса російською мовою […]...
- Мудрий заповіт князя Ярослава (за твором Олександра Олеся “Княжа Україна”) На моє глибоке переконання, якби зараз усі домовилися виконати заповіти князя Ярослава Мудрого, що він їх проголосив ще за старих часів, то у нас менше було б проблем у сьогоднішньому житті й держави, і родини, і школи зокрема. “Бути разом і дбати про свою рідну землю” – це був головний заповіт князя Ярослава, він прекрасно […]...
- Мій добрий та мудрий друг (книга в моєму житті) Мій добрий та мудрий друг (книга в моєму житті) Перше, що згадується з цієї теми – слова Максима Горького: “Всім найкращим в мені я зобов`язаний книгам”. Може, це й перебільшення. Тим більше що його трилогія “Дитинство. Юність. Мої університети” демонструє широкий досвід, взятий ним саме з повсякденного життя. А Євген Плужник і взагалі написав: Мудрість […]...
- Уроки мудрої Багіри (за казкою “Мауглі”) Хто не бачив по телебаченню таку картинку: боксери перед відповідальним боєм демонструють перед публікою і один перед одним свій характер, витримку, вони пильно, невідривно дивляться в очі один одному – хто кого передивиться, той і має сильніший характер, витримку. Згадується це, коли читаєш епізод, у якому мудра Багіра нагадує своєму улюбленцю Мауглі, що він Людина. […]...
- Ідея незламності народного духу, любові й відданості своїй Вітчизні в п’єсі “Ярослав Мудрий” Сонце котилося за Дніпрові кручі стомлене і припаде пилом за день. Яскраво виблискували під його останнім промінням бані Софії. Вони жадібно ловили і вбирали в себе ті промені. А коли сонце зайшло за зелені сади й сховалося на спочинок, вони ще довго виблискували. Немов продовжували справу сонця, відсвічували його теплим, щедрим вогнем. Давня Софія… Дивишся […]...
- Мауглі – вихованець джунглів (за твором Р. Кіплінга “Мауглі”) Коли читаєш славетну казкову повість Р. Кіллінга, твої почуття і враження дуже різноманітні. По-перше, поринаєш у світ незвичайних пригод хлопця у яскравому і мужньому оточенні вовчої Зграї, мудрого ведмедя Балу, незрівнянної у спритності і грації пантери Багіри, великого Каа, змагаєшся з підступним Шер-Ханом та перемагаєш, захоплюєшся пустотливими мавпами, виграєш битву проти рудих собак. По-друге, починаєш […]...
- Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою І. Кочерга “Ярослав Мудрий”) Ось і розпочалося третє тисячоліття. Безперечно, час, що минув, був для когось щасливий, а для когось страшний і бурхливий. Що ж на нас чекає там, попереду? Такі ж нещастя чи, може, омріяне віками щасливе мирне життя? На ці питання, безперечно, відповісти важко та навіть неможливо. Одне можна сказати із впевненістю, що все залежатиме, як завжди, […]...
- Ярослав Мудрий – вершина майстерності І. Кочерги В історії нашої держави є чимало славних людей, які своїм життям, своєю працею примножували велич України. До таких постатей належить і князь Ярослав, якого наші пращури прозвали Мудрим. І. Кочерга 1944 року, в час, коли наша країна боролась з фашизмом, написав історичну драматичну поему “Ярослав Мудрий”. Напередодні битви за Київ так пророче, з глибини століть […]...
- Віра в можливості людини (за твором Р. Кіплінга “Мауглі”) Образ людини, що виросла серед тварин, здавна приваблював людську уяву. Ще у Древньому Римі існували легенди про хлопчиків, яких вигодували вовчиці. Але в історії з Мауглі, головним героєм одноіменного твору Р. Кіплінга, важливо інше. Цей спочатку беззахисний хлопчина, який згодом стає мужнім, сильним юнаком, здійснює подвиги й перемагає своїх ворогів тільки тому, що він Людина. […]...
- Ідейне навантаження драматичної поеми І. Кочерги “Ярослав Мудрий” Іван Антонович Кочерга належить до тих небагатьох митців, які ставили собі за мету осягнути сенс людського буття, пізнати владу любові і смерті, пітьми і світла, обов’язку і права. Його творчий шлях – це шлях невтомних і нескінченних пошуків. Він, як сказав Максим Рильський, дивився на життя своїми очима. Все своє життя він чесно служив улюбленому […]...
- Сучасний пафос твору І. Кочерги “Ярослав Мудрий” У роки Великої Вітчизняної війни в літературі головною стала історико-патріотична тема, а однією з активних форм художнього осягнення глибинного образу Батьківщини було в ті дні відтворення історичного минулого. Героїчна боротьба далеких предків за свободу і незалежність рідного краю, полум’яні рядки класичних творів, перейняті щирою любов’ю до Вітчизни, посилювали патріотизм, сприяли вихованню усвідомленого розуміння спадкоємності і […]...
- Захар Беркут – мудрий ватажок тухольської громади (за твором І. Франка) Давно це було. Вісімнадцяте століття. Красивий край, де підняли вгору свої шпилі стрімкі скелі Карпатських гір. Серед цих гір, у квітучій долині, лежало старовинне село Тухля. Мешканці цього села складали єдину трудову громаду, де всі мали рівні права, жили мирно і дружно, були вільними й незалежними. Звісно, керівником такої громади повинна бути наймудріша, найдосвідченіша людина. […]...
- Роздум за драмою Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Ось і закінчуються останні сторінки книги І. Кочерги “Ярослав Мудрий”. Цей твір читати легко й приємно, бо в ньому оспівується найголовніше в житті людини – моральні цінності. У наш тяжкий час нелегко зустріти людину з прекрасною душею, з чистим сумлінням, бо духовні цінності змінюються на матеріальні, не завжди можна сподіватись на чиюсь допомогу у тяжку […]...
- Художнє втілення патріотичної ідеї в драматичній поемі Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Художнє втілення патріотичної ідеї в драматичній поемі Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” Тема патріотичного минулого завжди приваблювала сучасних письменників. І це не випадково, адже не одна чорна вість сколихнула нашу рідну землю, хто тільки не хотів загарбати Україну! Скільки грабіжників зазіхало на багатство і незалежність прекрасного міста Києва! Вони приходили з вогнем і мечем і гинули […]...
- Моральні настанови справжній людині у вірші Р. Кіплінга “Якщо…” Англійський письменник Р. Кіплінг написав багато чудових історій і віршів. Діти усіх країн у захваті від його історій про маленького сина джунглів – хлопчика Мауглі та його друзів-звірів – вовка Акелу, пантеру Багіру, ведмедя Балу. Усі діти світу знають девіз ставлення до навколишнього світу, якого навчив Мауглі Балу: “Ми однієї крові – ти і я…” […]...
- Гайявата – мудрий вождь індіанців Майже у кожного народу є міф про Спасителя – людину, яка прийшла, щоб навчити мудрості та багатьох умінь, конче потрібних людству, щоб не зникнути з лиця Землі. Я читав, що католицькі ченці, що йшли слідами конкістадорів “рятувати душі” поневолених індіанців, були спантеличені цими міфами, такими схожими на біблійні, проте зовсім іншими. У північних індіанців теж […]...