Найкращий урок
Уроки бувають різні: цікаві і не дуже, нудні (буває й таке) і не дуже.
Я спробую розповісти про урок, який запам’ятався на все життя. Як говорять педагоги, за методикою – це урок-вертеп. Що це таке? Уявіть собі, що в клас заходить ціла ватага колядників, наряджених у костюми (тут були і Коза, і Чортеня, і Меланка – хлопець, переодягнений дівчинкою). Інші колядники – в українських національних костюмах. І ось вони співають: “Ой, чи є, чи нема пан-господар вдома…”.
Цей урок був присвячений зимовим святам і обрядам. “Господиня” розповіла про виникнення вертепу на Україні, про язичницьке походження обрядовості, про сучасне тлумачення свят – Різдва, старого Нового року, Водохрещі. Обряди ж, які супроводжували ці свята, були продемонстровані учнями. Це були колядки і щедрівки, посівалки, всілякі магічні ворожіння. Учні співали, танцювали, загадували загадки. Гостей пригощали обрядовими стравами: кутею, узваром, варениками.
Цей урок запам’ятався мені на все життя. А у вас було щось таке цікаве, що не забувається?
Схожі твори:
- Урок, якого я чекаю (твір-роздум) Вірніше було б докладно описати урок літератури, це улюблений урок більшості моїх однокласників. Можна поговорити про математику: от де загадки, шаради і кросворди! Люблять географію: ще б пак, подорожуй картою, слухай захоплюючі розповіді про різні країни і народи, про моря й океани, про дивні звичаї жителів найвіддаленіших куточків земної кулі. Хтось небайдужий до історії – […]...
- Мій перший урок Пролунав перший дзвоник. Це був той сріблястий дзвоник, якого учні чекали так довго. До нас підійшла учителька, і ми всі пішли в клас. Пригадується простора класна кімната, з великими світлими вікнами, пофарбованими партами, дошкою. Усі сіли за парти, і почався перший урок. Учителька показала нам великий портрет, з якого дивився на нас Тарас Шевченко. Ми […]...
- Відкритий урок по оповіданню А. П. Чехова ” Хамелеон” Тема уроку: Стильові особливості оповідання А. П. Чехова ” Хамелеон” Мети уроку: 1) на прикладі оповідання А. П. Чехова ” Хамелеон” Виявити особливості гумористичних оповідань А. П. Чехова; 2) розширити й поглибити поняття: стиль письменника, Композиція художнього твору, Художня деталь ; 3) учити школярів дбайливому, уважному Відношенню до художнього слова Устаткування уроку: 1) віртуальна школа […]...
- Гіркий урок …В автобусі Оксана зайняла зручне місце й безтурботно поринула в свої мрії. Не зважила, коли на одній із зупинок увійшла і стала якраз біля неї літня жінка з важкими сумками. Пасажири попросили дівчинку поступитися місцем. Та Оксана вдала, ніби не чує..А лише зверхньо подумала: “Невелика пані, якщо з торбами носиться…” Увечері Оксана з матір’ю та […]...
- Урок вивчення п’єси Е. Ионеско “Носороги” Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Тема уроку: Е. Йонеско “Носороги”. Символічний сенс сюжету. Сатирично-гротескне змалювання процесу “омасовлення” людей. Проблема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості. Сутність опору Беранже. Система образів. Мета уроку: познайомити учнів із життям та літературною діяльністю французького драматурга XX ст. Ежена Йонеско – представника “театру абсурду”, розкрити зміст п’єси “Носороги”; […]...
- “Квіти зла” Бодлера – аморальна книжка чи “моральний урок” людству? 20 серпня 1857 року в Палаці правосудця у Парижі відбувся суд над французьким поетом Шарлем Бодлером і його збіркою віршів “Квіти зла”. У судовому залі лунали звинувачення на адресу поета і його книги: “Часом сумніваєшся у психічному стані пана Бодлера…”, “Його вірші – це здебільшого монотонне й зумисне повторення одних і тих самих думок”, “Мерзенність […]...
- Твір на тему “Мій улюблений урок” Мій улюблений урок – це зарубіжна література. Напевно, тому, що я дуже люблю читати. Коли я був зовсім маленьким, бабуся читала мені казки. А я сидів поруч з нею в кріслі та дивувався, звідки вона стільки знає. Я з цікавістю заглядав у її книжку. Бабуся вела пальцем по рядкам із незнайомими значками, які називалися літерами. […]...
- Совість – найкращий порадник Спокійний і щасливий той, хто живе в злагоді зі своєю совістю. Незавидна доля того, хто поступився совістю задля маленької вигоди, гірше того, відрікся від неї через власний егоїзм. Що ж таке совість? Багато хто не розуміє яке смислове навантаження несе в собі це поняття. Совість це, перш за все, те, що змушує замислитись над зробленими […]...
- Урок етики для сучасників і нащадків (за романом Івана Нечуя-Левицького “Князь Єремія Вишневецький”) Історія України для Нечуя-Левицького лишалася невичерпним джерелом роздумів і творчих пошуків, він вважав конче необхідним розвивати національну самосвідомість, був переконаний, що саме художні твори на тему історичного минулого здатні викликати живу зацікавленість широких верств українського народу до свого минулого. Однак, змальовуючи образи історичних осіб, письменник не схильний до їхньої ідеалізації: авторська думка прагне осмислити співвіднесеність […]...
- Сумний урок веселого дня Однієї травневої суботи ми з однокласниками зібрались іти до лісу. Плани мали грандіозні: зварити кашу, насмажити шашликів, а ще награтись і набігатись досхочу. Аж ось нарешті всі зібралися. Перевірили, чи все взяли, і хутко рушили. Сонячне проміння пестило нас, зігріваючи уже по-справжньому. Незрівнянні аромати дарувала яскрава травнева зелень. Зупинившись на улюбленому місці, ми звично і […]...
- Найкращий друг Мишко (твір-опис зовнішності людини) Мишко – мій найкращий друг. Ми дружимо з першого класу. На вигляд він звичайний хлопець, яких багато в нашій школі і в нашому класі. Мишко середнього зросту, худорлявий, у нього високий лоб, прямий ніс, світле волосся і трохи смагляве обличчя. Мене завжди дивує, що у вересні після сонячного літа волосся у Мишка стало ще світлішим, […]...
- Система уроків вивчення роману Крістофа Рансмайра “Останній світ” Урок перший Розміщено від Tvіr в Понедельник 24 мая Тема: “Які короткі спалахи в зірок…” (К. Рансмайр). Крістоф Рансмайр “Останній світ”. Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора у романі. Художній час і простір). Мета: дати поняття про постмодерністський роман, ввести учнів у художній світ австрійського письменника. Проаналізувати ключові епізоди роману, в яких втілена основна думка твору: […]...
- Урок: Вивчення повісті Е. Хемінгуея “Старий і море” Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Мета: визначити основні проблеми і мотиви повісті Е. Хемінгуея “Старий і море”, розглянути образну систему твору; розвивати творче мислення учнів, активізувати їх пізнавальні інтереси, виховувати високий гуманізм, формувати моральні цінності та ідеали. Обладнання: опорні схеми до твору, малюнки учнів, створені на основі вражень від прочитання твору, літературознавчі словники. […]...
- Вірш М. Ю. Лєрмонтова “Три пальми”. Урок культурологічного аналізу Розміщено від Tvіr в Четверг 27 мая Один із найзагадковіших творів М. Ю. Лєрмонтова – вірш “Три пальми” (1839), який став перлиною світової літератури, що приваблювала багатьох митців, дослідників, читачів. Чарівний блиск, таємниче світло вірша Лєрмонтова й сьогодні по-особливому висвітлює проблеми людства, краси, духовного змісту буття. Російська класика завжди зверталася до вічних питань людського життя, […]...
- Мама – мій найкращий друг (твір-роздум) Щодо дружби так багато говорять. А що це значить? Я довго цього не розумів, доки не стався зі мною досить дивний випадок. Того дня все йшло не так. Ні, я не запізнювався до школи. Будильник задзвенів вчасно. Мама мене, як завжди, нагодувала. Тато, як завжди, провів мене до зупинки (нам по дорозі). Та й погода […]...
- Твір на тему: “Для мене ж той край найкращий, де виросли крила мої” Навіть у сучасний вік глобалізації і стирання кордонів між державами для людини немає місця приємніше, ніж її земля, будинок, де вона виросла. Вся справа в тому, що людина, на відміну від суспільства в цілому, змінюється не настільки сильно – всі діти наївні, сприйнятливі, практично у кожної людини найприємніші моменти пов’язані з дитинством і дорослішанням. Це […]...
- Повість “Конотопська відьма” найкращий гумористично-сатиричний твір Г. Квітки-Основ’яненка Сатира Григорія Квітки-Основ’яненка тісно пов’язана з традиціями “Енеїди” І. П. Котляревського і розвитком сатири М. В. Гоголя. У змалюванні дійсності Квітка-Основ’яненко широко використовував усну народну творчість – казки, прислів’я, приказки, повір’я та перекази. У сатиричних творах письменник висловлював народні погляди на всіляке лиходійство, жадібність, користолюбство. Найкращим гумористично-сатиричним твором Квітки-Основ’яненка є повість “Конотопська відьма”. У сюжеті […]...
- Твір-роздум: “Як би я вчинив, коли мене образив найкращий друг” На жаль, життя людини практично ніколи не буває повністю безпроблемним, безхмарним і таким, яке можна проживати без утруднень і ускладнень. У житті кожного з нас трапляються неприємні моменти, розчарування, хвилини смутку, неприємні моменти і біль. Ще неприємніше від усвідомлення того, що іноді причиною болю стає поведінка, слова або дії тих, кого ти звик вважати близькою […]...
- Урок етики для сучасників і нащадків (за романом «Князь Єремія Вишневецький») Історія України для Нечуя-Левицького лишалася невичерпним джерелом роздумів і творчих пошуків, він вважав конче необхідним розвивати національну самосвідомість, був переконаний, що саме художні твори на тему історичного минулого здатні викликати живу зацікавленість широких верств українського народу до свого минулого. Однак, змальовуючи образи історичних осіб, письменник не схильний до їхньої ідеалізації: авторська думка прагне осмислити співвіднесеність […]...
- Есе: Як добре починати урок Була осінь. Я вуж і не пам’ятаю такого жовтня. Земля сухий і захолола, пил піднімається зі стежки з-під моїх ніг. Якось по^-особливому яскраво світить осіннє сонце, подекуди ще висять на деревах яскраво-жовті листи. А мені смутно. Я йду зі школи (з роботи!) і думаю: “Боже мій, невже тепер щодня треба вставати рано, іти на роботу […]...
- Твір на тему: Мій найкращий друг Усім відоме прислів’я: «Друг пізнається в біді». Я чув його багато разів, але не думав, що колись зрозумію по-справжньому. В мене є друг Олег. Йому чотирнадцять років. Він звичайний худорлявий підліток з короткою стрижкою. Примітні у нього тільки очі: вони дуже незвичайні, як у кішки-мигдалеподібні і зеленого кольору. Коли я дивлюся на Олега, мені здається, […]...
- Краткое изложение Урок немецкого Зигфрид Ленц Урок немецкого Зигги Йепсен, заключенный гамбургской колонии для несовершеннолетних, получает штрафной урок немецкого за несданное сочинение на тему “Радости исполненного долга”. Сам Йозвиг, любимый надзиратель, провожает юношу в карцер, где ему предстоит “отомкнуть несгораемый шкаф воспоминаний и растолкать дремлющее прошлое”. Ему видится отец, Йене Оле Йепсен, ругбюльский полицейский постовой с пустым, сухим лицом. […]...
- Дружба – найкращий скарб Дружба… Яке солодке та приємне слово. Якщо людина має справжнього друга, то вона вже по-справжньому щаслива. Ось, наприклад, задзвонив телефон, і ти, спотикаючись, мчиш до слухавки. Бо це твій найкращий друг! Він тобі пропонує сходити в кіно на суперблокбастер, і ти кидаєш всі свої справи, пишеш батькам записку і в гарному настрої йдеш на зустріч. […]...
- Урок этики для современников и потомков Произведение за романом Ивана Нечуя-Левицкого “Князь Еремей Вишневецкий” История Украины для Нечуя-Левицкого оставалась непочатым источником раздумий и творческих поисков, он считал позарез необходимым развивать национальное самосознание, был убежденный, что именно художественные произведения на тему исторического прошлого способны вызвать живую заинтересованность широких слоев украинского народа к своему прошлому. Однако, изображая образы исторических лиц, писатель не склонен […]...
- Краткое изложение романа Ленца “Урок немецкого” Зигги Йепсен, заключенный гамбургской колонии для несовершеннолетних, получает штрафной урок немецкого за несданное сочинение на тему “Радости исполненного долга”. Сам Йозвиг, любимый надзиратель, провожает юношу в карцер, где ему предстоит “отомкнуть несгораемый шкаф воспоминаний и растолкать дремлющее прошлое”. Ему видится отец, Йене Оле Йепсен, ругбюльский полицейский постовой с пустым, сухим лицом. Зигги возвращается к тому […]...
- Твір на тему: “Жорстокий моральний урок в поезії Бодлера” Шарль Бодлер належить до когорти тих поетів, які у своїх сучасників не знайшли ні розуміння, ні визнання. В тогочасному суспільстві його вважали богохульником і анархістом, небезпечною і аморальною, навіть божевільною людиною. Лише окремі люди, здебільшого діячі мистецтва, зуміли побачити в ньому великого поета. Таке ставлення до Бодлера його сучасників пояснюється тим, що поет з ранньої […]...
- Твір на тему:”Мій найкращий друг Сергій! Я маю багато друзів та приятелів. Але Сергій серед них є найкращим другом. Ми живемо з ним в одному дворі та навчаємося в одному класі. На жаль, за однією партою ми з Сергієм не сидимо. Вчителі не дозволяють нам цього, щоб ми не не відволікали один одного на уроках. У мого друга темне волосся, сірі […]...
- Міні-твір на тему: “Для мене ж той край найкращий, де виросли крила мої” Кожному з нас найбільше усього мила своя рідна сторона. Лише на рідній землі людина відчуває себе справжнім господарем. Лише на рідній землі людина наполегливо працює і має змогу отримати задоволення від життя. А ось на чужині людина, як правило, відчуває себе незатишно, сумує за своєю батьківщиною, за своєю домівкою, і навіть якщо живе на чужині […]...
- Твір на тему: “Повість “Конотопська відьма” – найкращий гумористично-сатиричний твір Г. Квітки-Основ’яненка” Повість Г. Квітки-Основ’яненка “Конотопська відьма” – найкращий гумористично-сатиричний твір цього видатного письменника і один з найкращих творів української літератури. І це не дивно, адже його творчість тісно пов’язана з традиціями таких, не менш видатних письменників, як І. Котляревський і М. Гоголь. У змалюванні дійсності у своїх творах письменник широко використовував усну народну творчість – перекази, […]...
- Урок по русскому языку для 2 класса. Тема. Мы рисуем Тема. Мы рисуем. Цель: развитие умения слушать и понимать диалогическую речь, составлять ответы на вопросы. Усвоение слов первый, второй, третий, мяч. Развитие умения анализировать, сравнивать, делать выводы. Ход урока. 1. “Что я начал (а) рисовать?” Учитель начинает рисовать на доске мяч и не заканчивает рису нок – дети угадывают. Заучивание отрывка стихотворения С. Маршака “Мяч”: […]...
- Урок на тему: Сочинение-описание по картине И. И. Левитана “Золотая осень” Работа над сочинениями вызывает достаточно затруднений как у учителя, так и у учащихся, тем более сочинения-описания по произведениям живописи. Учитель Борисовской средней школы, с. Кривец Добровского района Липецкой области Л. Ф. Попова предложила типовой план подготовки и проведения уроков русского языка, развития речи, на которых проводится сочинение по произведениям живописи: 1. словарная, терминологическая работа на […]...
- Плани і Питання з відповідями До теми “Загадково прекрасна і славна давнина України” 1. Які види народної творчості вам відомі? Народна творчість українського народу дуже різноманітна. Існують три великих роди усної народної творчості: лірика, епос та драма. У народній ліриці йдеться про почуття персонажів, там-можуть описуватись природа або доля людей. Найчастіше ліричні пісні не мають складного сюжету. У епосі оповідається про Певні, найчастіше історичні, події. Героями можуть бути […]...
- Невмирущість народних традицій У кожного народу є свої традиції, свята, обряди, вірування, які супроводжують людину впродовж усього життя, наповнюючи його високим смислом, усвідомленням причетності до історії духовності наших пращурів. Здавна люди, зустрічаючись, вітали одне одного: «Доброго здоров’я!» Прощаючись, говорили: «Бувайте здорові!» У цій прекрасній традиції побажання здоров’я відбилась народна доброзичливість і шанобливість. Життя людське сповнене турбот і клопотів, […]...
- Великий день – Пасха Великдень – одне з найбільших християнських свят, що відмічається в Україні ще з X століття. Цього великого дня чекали і дорослі, і діти, щоб не тільки побувати на церковній відправі, а й взяти участь у родинних та громадських обрядах. Це і виготовлення свічки-трійці, і випікання пасок, і фарбування яєць. Сьогодні мало хто знає народні звичаї […]...
- Великодень – Великдень Великдень – одне з найбільших християнських свят, що відзначається в Україні ще з X століття. Цього великого дня чекали й дорослі, і діти, щоб не тільки побувати на церковній службі, а й взяти участь у сімейних і суспільних обрядах. Це й виготовлення свічки-трійці, і випікання пасок, і фарбування яєць. Сьогодні мало хто знає народні звичаї […]...
- Світ не без добрих людей (розкрити зміст прислів’я) Із п’яти років мене виховувала бабуся. Мої батьки були постійно у відрядженнях. Батько й мати – геологи, і коли вони поверталися, ми з бабусею далеко за північ слухали їхні розповіді про дивовижні куточки нашої Батьківщини. А потім я довго не засинала, знов і знов прокручуючи в голові почуті історії. Бабуся за – пжди вчила мене […]...
- Український віночок Мені здається, що найкращою прикрасою до обличчя дівчини є віночок. Любов до цієї прикраси народилася у мене через бабусю, яка виплітала мені дуже гарні віночки і прикрашала моє волосся на великі свята, здебільшого весняні. Моя бабуся усе життя провела у селі, тому багато знає про українські обряди, до яких належав і обряд плетіння вінків. Вона […]...
- Традиції і звичаї – духовна спадщина українського народу І. Завдання нашого часу – формування духовно багатого покоління людей (незалежна держава відкриває для цього можливості: прогрес нації залежить від творчого характеру особистості, але без історії народу, без знання культури народу немає майбутнього). ІІ. Звичаї і традиції – основа духовної культури українців. 1. К. Ушинський, А. Макаренко, В. Сухомлинський про необхідність відродження народних звичаїв, традицій. […]...
- Народні звичаї та обряди. Святий вечір Кожна нація, кожен народ має свої звичаї, обряди, що усталились протягом багатьох століть і освячені віками. Звичаї народ – це ті прикмети, за якими вирізняється народ не тільки в сучасному, а і в його історичному минулому. З давніх-давен у слов’янських народів першим річним святом вважалася весна. Як тільки-но сходив сніг, люди виходили в поля і […]...
- Витинанки, твір-розповідь На новорічні свята ми всією родиною поїхали у гості до тітки. Як же красиво було у неї в кімнаті. На вікнах, на стінах, полицях, сволоці – скрізь були наклеєні витинанки. Вони створювали радісний, передсвятковий настрій, дарували насолоду. Мені дуже захотілося навчитися робити ці незвичні прикраси. Я дізналася, що для витинанок беруть тонкий папір і фарбують […]...