Чого навчився Вася, познайомившись із дітьми підземелля
Дружба Васі з дітьми підземелля багато чого навчила маленького хлопчика з багатої сім’ї. Випадково пізнавши таємницю підземелля, Вася побачив зовсім інше життя. Він уперше побачив дітей, що не мали дому, часом просто голодували, а коли їм перепадала ситна їжа, то сумніву не лишалося – це було вкрадене.
Але в чомусь вони, бідно зодягнені, нещасні, були багатші за нього – вони мали справжнє родинне тепло. Валеку ніхто не заважав гратися з маленькою Марусею і турбуватися про неї, в той час як Васю нянька проганяла від сестрички Соні.
Тибурцій
У цій дивній, на перший погляд, маленькій родині існували свої принципи, і Валек вмер би, але не зрадив їх. Він не зміг би простягти руку на вулиці і ніколи б не украв у своїх, не зрадив би їхньої довіри.
Вася міг тільки заздрити їм, але Валек і Тибурцій відкрили йому очі на його власного батька. Вася з подивом почув, що багато хто в місті, навіть люди, що стоять поза законом, поважають суддю за конкретні вчинки, за справедливе ставлення до людей. Вася ніби новими очима дивився на власного
Хлопець подорослішав, він навчився не просто співчувати і допомагати чим міг – він навчився захищати свою таємницю. Коли Маруся важко захворіла від “сірого каменя” і вже на вставала, радіючи Васиним іграшкам, хлопець приніс їй ляльку сестри – пам’ять покійної матері. Як вдома не погрожували, намагаючись дізнатися про ляльку, Вася не видав друзів. Хлопець краще б вмер, але не розповів би про місце, де його розуміли і любили.
Тибурцій, з’явившись у критичну мить, пояснив судді, що довелося пережити його синові, і суддя ніби заново пізнав свого Васю. Таким сином він міг би пишатися.
Бажаючи допомогти Тибурцію і Валеку грішми, суддя передає їх саме Васею зі словами: “Передай, що я прошу прийняти ці гроші від тебе”. Він поважає свого сина і його друзів – на рівних.
Може, в той час і доросла людина – справедливий суддя чогось навчився. Навчився не приховувати від дитини “непарадні” боки життя і не буде приховувати власного серця від сина.
Схожі твори:
- Чого навчився Вася, познайомившись з дітьми підземелля? Вася – один із головних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля”. Це хлопчик із пристойної, заможної сім’ї, який ні в чому, окрім родинної ласки та любові, не знав нестатку. Але, познайомившись із Валеком та Марусею – дітьми підземелля, він багато чому навчився. По-перше, зустрівшись із маленькими мешканцями підземелля, таємницю якого він випадково взнав, Вася побачив […]...
- Обіти, які давали Вася і Соня на могилі Марусі (за повістю В. Г. Короленка “Діти підземелля”) Тибурцій і Валек, поховавши Марусю, кудись зникли з містечка. Васі дуже не вистачало друзів, їхніх розмов. Усе пережите разом згадувалось з якимось світлим сумом, сльози виступали на очі, і – дивна річ – сум поступово зникав, на серці ставало легше. Вася незабаром відчув, що його серце дуже вдячно друзям за те, що вони були. Хлопець […]...
- Протиставлення у творі В. Короленка “Діти підземелля’ двох світів дитинства Коли я читав повість В. Короленка “Діти підземелля”, я втішався тим, що це вже минулося. Такого вже не буде, бо ми живемо у новітні часи, в демократичній державі. Я співчував Васі, бо то страшна річ – залишитися без матері, до того ж батька гне горе. Я розумів хлопця, чого він тікав з дому: без матері […]...
- Значення дружби в житті юних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля” Дружба – найцінніший скарб. Вона необхідна для кожного з людей, адже ніхто не побажає собі життя без друзів. Недарма кажуть, що людина без друзів – що дерево без коріння. Т, безумовно, велике значення дружба мала для юних героїв твору В. Короленка “Діти підземелля”. Вася, Валек та Маруся належали до різних суспільних кіл. Але всі вони […]...
- Справжні друзі за повістю В. Короленка “Діти підземелля” Володимир Короленко був дуже справедливою людиною, боровся за краще життя людей. Не один раз письменник відбував ув’язнення, значну частину свого життя провів на засланні. Об’єктом уваги Короленка були гнані й скривджені. Багато чудових творів належить перу письменника. Серед них повість “Діти підземелля”, де йдеться про дитячу дружбу, а також про нелегке життя бідняків. Кожна людина […]...
- “Сильна людина другом” (за повістю Володимира Короленка “Діти підземелля”) 1. Активна громадська позиція В. Короленка (ненавидів зло, насилля, несправедливість, боровся за краще життя народу). 2. Найзаповітніша мрія Васі (мати щирого, чесного, доброго, вірного, надійного друга, бо у рідному домі він був чужий). 3. Складні стосунки між Васею та батьком (батько: втрата коханої дружини, нерозуміння Васиної поведінки, неприязнь до сина; Вася замкнувся в собі, почувався […]...
- Твір за повістю Володимира Короленка “Діти підземелля” Сильна людина другом Байдужість – мерзенна гидь В людях одвічна туга – друзів не загубить. Короленко ненавидів усіляке зло, насилля, несправедливість, рішуче боровся за краще життя народу. Не один раз за це сидів у тюрмі, значну частину свого життя провів на засланні. Короленко захищав гнаних і скривджених, завжди був готовий допомогти як рідним, близьким, так […]...
- Як я навчився плавати (твір-оповідання) Як я навчився плавати (твір-оповідання) Улітку я гостював у бабусі в селі. Там у мене є друг Вітько. Він мій одноліток. Одного разу ми вирушили з ним на човні порибалити. Ставок у селі не дуже глибокий, біля берега рибу не спіймаєш. Треба відплисти подалі. Ми так і вчинили. Випливли на середину ставка, закинули вудки, чекаємо. […]...
- Матеріали до вивчення повісті В. Г. Короленка “Діти підземелля” Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Шановні колеги! Пропонуємо вам фрагмент видання посібника із зарубіжної літератури для 6 класу, створений викладачами Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова – Л. Ф. Мірошниченко, 0.0. Ісаєвою, Ж. В. Клименко, яких добре знають учителі всієї України, що значно полегшить процес впровадження нової програми в життя. Посібник написаний […]...
- «Сильна людина другом» (за повістю Короленка «Діти підземелля») Володимир Короленко ненавидів усіляке зло, насилля, несправедливість, рішуче боровся за краще життя народу. Не один раз за це сидів у тюрмі, значну частину свого життя провів на засланні. Короленко захищав скривджених, завжди був готовий допомогти як рідним, близьким, так і чужим людям. Йому належить багато чудових творів, серед яких повість «Діти підземелля» – твір про […]...
- Перклад твору з англіської ЯК ХЛОПЧИК НАВЧИВСЯ ХОРОБРОСТІ Маленький Вовк жив зі своїм батьком. Темною Хмарою, у наметі біля великого лісу. Коли хлопцю було десять років, Темна Хмара вирішив, що Маленький Вовк повинен навчитися хоробрості. Одного дня Темна Хмара сказав: “Маленький Вовк, ти маєш сьогодні ввечері прийти до вогнища”. Маленький Вовк не ставив запитань, бо він пам’ятав слова свого батька про те, що […]...
- Важкий шлях до порозуміння між Васею та його батьком Часто люди сприймають один одного поверхово, звертаючи увагу лише на деякі зовнішні ознаки поведінки. Особливо прикро, коли непорозуміння виникає між близькими людьми, батьком і сином. У повісті В. Г. Короленка ми бачимо надмірно суворе ставлення батька до свого сина Васі. Чому так відбувається? Після смерті своєї жінки, матері Васі і Соні, пан суддя відчуває глибокий […]...
- Стосунки між батьками і дітьми (твір-роздум) Вранці, збираючись в школу, я вмикаю магнітофон і слухаю записи своїх улюблених виконавців. їхні пісні супроводжують мене й дорогою до школи: я беру із собою плейер. А ще в нашому будинку є відеомагнітофон. З його допомогою я дивлюся і слухаю виступи моїх улюблених груп: “Руки вгору”, “Любе” й інших. Ми часто купуємо відео – і […]...
- Взаємини між батьками і дітьми у п’єсі “Дикий Ангел’ Олексія Коломійця П’єса “Дикий Ангел” (“Повість про сім’ю”) пронизана ідеєю утвердження високих моральних принципів, створення життєстійкої сім’ї як найголовнішої підвалини нашої держави. “Диким Ангелом” назвав драматург головного героя п’єси. І справді, старий робітник Платон Ангел за деякими мірками – людина дивна. Своїх дорослих уже дітей тримає під суворим батьківським контролем. Коли ж молодший син – студент Павло […]...
- Всі дорослі спочатку були дітьми” (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) Всі дорослі спочатку були дітьми” (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) “Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає”, – говорить у присвяті до своєї казки “Маленький принц” Антуан де Сент-Екзюпері. Цим вступом до дитячого твору письменник неначе підкреслює, що він адресує його не тільки дітям, але […]...
- Усі дорослі спочатку були дітьми (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) “Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає”, – говорить у присвяті до своєї казки “Маленький принц” Антуан де Сент-Екзюпері. Цим вступом до дитячого твору письменник неначе підкреслює, що він адресує його не тільки дітям, але й дорослим. Тому не дивно, що, коли читаєш цю казку, складається враження постійного порівняння: […]...
- Підтримайте або спростуйте твердження: “Не роби іншому того, чого не бажаєш собі” Я підтримую думку, висловлену в прислів’ї. Моральні принципи відомі кожній людині, і щоразу вона має робити свій вибір, починаючи від “сказати чи не сказати батькам про отриману “двійку” до більшістю прийнятого останнім часом “мета виправдовує засоби”. Загальновідомо, що добро – це вияв духовного в людині, зло – бездуховного. Людей, які сіють бездуховність, називають нелюдами. Переконатися […]...
- Чого навчає нас Біблія? Згідно з розповіддю Старого Заповіту після виходу з Єгипту ізраїльтяни під проводом Мойсея дісталися до Сінайської пустелі. Бог, зустрівшись із Мойсеєм на горі Сінай, дав йому низку настанов, серед яких були й десять знаменитих заповідей, що стали не тільки основою іудейської і християнської релігій, а й назавжди визначили вселюдські норми поведінки. Провідним мотивом перших чотирьох […]...
- Не роби іншому того, чого не бажаєш для себе Народні прислів’я є згустком людського морального досвіду. Але ми не завжди дотримуємося правил, заповіданих нашими батьками. Усі ці правила називають етикою. Етика є елементом культури. Один давній міф розповів давньогрецький філософ Протагор. Коли боги створили людей та тварин, вони наказали двом титанам – Прометею та Епітемею – дати людям якихось здібностей. Епітемей випросив у Прометея […]...
- Твір на тему: “Причини та конфлікт між батьками та дітьми у повісті “Кайдашева сім’я” Герої повісті Ш. Нечуй-Левицького “Кайдашева сім’я” – колишні кріпаки Маруся та Омелько Кайдаші. Тяжка невдячна праця на панщині на все життя наклала на них свої відбитки. Герої повісті дуже рано зістарились. Це добре видно з опису Омельки: : “Кайдаш стругав вісь. Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке […]...
- Твір на тему: “Чого навчило мене оповідання Я. Стельмаха Митькозавр з Юрківки?” Який твір не візьми, він завжди може навчити читача чомусь корисному. Я прочитав вже велику кількість різноманітних творів, в тому числі і українських літераторів. Скажу чесно, далеко не всі з них здалися мені корисними. Деякі я сприймав з цікавістю та інтересом, почерпнув звідти багато корисного. Інші, навпаки, здалися мені абсолютно марними, я не дістав нічого […]...
- “Життя – це складне і важке ремесло, і треба докласти чимало зусиль, щоб навчитися його” (О. Бальзак) Чого хотіли б навчитися ви? Перший варіант Важко не погодитися з цією закінченою думкою великого француза Бальзака, але в кожному ремеслі є свої ази, без розуміння яких щось більш серйозне просто не відкриється. Прочитавши роман Стендаля “Червоне і чорне”, у мене склалося враження, що Жульєн Сорель намагається опанувати ремесло життя, починаючи не з азів, а звідкись із середини. Він поставив […]...
- Твір-роздум: “Причини й наслідки конфлікту між батьками та дітьми в повісті “Кайдашева сім’я” Повість Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” дає дуже цікавий приклад можливого конфлікту між батьками та дітьми. В цілому, даний конфлікт з упевненістю можна назвати вічним, адже проблеми і непорозуміння між батьками і дітьми як виникали, так і будуть виникати вічно. Досить цікаво розглянути проблему сім’ї Кайдашів і порівняти її з дійсністю, з тим, що відбувається в […]...
- Чого навчив мене “Гранатовий браслет’ О. Купріна Мабуть, кожна людина, яка читала повість О. Купріна “Гранатовий браслет”, не залишилася до неї байдужою і, звичайно, відповість на питання теми твору, що ця книга про кохання. Велике кохання. Трагічне кохання. “Сильне, як смерть, кохання”. Але про кохання можна чигати з захопленням, говорити з повагою, дивитися як на щось чарівне й неповторне, а навчитися його, […]...
- Твір на тему: “Чого мене вчить “Енеїда” Вергілія” Кожен літературний твір здатний навчити чомусь новому та цікавому. У деяких випадках це просто нова і раніше невідома інформація, отримання якої здатне розширити кругозір і інтереси людини, в інших випадках літературні твори можуть стимулювати читача до роздумів, змусити його думати про речі, дії і події, про які він раніше ніколи не думав. Як всім добре […]...
- Твір на тему: “Проблеми стосунків між батьками та дітьми. За твором Анатолія Дімарова “Блакитна дитина” Взаємовідносини з будь-якою людиною рідко бувають хорошими і безхмарними абсолютно завжди без будь-яких обмежень або перерв. Кого не візьми, про кого не згадай, між усіма іноді проскакують непорозуміння. В цілому це нормально і логічно, адже кожна людина індивідуальна, неповторна і має деякі особливості, які рано чи пізно вступають у конфлікт з інтересами інших людей. Все […]...
- Твір на тему: “Чого мене навчає Джонатан Свіфт” Кожен письменник може навчити чомусь будь-якого зі своїх читачів. Але, щоб отримати цінні знання від людини, яка змогла написати повноцінну книгу, іноді необхідно проявити старанність. На жаль, далеко не завжди до читання ставляться як до заняття, яке може збагатити людину духовно. Нерідко люди читають книги тільки заради того, щоб відволіктися від сірих і одноманітних буднів […]...
- Не роби іншому того, чого не бажаєш собі Довести Свою думку Я Хочу наступними Аргументами. По-перше, все у нашому світі взаємопов’язане, і те, що ми робимо неодмінно повертається до нас. По-друге, народна мудрість говорить: “Стався до інших так, як хочеш, щоб ставились до тебе”. Яскравим прикладом я вважаю твір Івана Нечуй-Левицького “Кайдашева сім’я”. Маруся Кайдашиха мала чудових синів, які привели у батьківський дім […]...
- Для чого Гулліверові висоний зріст? Розповідь англійського письменника XVІІІ століття Джонатана Свіфта про Гуллівера написана у формі “мандрів”. Будь-хто, не знаючи, що це за книжка, візьме її для того, щоб почитати про далекі країни, яких ніколи не бачив. Та нічого такого там не знайде! Ця мандрівка – фантастична і філософська. Корабель, на якому пливе лікар Лемюель Гуллівер, через велику бурю […]...
- Чого навчає нас казка Франка “Фарбований лис’? Головного героя казки “Фарбований лис” звуть Микита. Це був хитрий-прехитрий звір. На нього полювали собаками, ставили капкани, підкидали отруєне м’ясо, але він обминав усі небезпеки, повчаючи інших, як діяти в різних ситуаціях. “Незвичайне щастя і хитрість зробили його страшенно гордим”. Одного дня Микита мав особливо чудовий настрій і, вихваляючись, пообіцяв, що зможе посеред дня з […]...
- Твір на тему: “Чого мене навчила казка про яян” У творі Емми Андієвської “Казка про яян” розповідається про несподівану надзвичайну пригоду хлопчика-пастушка, який одного разу, займаючись випасом домашньої худоби, впав у провалля, погнавшись за козою. Головна ж пригода почалася с того моменту, коли він, прийшовши до тями, побачив, що опинився на великій площі якогось невідомого йому міста. Пастушок був дуже здивований, але ні на […]...
- Твір на тему: “Чого навчив мене твір “Крихітка Цахес” Літературні твори можуть навчити людину багато чому. Більш того, в деяких випадках вони є ключовим джерелом для отримання будь-яких необхідних для кожного знань. Такі абстрактні і не завжди зрозумілі твори, як “Крихітка Цахес”, хороші тим, що змушують активізуватися людський розум. Вони відкривають перед людиною нові і досить широкі можливості, наприклад, прагнення думати і розуміти щось […]...
- З чого сміється І. Карпенко-Карий у своїй комедії “Сто тисяч”? Карпенко-Карий – видатний український драматург, що працював наприкінці XІX століття. Іван Тобілевич (Карпенко-Карий – це творчий псевдонім письменника) зробив значний внесок не тільки в розвиток української літератури, а й у розвиток культури нашої Батьківщини. 1882 року у Катеринославі було створено перший український професійний театр, який здобув значне визнання не тільки серед народу, а й закордоном. […]...
- Для чого нам потрібні загадки? У давнину уміння відгадувати загадки було свідченням мудрості й розуму. Через це, мабуть, вони стали таким поширеним і популярним видом усної народної творчості. Загадки бувають різні: про людей, природу і природні явища, про рослини, про тварин тощо. Найбільш поширеними є загадки про людей і природу, бо людина та її місце в природі цікавили наших пращурів […]...
- Твір-роздум за прислів’ям. 6 клас. “Чого собі не побажаєш не роби й іншим” Мудрість нашого народу нескінчена, і найбільш яскраво вона відображається у прислів’ях, які складалися та накопичувалися багатьма поколіннями наших предків. Одне з добре відомих усім нам прислів’їв – це “Чого собі не побажаєш, не роби й іншим”. І я повністю згоден з думкою, яка вкладена у це прислів’я і повністю підтримую її. Моральні принципи суспільства добре […]...
- Чого навчають нас байки? Байка – один із найулюбленіших жанрів літератури. Байки Езопа, Федра, Лафонтена, Л. Боровиковського, Є. Гребінки, П. Гулака-Артемовського, Л. Глібова, Кантеміра, Тредіаковського, І. Крилова знають, люблять і цінують в усьому світі. Чому ж байка є такою популярною і улюбленою в народі? Чи не тому, що в цих коротеньких байкових оповідях зображуються незвичайні герої? Тут ми бачимо […]...
- З чого сміється Мольєр? Комедія і трагедія в епоху класицизму. Класицизм як художній напрям літератури XVІІ ст. “Класицизм” – у перекладі з латині – означає “зразковий”. Для нього характерне звернення до античності як до ідеального. Класицизм засуджує розквіт абсолютної монархії, яка представляла себе в чистих і прекрасних формах, позичених в античності. Він тісно пов’язаний з ідеями Просвітництва, заснованого на […]...
- Тема твору Для чого людині треба мати добре ім’я? Твір по літературі За “Книгою пренудростей Соломонових”. Соломон – третій син царя Давида та Вірсавії. Він був обранцем Бога, і тому Давид саме його, а не старшого сина, назвав спадкоємцем престолу. За легендою, до Соломона уві сні з’явився Бог і пообіцяв виконати будь-яке його бажання. “Дай же Своєму рабові серце розумне, щоб судити Твій народ, […]...
- Твір на тему: “Чого мене навчив роман “П’ятнадцятирічний капітан” Який би літературний твір мені не довелося розглядати, в будь-якому випадку можна прийти до висновку про те, що він здатний дати мені щось нове і корисне. Кожен автор прагне поділитися з людьми чимось своїм і цінним, в той же час багато письменників є справді мудрими і грамотними людьми, які знають дуже багато корисного. Зокрема, напевно […]...
- Заради чого людина працює? Великая радость – работа, В полях, за станком, за столом! В. Брюсов Хтось з французьких класиків сказав, що праця – це задоволення. Брюсов називає її радістю. Марксисти стверджують, що саме праця створила людину. “Трудовые будни – праздники для нас”, – співалося в одній радянській пісні. За всіх часів трудівник був шанованим членом суспільства, а ледаря, […]...