Образ «нової» жінки у повісті «Царівна»
У застосуванні контрасту О. Кобилянська не йде шляхом найменшого опору, а намагається однаково чітко висвітлити обидві сторони. Внаслідок цього люди, що оточують Наталку, не зливаються в сіру одноманітну масу. Образ кожного з сім’ї Івановичів,
Проблема емансипації жінки у повісті «Царівна»
Повість «Царівна» викликала значний громадський інтерес. Вона будила громадську думку серед української інтелігенції того часу феміністичною проблематикою. Варто підкреслити, що хоч письменниця виховувалась на німецькій літературі й зросла у найглухіших закутках відсталої Австро-Угорської імперії,
Стефан Лієвич – образ «Нової людини» в українській літературі
Ольга Юліанівна Кобилянська, видатна українська письменниця і громадська діячка, не могла не замислюватися над тим, якою вона хоче бачити людину майбутнього. З жінками тут усе зрозуміло, адже багато її творів присвячено саме цьому питанню
Осуд обмеженості, лицемірства, кар’єризму, міщанства у повісті «Людина»
Людина – творіння не лише природи, а й суспільства, в якому живе. Отже, оточуюче середовище має великий вплив на формування характеру, поведінку і вчинки людей. Ольга Кобилянська у своїй повісті «Людина» майстерно схарактеризувала інтелігенцію
Принцип контрасту у зображенні головних героїв повісті «Царівна»
Повість О.Кобилянської «Царівна» – це багатопроблемний твір, де письменниця ставить нові проблеми – формування демократичної інтелігенції, її місце в суспільному житті та обов’язки перед народом, доля таланту в умовах буржуазного суспільства. У повісті чітко
Осмислення сутності людського буття в повісті «Земля»
М. Коцюбинський писав про повість «Земля»: «…Все: і природа, і люди, і психологія їх – все це робить сильне враження, все це виявляє свіжість і силу таланту… « У центрі повісті – трагедія селянської