Гіркий урок
…В автобусі Оксана зайняла зручне місце й безтурботно поринула в свої мрії. Не зважила, коли на одній із зупинок увійшла і стала якраз біля неї літня жінка з важкими сумками. Пасажири попросили дівчинку поступитися місцем. Та Оксана вдала, ніби не чує..А лише зверхньо подумала: “Невелика пані, якщо з торбами носиться…”
Увечері Оксана з матір’ю та батьком подзвонили до нових сусідів, які справляли новосілля і запросили їх на знайомиш. Двері відчинилися і на порозі стала жінка, яку Оксана так образила своєю нечемністю в автобусі, а на столі було частування з тих самих важких сумок.
Оксана ладна була провалитися крізь землю. Мати вихваляла перед новою сусідкою свою доньку, яка вона вихована та скромна, і вчиться добре, і вдома допомагає. І кожне ІІ слово, як насмішка, стьобали дівчину. А сусідка спокійно, розуміюче дивилась їй просто в очі. Той погляд надовго запам’ятався Оксані.
Часом потрібен гіркий урок, щоб людина зрозуміла, що причиною багатьох її неприємностей і невдач у житті є елементарна невихованість.
Схожі твори:
- Урок, якого я чекаю (твір-роздум) Вірніше було б докладно описати урок літератури, це улюблений урок більшості моїх однокласників. Можна поговорити про математику: от де загадки, шаради і кросворди! Люблять географію: ще б пак, подорожуй картою, слухай захоплюючі розповіді про різні країни і народи, про моря й океани, про дивні звичаї жителів найвіддаленіших куточків земної кулі. Хтось небайдужий до історії – […]...
- Гіркий полин Чорнобиля Третій ангел просурмив, і впала з неба велика зірка, яка горіла немов світильник, і потрапила на третю частину рік і на джерела вод. Ім’я сеї зірки “полин”, і третя частина вод зробилась полином і багато людей померли від вод, тому що вони стали гіркими. “Откровення Св. Іоанна Богослова” “Чорнобиль” українською мовою – полин звичайний. Вже […]...
- Чого навчає гіркий досвід Чіпки Варениченка? Із великим напруженням прочитала нещодавно відомий роман Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. До глибини душі вразила мене трагедія Чіпки – головного героя твору. З перших сторінок роману письменник докладно змальовує привабливу зовнішність Чіпки, його внутрішні якості. Уже портретна характеристика героя, такі виразні деталі, як “гострі очі”, “бистрий як блискавка погляд”, виявляє основні […]...
- Найкращий урок Уроки бувають різні: цікаві і не дуже, нудні (буває й таке) і не дуже. Я спробую розповісти про урок, який запам’ятався на все життя. Як говорять педагоги, за методикою – це урок-вертеп. Що це таке? Уявіть собі, що в клас заходить ціла ватага колядників, наряджених у костюми (тут були і Коза, і Чортеня, і Меланка […]...
- Урок: Вивчення повісті Е. Хемінгуея “Старий і море” Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Мета: визначити основні проблеми і мотиви повісті Е. Хемінгуея “Старий і море”, розглянути образну систему твору; розвивати творче мислення учнів, активізувати їх пізнавальні інтереси, виховувати високий гуманізм, формувати моральні цінності та ідеали. Обладнання: опорні схеми до твору, малюнки учнів, створені на основі вражень від прочитання твору, літературознавчі словники. […]...
- Відкритий урок по оповіданню А. П. Чехова ” Хамелеон” Тема уроку: Стильові особливості оповідання А. П. Чехова ” Хамелеон” Мети уроку: 1) на прикладі оповідання А. П. Чехова ” Хамелеон” Виявити особливості гумористичних оповідань А. П. Чехова; 2) розширити й поглибити поняття: стиль письменника, Композиція художнього твору, Художня деталь ; 3) учити школярів дбайливому, уважному Відношенню до художнього слова Устаткування уроку: 1) віртуальна школа […]...
- У бібліотеці (Твір-мініатюра) У нашій школі бібліотека – одне з найцікавіших місць. Вчителі й учні часто заходять туди упродовж дня. І не тільки взяти потрібну книжку, а й просто поспілкуватися. Поруч зі стелажами з книгами і газетами стоять столики, за якими ми на перервах і після уроків відпочиваємо, ділимося новинами. Дехто тут просто готується до уроків. Щодо мене, […]...
- Урок вивчення п’єси Е. Ионеско “Носороги” Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Тема уроку: Е. Йонеско “Носороги”. Символічний сенс сюжету. Сатирично-гротескне змалювання процесу “омасовлення” людей. Проблема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості. Сутність опору Беранже. Система образів. Мета уроку: познайомити учнів із життям та літературною діяльністю французького драматурга XX ст. Ежена Йонеско – представника “театру абсурду”, розкрити зміст п’єси “Носороги”; […]...
- Вірш М. Ю. Лєрмонтова “Три пальми”. Урок культурологічного аналізу Розміщено від Tvіr в Четверг 27 мая Один із найзагадковіших творів М. Ю. Лєрмонтова – вірш “Три пальми” (1839), який став перлиною світової літератури, що приваблювала багатьох митців, дослідників, читачів. Чарівний блиск, таємниче світло вірша Лєрмонтова й сьогодні по-особливому висвітлює проблеми людства, краси, духовного змісту буття. Російська класика завжди зверталася до вічних питань людського життя, […]...
- “Квіти зла” Бодлера – аморальна книжка чи “моральний урок” людству? 20 серпня 1857 року в Палаці правосудця у Парижі відбувся суд над французьким поетом Шарлем Бодлером і його збіркою віршів “Квіти зла”. У судовому залі лунали звинувачення на адресу поета і його книги: “Часом сумніваєшся у психічному стані пана Бодлера…”, “Його вірші – це здебільшого монотонне й зумисне повторення одних і тих самих думок”, “Мерзенність […]...
- Система уроків вивчення роману Крістофа Рансмайра “Останній світ” Урок перший Розміщено від Tvіr в Понедельник 24 мая Тема: “Які короткі спалахи в зірок…” (К. Рансмайр). Крістоф Рансмайр “Останній світ”. Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора у романі. Художній час і простір). Мета: дати поняття про постмодерністський роман, ввести учнів у художній світ австрійського письменника. Проаналізувати ключові епізоди роману, в яких втілена основна думка твору: […]...
- Що таке вихованість? (твір на морально-етичну тему) Спочатку звернемось до тлумачного словника. “Вихованість – це вміння поводитись”. Що ж означає вміння поводитись у колективі? Бути вихованою людиною – це і вміння вітатись, і підтримувати в товаристві розмову, і правильно їсти, одягатись, і вміння поводитись у громадських місцях. Та неправильно мислять ті, хто вважає, що вихованість зводиться лише до гарних манер. Коли говоримо […]...
- Урок етики для сучасників і нащадків (за романом Івана Нечуя-Левицького “Князь Єремія Вишневецький”) Історія України для Нечуя-Левицького лишалася невичерпним джерелом роздумів і творчих пошуків, він вважав конче необхідним розвивати національну самосвідомість, був переконаний, що саме художні твори на тему історичного минулого здатні викликати живу зацікавленість широких верств українського народу до свого минулого. Однак, змальовуючи образи історичних осіб, письменник не схильний до їхньої ідеалізації: авторська думка прагне осмислити співвіднесеність […]...
- Сумний урок веселого дня Однієї травневої суботи ми з однокласниками зібрались іти до лісу. Плани мали грандіозні: зварити кашу, насмажити шашликів, а ще награтись і набігатись досхочу. Аж ось нарешті всі зібралися. Перевірили, чи все взяли, і хутко рушили. Сонячне проміння пестило нас, зігріваючи уже по-справжньому. Незрівнянні аромати дарувала яскрава травнева зелень. Зупинившись на улюбленому місці, ми звично і […]...
- Твір на тему “Мій улюблений урок” Мій улюблений урок – це зарубіжна література. Напевно, тому, що я дуже люблю читати. Коли я був зовсім маленьким, бабуся читала мені казки. А я сидів поруч з нею в кріслі та дивувався, звідки вона стільки знає. Я з цікавістю заглядав у її книжку. Бабуся вела пальцем по рядкам із незнайомими значками, які називалися літерами. […]...
- Мій перший урок Пролунав перший дзвоник. Це був той сріблястий дзвоник, якого учні чекали так довго. До нас підійшла учителька, і ми всі пішли в клас. Пригадується простора класна кімната, з великими світлими вікнами, пофарбованими партами, дошкою. Усі сіли за парти, і почався перший урок. Учителька показала нам великий портрет, з якого дивився на нас Тарас Шевченко. Ми […]...
- Есе: Як добре починати урок Була осінь. Я вуж і не пам’ятаю такого жовтня. Земля сухий і захолола, пил піднімається зі стежки з-під моїх ніг. Якось по^-особливому яскраво світить осіннє сонце, подекуди ще висять на деревах яскраво-жовті листи. А мені смутно. Я йду зі школи (з роботи!) і думаю: “Боже мій, невже тепер щодня треба вставати рано, іти на роботу […]...
- Урок на тему: Сочинение-описание по картине И. И. Левитана “Золотая осень” Работа над сочинениями вызывает достаточно затруднений как у учителя, так и у учащихся, тем более сочинения-описания по произведениям живописи. Учитель Борисовской средней школы, с. Кривец Добровского района Липецкой области Л. Ф. Попова предложила типовой план подготовки и проведения уроков русского языка, развития речи, на которых проводится сочинение по произведениям живописи: 1. словарная, терминологическая работа на […]...
- Твір на тему: “Жорстокий моральний урок в поезії Бодлера” Шарль Бодлер належить до когорти тих поетів, які у своїх сучасників не знайшли ні розуміння, ні визнання. В тогочасному суспільстві його вважали богохульником і анархістом, небезпечною і аморальною, навіть божевільною людиною. Лише окремі люди, здебільшого діячі мистецтва, зуміли побачити в ньому великого поета. Таке ставлення до Бодлера його сучасників пояснюється тим, що поет з ранньої […]...
- Урок этики для современников и потомков Произведение за романом Ивана Нечуя-Левицкого “Князь Еремей Вишневецкий” История Украины для Нечуя-Левицкого оставалась непочатым источником раздумий и творческих поисков, он считал позарез необходимым развивать национальное самосознание, был убежденный, что именно художественные произведения на тему исторического прошлого способны вызвать живую заинтересованность широких слоев украинского народа к своему прошлому. Однако, изображая образы исторических лиц, писатель не склонен […]...
- Краткое изложение Урок немецкого Зигфрид Ленц Урок немецкого Зигги Йепсен, заключенный гамбургской колонии для несовершеннолетних, получает штрафной урок немецкого за несданное сочинение на тему “Радости исполненного долга”. Сам Йозвиг, любимый надзиратель, провожает юношу в карцер, где ему предстоит “отомкнуть несгораемый шкаф воспоминаний и растолкать дремлющее прошлое”. Ему видится отец, Йене Оле Йепсен, ругбюльский полицейский постовой с пустым, сухим лицом. […]...
- Урок по русскому языку для 2 класса. Тема. Мы рисуем Тема. Мы рисуем. Цель: развитие умения слушать и понимать диалогическую речь, составлять ответы на вопросы. Усвоение слов первый, второй, третий, мяч. Развитие умения анализировать, сравнивать, делать выводы. Ход урока. 1. “Что я начал (а) рисовать?” Учитель начинает рисовать на доске мяч и не заканчивает рису нок – дети угадывают. Заучивание отрывка стихотворения С. Маршака “Мяч”: […]...
- Краткое изложение романа Ленца “Урок немецкого” Зигги Йепсен, заключенный гамбургской колонии для несовершеннолетних, получает штрафной урок немецкого за несданное сочинение на тему “Радости исполненного долга”. Сам Йозвиг, любимый надзиратель, провожает юношу в карцер, где ему предстоит “отомкнуть несгораемый шкаф воспоминаний и растолкать дремлющее прошлое”. Ему видится отец, Йене Оле Йепсен, ругбюльский полицейский постовой с пустым, сухим лицом. Зигги возвращается к тому […]...
- Твір-розповідь про бабусю Мою улюблену бабусю звуть Галина Миколаївна. Вона мати моєї мами. Бабусі вже шістдесят шість років, тому вона на пенсії. В минулому моя бабуся працювала бухгалтером на різних фабриках. Вона дуже розумна, добре знає математику. Іноді бабуся навіть допомагає мені вирішувати шкільні завдання. Моя бабуся середнього зросту, худорлява. Волосся у неї сиве, але вона підфарбовує його […]...
- Урок етики для сучасників і нащадків (за романом «Князь Єремія Вишневецький») Історія України для Нечуя-Левицького лишалася невичерпним джерелом роздумів і творчих пошуків, він вважав конче необхідним розвивати національну самосвідомість, був переконаний, що саме художні твори на тему історичного минулого здатні викликати живу зацікавленість широких верств українського народу до свого минулого. Однак, змальовуючи образи історичних осіб, письменник не схильний до їхньої ідеалізації: авторська думка прагне осмислити співвіднесеність […]...
- Справжній друг розділить радість Народне висловлювання «Справжній друг пізнається в біді» частенько підтверджується, коли доводиться переживати неприємні хвилини в житті. Моя подруга Оксана першою прийшла на допомогу, коли я тяжко захворіла. Це вона турбувалася про те, щоб вчасно повідомити домашні завдання, пояснити незрозумілий матеріал. А коли в день народження прийшли однокласники із квітами та теплими вітаннями, я зрозуміла, що […]...
- Твір на тему: Our Teacher of English Оксана Тарасівна Савченко – наш учитель англійської мови. Вона молода й енергійна і добре знає англійську мову. Оксана Тарасівна намагається зробити наші уроки цікавими. Під час уроків ми учимо граматичні правила і робимо граматичні вправи, обговорюємо різні теми, слухаємо касети з записами розповідей, розмов і пісень. Іноді ми усі разом співаємо пісні. Коли ми дивимося […]...
- Твір на тему “Вихованість” Що означає бути вихованим? У дитинстві нас постійно вчать бути ввічливими. Воно й зрозуміло: приходячи в цей світ, маленький чоловічок не має ні знань про його закони, ні навичок життя в суспільстві. Тому і вдома, і в школі, ми постійно чуємо як м’які побажання, так і тверді правила, які потрібно вивчити і освоїти, щоб здобути […]...
- Спершу слово зваж, а потім скаж Слово має велике значення для людства. Слово – це те, що відрізняє людину від тваринного світу. В цьому заключається великий вплив слова на людину, на її психіку та вчинки. Слово може нести у собі як добро, так і зло. Народна мудрість говорить: оце сказав, як ножем обрізав; скаже, як з воза ляпне; скаже, як з […]...
- Роль гумору у нашому житті Кожен день у нашому житті супроводжується неприємностями, нервовими зривами та стресами. Праця моїх батьків теж нервова. Мій батько працює лікарем у міській лікарні. Кожен день він приймає понад тридцять пацієнтів. Хвора людина дуже нервує, коли їй приділяють мало уваги. Але мій батько добре знає, як поводитися з такими людьми. Він завжди у доброму гуморі, чи […]...
- Яку людину можна вважати ввічливою? Дуже приємно спілкуватися з ввічливими людьми. А кого ж можна назвати ввічливим? У першу чергу того, хто опанував основні правила культури поведінки. Усім відомо, що вітатися, показуючи свою неприязнь, дуже нечемно, а ще гірше не відповідати на вітання. Вихована людина не повинна передавати свій поганий настрій іншим. А відчуття тактовності, передбачення негативної ситуації й запобігання […]...
- Твір на тему “Яку людину ти вважаєш ввічливою” Усім відомо ввічливість-це одна з гарних рис людини. У наш час ввічливість все більше відсторонюєтся від загально прийнятої поведінки суспільства і це погано. На мою думку, саме вона є тією важливою істиною, що допомагає людям зрозуміти один одного. Ввічливілть не залежить від віку людини. Ввічливими можуть бути всі, тільки якщо вона цього захоче. Я вважаю […]...
- Доля Оксани – головної героїні драми Лесі Українки “Бояриня” І. Історична основа драматичної поеми “Бояриня”. (Леся Українка у поемі “Бояриня” показала драматичні події XVІІ століття, коли Україна переживала складний історичний період, який пізніше було названо Руїною. Після приєднання до Московії Лівобережна Україна переживала посилення колоніального закабалення, українці не хилили голови. Гетьман Дорошенко очолив боротьбу за визволення України з-під гніту, але й серед українців знаходились […]...
- На шкільному святі Нового року (твір-розповідь) Скоро Новий рік. Завтра почнуться зимові канікули, а сьогодні у нас у школі було свято. І в нашому класі, і в актовому залі все прикрашено іграшками, паперовими сніжинками, срібним “дощиком”. У залі стоїть величезна ялинка, вона вся у вогниках, намистах, іграшках. Усі вчителі і учні у святковому одязі. Тут всі п’яті класи. Наша Оксана Петрівна […]...
- Твір-роздум на тему “Вихованість” Що таке вихованість? Яким повинна бути справжня вихована людина? Як знайти хороші манери спілкування? Такі питання мимоволі виникають у кожної людини. У світі багато людей, яких ми вважаємо вихованими, але може виявитися, що це далеко не так. З нами вони одні, вдома вони зовсім інші, а на роботі вже треті. Ця проблема досить актуальна в […]...
- Твір “Вчинок, яким я пишаюся” З дитинства мама і тато вчать мене робити хороші, добрі справи. Ці гарні вчинки повинні приносити користь не тільки мені самому, але іншим теж. Одного разу я зробив особливий вчинок, який тепер згадую з гордістю. Тоді я зустрів навпроти супермаркету маленьку дівчинку чотирьох років. Вона стояла біля пішохідного переходу та плакала. Я запитав її, в […]...
- Мої життєві орієнтири Життя людини – складне й багаторівневе явище. Кожен із нас постійно взаємодіє з іншими людьми – ми спілкуємося, навчаємося, працюємо поруч, претендуємо на ті самі життєві блага. Люди різні, із власними потребами та інтересами. Часто стається, що ці інтереси перетинаються або й взагалі суперечать одне одному. І в такому випадку людина має якось вчинити, зробити […]...
- Сімейний вечір Мої батьки працюють архітекторами, і часто затримуються на роботі допізна. Тоді моя старша сестра гріє вечерю і ми разом їмо. Але сьогодні я швидко збираюся після уроків і поспішаю додому. Тому що тато і мама прийдуть додому раніше, і вся наша сім’я вечерятиме разом. Такий сімейний вечір буває не щодня. Коли я повертаюся зі школи, […]...
- Твір-роздум: Хто такі ледарі? У тлумачному словнику є таке визначення слова «ледар»: «Людина, яка не любить працювати; ледачий. Уживається як лайливе слово». Тобто практично всім людям зрозуміло, що не дуже добре ухилятися від роботи, соромно нічого не робити, якщо навколо тебе всі трудяться, і непривабливо підводити інших, якщо вони розраховують на твою допомогу, а ти її не надаєш. У […]...
- Утвердження загальнолюдської моралі в повісті Г. Квітки – Основ’яненка “Сердешна Оксана” У 1841 році в альманасі “Ластівка” побачила світ повість Г. Квітки – Основ’яненка “Сердешна Оксана”.Цей твір був високо оцінений Т. Шевченком, П. Кулішем, В. Далем, О. Потебнею. Що ж підкорювало в ньому відомих письменників та мовознавців? Звичайно ж, відповідність християнській моралі, тобто найблагороднішим людським ідеалам. “…Ставлячи за найпершу повинність натури людської моральну чистоту, особисту правдивість […]...