Що нам дає знайомство з життєвим і творчим шляхом великих людей

Велика людина, велична людина, геній… Чуєш ці слова і одразу уявляєш собі чесну, мудру, благородну, інтелігентну людину, гордість науки. Таких людей можна любити і возвеличувати, можна їм заздрити і ненавидіти, але не схилити голову

Сатира ранніх оповідань Антона Чехова

Ранні оповідання Л. П. Чехова вирізняються яскравим гумором, дотепністю і легкістю оповіді. Молодий письменник дарує читачеві блискучий водевільний гумор. Разом із тим, тоді ж, у середині 80-х років, у його творах з’являється нещадна сатира.

Моя хата скраю (розкриття змісту фразеологізму)

Кожної весни й осені учні нашої школи беруть участь у прибиранні скверу, що розташований поблизу школи. Повз цей сквер ми йдемо до школи і повертаємося додому. З вікон кабінетів добре видно алеї, якими іноді

ЗАЧЕРПНІМО МУДРОСТІ ЗІ СВІТОВОЇ ДАВНЬОЇ СКАРБНИЦІ

Твір на основі прочитаного про найдавнішу перекладну світську літературу. Разом із церковною літературою в Давню Русь прийшло багато книг природничо-наукового змісту, історичних праць та збірників афоризмів, у яких була сконцентрована мудрість людська. Дещо наївними

Мотиви лірики Дмитра Павличка

Дмитро Павличко – наш сучасник, поет, перекладач, громадсько-політичний діяч. Творчість його має дві сторони: Павличко водночас тонкий лірик, що вміє розтривожити людську душу й серце, і поет-філософ, здатний зробити об’єктивний зріз часу, історії, проблем

Дитинство – запорука майбутнього

Я ще не маю уявлення про те, як буду в майбутньому ставитися до свого дитинства і що воно для мене означатиме на відстані років. Можливо, це тому, що ще не зовсім розлучився з ним,

Методичний аспект культурологічного вивчення літератури

Відповідно до Програми історикокультурологічний підхід до шкільного вивчення літератури здійснюється в 9-11 класах, у 11 класі має відбуватися безпосередній діалог культур на основі здобутих учнями знань та умінь. Вивчаючи у школі творчість Л. Толстого,

У чому правдивість казки “Пані Метелиця”?

Мені дуже сподобалася казка “Пані Метелиця”, і все в ній здається правдивим. Спочатку мені було жаль пасербицю, бо вона багато працювала, й ніхто її не жалів. Потім, у кінці казки, жаль рідну доньку вдови.

Урок: Вивчення повісті Е. Хемінгуея “Старий і море”

Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Мета: визначити основні проблеми і мотиви повісті Е. Хемінгуея “Старий і море”, розглянути образну систему твору; розвивати творче мислення учнів, активізувати їх пізнавальні інтереси, виховувати високий гуманізм,

До оглядового вивчення п’єси М. Куліша “97”

Сюжет твору М. Куліша “97”. Сюжет твору являє собою фрагменти побутового життя українського села під час голоду в Україні 1921 – 1922 років. У п’єсі немає визначної глобальної дії. Перед читачем проходять картини “в