Шарль Бодлер попередник символізму
Ми переходимо до останнього етапу роботи – створюємо “квітку символізму”, яка виросла на “стеблі квітки модернізму”. (Генератори ідей після опрацювання цієї підтеми мають запропонувати художникам свою версію зображення “квітки символізму”).
Учитель. Бодлер одним із перших почав перетворювати символ із звичайного художнього засобу на центр нової поетичної техніки. Він став попередником символізму – модерністського напрямку у європейському мистецтві 1870-х рр. – початку XX ст. Символісти прагнули прорватись крізь
За думкою Бодлера, поет, щоб “відчинити врата” “до безмежностей”, має інтуїтивно, на рівні підсвідомості, відчувати зв’язки і відповідності між звуками, кольорами, запахами і через ці “ліси символів” приходити до вираження глибинного, надчуттєвого, універсального.
Вірш “Відповідності”
Природа – храм живий, де символів ліси
Спостерігають нас і наші всі маршрути;
Ми в ньому ходимо, й не раз вдається чути
Підмурки та колон неясні голоси.
Всі барви й кольори, всі аромати
Зливаються в могуть єдиного єства.
І зрівноважують їх вимір і права
Взаємного зв’язку невидимі закони.
Є свіжі запахи, немов дітей тіла,
Є ніжні, як гобой, звитяжні, молодечі,
Розпусні, щедрі, злі, липучі, як смола,
Як ладан і бензой, як амбра й мушмула,
Що опановують усі безмежні речі
В них – захват розуму, в них відчуттям – хвала.
Символісти – послідовники Бодлера – у цьому вірші знаходили програмні принципи символізму, які й успадковували. Давайте разом сформулюємо їх. Природа – “живий храм”, у якому все говорить, перегукується між собою, розмовляє мовою символів-відповідностей. Звук, запах, форма, колір створюють єдність, і між ними існує відповідність, яку митець має відчувати інтуїтивно. Спосіб написання віршів, коли колірні асоціації, звуки і запахи виражаються одне через одне, називають синестезією.
Завдання поета – уважно вслухатися в голос світобачення, фіксувати нечіткі швидкоплинні враження, вдивлятися у красу, яка “підкаже” потрібні образи-символи, що допоможуть відчути”приховані” реальності. Поезія перетворюється на “чародійство” та “сугестивну магію”. Сугестивне навіювання – вплив на підсвідомість, навіювання певного настрою. Генератори ідей пропонують своє бачення “квітки символізму”.
Схожі твори:
- Біографія Шарль Бодлер Шарль Бодлер народився в Парижі у квітні 1821 року. Батько поета походив із сільської родини у Шампані з войовничим прізвищем (“бодлер” – двосічний ніж), але йому вдалося вибитися в люди, отримати освіту й стати вихователем у шляхетній сім’ї. Він помер, коли Шарлю ледве виповнилося сім років, але встиг прищепити синові бездоганні манери, порядність, шанобливе ставлення […]...
- Твір на тему: “Бодлер – це король поетів, справжній Бог” за творчістю Ш. Бодлера На усіх своїх портретах видатний французький поет Шарль Бодлер виглядає справжнім лицарем печального образу. Його зовнішності повністю відповідає і характер його творчості. Він заслужено вважається засновником французького поетичного символізму і духовним наставником декадансу європейської літератури кінця XIX століття. Декаданс, як літературний напрямок, виник у кінці XIX – на початку XX століття. У перекладі з французької […]...
- Дванадцять Блоку А. А. як поема символізму Все минуще – тільки подоба. І.-В. Гете А. А. Блок (1880- 1921) уважається самим талановитим поетом серед російських символістів, а поема “Дванадцять” – вершиною його творчості, тому що в ній яскраво відбилися художні принципи символізму. Російський символізм як літературний напрямок з’явився в 90-е роки XІX століття й був обумовлений новою суспільною ситуацією (розвитком і кризою […]...
- Особливості французького символізму. Логічно-інтелектуальна схема Щоб краще зрозуміти тему про французький символізм XІX столітті, я створив малюнок – схему про його розвиток. Мені довелося всього – навсього використати підручник – нічого особливого, але моя гора “Парнас” здивувала мене. Постараюсь описати це на словах. Вершиною мого малюнка стало сонце – символ бога Аполлона, покровителя мистецтва. У сонці напис: “Парнас”, 1852 – […]...
- Продовження, розвиток і трансформація традицій символізму в ліриці XX століття Народившись у Франції в ІІ половині XІX століття, символізм на початку XX століття поширився на інші літератури: німецьку, норвезьку, бельгійську, російську, українську та ін. Він приніс нові нетрадиційні засоби вираження в мистецтві, нові форми художнього мислення, в центрі якого стояв символ – художній образ, внутрішня сутність його безмежно глибока і невичерпна. Російський символізм, орієнтуючись на […]...
- В. Я. Брюсов – представник і вождь російського символізму 1. Значення творчості Брюсова. 2. Ранні вірші поета. 3. Брюсов – метр російського символізму. У мистецтві важлива проба строгий Перерви душі мертвущий полон И вийди полум’яною дорогою До потоку вічних змін. В. Я. Брюсов В. Я. Брюсов по праву займає одне із провідних місць в історії символізму Росії. Саме він став натхненником першого колективного виступу […]...
- М. Вороний – перший декларатор ідей і форм українського символізму М. Вороний – перший декларатор ідей і форм українського символізму Видатний письменник-новатор Микола Вороний у своїх поглядах неоднозначний. Талановитий, неординарний майстер слова, він в українську літературу приніс поетичні шедеври. Микола Вороний був і критиком, і перекладачем, і мистецтвознавцем. Саме він є одним з перших представників літературного напрямку – символізму, бо його поезія – це надзвичайна […]...
- Славетний син французького символізму творчість Малларме Французький поет, один з провідних теоретиків символізму. Творчий доробок поета – елітарна поезія з досить витонченою ускладненою символікою, поетична проза, есе. Ж. П. Сартр стосовно самобутності поезії Малларме писав, що в його віршах “нічого немає, крім матерії, вічного бурління буття, що саме по собі виростає і саме себе заперечує”. Рання творчість Малларме тісно пов’язана зі […]...
- Валерій Брюсов – поет російського символізму “У поезії, у мистецтві – на першому місці сама особистість художника! – писав Брюсов. – Вона і є сутність – все інше форма! І сюжет, і “ідея” – все тільки форма! Усяке мистецтво є лірика, усяка насолода мистецтвом є спілкування з душею художника…”. Валерій Якович Брюсов – поет і теоретик російського символізму. Людина великої культури, […]...
- Стефан Малларме – славетний син французькою символізму Стефан Малларме – представник французького символізму. На його думку, мистецтво – це своєрідна релігія, яка вимагає від поета самовідданості і служіння. Малларме вірив, що тільки вибрані люди здатні розуміти прекрасне. Взірцем для наслідування для нього були старовинні езотеричні тексти містків або єгипетські ієрогліфи. Такий підхід до написання літературних текстів називався герметизмом. Саме таку герметичну поезію, […]...
- Славетний син французького символізму (творчість С. Малларме) У молоді роки Стефан Малларме, як і інші символісти, захоплюється творчістю Бодлера, потім читає твори Леконта де Ліля, Банвіля і Готьє. Малларме починає писати самостійно і у своїх перших творах перевагу віддає парнаському об’єктивізму і вишуканості. На його думку, мистецтво – це щось священне, своєрідна нова релігія, яка вимагає від поета самовідданості і служіння. Малларме […]...
- Риси символізму в поезіях Ш. Бодлера Творчість Ш. Бодлера стала джерелом, у якому поети-символісти знайшли свої головні принципи. Символізм як напрямок вибудував власну теорію, за якою поезія має залишити дійсний світ, світ природи, щоб знайти наддійсне, надреальне. Без символу літератури взагалі не існує. Цей висновок витікає насамперед із визначення поняття “символ”. Отже, символ у перекладі з грецької мови означає умовний знак, […]...
- Микола Вороний – перший декларатор ідей і форм українського символізму Видатний письменник – новатор Микола Вороний у своїх поглядах неоднозначний. Талановитий, неординарний майстер слова, він в українську літературу приніс поетичні шедеври. Микола Вороний був і критиком, і перекладачем, і мистецтвознавцем. Саме він є одним з перших представників літературного напряму – символізму, бо його поезія – це надзвичайна музикальність, нові образи, нові мотиви. Вороний – справжній […]...
- Своєрідність символізму в поезіях О. Блока Найпомітнішим явищем на зламі ХІХ-ХХ ст. стала творчість О. Блока. Поетичний доробок поета неоднорідний за своїм змістовим наповненням, засобами відображення реальної дійсності. У 1916 р. поет сам окреслив три етапи свого творчого шляху: готуючи до видання зібрання віршів, він розділив його на три книги, кожна з яких відобразила певний закінчений період його ідейно-художніх пошуків. Вірші […]...
- В. Я. Брюсов – родоначальник символізму 1. Брюсов і російський символізм. 2. Творчий шлях поета. 3. Рання лірика Брюсова. 4. Завзята праця – шлях поета до щирої майстерності. Свій поетичний шлях В. Я. Брюсов почав як “потрясатель основ”, що із завидною завзятістю й наполегливістю просував у російську літературу новий напрямок – символізм. На той час, коли Брюсов з’явився на літературній сцені, […]...
- Славетний син французького символізму У молоді роки Стефан Малларме. як і інші символісти, захоплюється творчістю Бодлера, потім читає твори Леконта де Ліли, Банвіля і Готьє. Малларме починає писати самостійно і у своїх перших творах перевагу віддає парнаському об’єктивізму і вишуканості. На його думку, мистецтво – це щось священне, своєрідна нова релігія, яка вимагає від поета самовідданості і служіння. Малларме […]...
- Ш. Бодлер геніальний відкривач нової епохи європейської поезії Квіти – прекрасне творіння природи, символ краси та досконалості світу, радості). Звичайно, свої “Квіти” Ш. Бодлер також ототожнював із чимось прекрасним, адже, пригадаймо, поет ставив перед собою завдання “видобувати Красу зі Зла”. “Квіти” Ш. Бодлера символізували не лише прекрасний Ідеал. “Квітами” можна вважати поезії Бодлера. Проте ставлення до них було далеко не однозначним. Сторінки тогочасних […]...
- Казкар Шарль Перро 12 січня 1628-го у Пакетт Ле Клерк почалися пологи. Подружжя Перро вже виховувало четверо синів і цього разу чекало на дівчинку. Однак народилися близнюки. Батько вирішив назвати їх на честь французьких королів – Шарлем та Франсуа. Та через півроку Франсуа помер. Смерть одного з близнюків, навіть у ранньому дитинстві, стає глибокою травмою для іншого. Шарль […]...
- Сплетіння рис реалізму й символізму в повісті 0. Кобилянської “Земля” Символізм в українську літературу увійшов досить специфічно: він немовби поступово вростав у попередню течію – реалізм. До того ж реалізм зберігав більшість своїх позицій. Письменників на зламі століть хвилюють ті ж самі теми, які розкривались у творах їхніх попередників – великих епіків 70–90-х років. Апологія селянства як основної рушійної сили суспільства, українського патріотизму, що йде […]...
- Поль Верлен велична постать французького символізму Поль Верлен – неперевершений поет-лірик, який з непересічною майстерністю розкриває у своїх творах найінтимніші переживання людини. Його поезії властива сповідальність і свіжість почуттів, гра напівтонів, відтінків барв і почуттів, нюансів вражень та емоцій. У середині 60-х років ХІХ ст. Верлен разом з поетами Рембо і Малларме став засновником поетичної групи “Парнас” – могутньої течії французького […]...
- Краткое изложение Шарль Гуно ШАРЛЬ ГУНО 1818-1893 Гуно – выдающийся французский композитор, внесший значительный вклад в развитие национальных традиций демократического искусства. В своих лучших операх он стремился к правдивой передаче жизненной драмы рядовых людей, к колоритной обрисовке реальной жизни. Эти черты сюжета и средств музыкальной выразительности характерны для французской лирической оперы, создателем которой был Гуно. Своей музыкой, насыщенной мелодическими […]...
- Шарль Де Костер (1827-1879) Замечательный бельгийский писатель Ш. Де Костер родился в Мюнхене в семье управляющего в доме епископа. Он поступил на учебу в духовный коллеж в Брюсселе, затем в университет, где изучал философию и литературу. Костера всегда интересовало народное творчество Фландрии. Свой путь в литературе он начал с обработки фламандских легенд. Поэтому не случайно он выбирает для литературного […]...
- Краткое изложение. Перо Шарль – Золушка Один богатый вдовец женился вторично на вдове, такой кичливо и горделивой, которой, сколы мир миром, никто и не видел. Она имела двух дочерей, тоже чванливых и надменных. А у мужа была своя дочь, чрезвычайно добрая и нежная – вся в мать, лучшую женщину в мире… Не успели отпраздновать свадьбу, как мачеха уже показала свою злую […]...
- Краткое изложение Шарль Гуно. Фауст ФАУСТ Опера в пяти актах1 Либретто Ж. Барбье и М. Карре Действующие лица: Доктор Фауст Мефистофель Маргарита Валентин Зибель Вагнер Марта, соседка Маргариты Тенор Бас Сопрано Баритон Меццо сопрано Бас Меццо сопрано Студенты, солдаты, горожане, девушки, женщины, духи и пр. Действие происходит в Германии в эпоху средневековья. ИСТОРИЯ СОЗДАНИЯ Опера на сюжет гетевского “Фауста” была […]...
- Основні літературні організації, угрупування 1920-х років ХХ ст. Символістські групи Символізм (франц. – знак, символ) – одна із стильових течій модернізму, що виникла в останній третині ХІХ ст. у Франції спочатку в поезії, а згодом поширилася на живопис і театр, уплинувши на європейську й американську літературу ХХ ст. Замість традиційного образу символісти прагнули виразити індивідуальний емоційний досвід за допомогою символізованої мови, зокрема символу. Вони заглиблювалися […]...
- Художні особливості поезії поетів-символістів XX століття Символізм як художня течія виник у російській літературі наприкінці XІX – на початку XX століття. Основи естетики символізму започаткували французькі поети кінця 70-х років минулого століття П. Верлен, А. Рембо та інші. Поетичний символ вважається більш дієвим художнім засобом, ніж образ. Символ – це певний знак, який вказує на зв’язок реального світу й ідеального. Символісти […]...
- ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЕЗІЇ ПОЕТІВ-СИМВОЛІСТІВ ХХ СТОЛІТТЯ Символізм як художня течія виник у російській літературі наприкінці XІX – на початку XX століття. Основи естетики символізму започаткували французькі поети кінця 70-х років минулого століття П. Верлен, А. Рембо та інші. Поетичний символ вважається більш дієвим художнім засобом, ніж образ. Символ – це певний знак, який вказує на зв’язок реального світу і ідеального. Символісти […]...
- Природа і людство І. Природа – колиска людства, втілення краси і добра. ІІ. Людина і природа – одне ціле. 1. Стосунки людей і природи (обожнення природи первинними людьми; з розвитком людства йде поступове навчання людей користуватися дарами і силами природи; але людство дійшло до знищення Хіросими і Нагасакі, до Чорнобильської катастрофи). 2. Оспівування щедрої краси природи у народних […]...
- Ми і природа (твір-роздум) Великою проблемою в нашій країні і в усьому світі є ставлення до природи. Люди вже не помічають навколо себе прекрасної природи, вони вирубують ліси, осушують болота, вбивають звірів, будують заводи і забруднюють природу. У багатьох країнах створено організації захисту природи, але це дуже мало, адже люди продовжують жорстоко знищувати природу, не усвідомлюючи того, що роблять. […]...
- Чому я люблю українську природу (Твір-роздум) Я народився та виріс в Україні. Тут моя батьківщина, тут народилися та виросли мої батьки, тут я навчаюся в школі, а під час канікул відвідую мальовниче село, де живе мій дідусь. Природа України дуже благодатна для сільського господарства. Літо довге та тепле, дощів випадає багато. За словами Гоголя, “посадиш вісь, а виросте віз”. Але не […]...
- Відповіді до теми: “Французька поезія другої половини XІX ст.” 1. Що вказує на те, що творчість Бодлера поєднує риси пізнього романтизму і символізму, який народжується? Бодлер не збігався зі своїм часом у його головних напрямах. Він яскраво втілив риси перехідного періоду – межі XІX-XX ст. Це був час, коли змінювалися історичні шляхи не тільки французької, а й усієї європейської поезії. Головна сфера експерименту для […]...
- Поетичне новаторство символістів Література кінця XІX – початку XX століття – один з найцікавіших етапів розвитку світової літератури. У свідомості людства ще живуть прекрасні образи класичної літератури XІX століття, а вже нове століття диктує свої критерії цінностей. Тому з’являються літературні і мистецькі напрями, течії, стилі, серед яких новий літературний напрям, що одержав назву символізм. Поезія, згідно з теорією […]...
- Особливості поезії символістів ХХ століття Символізм як художня течія виник у російській літературі наприкінці XIX – на початку XX століття. Основи естетики символізму започаткували французькі поети кінця 70-х років минулого століття П. Верлен, А. Рембо та інші. Поетичний символ вважається більш дієвим художнім засобом, ніж образ. Символ – це певний знак, який вказує на зв’язок реального світу й ідеального. Символісти […]...
- Відповіді до теми: “‘Срібна доба’ російської поезії” 1. Який період називають “срібною добою” ? “Срібною добою” називають літературу на межі XІX і XX століть. Це визначення введено Н. А. Оцупом (паризький журнал російської еміграції “Числа”), Вій назвав XІX століття, тобто часи Пушкіна, Достоєвського, Толстого, вітчизняною “золотою добою”, а приблизно три десятиліття (до 1920 року) – “срібною добою”. 2. Як змінювалося поняття “срібна […]...
- Трагедія Ш. Бодлера Трагедія Ш. Бодлера у тому, що за життя він не здобув ані визнання, ані розуміння співвітчизників. І все ж він сподівався, що його вірші будуть оцінені освіченими читачами. Про свою книгу він говорив:”Ця книга під назвою “Квіти зла” відзначається страшною холодною красою; вона створювалася із несамовитим терпінням. До того ж доказом її позитивної цінності є […]...
- Конвалія – чарівна квітка весни Чудові лісові рослини не можуть не зачаровувати. Такою є й конвалія. Милує око її розкішний цвіт. Її білі дзвіночки втілюють у собі радощі весни. Конвалія росте здебільшого в лісах і рідше – в степу. Цвіте в травні – на початку червня. Рослина має цікаву будову. На стрункій стеблині 15-25 см заввишки схиляються пуп’янки, нижче – […]...
- Модерністські напрями і течії в літературі кінця XІX – початку XX століття Модерністські напрями і течії в літературі кінця XІX – початку XX століття Кризова ситуація у суспільстві і мистецтві кінця XІX століття поставила перед письменниками завдання художньо осмислити дійсність, знайти нові шляхи розвитку мистецтва, яке б дало оновлені духовні орієнтири у складному і суперечливому періоді. Пошуки нових шляхів призвели до виникнення різних течій у мистецтві, які […]...
- Поміркуймо разом (думки після прочитання творів) Квітка-Основ’яненко для Слобожанщини – це, передусім, визначний громадський діяч. На жаль, про цю людину більше говорять і пишуть як про письменника (що, безумовно, справедливо), але ж якби не Квітка-Основ’яненко, то навряд чи мали б ми нинішній Національний університет імені Каразіна. Тому, насамперед, про Квітку-Основ’яненка слід говорити як про визначного громадського діяча, що багато зробив для […]...
- Понівечена краса Нешодавно життя дало мені невеличкий урок. Наша родина виїхала на відпочинок до лісу. Був чудовий травневий день. Ми з сестрою бавились, бігаючи по лісу. Аж ось на галявині побачили пахучі конвалії. Ой і гарні ж квітки! Два темно-зелені листочки неначе охороняють ніжні квіточки-дзвоники. Ми одразу ж кинулися зривати цю красу і навіть не зчулися, як […]...
- Твір-опис рослини: Незабудка Я дуже люблю квіти, їх аромати, яскраві пелюстки. Моя улюблена квітка – незабудка. Яке ласкаве ім’я у моєї квітки. І сама вона прекрасна. П’ять пелюсточок, синіх-синіх, ніжніших від неба, а посередині знаходиться жовте сердечко. Незабудки не вигорають, не відцвітають, не тьмяніють на гарячому літньому сонечку. Цвітіння квітки, маленької, як нігтик дитини, м’яке, чисте, довірливе. Подивишся […]...