Підтвердьте чи спростуйте твердження німецького мислителя А. Шопенгауера: “Для людини значно ціннішим є те, що є в людині, ніж те, що є в людини”

У кожної людини є своя система цінностей. Хтось найбільше цінує багатство, інший – славу, де-хто – родину, щире спілкування, дружні стосунки.

Часто ці прагнення переплітаються, і людину оціню за тим, що в ній переважає. З одного боку, не багатство чи посада прикрашає дину, а її чесність, працьовитість, мудрість, щирість, справедливість. Проте з іншого – в сучасному житті не обійтися без грошей, певного матеріального забезпечення. Нічого поганого немає в прагненні людини, підвищуючи свій професійний рівень, піднятися службовою драбиною

відповідно до її здібностей і старань. Але при цьому не можна поступатися матеріальним принципами, робити собі з грошей, слави, багатства, влади ідола.

Художня література щодо того подає нам чимало прикладів. На перший погляд, у житті головного героя п’єси О. Коломійця “Дикий Ангел” Платона Ангела найголовнішим є гроші. Проте, читаючи п’єсу, розуміємо, що це мудрий, люблячий батько, я якого гроші – мірило працьовитості й старанності. А ось його сусід, Крячко, який дорікав Платонові за його ощадливість, суворе виховання дітей, тепер пожинає плоди свого виховання – його син, не пра­цюючи, став на злочинну

стежку й потрапив до коло­нії. Згадаймо Володьку Лободу з роману О. Гончара “Собор”. Вдаючи із себе людину творчу, діяльну, він насправді є кар’єристом, людцем, який віддав рідного батька до притулку, зазіхнув на національну святиню – собор. Кажучи про цінності, не можна оминути й Калитки з п’єси І. Карпенка-Карого “Сто тисяч”, Пу­зиря з комедії “Хазяїн”, де люди заради багатства го­тові на все.

Отже, хоча сучасний світ дуже змінився, проте загальнолюдські цінності – працьовитість, поряд­ність, мудрість – залишатимуться завжди.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Підтвердьте чи спростуйте твердження німецького мислителя А. Шопенгауера: “Для людини значно ціннішим є те, що є в людині, ніж те, що є в людини”